Vesijäähdytteinen R1200GS /1250

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
Pekkavee
Viestit: 4765
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vesijäähdytteinen R1???GS

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

tkarjala kirjoitti:Kimppatilaus Pekka kehiin, täälläkin olisi yksi kaasukäden lepuutusta kaipaava...
Kimppatilaus hoidettu. Siis noita linkin Throttlemate kaasukahvan lukkoja Vaikka ei sellaista kimppatilausta oikeastaan edes ollut. Tilasin 8 kpl moisia vehkeitä ja laitoin sinullekin tkarjala yhden tulemaan postissa tänään.
Tulisi vaan ajokelejä niin pääsisi kokeilemaan.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
tkarjala
Viestit: 201
Liittynyt: Ke Touko 13, 2009 9:01 pm
Pyörä: R1200GS Adv
Paikkakunta: Rovaniemi

Vesijäähdytteinen R1200GS

Viesti Kirjoittaja tkarjala »

Kiitoksia paljon!
Kurapyöräilijä, tuo oman elämänsä reittimestari!
Avatar
Prätkis
Viestit: 54
Liittynyt: Pe Marras 18, 2011 4:21 pm
Pyörä: BMW K1100LT
Paikkakunta: Kiiminki

Re: Vesijäähdytteinen R1200GS

Viesti Kirjoittaja Prätkis »

Uusimmassa Moto1-lehdessä oli 9-sivuinen juttu uudesta vesijäähdytteisestä R1200GS pyörästä.
Vaikutti ihan mielenkiintoiselta.
800cc
Viestit: 282
Liittynyt: Pe Heinä 15, 2011 11:55 am
Pyörä: ?
Paikkakunta: Itäinen Uusimaa

Re: Vesijäähdytteinen R1200GS

Viesti Kirjoittaja 800cc »

Tuorein moto1 täytyy käydä tänään ostamassa.
Avatar
mek
Viestit: 2687
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: V7
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Vesijäähdytteinen R1???GS

Viesti Kirjoittaja mek »

Pekkavee kirjoitti:Kimppatilaus hoidettu. Siis noita linkin Throttlemate kaasukahvan lukkoja
#
Hyvä tuo tarkennus, minä jo luulin, että täällä kimpassa tilataan uusia Gessuja, Pekkavee etunenässä :lol:
Avatar
Ari
Viestit: 497
Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 1:58 pm
Pyörä: Helkama
Paikkakunta: Turku

Re: Vesijäähdytteinen R1200GS

Viesti Kirjoittaja Ari »

Pitänee käydä ostamassa tuo Moto1 lehti. Muutenkin paras kotimaisista motolehdistä ja mielenkiintoista lukea, mitä asiantuntijat ovat mieltä GS:sta. Minulla kilometrejä on takana 600, Maanantaina ensimmäinen huolto ja Torstaina reissuun.
Pyörä on tuntunut hyvältä, moottori, kytkin, vaihteet, kaasu, jousitus, elektroniikka, yms toimii hienosti. Satulakin on parempi, kuin ennen ja tuulisuoja, joskaan ei ihan vanhan adventuren veroinen, niin kuitenkin kohtuullinen. Negatiivista ei juurikaan löydy. Tankorukkasia ei voi käyttää, nappuloita, kuten ASC, ABS,ESA,MODE, valoautomatiikka, vilkut, navin säätö, lämpökahvat, ajotietokoneen kaksi nappia, on niin paljon, ettei sormikopelolla oikeaa taatusti löydy. Vaihteet menee hienosti päälle, mutta vapaata joutuu joskus hakemaan. Ja vilkkukatkaisijana tällainen vanhan liiton mies olisi toivonut säilytettäväksi vanhaa kolmenappista, mutta ehkä tilanpuutteen vuoksi on siirrytty japanilaismalliseen.

Mutta so far so good. Kannattaa välttää koeajoa, ellei tosissaan ole ostoaikeissa. Voi tulla kuume vaihtaa.
Avatar
JJ
Viestit: 361
Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 3:56 pm
Pyörä: BMW R1200 GSA
Paikkakunta: Iitti

Re: Vesijäähdytteinen R1200GS

Viesti Kirjoittaja JJ »

Vaikken R.Brownin 'testeistä' yleensä kovin piittaakaan, niin tuossa oli nyt normijuttua enemmän asiaa.

Yksi mielenkiintoinen juttu, jota en ollut aiemmin muualta bongannut oli, että pleksiä voi säätää nyt nupista pyörittämällä vaikka ajaessa.
"Siistiä ja huoletonta on BMW:llä ajo, ei koskaan mitään likaisia ketjuhommia eikä kustannuksia, sillä kartiopyöräveto on ikuinen" (BMW mainosteksti 1931)
MarkkuHoo
Viestit: 1145
Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 10:42 pm
Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
Paikkakunta: Häme
Viesti:

Re: Vesijäähdytteinen R1200GS

Viesti Kirjoittaja MarkkuHoo »

Hyvä numero oli Moto1, samassa lehdessähän on siis tämän Roland Brownin juttu sekä uudesta 1200GS:stä että KTM 1190 Adv:sta. Hyvät arviot antoi molemmista, kotarista jopa melko ...hurmioituneet?
”Huonoilla teillä, hyvässä seurassa.” kuraukot.fi
Avatar
jite
Viestit: 302
Liittynyt: Pe Loka 23, 2009 9:17 pm
Pyörä: Beta RR390 Racing, Honda ATAS DCT
Paikkakunta: Tallinna

Re: Vesijäähdytteinen R1???GS

Viesti Kirjoittaja jite »

Pekkavee kirjoitti:
tkarjala kirjoitti:Kimppatilaus Pekka kehiin, täälläkin olisi yksi kaasukäden lepuutusta kaipaava...
Kimppatilaus hoidettu. Siis noita linkin Throttlemate kaasukahvan lukkoja Vaikka ei sellaista kimppatilausta oikeastaan edes ollut. Tilasin 8 kpl moisia vehkeitä ja laitoin sinullekin tkarjala yhden tulemaan postissa tänään.
Tulisi vaan ajokelejä niin pääsisi kokeilemaan.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Mites on Pekka jäikö noita yhtään ylimääräistä? Voisin olla kiinnostunut yhden lunastamaan jos on tarjolla. Ei taida olla vielä käyttökokemuksia?
Kaj
Viestit: 99
Liittynyt: Ti Tammi 08, 2013 10:35 pm
Pyörä: 2013 GS
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vesijäähdytteinen R1200GS

Viesti Kirjoittaja Kaj »

Moto1 juttu oli aika pettymys, siis informaatiota uutta ei ollut nimeksikään.
Miten saivatkin aikaan monta sivua ns. tyhjää...
- Gössi -
Avatar
Pekkavee
Viestit: 4765
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vesijäähdytteinen R1200GS

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Kaj kirjoitti:Moto1 juttu oli aika pettymys, siis informaatiota uutta ei ollut nimeksikään.
Miten saivatkin aikaan monta sivua ns. tyhjää...
Samaa mieltä olen minä. Kävin kirjastossa lukemassa. Siinä vaan kerrottiin, että ompa hyvä ajaa, jousitusta ja moottorikarttoja voi vaihtaa, kaasunvastaavuus voidaan eri moodeilla vaihtaa juuri mieleiseksi ja joka hommaan ja tielle löytyy oma säätö.
Takapyörän ABSsänkin saa pois päältä endurohommiin. Isoin uutinen siinä oli ehkä se, että englantilainen kokenut moottoripyörätoimittaja Kevin Ash kuoli siellä Etelä-Afrikan esittelytapahtumassa ajaessaan ko. moottoripyörällä. Hän oli ajanut juuri tämän Moto1 lehden artikkelin kirjoittajan Roland Brownin takana. Linkki uutiseen tässä Hänestä oli myös muistokirjoitus seuraavalla sivulla. Aika ikävä tapahtuma näinkin merkittävän pyörän ensimmäisessä esittelyssä. Ei varmastikaan pyörän vika vaan jotain täysin odottamatonta on tapahtunut. Kuski oli vielä erittäin kokenut kuski ja pitkäaikainen motoristi.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Avatar
Pekkavee
Viestit: 4765
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vesijäähdytteinen R1???GS

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

jite kirjoitti: Mites on Pekka jäikö noita yhtään ylimääräistä? Voisin olla kiinnostunut yhden lunastamaan jos on tarjolla. Ei taida olla vielä käyttökokemuksia?
Ei jäänyt ylimääräisiä, mutta nyt on jo muutama tilaus uuteen kimppaan. Laita nimi ja osoite tulemaan niin eiköhän niitä saada tilattua. pekka.vuorelma(ät käppyrä tähän)gmail.com.
Kylmätyypitettiiin sitä Throttlemate vehjettä yhteen R1100RT pyörään ja hyvin näytti toimivan. Pitää vaan harjoitella tuota etusormen käyttöä sen kytkentään.
Tuolla video, miten se vehje toimii Video

Laittakaa muutkin halukkaat tilausta meilillä niin saadaan taas sopiva määrä tilattua.
Hinta on siis 18.- euroa sisältäen myös toimituskulut Suomessa minulta tilaajalle.


Pekka
:shock: :shock: :shock:
Avatar
mek
Viestit: 2687
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: V7
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Vesijäähdytteinen R1200GS

Viesti Kirjoittaja mek »

Latasin Saksan Motorradin sivuilta uuden matkaendurotestin, jossa uutta vesi-Gessua oli verrattu lähes kaikkiin markkinoilta löytyviin haastajiin, lopputuloksissa järjestys oli seuraava (liekö ensimmäinen Motorradin testi, jota Bemari ei voittanut :lol: ).
Laitan sulkuihin myös pyörien punnitut painot. Erittäin myönteinen yllätys on, että uusi gessu on todellisuudessa Motorradin puntaroimana muutaman kilon vanhaa kevyempi, vaikka paperilla se olisi 9 kg raskaampi. Vanha Gessuhan punnittiin testistä riippuen Motorradissa 240 - 242 kiloiseksi.

1. KTM 1190 Adventure, 230 kg
2. Ducati Multistrada 1200, 229 kg
3. BMW R1200 GS, 238 kg
3. Triumph Tiger Explorer, 275 kg
5. Kawasaki Versys 1000, 241 kg
5. Aprilia Caponord 1200, 250 kg
7. Honda Crosstourer, 283 kg
8. Yamaha XT 1200 Z Super Tenere, 267 kg
9. Moto Guzzi Stelvio 1200 8V, 291 kg

Osa-alueiden kolme parasta:
1. Moottoriteho - KTM, Ducati, Triumph
2. Suorituskyky - Ducati, KTM, Kawasaki
3. Jarrut, ajovakautus ym. - BMW, Ducati, KTM
4. Paino - Ducati, KTM, BMW
5. Toimintasäde - Moto Guzzi, Yamaha, KTM
6. Varustelu - BMW, Triumph, Ducati
7. Hinta - Kawasaki, Honda, Aprilia

Loppuyhteenveto, niin saatte opiskella saksaa tai laittaa googlen töihin (siirrä näppis syrjään, jos kahvikuppi on lähettyvillä...)
Die erste Standortbestimmung sagt ein knappes Ergebnis vorher.
Und die Fahreigenschaften konnten eh noch überhaupt nicht einfl
ießen. Klar scheint schon heute: Die neue GS triff t auf eine deutlich
erstarkte Konkurrenz, die in einzelnen Bereichen sogar vorne
liegt. In einem ist die BMW absolut unschlagbar: Sie bleibt die
leichteste Kardanenduro. Und in Sachen Ausstattung und Sonderzubehör
macht ihr kaum eine andere etwas vor. Spannend.
Saksan Motorradia ei valitettavasti tahdo enää täällä Pohjolassa löytyä kaupoista, kun tämä uusi Suomi-Motorrad aloitti. Jospa tuo testi tulee siihenkin kevään myötä.
Kaj
Viestit: 99
Liittynyt: Ti Tammi 08, 2013 10:35 pm
Pyörä: 2013 GS
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vesijäähdytteinen R1200GS

Viesti Kirjoittaja Kaj »

Mulle riittää kun se oli "paras kardaani-mp", ketjuvetoisia en enää katsele sillä silmällä...

Edit. Ja mitä tuohon ns. testivoittajaan tulee, niin sanokaa mitä tahansa, se on kuitenkin loppujen lopuksi vain KTM...
- Gössi -
MAV
Viestit: 170
Liittynyt: Ma Huhti 18, 2005 6:47 pm
Pyörä: Himalayan 450
Paikkakunta: Lahti

Re: Vesijäähdytteinen R1200GS

Viesti Kirjoittaja MAV »

Olet tainnut ladata alkuvuotisen Motorradin vertailuartikkelin, jossa ei vielä ajettu millään näistä pyöristä. Viikko sitten ilmestyneessä (Saksan) Motorradissa on jo sitten oikea vertailutesti, jonka BMW voitti. Tässä testissä ei ollut mukana 17"-etupyörällisiä malleja, jotka ovat vasta seuraavassa lehdessä.
Vastaa Viestiin