KTM 1190 Adventure

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Tase
Viestit: 2656
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
Paikkakunta: Oulu

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja Tase »

An77i kirjoitti:Mä myös komppaan PP istuinta mutta ite sijoittaisin kyllä ne lämmitin mallin lisäeurot johonkin muuhun. Sen verran se kiuas siellä persettäkin lämmittää etten ainakaan ite ole tarpeelliseksi nähny. Tosin en kovilla pakkasilla aja :mrgreen:
Minäkin tilasin PP-penkin, toisten esimerkin innoittamana.

Olen ajatellut vaihtaa takapytyn pakoputken alkupätkän 1290-mallin eristettyyn, nykyinen kyllä pitää pyllyn lämpimänä, varsinkin liikennevaloissa.
Avatar
Akilleus
Viestit: 604
Liittynyt: Pe Touko 20, 2005 9:33 am
Pyörä: KTM 1290 SAR
Paikkakunta: Littoinen, Lieto

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja Akilleus »

Tase kirjoitti:nykyinen kyllä pitää pyllyn lämpimänä, varsinkin liikennevaloissa.
Pyörä täysin vääränlaisesssa käytössä, jos liikennevalossa seisotaan :lol:
terv. Tapsa
"Going somewhere in the middle of nowhere" ex AT, 950Adv, SE, 990Adv Dakar, 1190 Adv R
Wille81
Viestit: 79
Liittynyt: Ti Maalis 05, 2019 3:48 pm
Pyörä: KTM 890 adventure r 2021
Paikkakunta: Vimpeli

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja Wille81 »

Akilleus kirjoitti:Vinkki 1190R:n tankin muovien suhteen; 1190R on kohtpian 1090R"wannabe". 1190R:n orkkismuovit ovat niimmaanperksuleen arat naarmuille metsäteillä etc; koivun tms oksan raapaisu jättää heti ikävän jäljen mustaan lakattuun tankin sivumuoviin, eli muovivalinta paljon huonompi kuin 1090R:ssä!!! Siispä KTM:n sparepartfinderilla vertailemaan tankin muovien hintoja: hintaerot aivan järjettömät :shock:
1190R tankin sivumuovi 'a 320€ => 2x320€ = 640€ , 1190R tankin päälimuovi 274€. Yhteensä siis järjettömät n.900€ :twisted:
1090R tankin sivumuovi 'a 54€ => 2x54€ = 108€, 1090R tankin päälimuovi 74€. Yhteensä siis järjelliset n.180€ 8)

1090R:n muovit tarrattomat ns.ämpärimuovia muistuttavat ja niihin tilaan vielä joitakin tarroja niin tulee persoonallisemman näkönen. Alkuperäiset muovit, nyt kun ovat vielä melko naarmuttomat, panen hyllylle odottamaan sitä päivää kun pyörä pannaan vaihtoon :wink:
Ja muovien värit ovat päinvastoin kuin nyt=>musta sivumuovi valkoiseksi ja valkoinen päälimuovi mustaksi......

terv. Tapsa
Taas ilmeisesti käynyt niin, että jokin aikoinaan halvalta kuulostanut on parissa vuodessa vähintään tuplannut hintansa. 120€ näyttäisi maksavan 1090R valkoiset sivukatteet kappaleelta kotimaassa, eikä alle sataseen löydy ulkoakaan. Vai onko tiedossa paikkaa josta noita vielä löytyisi halvalla?
Tase
Viestit: 2656
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
Paikkakunta: Oulu

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja Tase »

Tase kirjoitti:
An77i kirjoitti:Mä myös komppaan PP istuinta mutta ite sijoittaisin kyllä ne lämmitin mallin lisäeurot johonkin muuhun. Sen verran se kiuas siellä persettäkin lämmittää etten ainakaan ite ole tarpeelliseksi nähny. Tosin en kovilla pakkasilla aja :mrgreen:
Minäkin tilasin PP-penkin, toisten esimerkin innoittamana.
Sain penkin viime viikolla. Jääkö teillä muillakin penkin etureunan ja tankin väliin noin 5-10 mm rako?

On se uusi penkki kyllä hyvä istua :D
Tase
Viestit: 2656
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
Paikkakunta: Oulu

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja Tase »

Tuossa ergopenkissä on korkeudensäätö. Nyt vasta älysin kun luin manuaalia.

Eka penkki minun motoristiuran aikana jossa on kaksi korkeusasentoa. :roll:
Avatar
desmo
Viestit: 328
Liittynyt: La Loka 02, 2004 10:29 pm
Pyörä: ADV
Paikkakunta: Helsinki

mtc failure

Viesti Kirjoittaja desmo »

Ajoharjoittelussa (jarrutus ja rata-ajo) syttyi tuollainen (mtc-failure) vikakoodi, mutta sammutettuani kotarin ja käynnistettyä uudelleen "toimi normaalisti". Oliko tilapäinen vika vai kieliikö se jostain isommasta vaivasta :?
"Kahviautomaatti valuttaa moottoriöljyä kuppiin ja päivä on muutenkin saranoiltaan"
sunkku
Viestit: 224
Liittynyt: Pe Maalis 20, 2009 6:07 am
Pyörä: CRF1100L Africa Twin. KTM 350 exc-f
Paikkakunta: Turku

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja sunkku »

Ainakin 1290 sar:ssa tuo syttyy kun rasvailee ketjut keskiseisontatuella takarenkaan pyöriessä vaihde päällä. Sammuu hetken päästä kun jälleen molemmat renkaat pyörivät samaan aikaan. Tuskin on mitään vakavaa jos varoitus sammuu ja toimii normaalisti.
Elämässä ei jaeta uusintoja.
Viuh
Viestit: 1666
Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
Pyörä: 1290SAR, SE, 701 LR Aurora, g/s, R75/5

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja Viuh »

Voiko olla mahdollista että jännite olisi kyykännyt jossakin tilanteessa?
zmoke
Viestit: 70
Liittynyt: Ti Joulu 17, 2013 11:16 pm
Pyörä: Norden Expedition, EXC500, Freeride 250F
Paikkakunta: Kangasala

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja zmoke »

R mallin etuvanne; otin pois levyt ja renkaan eikä tullut merkattua pyörimissuuntaa.
Vanteessa ei näytä olevan mitään merkkejä pyörimissuunnasta ja napa on aivan symmetrinen.
Onkohan niin että tuon voi laittaa pyörimään kuinka päin vain?

Kävisikö niin helposti että jos haluaa vaihtaa nappulakumin pyörimissuuntaa niin vaihtaa vain abs kiekon toiselle puolelle ja asentaa toisin päin?
zmoke
Viestit: 70
Liittynyt: Ti Joulu 17, 2013 11:16 pm
Pyörä: Norden Expedition, EXC500, Freeride 250F
Paikkakunta: Kangasala

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja zmoke »

zmoke kirjoitti: Ti Tammi 19, 2021 9:01 pm Onkohan niin että tuon voi laittaa pyörimään kuinka päin vain?
Kävisikö niin helposti että jos haluaa vaihtaa nappulakumin pyörimissuuntaa niin vaihtaa vain abs kiekon toiselle puolelle ja asentaa toisin päin?
Itse itselle vastaten: Vanteen voi asentaa kummin päin vain, eli voi myös vaihtaa pyörimissuuntaa abs kehän puolenvaihdolla.
Art51
Viestit: 54
Liittynyt: Su Maalis 03, 2019 10:56 pm
Pyörä: KTM 1090 Adventure R
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja Art51 »

Itsekin ajattelin hyödyntää tätä vinkkiä (1090 adv R) renkaan, tai siis koko vanteen käännöstä, mutta kun tarkemmin mittailin laakeripesää molemmin puolin navan ulkopintaan (jarrulevyjen kiinnitykseen), niin siinähän oli noin 4-5mm ero. Mietin hetken haittaako ja olisiko jarrupaloissa tuon verran liikkumisvaraa, mutta päätin jättää kokeilematta. Silmämääräisesti näyttää ettei eroa ole mutta... Eikö 1190 ole samat vanteet? Menikö kääntö kaikin puolin ok? Tuliko mitattua näitä miten tarkkaan?
ex: Tunturi Supersport, KTM 250 EXC -91, KTM 250 EXC -06, Suzuki DL 1000 V-Strom -04
zmoke
Viestit: 70
Liittynyt: Ti Joulu 17, 2013 11:16 pm
Pyörä: Norden Expedition, EXC500, Freeride 250F
Paikkakunta: Kangasala

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja zmoke »

Art51 kirjoitti: Ke Maalis 10, 2021 9:02 pm Itsekin ajattelin hyödyntää tätä vinkkiä (1090 adv R) renkaan, tai siis koko vanteen käännöstä, mutta kun tarkemmin mittailin laakeripesää molemmin puolin navan ulkopintaan (jarrulevyjen kiinnitykseen), niin siinähän oli noin 4-5mm ero. Mietin hetken haittaako ja olisiko jarrupaloissa tuon verran liikkumisvaraa, mutta päätin jättää kokeilematta. Silmämääräisesti näyttää ettei eroa ole mutta... Eikö 1190 ole samat vanteet? Menikö kääntö kaikin puolin ok? Tuliko mitattua näitä miten tarkkaan?
Ei tuo sitten tosiaan mennytkään kuin toisinpäin.
KTM Nordicilta asiaa kysyttäessä vastaus oli että vanne on symmetrinen. Lisäksi sain saman vastauksen toisaaltakin.
No löin vanteen paikoilleen ilman ja satulat paikoilleen ilman jarrupaloja niin meni kasaan. Lomareissun jälkeen aloin sovittelemaan paloja niin totesin että on siinä muutama milli heittoa eivätkä palat menneet paikoilleen.
ADVriderilla esittelivät varmana tietona että vanteen keskiön se puoli missä on valumerkinnät tulee abs kehään päin (vasemmalle). No mulla nuo merkinnät on ihan toisella puolella, oikealla.
Art51
Viestit: 54
Liittynyt: Su Maalis 03, 2019 10:56 pm
Pyörä: KTM 1090 Adventure R
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja Art51 »

Mulla näyttää olevan jopa pyörimissuunta vanteen kyljessä... näillä mennään :wink:
Resized_20210311_230511_7395.jpeg
ex: Tunturi Supersport, KTM 250 EXC -91, KTM 250 EXC -06, Suzuki DL 1000 V-Strom -04
Avatar
TomppaV
Viestit: 726
Liittynyt: Ma Joulu 31, 2012 2:34 pm
Pyörä: 950 adv S
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja TomppaV »

olen kerran vaihtanut etusen nappulakumin pyörimissuuntaa jostain sellaista vinkkiä luettuani. Omalla kohdalla jäi kyllä viimeiseksi kerraksi, eihän se kumi pitänyt enää ollenkaan, assulla varsinkin ihan murha peli. Sanoisimpa ettei kannata tuota harrastaa, vaarallinen mielestäni.
Viimeksi muokannut TomppaV, La Maalis 13, 2021 8:47 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Taas lähti mopo käsistä
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Rengaskin saattaa vaikuttaa, nykyinen Pirelli Rally käännetty pyörimään toisinpäin enkä ole huomannut lipsumisia.
Kylätason kurapyöräilijä.
Vastaa Viestiin