Triumph Explorer 1200
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Triumph Explorer 1200
Motorrad on myös testannut nämä möhköt, Bemari voitti sielläkin, Tiikeri toisena ja Tenere kolmantena...
http://www.motorradonline.de/vergleichs ... 0?seite=10
Hondasta ei oikein ollut vastusta em. kolmikolle, isoruokaisin ja raskain. Bemari on noista selvästi kevein, Tiikeri niukalla erolla pieniruokaisin, Bemari sitten, Tenere vähän enemmän ja Honda isoruokaisin. Hondan isoruokaisuutta ihmetteli myös Roland Brown Moto1:ssä.
http://www.motorradonline.de/vergleichs ... 0?seite=10
Hondasta ei oikein ollut vastusta em. kolmikolle, isoruokaisin ja raskain. Bemari on noista selvästi kevein, Tiikeri niukalla erolla pieniruokaisin, Bemari sitten, Tenere vähän enemmän ja Honda isoruokaisin. Hondan isoruokaisuutta ihmetteli myös Roland Brown Moto1:ssä.
- jskanerva
- Viestit: 23
- Liittynyt: La Heinä 17, 2010 4:11 pm
- Pyörä: Tiger Explorer
- Paikkakunta: Tukholma/Degerfors
Re: Triumph Explorer 1200
Joopa, tarpeeksi monta testiä kun lukee niin...
MC-nytt Ruotsissa, sai Super Teneren voittajaksi, ja eikä varmaankaan mitään väärää siinäkään.
MC-nytt Ruotsissa, sai Super Teneren voittajaksi, ja eikä varmaankaan mitään väärää siinäkään.
An adventure is incompetente without the Explorer
- jskanerva
- Viestit: 23
- Liittynyt: La Heinä 17, 2010 4:11 pm
- Pyörä: Tiger Explorer
- Paikkakunta: Tukholma/Degerfors
Re: Triumph Explorer 1200
Hajontaa tuntuu olevan "Allt om MC" lehden vertailussa Tiger voitti, ja vei eniten bensaa?
tehoa ei ollut, mitattu, kuin 109 hp, kuten jossain toisessakin testissä (Bike)
Katoaako n 20%, vai onko niitä ollutkaan?
Ei edes kardaani-nivelten pitäisi viedä sitä noin paljoa.
Esim Gs:ssä oli häviö vain 10% luokkaa, siinähän on kyllä yksi nivel vähemmän
Ajanut omallani n 3000 km, ja tuntuu virkummalle, nyt mitä uutena, sama juttu
oli aiemmassa 1050:ssä. Maastossa en ole vielä kokeillut, vaan mainio peli teillä.
tehoa ei ollut, mitattu, kuin 109 hp, kuten jossain toisessakin testissä (Bike)
Katoaako n 20%, vai onko niitä ollutkaan?
Ei edes kardaani-nivelten pitäisi viedä sitä noin paljoa.
Esim Gs:ssä oli häviö vain 10% luokkaa, siinähän on kyllä yksi nivel vähemmän
Ajanut omallani n 3000 km, ja tuntuu virkummalle, nyt mitä uutena, sama juttu
oli aiemmassa 1050:ssä. Maastossa en ole vielä kokeillut, vaan mainio peli teillä.
An adventure is incompetente without the Explorer
Re: Triumph Explorer 1200
Tervehdys,
oletko jskanerva edelleen tyytyväinen tiikeriin? Kävin itsekin eilen koeajamassa ko. mallia Vantaan Biketiimistä. Odometerin fii näytti noin 40 kilsan lenkin päätteeksi 5.3 l/100km. Onko siellä sulla minkälainen lukema nyt jo varmasti useamman tuhannen takaa?
Vannoutuneena 300- kiloisen V-Rodin käskijänä pyörä tuntui nykyaikaisemmalta, kuin esimerkiksi Hondan enskat tai uusi Super Teneré. Koneen hieno käytös ja alhaalta tuleva viäntö saivat muheviin vetoihin tottuneenkin hymyilemään. Istuinkorkeudesta ei huonoa sanottavaa, kuten ei itse penkistäkään. Reippaat lähröt sinne sataseen oli ilo heitellä, kiitos laatikon onnistuneiden hammastuksien. Neutraalia sai valoissa hieman houkutella toisinaan. Mutkiin hän taipui kivasti. Soralla tasaisesti vetoja pyydettäessä luistoneston huomasi, muuten pyörä ruopii nätisti ja yllätyksiä ei minulle sattunut.
Enskoihin syttyi pieni kipuna Turkissa, Taurus- vuoristoa eessuntaas sahatessa. Sairaan makeet maisemat ja hyvällä pyörällä taatusti mukavia retkiä. Suomesta olisi tarkoitus Alaniaan ajella, ehkä jo ensi vuonna.
Adventure uusien pyörien mualimmaan jatkukoon. Josko vaikka tuosta rakkaasta rodista joku innostuisi?!?
oletko jskanerva edelleen tyytyväinen tiikeriin? Kävin itsekin eilen koeajamassa ko. mallia Vantaan Biketiimistä. Odometerin fii näytti noin 40 kilsan lenkin päätteeksi 5.3 l/100km. Onko siellä sulla minkälainen lukema nyt jo varmasti useamman tuhannen takaa?
Vannoutuneena 300- kiloisen V-Rodin käskijänä pyörä tuntui nykyaikaisemmalta, kuin esimerkiksi Hondan enskat tai uusi Super Teneré. Koneen hieno käytös ja alhaalta tuleva viäntö saivat muheviin vetoihin tottuneenkin hymyilemään. Istuinkorkeudesta ei huonoa sanottavaa, kuten ei itse penkistäkään. Reippaat lähröt sinne sataseen oli ilo heitellä, kiitos laatikon onnistuneiden hammastuksien. Neutraalia sai valoissa hieman houkutella toisinaan. Mutkiin hän taipui kivasti. Soralla tasaisesti vetoja pyydettäessä luistoneston huomasi, muuten pyörä ruopii nätisti ja yllätyksiä ei minulle sattunut.
Enskoihin syttyi pieni kipuna Turkissa, Taurus- vuoristoa eessuntaas sahatessa. Sairaan makeet maisemat ja hyvällä pyörällä taatusti mukavia retkiä. Suomesta olisi tarkoitus Alaniaan ajella, ehkä jo ensi vuonna.
Adventure uusien pyörien mualimmaan jatkukoon. Josko vaikka tuosta rakkaasta rodista joku innostuisi?!?
ETV1000, LV unbaffled, ekaenska
- jskanerva
- Viestit: 23
- Liittynyt: La Heinä 17, 2010 4:11 pm
- Pyörä: Tiger Explorer
- Paikkakunta: Tukholma/Degerfors
Re: Triumph Explorer 1200
N 4500 km, asfalttiteillä enimmäkseen, mitään moittimista ei ole.
Mainio reissupyörä, kulutus on 5,4 - 5,6 välillä,(aika paljon moottoriteitä, työmatkoja)
Virossa kun ajoin lenkin n 800 km,
max vauhti n 100 kmh. Niin vei vähemmän.
Vapaan löytyminen ei ole ollut minulle ongelma, jotenkin notkeampi vaihteisto
kuin 1050:ssä.
Tosi on, voiman/väännön tunne on kyllä yksi päällimmäisiä tässä pyörässä,
Multistradaa en ole kokeillut?
Mainio reissupyörä, kulutus on 5,4 - 5,6 välillä,(aika paljon moottoriteitä, työmatkoja)
Virossa kun ajoin lenkin n 800 km,
max vauhti n 100 kmh. Niin vei vähemmän.
Vapaan löytyminen ei ole ollut minulle ongelma, jotenkin notkeampi vaihteisto
kuin 1050:ssä.
Tosi on, voiman/väännön tunne on kyllä yksi päällimmäisiä tässä pyörässä,
Multistradaa en ole kokeillut?
An adventure is incompetente without the Explorer
Re: Triumph Explorer 1200
Moi,jskanerva kirjoitti:N 4500 km, asfalttiteillä enimmäkseen, mitään moittimista ei ole.
Mainio reissupyörä, kulutus on 5,4 - 5,6 välillä,(aika paljon moottoriteitä, työmatkoja)
Virossa kun ajoin lenkin n 800 km,
max vauhti n 100 kmh. Niin vei vähemmän.
Vapaan löytyminen ei ole ollut minulle ongelma, jotenkin notkeampi vaihteisto
kuin 1050:ssä.
Tosi on, voiman/väännön tunne on kyllä yksi päällimmäisiä tässä pyörässä,
Multistradaa en ole kokeillut?
kiitos kommenteista.
F800GS kävi alla tänään ja saatuani tarjouksen olin hetken hiljaa.
Seuraavaksi lähden selvittelemään keulan jousi-Öhlensien hintoja bemuun. Tiikerissähän asia oli jo hoidettu tehtaan puolesta. GS nyökkää todella syvään minun käsittelyssä. Se, miten hän yökkäisi tiukassa paikassa kuorma päällä, jaa-a. Peukalot taasen ympäri?
Paljon kevyemmältähän tuo pieni gessu tuntui. Jotenkin näin twinimiehenä kaksi sylinterisen käytös miellytti, joskin kyyllä se trumppa vei ja myös veisi minua elopainoineni + tavaroineni eri tavalla. Kasisatasen kulutus on myös pihille plussaa. Tulee vaikea loppukesä. Rodiin (joka aikoinaan tuli hankittua nettihuutokaupasta pilkkahintaan) ei maavaraa saa edes ilmajousilla muutamaa senttiä enempää ja kyykkypyörää en osta. Viisari näyttää maasturiin.
Miellyttävää loppukesää Triumphin sarvissa!
ps. tuossa pari flickiä koeajetuista ja nykyysestä
/Ari
ja rodini persaus on aina näyttämisen arvoinen : D
Viimeksi muokannut aril, Ke Elo 01, 2012 6:25 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ETV1000, LV unbaffled, ekaenska
- jskanerva
- Viestit: 23
- Liittynyt: La Heinä 17, 2010 4:11 pm
- Pyörä: Tiger Explorer
- Paikkakunta: Tukholma/Degerfors
Re: Triumph Explorer 1200
Eikö se pienempi Tiikeri olisi ollut aiheellista myös testata.
Explorer painii raskaammassa sarjassa
Kiitos samaa, mihin päädytkin, hyviä pyöriä kaikki.
Explorer painii raskaammassa sarjassa
Kiitos samaa, mihin päädytkin, hyviä pyöriä kaikki.
An adventure is incompetente without the Explorer
- jlohikoski
- Viestit: 207
- Liittynyt: Ke Syys 27, 2006 9:04 pm
- Pyörä: gs1150adv R1200gs
- Paikkakunta: Kauhajoki
Re: Triumph Explorer 1200
Testasin eilen 12exploderia Botniaringin moottoriradalla 5 kierroksen verran. Ennen sitä ajoin omalla 12gsllä pienen pikkuusta vajaa tunnin ja 95km ( 36 kierr) vedon verryttelyksi.
Edelleen täytyy todeta, että on erittäin hyvin onnistunut peli tuo 12exploderi. Sekä hitaat että nopeammat kurvit menee upean balanssin ja ketteryyden ansioista vakaan varman tuntuisesti. Tiukatkin ajolinjat ja kallistukset onnistuu helposti. Moottorissa riittää paukkua mukavasti. Pelkällä 5-vaihteella selviää ratakierroksen helposti. Pääsuoran päähän sai varmalla jarrutusmatkalla 165 mittariin.
Ainoat suuremmat erilaisuudet gessuun verrattuna oli, että etupää nyökkäsi jarrutuksissa sen verran, että kiinnitti huomiota, muttei aiheuttanut erityisiä ajotavan muutoksia. Jarrutuksissa ei enää riittänytkään yksi sormi. Piti käyttää myös jarrupoljinta, kun ei ollut integraalijarruja. Jarrut oli sinänsä hyvät.
Kumpi on sitten nopeampi noista möhköistä radalla, gessu vai triumppi. Kuskistahan se tietysti on kiinni, mutta meikäläisen ajotaidoilla taitaa gessu siltikin olla nopeampi. Gessu on köykäisempi, (Motorrad Testbuch: gessu 240kg / triumppi 273kg) vielä ketterämpi ja rajut jarrutukset onnistuu helpommin juuri tuon nyökkäämättömyyden ja integraalijarrujen ansiosta.
Mutta ajonautinossa 12exploderi ei jää yhtään jälkeen.
Edelleen täytyy todeta, että on erittäin hyvin onnistunut peli tuo 12exploderi. Sekä hitaat että nopeammat kurvit menee upean balanssin ja ketteryyden ansioista vakaan varman tuntuisesti. Tiukatkin ajolinjat ja kallistukset onnistuu helposti. Moottorissa riittää paukkua mukavasti. Pelkällä 5-vaihteella selviää ratakierroksen helposti. Pääsuoran päähän sai varmalla jarrutusmatkalla 165 mittariin.
Ainoat suuremmat erilaisuudet gessuun verrattuna oli, että etupää nyökkäsi jarrutuksissa sen verran, että kiinnitti huomiota, muttei aiheuttanut erityisiä ajotavan muutoksia. Jarrutuksissa ei enää riittänytkään yksi sormi. Piti käyttää myös jarrupoljinta, kun ei ollut integraalijarruja. Jarrut oli sinänsä hyvät.
Kumpi on sitten nopeampi noista möhköistä radalla, gessu vai triumppi. Kuskistahan se tietysti on kiinni, mutta meikäläisen ajotaidoilla taitaa gessu siltikin olla nopeampi. Gessu on köykäisempi, (Motorrad Testbuch: gessu 240kg / triumppi 273kg) vielä ketterämpi ja rajut jarrutukset onnistuu helpommin juuri tuon nyökkäämättömyyden ja integraalijarrujen ansiosta.
Mutta ajonautinossa 12exploderi ei jää yhtään jälkeen.
- jskanerva
- Viestit: 23
- Liittynyt: La Heinä 17, 2010 4:11 pm
- Pyörä: Tiger Explorer
- Paikkakunta: Tukholma/Degerfors
Re: Triumph Explorer 1200
Rehit 8000 km mittarissa, eikä moitteen sijaa,.
Tavallisilla sorateillä, hyvillä, on parempi kuin
1050, vaikuttaneeko rengastus, kyllä 1050:lläkin pystyssä
pysyi ja vauhdissa.
En ole ikinä kokeillut noita kombi/integraali jarruja vaan
jotenkin tuntuu, että ne voisi olla hyvät.
Tietysti jos oikein tosissaan soralle lähtee, niin ne pitäisi
pystyä sulkemaan.
Radallakaan en ole käynyt.
185 olen mittariin kelannut, ja ihan OK, tuntui ajaa.
Tavallisilla sorateillä, hyvillä, on parempi kuin
1050, vaikuttaneeko rengastus, kyllä 1050:lläkin pystyssä
pysyi ja vauhdissa.
En ole ikinä kokeillut noita kombi/integraali jarruja vaan
jotenkin tuntuu, että ne voisi olla hyvät.
Tietysti jos oikein tosissaan soralle lähtee, niin ne pitäisi
pystyä sulkemaan.
Radallakaan en ole käynyt.
185 olen mittariin kelannut, ja ihan OK, tuntui ajaa.
An adventure is incompetente without the Explorer
Re: Triumph Explorer 1200
Kävimpä eilen ja tänään vahän tiikeria kattlemessa. Nykyseen pyörään verrattuna vähän plussia ja miinuksia:
+ Ajoasento istuvalteen sopi aika passelisti. Aavistuksen turhan etukeno mutta menettelee.
+ Satula tuntu hyvältä
+ Kaasuun vastaavuus on täysin vastakohta kotarille. Ei pääse ryntäilemään koska kaasuvaijerin välitys on ilmeisesti tehty niin progressiiviseksi.
+ Alusta on hienosti säädetty imemään pienet epätasaisuudet. Meni ehkä jopa vähäelkeisemmin kuin oma kottarainen.
+ Ketterän tuntunen, varsinkin kovemmassa vauhdissa asfaltilla näppärämpi kuin kotari.
+ Koneesta löytyy hyvin potkua ainakin kierroksilla
+ Ei tärise.
+ Kyljelleen kaatumisen oli näköjään kestänyt hyvin. Muovissa vaan jälkiä mutta ei halki. Oli ollut joidenkin lehtien testipyöränä.
+ Luistonesto pois päältä ja luistot helposti hallittavissa. Renkaina oli karoot ja ne tuntu toimivan hyvin.
+ Luistoneston asetus 1 tappaa sladin heti alkuunsa. Mitään pelkoa "higsiderista" en kokenut vaikka sitä alkuun pelkäsinkin.
+ Luistonesto päällä pystyy möyrimään mudassa. 1 asetuksella pyörii tosihitaasti ja 2-asennolla tais jauhaa vähän kovempaa. Myyjä kyllä sano että asento 2 pitäis olla tiukempi
- Seisaaltaan ajettaessa en löytäny oikein sopivaa asentoa.
- Tuulisuoja ihan yhtä hanurista kuin kotarissakin. Korvatulpat tarttis olla päässä jos ajelee yli 100 kmh nopeuksia.
- Kaasun progressiivisuus. Kahvaa saa kiertää oikein tosissaan enne kuin mitään tapahtuu. Melko ärsyttävää jos tykkää vähän saada takapyörän pitoa irroteltua kurveissa.
- Koneen kaasuunvastaavuus pienillä kierroksilla. Ehkä odotin liikaa tai sitten tuo kaasukahva sai sen fiiliksen että kierroksia pitäis kokoajan olla reilusti jos haluaa leikkiä.
- Kyljelleen kaatuessaan kaatumaraudat ei vissiin ota kiinni vaan tankin sivuilla olevat muovit ottaa iskut?
- Luistoneston 1 asento on vähän semmonen että vehje tappaa heti tehon ja sitten arpoo päästänkö vaiko enkö. 2-asento saattais kuitenkin olla sallivampi mutta en sitten ehtiny enää sitä kokeilemaan mutavellin jälkeen.
- Raskaan tuntunen peruuttaa =)
- Isommat töyssyt lyö siihen malliin että kohta hajoo mopo tai kuski. Kotarilla ajoin saman pätkän perään eikä nuo töyssyt tunnu vielä missään. Ehkä tottumiskysymys.
- Koeajopyörä oli ottanut mahaosumaa jossain kohtaa ja keskiseisonta oli rikki. Jonkunlainen pohjapanssari taitaa olla lisävarusteena saatavilla.
- Muutaman metrin mutamöyrinän päätteeksi takarengas oli vuorannut takaiskarin paksuun saveen, kiveen ja ruohoon. Sisälokari ei siis oikein suojannut. En muista että kotarissa vois noin käydä.
+ Ajoasento istuvalteen sopi aika passelisti. Aavistuksen turhan etukeno mutta menettelee.
+ Satula tuntu hyvältä
+ Kaasuun vastaavuus on täysin vastakohta kotarille. Ei pääse ryntäilemään koska kaasuvaijerin välitys on ilmeisesti tehty niin progressiiviseksi.
+ Alusta on hienosti säädetty imemään pienet epätasaisuudet. Meni ehkä jopa vähäelkeisemmin kuin oma kottarainen.
+ Ketterän tuntunen, varsinkin kovemmassa vauhdissa asfaltilla näppärämpi kuin kotari.
+ Koneesta löytyy hyvin potkua ainakin kierroksilla
+ Ei tärise.
+ Kyljelleen kaatumisen oli näköjään kestänyt hyvin. Muovissa vaan jälkiä mutta ei halki. Oli ollut joidenkin lehtien testipyöränä.
+ Luistonesto pois päältä ja luistot helposti hallittavissa. Renkaina oli karoot ja ne tuntu toimivan hyvin.
+ Luistoneston asetus 1 tappaa sladin heti alkuunsa. Mitään pelkoa "higsiderista" en kokenut vaikka sitä alkuun pelkäsinkin.
+ Luistonesto päällä pystyy möyrimään mudassa. 1 asetuksella pyörii tosihitaasti ja 2-asennolla tais jauhaa vähän kovempaa. Myyjä kyllä sano että asento 2 pitäis olla tiukempi
- Seisaaltaan ajettaessa en löytäny oikein sopivaa asentoa.
- Tuulisuoja ihan yhtä hanurista kuin kotarissakin. Korvatulpat tarttis olla päässä jos ajelee yli 100 kmh nopeuksia.
- Kaasun progressiivisuus. Kahvaa saa kiertää oikein tosissaan enne kuin mitään tapahtuu. Melko ärsyttävää jos tykkää vähän saada takapyörän pitoa irroteltua kurveissa.
- Koneen kaasuunvastaavuus pienillä kierroksilla. Ehkä odotin liikaa tai sitten tuo kaasukahva sai sen fiiliksen että kierroksia pitäis kokoajan olla reilusti jos haluaa leikkiä.
- Kyljelleen kaatuessaan kaatumaraudat ei vissiin ota kiinni vaan tankin sivuilla olevat muovit ottaa iskut?
- Luistoneston 1 asento on vähän semmonen että vehje tappaa heti tehon ja sitten arpoo päästänkö vaiko enkö. 2-asento saattais kuitenkin olla sallivampi mutta en sitten ehtiny enää sitä kokeilemaan mutavellin jälkeen.
- Raskaan tuntunen peruuttaa =)
- Isommat töyssyt lyö siihen malliin että kohta hajoo mopo tai kuski. Kotarilla ajoin saman pätkän perään eikä nuo töyssyt tunnu vielä missään. Ehkä tottumiskysymys.
- Koeajopyörä oli ottanut mahaosumaa jossain kohtaa ja keskiseisonta oli rikki. Jonkunlainen pohjapanssari taitaa olla lisävarusteena saatavilla.
- Muutaman metrin mutamöyrinän päätteeksi takarengas oli vuorannut takaiskarin paksuun saveen, kiveen ja ruohoon. Sisälokari ei siis oikein suojannut. En muista että kotarissa vois noin käydä.
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]
Re: Triumph Explorer 1200
eiks toi kaasu tossa o ride by wire
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
How much fun did you have doing it
Re: Triumph Explorer 1200
Niimpäs taitaa ollakkin. Saakohan softalla muokattua?RiiMi kirjoitti:eiks toi kaasu tossa o ride by wire
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]
- jskanerva
- Viestit: 23
- Liittynyt: La Heinä 17, 2010 4:11 pm
- Pyörä: Tiger Explorer
- Paikkakunta: Tukholma/Degerfors
Re: Triumph Explorer 1200
Voisinpa uskoa että jos luistoneston ottaa pois päältä, niin kaasuun reagoiminen muuttuu, alemmillakin kierroksilla.
KTM:stä ei kokemuksia vaan en ole kuullut aiemmin moititun alakierrosten heikkoutta (vääntöä?) Explorerissa.
Luistonesto vakioasennossa, niin hyökkäilee hiukan jos kierroksia 4000rpm yli, tottumiskysymys.
KTM:stä ei kokemuksia vaan en ole kuullut aiemmin moititun alakierrosten heikkoutta (vääntöä?) Explorerissa.
Luistonesto vakioasennossa, niin hyökkäilee hiukan jos kierroksia 4000rpm yli, tottumiskysymys.
An adventure is incompetente without the Explorer
Re: Triumph Explorer 1200
Suurimman osan ajasta ajoin ilman luistonestoa. Ei se varmaan tehottomuutta ollut, ehkä ennemminkin juuri tota ettei ollu tottunu tohon kaasuun.jskanerva kirjoitti:Voisinpa uskoa että jos luistoneston ottaa pois päältä, niin kaasuun reagoiminen muuttuu, alemmillakin kierroksilla.
KTM:stä ei kokemuksia vaan en ole kuullut aiemmin moititun alakierrosten heikkoutta (vääntöä?) Explorerissa.
Luistonesto vakioasennossa, niin hyökkäilee hiukan jos kierroksia 4000rpm yli, tottumiskysymys.
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]
- jskanerva
- Viestit: 23
- Liittynyt: La Heinä 17, 2010 4:11 pm
- Pyörä: Tiger Explorer
- Paikkakunta: Tukholma/Degerfors
Re: Triumph Explorer 1200
Lienee teho/paino-suhde edullisempi KTM:ssä?ÖÖ. kirjoitti:Suurimman osan ajasta ajoin ilman luistonestoa. Ei se varmaan tehottomuutta ollut, ehkä ennemminkin juuri tota ettei ollu tottunu tohon kaasuun.jskanerva kirjoitti:Voisinpa uskoa että jos luistoneston ottaa pois päältä, niin kaasuun reagoiminen muuttuu, alemmillakin kierroksilla.
KTM:stä ei kokemuksia vaan en ole kuullut aiemmin moititun alakierrosten heikkoutta (vääntöä?) Explorerissa.
Luistonesto vakioasennossa, niin hyökkäilee hiukan jos kierroksia 4000rpm yli, tottumiskysymys.
An adventure is incompetente without the Explorer