korhosenpete kirjoitti:Sitten uuteen aiheeseen. Kotarin kahvalämppärit hajosivat viime elokuussa. Säätimen ledit vain vilkkuvat. Kytkennät tarkastettu.
Kaipa se on uudet jostain hommattava.
Noi oranssiin askiin pakatut kämmenenlämmittimet on japanilaisen Daytonan tuotoksia.
Jos kahvat on muuten tip-top-kunnossa niin Daytona myy sitä neliportaista kontrolleria myös erikseen varaosana.
Hiukan tuulisuojan päivitystä.
Alkuperäiset äänenvaimentimet vaatis vielä päivitystä, mutta taitaa mennä ensi talveen, jotta jää reissubudjettiinkin jotain.
Tuossa huolsin tai vaihdoin etuiskareiden öljyt. Olivat jo hyvin vaihtokunnossa ja huomasin, että pölytiiviste oli hiukan hapraan näköinen. Tiivisteet eivät vuoda. Pyörällä ajettu noin 60tkm. Tilasin varmuudeksi uudet keulastefa-setit ja etupyörän laakeri-setttisarjan. Etupyörän
laakerista ei huomannut poikkeamaa näkö- tai sormituntumalla.
tyhmä kysymys, pitäisikö vaihtaa ajoissa?
Etupumpun alapultin momenttiin saaminen hiukan ongelmallinen, kun sisusta pyörii. Onko vihjeitä?
Mä olen tuolla taittamismenetelmällä saanut pariin otteeseen auki. Ei kyllä koskaan ole heti onnistunu mutta vähän kun on pyöritelly niin on löytyny kohta jossa pitää hiukan vastaan. Muistaakseni viimeksi löin puukiilan varovasti sisään.
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]
Pumput huollettu ja näytti öljyt pysyvän sisälläkin
Tuossa isossa pyörässä on aika jäykät jouset, kun yritti painamalla laittaa jousta sen verran kasaan, että saa yläsäätö osan paikalleen. Hoksasin, että kun laittaa pihdit siihen ylämutteriin ja pyörittää jousta. Tällöin siihen tulee helposti momenttia ja jousi painuu aivan itsestään sisään. Sen jälkeen ylämutikka on helppo laittaa.
Ludwig kirjoitti:
HarriI kirjoitti:.....
Etupumpun alapultin momenttiin saaminen hiukan ongelmallinen, kun sisusta pyörii. Onko vihjeitä?
Tuli samalla vaihdettua G2-kaasukahva sadepäivän kunniaksi. Tuo kaasukahva lyhentää/vapauttaa vaijerin tarvetta ja vaikuttaisi, että hiukan kaasussa liikaa väljää ennen kuin ottaa. Kaasuvaijereiden yläpään kiristyssäätövarat "tapissa" eli pitäisi säätää vielä alapäästä.
Pääseekö sinne käsiksi ilman tankkien irroitusta tai muita keinoja?
Kiitosta avusta etukäteen, jos joku ehtii ja viitsii vastailla "tyhmiin kysymyksiini"?
HarriI kirjoitti:Tuli samalla vaihdettua G2-kaasukahva sadepäivän kunniaksi. Tuo kaasukahva lyhentää/vapauttaa vaijerin tarvetta ja vaikuttaisi, että hiukan kaasussa liikaa väljää ennen kuin ottaa. Kaasuvaijereiden yläpään kiristyssäätövarat "tapissa" eli pitäisi säätää vielä alapäästä.
Pääseekö sinne käsiksi ilman tankkien irroitusta tai muita keinoja?
Kiitosta avusta etukäteen, jos joku ehtii ja viitsii vastailla "tyhmiin kysymyksiini"?
Joo. Hansikaslokero, ilmansuodattimen kansi sekä ilmansuodatin pois. Sitten kätilönsormilla vaijereiden säätöä.
Jos läppärungot joutuu irrottamaan, sitten joutuu irrottamaan ainakin toisen puolen tankin. Ihan riippuu klemmareiden asennosta.
ja taas ..tuttaa Prkl!! Viime vuoden lopulla oli sitä tyhjäkäyntiongelmaa, varvit jäi 3000-4000 väliin; piuha irti tyhjäk.moottorilta ja tuntui pelittävän. Siitä muutama viikko eikä mopo starttaa napista; joku musta boksi esti starttikäskyn läpimenon...nooh boksi ohitettiin jumpperilla ja taas tuntui pelittävän. En päässyt kun muutama sata kilsaa ja rupes röpöttämään 3000-4000 välillä niin maan perkeleesti ja loikki kun känninen kenguru... Nooh, syynä oli TPS-anturi jonka uusimisen jälkeen pääsin tänään 150 kilsaa ku rupes paukuttamaan aina moottorijarrutuksissa. Paheni vaan ja tsekattiin Peten kanssa mopoa; kakkospytyn pakokäyrä revennyt/halki lambda-anturin kohdalta ja muutaman kilsan päästä ampui koko anturin irti ja käyrässä saatanallinen reikä . Pete lähti hakemaan kärryä ja mopo sillä Paikvööldin pihalle odottamaan huomista...saavat ottaa värkin työn alle ja vaihtaa käyrän (234 eeroo ynnä työt). Ei olisi varmaan mitään avaruustiedettä itsekään vaihtaa sitä, mutta omat duunit vaatii ens' viikolla pitkiä päiviä ja mopo pitäis saada iskuun ennen KevätKivettyä, saas nähä onnistuuko. Mulla nyt kolmas ysisatasarjan Kotari ja tässä on ollut mulla enemmän ongelmia mitä 950 Advessa ja 950 SE:ssä oli yhteensä. Ainiin, unohtui tuosta vikalistasta viime vuonna uusimisen vaatinut kytkimen pääsylinteri, joka oli murtunut ja kusi liemet läpi.... On pikku hiljaa luotto menossa tuohon meikäläisen yksilöön, aina korjauksen jälkeen ajelu aivan sekopäistä kuuntelua ja miettimistä; mikä ääni toi oli, nykiikö tää taas jne jne jne .
terv. Tapsa
"Going somewhere in the middle of nowhere" ex AT, 950Adv, SE, 990Adv Dakar, 1190 Adv R