R1200GS advendure
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: R1200GS advendure
Jos toi tosiaan noin käy niin saattaa olla että haluan palata asiaan tuon sarjan tiimoilta. Kuitenkin vähän ihmetyttää että joskus olen ymmättänyt että myös hydrauliset osat olis erilaiset noissa servolaitteissa kuin servottomissa riippumatta onko ABS tau ei
Re: R1200GS advendure
selvittelin asiaa silloin kun hommasin nuo osat, jarrusatulat ovat samat molemmissa malleissa jarrupaloissa oli eri osanumero....yksi paikka missä kans tarkastelin noita eroavaisuuksia oli https://www.realoem.com/bmw/enUS/select
serial number kenttään sun pyörän viimeiset 7 vin lukemat eli ZN93750 ja esim. tuo ei abs pyörän vin on ZN92479
serial number kenttään sun pyörän viimeiset 7 vin lukemat eli ZN93750 ja esim. tuo ei abs pyörän vin on ZN92479
Re: R1200GS advendure
Terve
Miten selvitän mikä takaiskari (ESA) 2010 gsa:ssa on, WP vai Showa? Wilberssi haluaa tietää
Miten selvitän mikä takaiskari (ESA) 2010 gsa:ssa on, WP vai Showa? Wilberssi haluaa tietää
Re: R1200GS advendure
Siellä lukee... mutta tuossa pitäisi olla WP...
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
Re: R1200GS advendure
Purkamatta tarkoitinjuvander kirjoitti:Siellä lukee... mutta tuossa pitäisi olla WP...
Re: R1200GS advendure
Ei sitä purkaa tarvitse, kyllä se lappu sieltä näkyy kun tiirailee sopivista väleistä vaikka kännykän kameran avustuksella.gosse kirjoitti:Purkamatta tarkoitinjuvander kirjoitti:Siellä lukee... mutta tuossa pitäisi olla WP...
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
Re: R1200GS advendure
Missä kohtaa se lappu on, olen koittanut kurkkia joka kantilta ja pelkkää mustaa näkyy?juvander kirjoitti:Ei sitä purkaa tarvitse, kyllä se lappu sieltä näkyy kun tiirailee sopivista väleistä vaikka kännykän kameran avustuksella.gosse kirjoitti:Purkamatta tarkoitinjuvander kirjoitti:Siellä lukee... mutta tuossa pitäisi olla WP...
Re: R1200GS advendure
Esimerkiksi:
Tässä siis WP:n iskari
Tässä siis WP:n iskari
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
Re: R1200GS advendure
Kiitos ,koitan tähystääjuvander kirjoitti:Esimerkiksi:
Tässä siis WP:n iskari
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: La Heinä 13, 2019 8:41 pm
- Pyörä: KTM 990 Adventure
Re: R1200GS advendure
Ostin viime syksynä 2007 adven, ihmettelin jo silloin näitä mustia rautoja koneen ympärillä, varsinkin alempana olevat raudat voi kaadossa vaurioittaa pyörää helposti.
Mikähän tarkoitus näillä on?
Mikähän tarkoitus näillä on?
- kimbyyri
- Viestit: 225
- Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 5:29 pm
- Pyörä: 1200gs lc
- Paikkakunta: Los Hollolakses
Re: R1200GS advendure
Jonkun mallisten kaatumarautojen kiinnikkeet näkyy olevan.Devils&Dust kirjoitti:Ostin viime syksynä 2007 adven, ihmettelin jo silloin näitä mustia rautoja koneen ympärillä, varsinkin alempana olevat raudat voi kaadossa vaurioittaa pyörää helposti.
Mikähän tarkoitus näillä on?
ktv org
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: La Heinä 13, 2019 8:41 pm
- Pyörä: KTM 990 Adventure
Re: R1200GS advendure
Ok. Pitänee ottaa pois, kyljistä löytyy jo alkuperäiset suojaraudat.
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: La Heinä 13, 2019 8:41 pm
- Pyörä: KTM 990 Adventure
Re: R1200GS advendure
Pikainen rapsa 2000km kokemuksella ktm 990 adv vs bmw 07
Bmw
+ tuntuma tiehen soralla
+ tuulisuoja ylävartalolle ja jaloille
+ koneen joustavuus hitaassa ajossa
+ ergonominen ajoasento ja väljä satula, polvituki tankissa
+ säädettävyys, penkki, visiiri, takajarru
+ monia monia muita itsestään selviä asioita...
- ulkonäöstä tulee mieleen 2000-luvun mad max
- paino paikallaan, tekemätön paikka saada pyörä ylämäkeen taakseppäin Helsingin jyrkillä kaduilla jos autot on parkeerannut lähelle tai menet hiekkamontulle ja ajattelet että nouseehan se tuosta mäestä ja eihän se nouse ja olet kuopassa sivuttain
- etupään tietynlainen tunnottomuus soralla
- sivujalka liian matalalla eli pyörä nojaa liikaa
- 1 vaihde liian lyhyt omassa ajossa
- pitkät valot
- 80 km/h vauhti ei tunnu miltään
- pakoäänet vaikka on akran putki, ompelukone
- kone kampeaa sivuttain kaasusta
- herättää huomiota bensa-asemilla (jotkut tykkää)
- vähän lisää tehoa menisi 100km/h ohituksissa ettei tarvitsisi tiputtaa vaihdetta
- vilkut
Ktm 990 adv 09, 10 000km kokemuksella
+ ulkonäkö mieleen
+ alustan säädettävyys
+ moottori ( joku kirjoitti mielestäni hyvin: bmw on kuin hiljainen ompelukone, ktm kuin leijona jolla on vihanhallinta ongelmia)
+ tuntuma soralla
+ enduro pyörän fiilis
+ mutkateillä viskely kovemmissa nopeuksissa
+ nopeusmittari
+ kaasun tuntuma
+ vaihteisto
+ hauskempi räppäillä kaupungissa
- ei suojaa tuulelta
- kaasu on off hiljaisessa vauhdissa
- ei polttaine mittaria, vain trippi ja valo kun bensa on lopussa
- ei vaihdenäyttöä
- huonot valot
- penkissä valuu yhteen kohtaan
- ottaa tuuleen motarilla
- kaksi polttoaine tankkia ja tankilla käyminen
- tärinät kaikissa nopeuksissa
- muovisuus
- viimeistely
- öljynvaihto vaatii bensatankin irroituksen
- kallis iso huolto 15 000 välein
- bensa maistui 8l/100 availussa
Kummatkin erinomaisia pyöriä, vaikkakin kovin erilaisia.
Oikeita puutteita ei kummassakaan mielestäni ole, vain mielipiteitä sekä ns. Ykkösluokan ongelmia
Bmw
+ tuntuma tiehen soralla
+ tuulisuoja ylävartalolle ja jaloille
+ koneen joustavuus hitaassa ajossa
+ ergonominen ajoasento ja väljä satula, polvituki tankissa
+ säädettävyys, penkki, visiiri, takajarru
+ monia monia muita itsestään selviä asioita...
- ulkonäöstä tulee mieleen 2000-luvun mad max
- paino paikallaan, tekemätön paikka saada pyörä ylämäkeen taakseppäin Helsingin jyrkillä kaduilla jos autot on parkeerannut lähelle tai menet hiekkamontulle ja ajattelet että nouseehan se tuosta mäestä ja eihän se nouse ja olet kuopassa sivuttain
- etupään tietynlainen tunnottomuus soralla
- sivujalka liian matalalla eli pyörä nojaa liikaa
- 1 vaihde liian lyhyt omassa ajossa
- pitkät valot
- 80 km/h vauhti ei tunnu miltään
- pakoäänet vaikka on akran putki, ompelukone
- kone kampeaa sivuttain kaasusta
- herättää huomiota bensa-asemilla (jotkut tykkää)
- vähän lisää tehoa menisi 100km/h ohituksissa ettei tarvitsisi tiputtaa vaihdetta
- vilkut
Ktm 990 adv 09, 10 000km kokemuksella
+ ulkonäkö mieleen
+ alustan säädettävyys
+ moottori ( joku kirjoitti mielestäni hyvin: bmw on kuin hiljainen ompelukone, ktm kuin leijona jolla on vihanhallinta ongelmia)
+ tuntuma soralla
+ enduro pyörän fiilis
+ mutkateillä viskely kovemmissa nopeuksissa
+ nopeusmittari
+ kaasun tuntuma
+ vaihteisto
+ hauskempi räppäillä kaupungissa
- ei suojaa tuulelta
- kaasu on off hiljaisessa vauhdissa
- ei polttaine mittaria, vain trippi ja valo kun bensa on lopussa
- ei vaihdenäyttöä
- huonot valot
- penkissä valuu yhteen kohtaan
- ottaa tuuleen motarilla
- kaksi polttoaine tankkia ja tankilla käyminen
- tärinät kaikissa nopeuksissa
- muovisuus
- viimeistely
- öljynvaihto vaatii bensatankin irroituksen
- kallis iso huolto 15 000 välein
- bensa maistui 8l/100 availussa
Kummatkin erinomaisia pyöriä, vaikkakin kovin erilaisia.
Oikeita puutteita ei kummassakaan mielestäni ole, vain mielipiteitä sekä ns. Ykkösluokan ongelmia
Re: R1200GS advendure
2008 GSA:n perälaakeri + tarpeelliset hilut vaihtui tänään 128 tkm jälkeen, vallan kohtuullinen kesto mielestäni.
Korjaamo huomautti, että takavanteessa on heittoa sen verran, että ei pitemmän päälle tee hyvää perälle. Olikos näitä Bemarin pinnavanteen rihtaajia tiedossa? Kerran jo käytin tätä Treella eräällä pajalla, mutta ei tainnut ainakaan paremmaksi tulla siellä,..
Saa myös tarjota, jos on ylimääräisenä hyväkuntoinen ja suora takavanne.
Korjaamo huomautti, että takavanteessa on heittoa sen verran, että ei pitemmän päälle tee hyvää perälle. Olikos näitä Bemarin pinnavanteen rihtaajia tiedossa? Kerran jo käytin tätä Treella eräällä pajalla, mutta ei tainnut ainakaan paremmaksi tulla siellä,..
Saa myös tarjota, jos on ylimääräisenä hyväkuntoinen ja suora takavanne.
"Siistiä ja huoletonta on BMW:llä ajo, ei koskaan mitään likaisia ketjuhommia eikä kustannuksia, sillä kartiopyöräveto on ikuinen" (BMW mainosteksti 1931)
Re: R1200GS advendure
Tuonne https://www.evas-motor.com/fi/ olen viimeaikoina aika monta ohjannut ottamaan yhteyttä vannehommien kanssa.JJ kirjoitti: ↑Ti Heinä 27, 2021 9:22 pm 2008 GSA:n perälaakeri + tarpeelliset hilut vaihtui tänään 128 tkm jälkeen, vallan kohtuullinen kesto mielestäni.
Korjaamo huomautti, että takavanteessa on heittoa sen verran, että ei pitemmän päälle tee hyvää perälle. Olikos näitä Bemarin pinnavanteen rihtaajia tiedossa? Kerran jo käytin tätä Treella eräällä pajalla, mutta ei tainnut ainakaan paremmaksi tulla siellä,..
Saa myös tarjota, jos on ylimääräisenä hyväkuntoinen ja suora takavanne.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ