KTM 990 adventure

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
ttv
Viestit: 676
Liittynyt: Pe Huhti 26, 2013 10:04 am
Pyörä: 300EXC
Paikkakunta: Hki

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja ttv »

korhosenpete kirjoitti:Sitten uuteen aiheeseen. Kotarin kahvalämppärit hajosivat viime elokuussa. Säätimen ledit vain vilkkuvat. Kytkennät tarkastettu.
Kaipa se on uudet jostain hommattava.
Noi oranssiin askiin pakatut kämmenenlämmittimet on japanilaisen Daytonan tuotoksia.

Jos kahvat on muuten tip-top-kunnossa niin Daytona myy sitä neliportaista kontrolleria myös erikseen varaosana.

Kuva
Avatar
KarMa
Viestit: 615
Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 9:03 pm
Pyörä: KTM SE, Husse fe 501
Paikkakunta: Veikkola

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja KarMa »

tertsu kirjoitti:
HarriI kirjoitti:Pyörä tuli tehdasasetuksilla, joten onko vaivan arvoinen juttu poistaa saaste ym. härpäkkeet?

Hiukan kulmikas on kaasu, mutta sillä pärjää.
G2 kaasukapulakin auttaa jonkin verran tuohon kaasun äkkinäisyyteen:
http://www.motokeidas.com/shop/tuotteet ... M-U6910017
...onpas muuten noidenkin hinnat nousseet
Multa löytyisi ylimääräinen "Throttle tamer" kaasurulla huomattavasti uutta edullisemmin.

YV:llä tavoittaa jos kiinnostaa.

- KarMa
HarriI
Viestit: 1129
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 4:44 pm
Pyörä: 990 Adv
Paikkakunta: Roi

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja HarriI »

Hiukan tuulisuojan päivitystä.
Alkuperäiset äänenvaimentimet vaatis vielä päivitystä, mutta taitaa mennä ensi talveen, jotta jää reissubudjettiinkin jotain.
Liitteet
KTM keula.jpg
MotoMasa
Viestit: 378
Liittynyt: Pe Touko 20, 2011 9:15 am
Pyörä: 990Adv

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja MotoMasa »

tertsu kirjoitti: G2 kaasukapulakin auttaa jonkin verran tuohon kaasun äkkinäisyyteen:
Minä viilasin vakiota vähän loivemmaksi.

Yksi mahdollinen vaihtoehto on RC8:n vaihtoehtokahva, jos ei ole kahvalämppäreitä:
http://www.motokeidas.com/shop/tuotteet ... ROGRESSIVE
MotoMasa
Viestit: 378
Liittynyt: Pe Touko 20, 2011 9:15 am
Pyörä: 990Adv

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja MotoMasa »

HarriI kirjoitti:Hiukan tuulisuojan päivitystä.
Tuo on hyvä pleksi varsinkin roadbook hoommeleihin. Ite myin omani, kun ei oikein ilmavirtaukset sopinu kohilleen kuskin fyysisen olemuksen kanssa.
Avatar
Mänäk
Viestit: 50
Liittynyt: Ti Huhti 30, 2013 8:34 pm
Pyörä: Husqvarna 701 LR
Paikkakunta: Kokkola

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Mänäk »

Siinä meikäläisen X-racing 2-1 putki. Ovaali hiilikuitu ja hiilikuitu "look" alumiini loppupäällä. 355e kotiin kannettuna.
2015-05-02 11.36.12.jpg
Liitteet
2015-05-02 11.36.20.jpg
HarriI
Viestit: 1129
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 4:44 pm
Pyörä: 990 Adv
Paikkakunta: Roi

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja HarriI »

Siisti äänenvaimennin.

Tuossa huolsin tai vaihdoin etuiskareiden öljyt. Olivat jo hyvin vaihtokunnossa ja huomasin, että pölytiiviste oli hiukan hapraan näköinen. Tiivisteet eivät vuoda. Pyörällä ajettu noin 60tkm. Tilasin varmuudeksi uudet keulastefa-setit ja etupyörän laakeri-setttisarjan. Etupyörän
laakerista ei huomannut poikkeamaa näkö- tai sormituntumalla.

tyhmä kysymys, pitäisikö vaihtaa ajoissa?

Etupumpun alapultin momenttiin saaminen hiukan ongelmallinen, kun sisusta pyörii. Onko vihjeitä?
Avatar
Ludwig
Viestit: 443
Liittynyt: Pe Syys 09, 2011 7:14 pm
Pyörä: KTM 990 adve -08
Paikkakunta: Finnmark

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Ludwig »

HarriI kirjoitti:.....
Etupumpun alapultin momenttiin saaminen hiukan ongelmallinen, kun sisusta pyörii. Onko vihjeitä?
luepa tuo (kohdat 4 ja 7, toki muukin...)

http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... 25#p326878
Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen
Avatar
ÖÖ.
Viestit: 905
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2009 11:43 pm
Pyörä: 990 Adv, ZX-12R
Paikkakunta: Sauvo

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja ÖÖ. »

Mä olen tuolla taittamismenetelmällä saanut pariin otteeseen auki. Ei kyllä koskaan ole heti onnistunu mutta vähän kun on pyöritelly niin on löytyny kohta jossa pitää hiukan vastaan. Muistaakseni viimeksi löin puukiilan varovasti sisään.
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]
HarriI
Viestit: 1129
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 4:44 pm
Pyörä: 990 Adv
Paikkakunta: Roi

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja HarriI »

OIkein hyviä ohjeita, kiitos niistä.

Pumput huollettu ja näytti öljyt pysyvän sisälläkin :)

Tuossa isossa pyörässä on aika jäykät jouset, kun yritti painamalla laittaa jousta sen verran kasaan, että saa yläsäätö osan paikalleen. Hoksasin, että kun laittaa pihdit siihen ylämutteriin ja pyörittää jousta. Tällöin siihen tulee helposti momenttia ja jousi painuu aivan itsestään sisään. Sen jälkeen ylämutikka on helppo laittaa.


Ludwig kirjoitti:
HarriI kirjoitti:.....
Etupumpun alapultin momenttiin saaminen hiukan ongelmallinen, kun sisusta pyörii. Onko vihjeitä?
luepa tuo (kohdat 4 ja 7, toki muukin...)

http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... 25#p326878
HarriI
Viestit: 1129
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 4:44 pm
Pyörä: 990 Adv
Paikkakunta: Roi

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja HarriI »

Tuli samalla vaihdettua G2-kaasukahva sadepäivän kunniaksi. Tuo kaasukahva lyhentää/vapauttaa vaijerin tarvetta ja vaikuttaisi, että hiukan kaasussa liikaa väljää ennen kuin ottaa. Kaasuvaijereiden yläpään kiristyssäätövarat "tapissa" eli pitäisi säätää vielä alapäästä.

Pääseekö sinne käsiksi ilman tankkien irroitusta tai muita keinoja?

Kiitosta avusta etukäteen, jos joku ehtii ja viitsii vastailla "tyhmiin kysymyksiini"?
Tase
Viestit: 2656
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
Paikkakunta: Oulu

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Tase »

HarriI kirjoitti:Tuli samalla vaihdettua G2-kaasukahva sadepäivän kunniaksi. Tuo kaasukahva lyhentää/vapauttaa vaijerin tarvetta ja vaikuttaisi, että hiukan kaasussa liikaa väljää ennen kuin ottaa. Kaasuvaijereiden yläpään kiristyssäätövarat "tapissa" eli pitäisi säätää vielä alapäästä.

Pääseekö sinne käsiksi ilman tankkien irroitusta tai muita keinoja?

Kiitosta avusta etukäteen, jos joku ehtii ja viitsii vastailla "tyhmiin kysymyksiini"?
Joo. Hansikaslokero, ilmansuodattimen kansi sekä ilmansuodatin pois. Sitten kätilönsormilla vaijereiden säätöä.

Jos läppärungot joutuu irrottamaan, sitten joutuu irrottamaan ainakin toisen puolen tankin. Ihan riippuu klemmareiden asennosta.
Avatar
Ludwig
Viestit: 443
Liittynyt: Pe Syys 09, 2011 7:14 pm
Pyörä: KTM 990 adve -08
Paikkakunta: Finnmark

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Ludwig »

HarriI kirjoitti:...vaikuttaisi, että hiukan kaasussa liikaa väljää ennen kuin ottaa....
älä sitten kiristä tiukaksi, vaijerissa kuuluu olla pari milliä löysää kahvaa käännettäessä.

muuten voi tulla tyhjäkäyntiongelmia.
Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen
HarriI
Viestit: 1129
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 4:44 pm
Pyörä: 990 Adv
Paikkakunta: Roi

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja HarriI »

Kiitos ohjeista! Sieltäpä vaijerit löytyivät. Sain alapäästä vapautettua riittävästi, jotta loput säädöt voi hoitaa yläpäästä. Nyt vaikuttaisi ok!

Tuolta http://1drv.ms/1EHWPha pitäisi löytyä myös "vesihana"-projekti.

Seuraavaksi pitäisi harkita SAS-vermeiden poistoa.
Avatar
Akilleus
Viestit: 604
Liittynyt: Pe Touko 20, 2005 9:33 am
Pyörä: KTM 1290 SAR
Paikkakunta: Littoinen, Lieto

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Akilleus »

ja taas ..tuttaa :twisted: Prkl!! Viime vuoden lopulla oli sitä tyhjäkäyntiongelmaa, varvit jäi 3000-4000 väliin; piuha irti tyhjäk.moottorilta ja tuntui pelittävän. Siitä muutama viikko eikä mopo starttaa napista; joku musta boksi esti starttikäskyn läpimenon...nooh boksi ohitettiin jumpperilla ja taas tuntui pelittävän. En päässyt kun muutama sata kilsaa ja rupes röpöttämään 3000-4000 välillä niin maan perkeleesti ja loikki kun känninen kenguru... Nooh, syynä oli TPS-anturi jonka uusimisen jälkeen pääsin tänään 150 kilsaa ku rupes paukuttamaan aina moottorijarrutuksissa. Paheni vaan ja tsekattiin Peten kanssa mopoa; kakkospytyn pakokäyrä revennyt/halki lambda-anturin kohdalta ja muutaman kilsan päästä ampui koko anturin irti ja käyrässä saatanallinen reikä :evil: :evil: . Pete lähti hakemaan kärryä ja mopo sillä Paikvööldin pihalle odottamaan huomista...saavat ottaa värkin työn alle ja vaihtaa käyrän (234 eeroo ynnä työt). Ei olisi varmaan mitään avaruustiedettä itsekään vaihtaa sitä, mutta omat duunit vaatii ens' viikolla pitkiä päiviä ja mopo pitäis saada iskuun ennen KevätKivettyä, saas nähä onnistuuko. Mulla nyt kolmas ysisatasarjan Kotari ja tässä on ollut mulla enemmän ongelmia mitä 950 Advessa ja 950 SE:ssä oli yhteensä. Ainiin, unohtui tuosta vikalistasta viime vuonna uusimisen vaatinut kytkimen pääsylinteri, joka oli murtunut ja kusi liemet läpi.... On pikku hiljaa luotto menossa tuohon meikäläisen yksilöön, aina korjauksen jälkeen ajelu aivan sekopäistä kuuntelua ja miettimistä; mikä ääni toi oli, nykiikö tää taas jne jne jne :cry: .
terv. Tapsa
"Going somewhere in the middle of nowhere" ex AT, 950Adv, SE, 990Adv Dakar, 1190 Adv R
Vastaa Viestiin