An77i kirjoitti:Mä myös komppaan PP istuinta mutta ite sijoittaisin kyllä ne lämmitin mallin lisäeurot johonkin muuhun. Sen verran se kiuas siellä persettäkin lämmittää etten ainakaan ite ole tarpeelliseksi nähny. Tosin en kovilla pakkasilla aja
Minäkin tilasin PP-penkin, toisten esimerkin innoittamana.
Olen ajatellut vaihtaa takapytyn pakoputken alkupätkän 1290-mallin eristettyyn, nykyinen kyllä pitää pyllyn lämpimänä, varsinkin liikennevaloissa.
Akilleus kirjoitti:Vinkki 1190R:n tankin muovien suhteen; 1190R on kohtpian 1090R"wannabe". 1190R:n orkkismuovit ovat niimmaanperksuleen arat naarmuille metsäteillä etc; koivun tms oksan raapaisu jättää heti ikävän jäljen mustaan lakattuun tankin sivumuoviin, eli muovivalinta paljon huonompi kuin 1090R:ssä!!! Siispä KTM:n sparepartfinderilla vertailemaan tankin muovien hintoja: hintaerot aivan järjettömät
1190R tankin sivumuovi 'a 320€ => 2x320€ = 640€ , 1190R tankin päälimuovi 274€. Yhteensä siis järjettömät n.900€
1090R tankin sivumuovi 'a 54€ => 2x54€ = 108€, 1090R tankin päälimuovi 74€. Yhteensä siis järjelliset n.180€
1090R:n muovit tarrattomat ns.ämpärimuovia muistuttavat ja niihin tilaan vielä joitakin tarroja niin tulee persoonallisemman näkönen. Alkuperäiset muovit, nyt kun ovat vielä melko naarmuttomat, panen hyllylle odottamaan sitä päivää kun pyörä pannaan vaihtoon
Ja muovien värit ovat päinvastoin kuin nyt=>musta sivumuovi valkoiseksi ja valkoinen päälimuovi mustaksi......
terv. Tapsa
Taas ilmeisesti käynyt niin, että jokin aikoinaan halvalta kuulostanut on parissa vuodessa vähintään tuplannut hintansa. 120€ näyttäisi maksavan 1090R valkoiset sivukatteet kappaleelta kotimaassa, eikä alle sataseen löydy ulkoakaan. Vai onko tiedossa paikkaa josta noita vielä löytyisi halvalla?
An77i kirjoitti:Mä myös komppaan PP istuinta mutta ite sijoittaisin kyllä ne lämmitin mallin lisäeurot johonkin muuhun. Sen verran se kiuas siellä persettäkin lämmittää etten ainakaan ite ole tarpeelliseksi nähny. Tosin en kovilla pakkasilla aja
Minäkin tilasin PP-penkin, toisten esimerkin innoittamana.
Sain penkin viime viikolla. Jääkö teillä muillakin penkin etureunan ja tankin väliin noin 5-10 mm rako?
Ajoharjoittelussa (jarrutus ja rata-ajo) syttyi tuollainen (mtc-failure) vikakoodi, mutta sammutettuani kotarin ja käynnistettyä uudelleen "toimi normaalisti". Oliko tilapäinen vika vai kieliikö se jostain isommasta vaivasta
"Kahviautomaatti valuttaa moottoriöljyä kuppiin ja päivä on muutenkin saranoiltaan"
Ainakin 1290 sar:ssa tuo syttyy kun rasvailee ketjut keskiseisontatuella takarenkaan pyöriessä vaihde päällä. Sammuu hetken päästä kun jälleen molemmat renkaat pyörivät samaan aikaan. Tuskin on mitään vakavaa jos varoitus sammuu ja toimii normaalisti.
R mallin etuvanne; otin pois levyt ja renkaan eikä tullut merkattua pyörimissuuntaa.
Vanteessa ei näytä olevan mitään merkkejä pyörimissuunnasta ja napa on aivan symmetrinen.
Onkohan niin että tuon voi laittaa pyörimään kuinka päin vain?
Kävisikö niin helposti että jos haluaa vaihtaa nappulakumin pyörimissuuntaa niin vaihtaa vain abs kiekon toiselle puolelle ja asentaa toisin päin?
zmoke kirjoitti: ↑Ti Tammi 19, 2021 9:01 pm
Onkohan niin että tuon voi laittaa pyörimään kuinka päin vain?
Kävisikö niin helposti että jos haluaa vaihtaa nappulakumin pyörimissuuntaa niin vaihtaa vain abs kiekon toiselle puolelle ja asentaa toisin päin?
Itse itselle vastaten: Vanteen voi asentaa kummin päin vain, eli voi myös vaihtaa pyörimissuuntaa abs kehän puolenvaihdolla.
Itsekin ajattelin hyödyntää tätä vinkkiä (1090 adv R) renkaan, tai siis koko vanteen käännöstä, mutta kun tarkemmin mittailin laakeripesää molemmin puolin navan ulkopintaan (jarrulevyjen kiinnitykseen), niin siinähän oli noin 4-5mm ero. Mietin hetken haittaako ja olisiko jarrupaloissa tuon verran liikkumisvaraa, mutta päätin jättää kokeilematta. Silmämääräisesti näyttää ettei eroa ole mutta... Eikö 1190 ole samat vanteet? Menikö kääntö kaikin puolin ok? Tuliko mitattua näitä miten tarkkaan?
Art51 kirjoitti: ↑Ke Maalis 10, 2021 9:02 pm
Itsekin ajattelin hyödyntää tätä vinkkiä (1090 adv R) renkaan, tai siis koko vanteen käännöstä, mutta kun tarkemmin mittailin laakeripesää molemmin puolin navan ulkopintaan (jarrulevyjen kiinnitykseen), niin siinähän oli noin 4-5mm ero. Mietin hetken haittaako ja olisiko jarrupaloissa tuon verran liikkumisvaraa, mutta päätin jättää kokeilematta. Silmämääräisesti näyttää ettei eroa ole mutta... Eikö 1190 ole samat vanteet? Menikö kääntö kaikin puolin ok? Tuliko mitattua näitä miten tarkkaan?
Ei tuo sitten tosiaan mennytkään kuin toisinpäin.
KTM Nordicilta asiaa kysyttäessä vastaus oli että vanne on symmetrinen. Lisäksi sain saman vastauksen toisaaltakin.
No löin vanteen paikoilleen ilman ja satulat paikoilleen ilman jarrupaloja niin meni kasaan. Lomareissun jälkeen aloin sovittelemaan paloja niin totesin että on siinä muutama milli heittoa eivätkä palat menneet paikoilleen.
ADVriderilla esittelivät varmana tietona että vanteen keskiön se puoli missä on valumerkinnät tulee abs kehään päin (vasemmalle). No mulla nuo merkinnät on ihan toisella puolella, oikealla.
olen kerran vaihtanut etusen nappulakumin pyörimissuuntaa jostain sellaista vinkkiä luettuani. Omalla kohdalla jäi kyllä viimeiseksi kerraksi, eihän se kumi pitänyt enää ollenkaan, assulla varsinkin ihan murha peli. Sanoisimpa ettei kannata tuota harrastaa, vaarallinen mielestäni.
Viimeksi muokannut TomppaV, La Maalis 13, 2021 8:47 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.