KTM 990 adventure
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
- Viestit: 2203
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: KTM 990 adventure
Minä vaihdan tarpeen mukaan välillä pelkät öljyt, silloin tällöin liukuholkkeja ja tiivisteitä. Keulat on helppoja kotikonstein, takaiskaritkin onnistuu kun jaksaa perehtyä, tuntipalkkaa ei montta euroa saa jos opettelun laskee mukaan. Toisaalta ei mene ajoaikaa odotellessa iskareita huollosta. Foorumilla on juttua iskarihuoltojen itse tekemisestä, minä olen tarinoinut vuosien saatossa yhtä sun toista, samoin moni muu.
-
- Viestit: 817
- Liittynyt: La Huhti 05, 2008 12:53 pm
- Pyörä: Paree ettei näy, ettei leimata
- Paikkakunta: Rauma
Re: KTM 990 adventure
Sivuja tällä osastolla jo melko paljon, mutta onko kellään tietoa tästä valorakennelmasta: https://tripleclampmoto.eu/products/advocator ?
Hitusen hintava, mutta ei enää jaksaisi alkaa värkkäämään ja laittamaan, vaan haluaisin lähinnä plug&play ratkaisun kotarini nokalle.
Hitusen hintava, mutta ei enää jaksaisi alkaa värkkäämään ja laittamaan, vaan haluaisin lähinnä plug&play ratkaisun kotarini nokalle.
- Puisto
- Viestit: 18
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2018 4:50 pm
- Pyörä: 990S Adv, 450 EXC, 1100 Blackbird
- Paikkakunta: Kouvola
Re: KTM 990 adventure
Tuo ei ole plug&pray -tyylinen ratkaisu vaan vaatii värkkäämistä:
" You need to remove the lens from the housing of your bike's headlight, and enlarge two holes in the back of the plastic housing to install the kit."
Ainakin Doctor Light Puolasta tekee modifioinnin avaimet käteen periaatteella, eli valo lähetetään heille ja paluupostilla tulee valmis takaisin.
" You need to remove the lens from the housing of your bike's headlight, and enlarge two holes in the back of the plastic housing to install the kit."
Ainakin Doctor Light Puolasta tekee modifioinnin avaimet käteen periaatteella, eli valo lähetetään heille ja paluupostilla tulee valmis takaisin.
-
- Viestit: 817
- Liittynyt: La Huhti 05, 2008 12:53 pm
- Pyörä: Paree ettei näy, ettei leimata
- Paikkakunta: Rauma
Re: KTM 990 adventure
Ah, niinpäs onkin. Kiitos tuosta lisätiedosta ja tuosta valotohtorista. Pitääpä kysellä mitä kustantaisi, kun joku edellinen omistaja on nuo kumitutit / suojat sieltä takaa hävittänyt jossain vaiheessa.Puisto kirjoitti: ↑To Kesä 02, 2022 8:17 am Tuo ei ole plug&pray -tyylinen ratkaisu vaan vaatii värkkäämistä:
" You need to remove the lens from the housing of your bike's headlight, and enlarge two holes in the back of the plastic housing to install the kit."
Ainakin Doctor Light Puolasta tekee modifioinnin avaimet käteen periaatteella, eli valo lähetetään heille ja paluupostilla tulee valmis takaisin.
-
- Viestit: 817
- Liittynyt: La Huhti 05, 2008 12:53 pm
- Pyörä: Paree ettei näy, ettei leimata
- Paikkakunta: Rauma
Re: KTM 990 adventure
Toi näyttää tosiaan oikein mainiolta vaihtoehdolta, mutta pitänee jättää sitten ens talveen, kun tossa pitää lähettää valo Puolaan asenneltavaksi ja ajokelit mitä parhaimpia just nyt.
-
- Viestit: 817
- Liittynyt: La Huhti 05, 2008 12:53 pm
- Pyörä: Paree ettei näy, ettei leimata
- Paikkakunta: Rauma
Re: KTM 990 adventure
No ei näytä huonolta tuokaan. Kiitos! Ei kellään sattuisi oleen kokemuksia onko tossa riittävä valoteho? Tai ainakin paraneeko alkuperäiset valot? Tossa kuitenkin "vain" kaksi lediä.Tseta kirjoitti: ↑Pe Kesä 03, 2022 11:38 am Entäs Raden sarja?
https://www.radegarage.com/parts/ktm-99 ... ansparent/
-T
- Tseta
- Viestit: 145
- Liittynyt: La Marras 17, 2007 10:04 pm
- Pyörä: LC4, LC8, EXC-F
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Re: KTM 990 adventure
Mielestäni vakioon verrattuna paranee huomattavasti. Onko sitten riittävästi lienee melko subjektiivinen asia. Vaikka onkin "vain" kaksi lediä, ovat ne e-hyväksyttyjä (toisin kuin esim noihin Bajan ledeihin perustuvat mallit) ja ihan tehokkaita.
-T
-T
Re: KTM 990 adventure
Huomattava parannus valotehossa. Muutenkin laadukas ja hyvin tehty, ainoa moite tulee tuon katteen pleksistä joka on yhdestä osasta tehty.jaa kirjoitti: ↑Pe Kesä 03, 2022 12:57 pmNo ei näytä huonolta tuokaan. Kiitos! Ei kellään sattuisi oleen kokemuksia onko tossa riittävä valoteho? Tai ainakin paraneeko alkuperäiset valot? Tossa kuitenkin "vain" kaksi lediä.Tseta kirjoitti: ↑Pe Kesä 03, 2022 11:38 am Entäs Raden sarja?
https://www.radegarage.com/parts/ktm-99 ... ansparent/
-T
Tämä luo pleksin reunoista ikävän loisteen kuskin silmien eteen jos ajelee pimeällä. Tästä laitoin radelle palautetta ja sittemmin on muiden mallien katteissa valon edessä erillinen pleksi joten ei loista enää kehys. Mukana toimitettiin jokin läpinäkyvä kumisen oloinen nauha joka oli tarkoitettu kiertämään pleksin reunaa, se vain vahvisti tätä "valoa kohden" efektiä joten lensi roskiin.
Re: KTM 990 adventure
Hei!
Muuta en tiedä, kun että Doctorlight korjasi talvella 8GS,äni alkuperäisen etuvalon linssin. Voin suositella putiikkia.
Muuta en tiedä, kun että Doctorlight korjasi talvella 8GS,äni alkuperäisen etuvalon linssin. Voin suositella putiikkia.
Minkä huollan, sen myös korjaan.
Re: KTM 990 adventure
Raden sarja tuli joskus hommattua. Valot ihan ok mutta tuon pleksin kanssa ei voi suomen kesäyössä pitkiä käyttää. Jos pleksi on täynnä hyttysiä, niin se muuttuu heijastavaksi/valaisevaksi levyksi silmien edessä. Tietä ei näe yhtään.
Ja muutenkin pleksi on ihan kamala. Ajoin yhden pitemmän reissun tuon kanssa ja sitten piti sahata lyhyeksi. Pyörteilee ihan kamalasti.
-TSa
Ja muutenkin pleksi on ihan kamala. Ajoin yhden pitemmän reissun tuon kanssa ja sitten piti sahata lyhyeksi. Pyörteilee ihan kamalasti.
-TSa
-
- Viestit: 817
- Liittynyt: La Huhti 05, 2008 12:53 pm
- Pyörä: Paree ettei näy, ettei leimata
- Paikkakunta: Rauma
Re: KTM 990 adventure
No pahus. Jos tuollaisia murheita on tuon pleksin kanssa, niin sitten ei taida uskaltaa kokeilla. Taidan sittenkin jättää ensi talveen ja pistää oma valo tohtorille menemään. Ei tässä ny mikään kiirus ole. Ite taistelin pitkään oman pleksin kanssa ja virittelin siihen oman kökötyksen joka toimii jotenkuten kohtuullisesti. Alkuperäinen pleksi lyhyeksi ja touring pleksi päälle. Orggis oli ihan kamala pyörteilyltään. Tohonkin piti pistää noihin kahden pleksin väliin mustaa jäkiserkkaa kun kahden pleksin välissä kumpainenkin valo heijastui suoraan silmiin pimeässä.
Näyttäisi sekä carbon ja kirkas vaihtoehto noista olevan sen verran eri mallinen kuin alkuperäiset muodot, että ei taida saada muotoiltua tuota touringpleksiä enää siihen päälle millään. Ja muutoinkin tuossa lisätuseerauksessa just hukkuu se ajatus, että ei tarttis tehdä ihan hirmusesti lisävirityksiä. Juu onnistuu kädentaidot, mutta nyt on oikeasti motivaatio hukassa tommosten kanssa. Kait sitä vaan on tullut vanhaksi kun jo teki maalaukset, putkien vaihdot 2-2 -> 2-1 touringpleksiviritykset, vaihtoi männät ja tuseerasi kaksi erilaista penkkiä. Ny vaan riittää motivaatio (JA AIKA) ajamiseen.
Näyttäisi sekä carbon ja kirkas vaihtoehto noista olevan sen verran eri mallinen kuin alkuperäiset muodot, että ei taida saada muotoiltua tuota touringpleksiä enää siihen päälle millään. Ja muutoinkin tuossa lisätuseerauksessa just hukkuu se ajatus, että ei tarttis tehdä ihan hirmusesti lisävirityksiä. Juu onnistuu kädentaidot, mutta nyt on oikeasti motivaatio hukassa tommosten kanssa. Kait sitä vaan on tullut vanhaksi kun jo teki maalaukset, putkien vaihdot 2-2 -> 2-1 touringpleksiviritykset, vaihtoi männät ja tuseerasi kaksi erilaista penkkiä. Ny vaan riittää motivaatio (JA AIKA) ajamiseen.
Re: KTM 990 adventure
Ajattelin korottaa 2010 mallisesta 215 alustan 245 milliseksi. Palikoita löytyy enää harvasti sieltä täältä ja joidenkin hinnat pompanneet reilusti. 420 mm "sisäputket" keulaan maksaa 130 € ylöspäin kappale. Joskus olleet tyyliin 50 €/kpl. Ei kellään sattuisi olemaan ylimääräisenä noita 48600226 putkia?
Muut osat periaatteessa olisikin jo, paitsi että ajattelin vielä laittaa R:n jousen 140-225 taakse. Nyt siellä on 150-225 vakiona. 35 mm holkki löytyi motokeitaalta.
Muut osat periaatteessa olisikin jo, paitsi että ajattelin vielä laittaa R:n jousen 140-225 taakse. Nyt siellä on 150-225 vakiona. 35 mm holkki löytyi motokeitaalta.
Re: KTM 990 adventure
Voisitko laittaa osalistan mitä tämä muutos kaikkinensa vaatii?
Itsellä samanlainen alustan päivitys ollut mielessä
Re: KTM 990 adventure
Tässä on sama operaatio selitettynä.
http://www.ktm950.info/how/Farkels/adve ... _conv.html
Nämä osat olen saanut selviteltyä.
Eteen:
Hydrostop 48600241S1 x2 (L=200 mm)
Inner tube 48600226 x2 (L=420 mm)
Taakse:
50180288 stop 10mm x1 (iskarin sisälle lyhempi holkki, niin isku pitenee)
50180465 SPRING RETAINER D=78, H=35 05; (jousen väliholkki)
91210035SA SPRING 140-225 (62) D=14,5 (R mallin jousi)