Vesijäähdytteinen R1200GS /1250

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Harri Hemmilä
Viestit: 1233
Liittynyt: Pe Loka 26, 2007 11:15 pm
Pyörä: RT
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Vesijäähdytteinen R1200GS /1250

Viesti Kirjoittaja Harri Hemmilä »

jaket kirjoitti: Ma Helmi 13, 2023 10:57 am itse mitä katsellut näitä vesigessuja, niin se on niin katupyörä anyway, että omaan silmään R1250RS näyttää paremmalta vaihtoehdolta. eipä tarvitse jalkaa heittää niin korkealle ja samat vakkari yms kikkailut löytyy ns halvemmalla.

veikkaan siis että suurimmalle osalla kuskeista jotka ei aja kuin soratietä joskus, niin RS olisi parempi vaihtoehto. Tietysti samaa katu-uskottavuutta ei firman parkissa saa sillä.
Eihän näitä minnekkään suonsilmään olekkaan suunniteltu mutta kyllä tuota vie vauhdikkaasti soralla vaikkei mikään kisakuski oliskaan.
BMW f 650 Gs Dakar -01 ---> BMW f 800 Gs -08 ---> BMW R 1200 GS Lc 2013 ---> BMW R1100RT 1997
Harri Hemmilä
Viestit: 1233
Liittynyt: Pe Loka 26, 2007 11:15 pm
Pyörä: RT
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Vesijäähdytteinen R1200GS /1250

Viesti Kirjoittaja Harri Hemmilä »

Venttiilin välyksien tarkistus.
Käytättekö minkälaista työkalua kampiakselin lukitsemiseksi?
Minulla on kasigessuun käytettävä omavalmiste M8 pultti mutta se ei taida käydä tuohon?

Edit. Googlen ihmeellisestä maailmasta löytyy tieto, eli tuommosen vaatii:
https://www.youtube.com/watch?v=1PfpxQWk0nY

Pitää kokeilla saisiko teetettyä jossain koneistusfirmassa.
BMW f 650 Gs Dakar -01 ---> BMW f 800 Gs -08 ---> BMW R 1200 GS Lc 2013 ---> BMW R1100RT 1997
Avatar
kimbyyri
Viestit: 228
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 5:29 pm
Pyörä: 1200gs lc
Paikkakunta: Los Hollolakses

Re: Vesijäähdytteinen R1200GS /1250

Viesti Kirjoittaja kimbyyri »

Harri Hemmilä kirjoitti:Venttiilin välyksien tarkistus.
Käytättekö minkälaista työkalua kampiakselin lukitsemiseksi?
Minulla on kasigessuun käytettävä omavalmiste M8 pultti mutta se ei taida käydä tuohon?

Edit. Googlen ihmeellisestä maailmasta löytyy tieto, eli tuommosen vaatii:
https://www.youtube.com/watch?v=1PfpxQWk0nY

Pitää kokeilla saisiko teetettyä jossain koneistusfirmassa.
Jos vain tarkistat välykset niin sitä moottoria ei tarvitse
lukita.

Edit: mun pyörällä ajettu 69tkm ja on vielä selvästi sopivat/oikeat välykset.
ktv org
Harri Hemmilä
Viestit: 1233
Liittynyt: Pe Loka 26, 2007 11:15 pm
Pyörä: RT
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Vesijäähdytteinen R1200GS /1250

Viesti Kirjoittaja Harri Hemmilä »

kimbyyri kirjoitti: To Touko 18, 2023 2:00 pm
Harri Hemmilä kirjoitti:Venttiilin välyksien tarkistus.
Käytättekö minkälaista työkalua kampiakselin lukitsemiseksi?
Minulla on kasigessuun käytettävä omavalmiste M8 pultti mutta se ei taida käydä tuohon?

Edit. Googlen ihmeellisestä maailmasta löytyy tieto, eli tuommosen vaatii:
https://www.youtube.com/watch?v=1PfpxQWk0nY

Pitää kokeilla saisiko teetettyä jossain koneistusfirmassa.
Jos vain tarkistat välykset niin sitä moottoria ei tarvitse
lukita.

Edit: mun pyörällä ajettu 69tkm ja on vielä selvästi sopivat/oikeat välykset.
Juu, facen puolelta selvisi ettei tarvi lukita säätäessäkään kunhan ei pyörittele konetta purettuna :)
Mulla mittarissa nyt 78tkm, hyvä tarkistaa kun en ole itse tarkistanut/säätänyt vielä kertaakaan.
Pyörä ollut minulla nyt vuoden.
BMW f 650 Gs Dakar -01 ---> BMW f 800 Gs -08 ---> BMW R 1200 GS Lc 2013 ---> BMW R1100RT 1997
Harri Hemmilä
Viestit: 1233
Liittynyt: Pe Loka 26, 2007 11:15 pm
Pyörä: RT
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Vesijäähdytteinen R1200GS /1250

Viesti Kirjoittaja Harri Hemmilä »

Missä kilometreissä olette ruukanneet vaihtaa jakoketjunkiristimiä?
BMW f 650 Gs Dakar -01 ---> BMW f 800 Gs -08 ---> BMW R 1200 GS Lc 2013 ---> BMW R1100RT 1997
Avatar
mek
Viestit: 2687
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: V7
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Vesijäähdytteinen R1200GS /1250

Viesti Kirjoittaja mek »

Bemari joutui ottamaan lusikan kauniisti käteen. Jatkossa vesi-gessujen kardaanit vaihdetaan BMWn piikkiin (koska myyty "huoltovapaina) tarkastus 60 tkm välein. Tämä koskee n. 700 000 pyörää, saapa nähdä koskeeko Suomeakin.

Uusia R1300 -malleja ei myydä huoltovapaina, vaan kardaanin vaihtoväli on 80 tkm ja sen maksaa asiakas (900 eur).

Katumalleissa R, RS, RT kardaaniongelmia ei kai juuri ole ollut, nivelten kulmat pienemmät, ajetaan parempia teitä jne, joten niitä vaihtokampanja ei koske.

Lähde Motorrad Online
https://www.motorradonline.de/ratgeber/ ... r-1300-gs/
Peltsi
Viestit: 2824
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: Vesijäähdytteinen R1200GS /1250

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Eihån tuo uuden R1300 80 tonnin kepin vaihto tarkota sitä että se on pakko vaihtaa. F sarjan hihna vetoisissa on hihnan vaihto muistaakseni 60 tonnia, mutta hyvin harva sen haluaa vaihtaa tuossa kohti kun näyttää ihan virheettömältä. Enkä oo kuullu noiden katkenneen. Hintaki tietysti vaikuttaa siihen ettei varalta vaihdeta hihnaa.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Harri Hemmilä
Viestit: 1233
Liittynyt: Pe Loka 26, 2007 11:15 pm
Pyörä: RT
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Vesijäähdytteinen R1200GS /1250

Viesti Kirjoittaja Harri Hemmilä »

Tuota 80tkm tuskin kukaan ajaa takuuvuosien aikana. Säästää varmaan sen 600€ jos vaihtaa itse.
Tietenkin sillä edellytyksellä ettei peukalot ole kasvanut keskelle kämmentä :)
BMW f 650 Gs Dakar -01 ---> BMW f 800 Gs -08 ---> BMW R 1200 GS Lc 2013 ---> BMW R1100RT 1997
Peltsi
Viestit: 2824
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: Vesijäähdytteinen R1200GS /1250

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Tuo 900€ lienee varovainen arvio pelkän kardaanin hinnasta. Vaihto nyt ei kummonen homma ole, jos sattuu ettei ole tarttunut laaatikon päähän kiinni. Muutaman oon nähny mitkä ei ole oikein suosiolla irronnu sieltä.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Vastaa Viestiin