Kawasaki KLE 500
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Kawasaki KLE 500
Ei niihin oikeasti kuulu ilmaa laittaa vaan ne on poistoventtiilit, mutta polkupyörän pumpulla käsin pumpaten voi varovasti laittaa ilmaa sisään. Käyt vaikka välillä koeajamassa ja lisäät/vähennät sen mukaan. Etupään käytös paranee. Ite muistaakseni pidin jotain vajaata 0.7 bar ja ihan normaalisti stefat kesti eli toinen alkoi vuotamaan vähän muutaman vuoden ajon aikana. Ei varmaan johtunut ilmasta vaan meni jotain hiekkaa tms putkeen ja se söi tiivisteen.
- Stobe
- Viestit: 450
- Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 10:19 am
- Pyörä: KLE 500, ZRX1200R
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Kawasaki KLE 500
Mulla taitaa olla barin verran, tai karvan yli, ei ole tarvinnut ihan hetkeen katsoa. Ilman paineistusta tuo keula on ainakin omissa KLE:eissäni ollut aiva turhan löysä. Taisin tuohon nykyiseen vaihtaa keulastefat/öljyt -07 kesällä. Silloin tosin toinen uusi stefa korkkasi hetimiten, ilmeisesti roskaa jäi väliin tms. muu asennusvirhe. Vuotava keulastefa tekee muuten KLE:stä todellä herkästi paikaltaan kaatuvan. Huomasin vuodon Norjan reissulla pohjoiseen mennessä ja taisi pyörä kipata 3-4 kertaa parkissa alta pyörän päältä noustessa saman reissun aikana.Mika kirjoitti:Ei niihin oikeasti kuulu ilmaa laittaa vaan ne on poistoventtiilit, mutta polkupyörän pumpulla käsin pumpaten voi varovasti laittaa ilmaa sisään. Käyt vaikka välillä koeajamassa ja lisäät/vähennät sen mukaan. Etupään käytös paranee. Ite muistaakseni pidin jotain vajaata 0.7 bar ja ihan normaalisti stefat kesti eli toinen alkoi vuotamaan vähän muutaman vuoden ajon aikana. Ei varmaan johtunut ilmasta vaan meni jotain hiekkaa tms putkeen ja se söi tiivisteen.
Eilen tuli taas otettua vanha ratsu tallista esiin. Uudet jarrupalat taakse, napista käyntiin, pieni lenkki ja uudet delvacit koneeseen. Vuosihuolto tehty, kilsoja rupeaa olemaan 81 tkm. Eiköhän sillä sen 2-3 tkm kauden aikana ehdi taas sorateitä kierrellä ja polkuja möyriä. Ulkonäöltään tuo alkaa olla jo menossa rottapyörän suuntaan, mutta teknisesti toimii edelleen täysin ok.
"Kato iskä, tossa on oikeen kunnon tuplajouset",
- Pyynikin näkötornilla tuntemattomaksi jäänyt pikkupoika KLE:n oransseista haitarikumeista
- Pyynikin näkötornilla tuntemattomaksi jäänyt pikkupoika KLE:n oransseista haitarikumeista
Re: Kawasaki KLE 500
Sain kuin sainkin tehtyä etujousirempan.
Etujousiksi laitatin Wilbersin progressiiviset ja kun putket oli huollossa, vaihdoin odotellessa alkuperäiset jarruletkut Hel:in teräspunosletkuihin. Lisäksi vaihdoin vielä etu ja takajarrupalat.
Jousien vaihto oli aika suoraviivaista kun vein vain putket huoltoon ja asensin takaisin paikalleen. Tuo jarruletkujen vaihto olikin vähän jännempää hommaa. Sain pumppailtua letkuista läpi purkillisen jarrunestettä enkä vieläkään ole ihan varma jäikö ilmakuplia jonnekkin. Pitänee parin ajokiekan jälkeen ostaa uusi purkki jarrunestettä ja vielä yrittää saada ilmaa tulemaan ulos. Jarrut kyllä tuntuvat jo jämäkämmiltä kuin aikaisemmin ja varsinkin etujarru vastaa paljon terävämmin kuin ennen. En kuitenkaan nyt pysty sanomaan mikä on uusien jarrupalojen ja mikä letkujen vaikutusta, ja millaiselta ilmattomien teräspunosletkujen pitäisi tuntua... Pitänee yrittää tehdä vertailevaa tutkimusta vaikkapa alan liikkeessä.
Uudet jouset tuntuvat ehkä hieman paremmilta, mutta on hyvin vaikea vertailla vanhoja ja uusia objektiivisesti, kun ei voi rinnakkain kokeilla. Pikaisella testiajolla jouset kuitenkin tuntuivat paremmilta. Etulokari kyllä pääsee vieläkin joissakin tilanteissa kopsahtamaan katteen alaostaan, ei ehkä kuitenkaan niin helposti kuin ennen. Pitänee yrittää modata nykyisiä lokarin korotuspaloja matalammiksi, tai teettää uudet. Tiedättekö Oulun lähistöltä ketään, jolla olisi vehkeet 2mm rosterilevyn vääntelemiseen?
Etujousiksi laitatin Wilbersin progressiiviset ja kun putket oli huollossa, vaihdoin odotellessa alkuperäiset jarruletkut Hel:in teräspunosletkuihin. Lisäksi vaihdoin vielä etu ja takajarrupalat.
Jousien vaihto oli aika suoraviivaista kun vein vain putket huoltoon ja asensin takaisin paikalleen. Tuo jarruletkujen vaihto olikin vähän jännempää hommaa. Sain pumppailtua letkuista läpi purkillisen jarrunestettä enkä vieläkään ole ihan varma jäikö ilmakuplia jonnekkin. Pitänee parin ajokiekan jälkeen ostaa uusi purkki jarrunestettä ja vielä yrittää saada ilmaa tulemaan ulos. Jarrut kyllä tuntuvat jo jämäkämmiltä kuin aikaisemmin ja varsinkin etujarru vastaa paljon terävämmin kuin ennen. En kuitenkaan nyt pysty sanomaan mikä on uusien jarrupalojen ja mikä letkujen vaikutusta, ja millaiselta ilmattomien teräspunosletkujen pitäisi tuntua... Pitänee yrittää tehdä vertailevaa tutkimusta vaikkapa alan liikkeessä.
Uudet jouset tuntuvat ehkä hieman paremmilta, mutta on hyvin vaikea vertailla vanhoja ja uusia objektiivisesti, kun ei voi rinnakkain kokeilla. Pikaisella testiajolla jouset kuitenkin tuntuivat paremmilta. Etulokari kyllä pääsee vieläkin joissakin tilanteissa kopsahtamaan katteen alaostaan, ei ehkä kuitenkaan niin helposti kuin ennen. Pitänee yrittää modata nykyisiä lokarin korotuspaloja matalammiksi, tai teettää uudet. Tiedättekö Oulun lähistöltä ketään, jolla olisi vehkeet 2mm rosterilevyn vääntelemiseen?
Re: Kawasaki KLE 500
Ajattelin tässä ennen pidempää surausviikonloppua kurkistaa mitä kuuluu pyörän ilmansuodattimelle. Hieman huolto-opasta selailtuani huomasin, että ohjeessa käsketään irroittamaan pyörän tankki jotta suodattimeen pääsee käsiksi. En ole vielä ehtinyt ryhtyä pyörää purkamaan, mutta tankin irroittaminen ja bensan kanssa läträäminen tuntuu hieman hankalalta. Tiedättekö mitään muuta konstia kelen ilmansuodattimen tarkastukseen ja/tai puhdistukseen?
Toiseksi, ohjeessa mainitaan jonkinmoinen korkean syttymislämpötilan omaava suodattimen puhdistusneste, mutta mitään tarkempaa kuvausta ei ollut (tai sitten vaan en ymmärtänyt). Millaisilla aineilla tuollainen suodatin puhdistetaan?
Toiseksi, ohjeessa mainitaan jonkinmoinen korkean syttymislämpötilan omaava suodattimen puhdistusneste, mutta mitään tarkempaa kuvausta ei ollut (tai sitten vaan en ymmärtänyt). Millaisilla aineilla tuollainen suodatin puhdistetaan?
-
- Viestit: 2203
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: Kawasaki KLE 500
Kaveri pyyteli kyselemään, mistä Kawansaakeleista kävisi moottorit varaosiksi KLE:hen. Tämän ketjun perusteella GPZ500 ER500 ja EN500, oliko muita? Onko noissa kaikissa samat välitykset askissa?
Re: Kawasaki KLE 500
http://www.matkaendurot.net/wiki/index. ... ki_KLE_500
Etuiskunvaimentimien stefojen vaihto
- ulkoputken irroittamiseksi voit tehdä 26mm pultinkannasta tai mutterista työkalun. Hitsaa se pitkän tangon päähän jolloin sillä voi pitää vastakappaletta putken sisällä paikoillaan kun avaat teleskopin pohjasta kuusiokoloruuvin.
Ensin tein tuon ohjeen mukaan työkalun ja sehän oli väljä. Hitsasin lisää ainetta pulttiin ja, ja sain lopulta teleskoopit purettua.
Omassani vm.-95 tuo pultti tai mutteri pitää olla M18, ja kanta vakio 27 mm. Onkohan uudemmissa pyörissä tuo avainkoko 26 mm ?
Ei ole tietoa onko pyörääni koskaan vaihdettu stefoja, mutta nyt on muutaman vuoden vasen stefa hivenen vuotanut, joten molemmille puolelle nyt uudet stefat.
Olen pitänyt etuteleskoopeissa noin 0,5 bar painetta.
Uudet jarrupalat, uudet liukutappien suojakumit, ja taas toimii seuraavat 20-vuotta .
Teleskooppien alapultin kiinnitykseen hitsailin tuollaisen työkalun, romulaatikosta löytyvistä putkista.
Etuiskunvaimentimien stefojen vaihto
- ulkoputken irroittamiseksi voit tehdä 26mm pultinkannasta tai mutterista työkalun. Hitsaa se pitkän tangon päähän jolloin sillä voi pitää vastakappaletta putken sisällä paikoillaan kun avaat teleskopin pohjasta kuusiokoloruuvin.
Ensin tein tuon ohjeen mukaan työkalun ja sehän oli väljä. Hitsasin lisää ainetta pulttiin ja, ja sain lopulta teleskoopit purettua.
Omassani vm.-95 tuo pultti tai mutteri pitää olla M18, ja kanta vakio 27 mm. Onkohan uudemmissa pyörissä tuo avainkoko 26 mm ?
Ei ole tietoa onko pyörääni koskaan vaihdettu stefoja, mutta nyt on muutaman vuoden vasen stefa hivenen vuotanut, joten molemmille puolelle nyt uudet stefat.
Olen pitänyt etuteleskoopeissa noin 0,5 bar painetta.
Uudet jarrupalat, uudet liukutappien suojakumit, ja taas toimii seuraavat 20-vuotta .
Teleskooppien alapultin kiinnitykseen hitsailin tuollaisen työkalun, romulaatikosta löytyvistä putkista.
Re: Kawasaki KLE 500
etu lokarin jatko? saapko mistää tai sit pitää väsätä itse ku tuntuu heittävän tota kuraa ja kiveä ainaki näillä keleillä syylärin ja joka paikan täyteen.
Re: Kawasaki KLE 500
http://www.moposport.fi/roiskelappa-kawasakiMTL1 kirjoitti:etu lokarin jatko? saapko mistää tai sit pitää väsätä itse ku tuntuu heittävän tota kuraa ja kiveä ainaki näillä keleillä syylärin ja joka paikan täyteen.
Foorumin "sekakäyttäjä"
Re: Kawasaki KLE 500
kiitos vaa tulikii tilattuu useempi ko oli nii hienoi ja halpoix-mean kirjoitti:http://www.moposport.fi/roiskelappa-kawasakiMTL1 kirjoitti:etu lokarin jatko? saapko mistää tai sit pitää väsätä itse ku tuntuu heittävän tota kuraa ja kiveä ainaki näillä keleillä syylärin ja joka paikan täyteen.
Re: Kawasaki KLE 500
Joo noita näemmä löytyy hyvin kun vähän googlettaa.MTL1 kirjoitti:kiitos vaa tulikii tilattuu useempi ko oli nii hienoi ja halpoix-mean kirjoitti:http://www.moposport.fi/roiskelappa-kawasakiMTL1 kirjoitti:etu lokarin jatko? saapko mistää tai sit pitää väsätä itse ku tuntuu heittävän tota kuraa ja kiveä ainaki näillä keleillä syylärin ja joka paikan täyteen.
Mulla on transussa "manki hondan" takakuraläppä edessä,ja on hieno
Foorumin "sekakäyttäjä"
Re: Kawasaki KLE 500
no ei heitä enää nii paljo kuraa ko laitto ton läpän vaik samalla vaihtu karkeempi kumi etee,mut lähi metässä ajelessa rupes pätkii ni kotona tutkiessa löyty tulpan koloista märkää hiekkaa ja toine tulpanhattu halki,pitänee noita koloja näköjää joskus välillä suhautella puhtaaks
Re: Kawasaki KLE 500
Jos kyseinen pyörä savuttaa yläkierroksilla ja oljyä menee noin litra 2000 kilsalla niin mikä mahtais olla vialla?
Re: Kawasaki KLE 500
Mää sanosin notta savuttaa vedon ollessa päällä -> männänrenkaat. Savuttaa moottorijarrulle iskettäessä > venavarren kumit. Toki on vielä kaikkia kivoja variaatioita esim. Huohotusöljyt ilmanputsariin koska ylitäyttö (tuntematta ko. Pyörän huohotusta ja mosaa sen enempää)
Jos ei oo jo niin kokeiles 20w50 mineraalia jos lisäaikaa haluat pelata.
Jos ei oo jo niin kokeiles 20w50 mineraalia jos lisäaikaa haluat pelata.
Re: Kawasaki KLE 500
Joo, vähän tohon suuntaan iteki mietin, nyt sain vähän varmuutta asiaan. Thänx! Taitaa olla kalliimpi remontti tiedossa...
Re: Kawasaki KLE 500
Niin, tuo litra per 2000km kuulostaa vähän isolta, isoissa ykspyttysissähän pikku öljynpoltto on ihan normi vedätettäessä mutta tämän rivikakkosen ei tietääkseni pitäisi merkittävästi polttaa. Onko pyörä seissyt pitkään tms. Normikäytöstä poikkeavaa? (Jumahtanut rengas) Käynyt kylellään? (Huohotuksen kautta öljyt ylös)
Kilsatkin kiinnostaisi
Kilsatkin kiinnostaisi