Ktm 525 exc

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
Hösö
Viestit: 585
Liittynyt: To Syys 28, 2006 7:55 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: ROLLOBABY<3

Viesti Kirjoittaja Hösö »

KUULEMMA 182 pääsuutin sinne kannattaa lykätä. Näin net kirjotteli jonnekki voorumille.

Tosin omassa on ihan vakiovaimennin ja silti ajan 182:lla pääsuuttimella. Pellaapi kesättalevet nykysillä sääjöillä... :roll:
MunaPussiRacingTeam!

Troy Lee:n kypärät ja vermeet!

LifeOfHösö

Ittekkö tekkee, ni saa mitä tullee...
M...
Viestit: 18
Liittynyt: La Huhti 28, 2007 5:10 pm
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja M... »

Onko kellään tai löytyykö mistään -04 450 exc kotariin sellasta huoltomanuaalia mistä löytys kiristys momentit? Tartteisin tietoa et mihin momenttii kytkin kopan sisällä olevia pultteja ja muttereita pitäs vedellä...
Hesio
Viestit: 138
Liittynyt: To Helmi 23, 2006 7:13 pm

Viesti Kirjoittaja Hesio »

Mihin muttereihin tarvitset momentit? Löytyy jonkinlainen aapinen missä on momentit.
Oikeat momentit saat kyllä KTM:n huoltoliikkeistäkin.
petrol
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Maalis 15, 2005 1:36 am
Pyörä: Suzuki DR-Z 400, RM125 en, RM-Z 250, KT
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja petrol »

Hesio kirjoitti:Mihin muttereihin tarvitset momentit? Löytyy jonkinlainen aapinen missä on momentit.
Oikeat momentit saat kyllä KTM:n huoltoliikkeistäkin.
Kampiakselin mutterin ja sen rattaan pulttien mikä on kampiakselissa kiinni, se mitä startti pyörittää.
Saimon
Viestit: 36
Liittynyt: Ti Maalis 20, 2007 1:13 pm
Paikkakunta: Sodankylä

Viesti Kirjoittaja Saimon »

Mitkä välit ois krossiin hyvät? Sais kuiten olla semmoset, että pystyy vähän siirtymääki ajamaan.
Hikeä, ei kyyneleitä.
Hehmo
Viestit: 109
Liittynyt: To Huhti 27, 2006 2:46 pm

Viesti Kirjoittaja Hehmo »

14/48 tai 14/50 on ihan ok. 13/50: stäki voi testata, jos on tarvetta kiertää kantoa ympäri koko päivä.
Saimon
Viestit: 36
Liittynyt: Ti Maalis 20, 2007 1:13 pm
Paikkakunta: Sodankylä

Viesti Kirjoittaja Saimon »

Purin vähän tuota omaa pyörää ja sieltä löyty tämmönen täysin irrallaan:

http://www.matkaendurot.net/gallery/alb ... _small.jpg
http://www.matkaendurot.net/gallery/alb ... _small.jpg

Eli mikä tuo valkoinen molikka on ja mihin se kuuluu? Siinä lukee 10W 8RJ, jos en nyt ihan väärin kattonu.
Molikka oli ensimmäisen kuvan paikassa, eli roikkui pakoputken alkukäyrän oikealta puolelta.
Hikeä, ei kyyneleitä.
Avatar
Veijo
Viestit: 1233
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 9:59 am
Pyörä: Cube AMS100 LTD
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Veijo »

Saimon kirjoitti:Purin vähän tuota omaa pyörää ja sieltä löyty tämmönen täysin irrallaan:

http://www.matkaendurot.net/gallery/alb ... _small.jpg
http://www.matkaendurot.net/gallery/alb ... _small.jpg

Eli mikä tuo valkoinen molikka on ja mihin se kuuluu? Siinä lukee 10W 8RJ, jos en nyt ihan väärin kattonu.
Molikka oli ensimmäisen kuvan paikassa, eli roikkui pakoputken alkukäyrän oikealta puolelta.
Se on 10 watin tehovastus, kytkentäpaikasta ei ole minulla tietoa.
Avatar
Hösö
Viestit: 585
Liittynyt: To Syys 28, 2006 7:55 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: ROLLOBABY<3

Viesti Kirjoittaja Hösö »

Mulla tuli kaffalämppäreissä tommonen mollukka. Eli oisko sulla pantua aikanaan sinne kaffalämppärit? Jos on sieltä, niin nyt net ei ainkaan toimi... :lol:
MunaPussiRacingTeam!

Troy Lee:n kypärät ja vermeet!

LifeOfHösö

Ittekkö tekkee, ni saa mitä tullee...
Avatar
Ari J.
Viestit: 165
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 9:47 am
Pyörä: Husse
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari J. »

Hösö kirjoitti:Mulla tuli kaffalämppäreissä tommonen mollukka. Eli oisko sulla pantua aikanaan sinne kaffalämppärit? Jos on sieltä, niin nyt net ei ainkaan toimi... :lol:
Joo, toi on se vastus jolla saadaan puoliteho aikaan.
--
Ari J.
Saimon
Viestit: 36
Liittynyt: Ti Maalis 20, 2007 1:13 pm
Paikkakunta: Sodankylä

Viesti Kirjoittaja Saimon »

Entinen omistaja oli laittanu kahvanlämppärit paikoilleen, mutta ei fiksuna kaverina ollu sitte laittanut mitään katkaisijaa niille. Et kun kesä tuli niin oli repiny johot vaan irti. Pitää ens talveksi laittaa neki kuntoon. Olettako te ottanu niille lämppäreille virran suoraan akusta vai jotain muuta kautta?
Hikeä, ei kyyneleitä.
Avatar
Hösö
Viestit: 585
Liittynyt: To Syys 28, 2006 7:55 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: ROLLOBABY<3

Viesti Kirjoittaja Hösö »

Ootko varma ettei oo kytketty esim vilkun katkasiaan? Jätetty vaan vilkut pois... Niin on tallilla ainakin yhden kaverin mopossa...

Ja itellä on virta suoraa akulta. Pitäis viritellä sähköt jostain muualta, koska aina kun akku on huonona, on lämppäritkin aika tehottomat.
MunaPussiRacingTeam!

Troy Lee:n kypärät ja vermeet!

LifeOfHösö

Ittekkö tekkee, ni saa mitä tullee...
Jarmo
Viestit: 83
Liittynyt: La Joulu 10, 2005 5:19 pm
Pyörä: Puimuri
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Jarmo »

Olipa sitten häikkää EXC:n staattorin kanssa ja mittausten jälkeen näyttäs syttökäämi olevan ronkeli kapine. Tehtaan ohjearvot käämille on 15 ohmia +/- 3 ohmia.
Mittailin sitten muutamista kavereitten pyörien staattoreista noita syttökäämin vastuksia ja kokeilin niitä omassa pyörässäni

11.8 ohmia-> heikko kipinä pyörä ei käynnisty
12.3 ohmia-> kipinä tulee ja pyörä käynnistyy
13.5 ohmia-> kipinä tulee ja pyörä käynnistyy
14.2 ohmia-> kipinä tulee ja pyörä käynnistyy

Vika ei paljon oireillut etukäteen tulostaan pyörä sammui kuin bensa olisi loppunut, pikkusen pätki jonkun kerran ja sitten hyyty kokonaan.
-Jarmo
Avatar
Pasi
Viestit: 3081
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Pyörä: KTM690R/SM
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Jarmo kirjoitti:Olipa sitten häikkää EXC:n staattorin kanssa ja mittausten jälkeen näyttäs syttökäämi olevan ronkeli kapine. Tehtaan ohjearvot käämille on 15 ohmia +/- 3 ohmia.
Mittailin sitten muutamista kavereitten pyörien staattoreista noita syttökäämin vastuksia ja kokeilin niitä omassa pyörässäni

11.8 ohmia-> heikko kipinä pyörä ei käynnisty
12.3 ohmia-> kipinä tulee ja pyörä käynnistyy
13.5 ohmia-> kipinä tulee ja pyörä käynnistyy
14.2 ohmia-> kipinä tulee ja pyörä käynnistyy

Vika ei paljon oireillut etukäteen tulostaan pyörä sammui kuin bensa olisi loppunut, pikkusen pätki jonkun kerran ja sitten hyyty kokonaan.
Haisee eristysvialle. Osa käämin kierroksista on keskenään oikosulussa käämilangan eristyksen pettämisen seurauksena. Koska virta pääsee hyppäämään kierrokselta toiselle kiertämättä iestä, jää osa kierroksista pois (sen takia ohmilukema on pienempi kuin alunperin). Tästä seuraa että indusoituva jännitekin jää liian pieneksi. Muistaakseni alan termi tapauksessa on kierrossulku.

Staattori pitää käämiä uudelleen tai vaihtaa.
Jarmo
Viestit: 83
Liittynyt: La Joulu 10, 2005 5:19 pm
Pyörä: Puimuri
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Jarmo »

Vaihdoin jo uuteen ja vanha jäi tallin hyllylle odottamaan käämitysinspiraatiota.

Parempi ois tietenkin käämittää jossakin kuin odotella inspistä :oops:
-Jarmo
Vastaa Viestiin