Latasin Saksan Motorradin sivuilta uuden matkaendurotestin, jossa uutta vesi-Gessua oli verrattu lähes kaikkiin markkinoilta löytyviin haastajiin, lopputuloksissa järjestys oli seuraava (liekö ensimmäinen Motorradin testi, jota Bemari ei voittanut
).
Laitan sulkuihin myös pyörien punnitut painot. Erittäin myönteinen yllätys on, että uusi gessu on todellisuudessa Motorradin puntaroimana muutaman kilon vanhaa kevyempi, vaikka paperilla se olisi 9 kg raskaampi. Vanha Gessuhan punnittiin testistä riippuen Motorradissa 240 - 242 kiloiseksi.
1. KTM 1190 Adventure, 230 kg
2. Ducati Multistrada 1200, 229 kg
3. BMW R1200 GS, 238 kg
3. Triumph Tiger Explorer, 275 kg
5. Kawasaki Versys 1000, 241 kg
5. Aprilia Caponord 1200, 250 kg
7. Honda Crosstourer, 283 kg
8. Yamaha XT 1200 Z Super Tenere, 267 kg
9. Moto Guzzi Stelvio 1200 8V, 291 kg
Osa-alueiden kolme parasta:
1. Moottoriteho - KTM, Ducati, Triumph
2. Suorituskyky - Ducati, KTM, Kawasaki
3. Jarrut, ajovakautus ym. - BMW, Ducati, KTM
4. Paino - Ducati, KTM, BMW
5. Toimintasäde - Moto Guzzi, Yamaha, KTM
6. Varustelu - BMW, Triumph, Ducati
7. Hinta - Kawasaki, Honda, Aprilia
Loppuyhteenveto, niin saatte opiskella saksaa tai laittaa googlen töihin (siirrä näppis syrjään, jos kahvikuppi on lähettyvillä...)
Die erste Standortbestimmung sagt ein knappes Ergebnis vorher.
Und die Fahreigenschaften konnten eh noch überhaupt nicht einfl
ießen. Klar scheint schon heute: Die neue GS triff t auf eine deutlich
erstarkte Konkurrenz, die in einzelnen Bereichen sogar vorne
liegt. In einem ist die BMW absolut unschlagbar: Sie bleibt die
leichteste Kardanenduro. Und in Sachen Ausstattung und Sonderzubehör
macht ihr kaum eine andere etwas vor. Spannend.
Saksan Motorradia ei valitettavasti tahdo enää täällä Pohjolassa löytyä kaupoista, kun tämä uusi Suomi-Motorrad aloitti. Jospa tuo testi tulee siihenkin kevään myötä.