Ktm 525 exc
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
KUULEMMA 182 pääsuutin sinne kannattaa lykätä. Näin net kirjotteli jonnekki voorumille.
Tosin omassa on ihan vakiovaimennin ja silti ajan 182:lla pääsuuttimella. Pellaapi kesättalevet nykysillä sääjöillä...
Tosin omassa on ihan vakiovaimennin ja silti ajan 182:lla pääsuuttimella. Pellaapi kesättalevet nykysillä sääjöillä...
MunaPussiRacingTeam!
Troy Lee:n kypärät ja vermeet!
LifeOfHösö
Ittekkö tekkee, ni saa mitä tullee...
Troy Lee:n kypärät ja vermeet!
LifeOfHösö
Ittekkö tekkee, ni saa mitä tullee...
Purin vähän tuota omaa pyörää ja sieltä löyty tämmönen täysin irrallaan:
http://www.matkaendurot.net/gallery/alb ... _small.jpg
http://www.matkaendurot.net/gallery/alb ... _small.jpg
Eli mikä tuo valkoinen molikka on ja mihin se kuuluu? Siinä lukee 10W 8RJ, jos en nyt ihan väärin kattonu.
Molikka oli ensimmäisen kuvan paikassa, eli roikkui pakoputken alkukäyrän oikealta puolelta.
http://www.matkaendurot.net/gallery/alb ... _small.jpg
http://www.matkaendurot.net/gallery/alb ... _small.jpg
Eli mikä tuo valkoinen molikka on ja mihin se kuuluu? Siinä lukee 10W 8RJ, jos en nyt ihan väärin kattonu.
Molikka oli ensimmäisen kuvan paikassa, eli roikkui pakoputken alkukäyrän oikealta puolelta.
Hikeä, ei kyyneleitä.
Se on 10 watin tehovastus, kytkentäpaikasta ei ole minulla tietoa.Saimon kirjoitti:Purin vähän tuota omaa pyörää ja sieltä löyty tämmönen täysin irrallaan:
http://www.matkaendurot.net/gallery/alb ... _small.jpg
http://www.matkaendurot.net/gallery/alb ... _small.jpg
Eli mikä tuo valkoinen molikka on ja mihin se kuuluu? Siinä lukee 10W 8RJ, jos en nyt ihan väärin kattonu.
Molikka oli ensimmäisen kuvan paikassa, eli roikkui pakoputken alkukäyrän oikealta puolelta.
Mulla tuli kaffalämppäreissä tommonen mollukka. Eli oisko sulla pantua aikanaan sinne kaffalämppärit? Jos on sieltä, niin nyt net ei ainkaan toimi...
MunaPussiRacingTeam!
Troy Lee:n kypärät ja vermeet!
LifeOfHösö
Ittekkö tekkee, ni saa mitä tullee...
Troy Lee:n kypärät ja vermeet!
LifeOfHösö
Ittekkö tekkee, ni saa mitä tullee...
Entinen omistaja oli laittanu kahvanlämppärit paikoilleen, mutta ei fiksuna kaverina ollu sitte laittanut mitään katkaisijaa niille. Et kun kesä tuli niin oli repiny johot vaan irti. Pitää ens talveksi laittaa neki kuntoon. Olettako te ottanu niille lämppäreille virran suoraan akusta vai jotain muuta kautta?
Hikeä, ei kyyneleitä.
Ootko varma ettei oo kytketty esim vilkun katkasiaan? Jätetty vaan vilkut pois... Niin on tallilla ainakin yhden kaverin mopossa...
Ja itellä on virta suoraa akulta. Pitäis viritellä sähköt jostain muualta, koska aina kun akku on huonona, on lämppäritkin aika tehottomat.
Ja itellä on virta suoraa akulta. Pitäis viritellä sähköt jostain muualta, koska aina kun akku on huonona, on lämppäritkin aika tehottomat.
MunaPussiRacingTeam!
Troy Lee:n kypärät ja vermeet!
LifeOfHösö
Ittekkö tekkee, ni saa mitä tullee...
Troy Lee:n kypärät ja vermeet!
LifeOfHösö
Ittekkö tekkee, ni saa mitä tullee...
Olipa sitten häikkää EXC:n staattorin kanssa ja mittausten jälkeen näyttäs syttökäämi olevan ronkeli kapine. Tehtaan ohjearvot käämille on 15 ohmia +/- 3 ohmia.
Mittailin sitten muutamista kavereitten pyörien staattoreista noita syttökäämin vastuksia ja kokeilin niitä omassa pyörässäni
11.8 ohmia-> heikko kipinä pyörä ei käynnisty
12.3 ohmia-> kipinä tulee ja pyörä käynnistyy
13.5 ohmia-> kipinä tulee ja pyörä käynnistyy
14.2 ohmia-> kipinä tulee ja pyörä käynnistyy
Vika ei paljon oireillut etukäteen tulostaan pyörä sammui kuin bensa olisi loppunut, pikkusen pätki jonkun kerran ja sitten hyyty kokonaan.
Mittailin sitten muutamista kavereitten pyörien staattoreista noita syttökäämin vastuksia ja kokeilin niitä omassa pyörässäni
11.8 ohmia-> heikko kipinä pyörä ei käynnisty
12.3 ohmia-> kipinä tulee ja pyörä käynnistyy
13.5 ohmia-> kipinä tulee ja pyörä käynnistyy
14.2 ohmia-> kipinä tulee ja pyörä käynnistyy
Vika ei paljon oireillut etukäteen tulostaan pyörä sammui kuin bensa olisi loppunut, pikkusen pätki jonkun kerran ja sitten hyyty kokonaan.
-Jarmo
Haisee eristysvialle. Osa käämin kierroksista on keskenään oikosulussa käämilangan eristyksen pettämisen seurauksena. Koska virta pääsee hyppäämään kierrokselta toiselle kiertämättä iestä, jää osa kierroksista pois (sen takia ohmilukema on pienempi kuin alunperin). Tästä seuraa että indusoituva jännitekin jää liian pieneksi. Muistaakseni alan termi tapauksessa on kierrossulku.Jarmo kirjoitti:Olipa sitten häikkää EXC:n staattorin kanssa ja mittausten jälkeen näyttäs syttökäämi olevan ronkeli kapine. Tehtaan ohjearvot käämille on 15 ohmia +/- 3 ohmia.
Mittailin sitten muutamista kavereitten pyörien staattoreista noita syttökäämin vastuksia ja kokeilin niitä omassa pyörässäni
11.8 ohmia-> heikko kipinä pyörä ei käynnisty
12.3 ohmia-> kipinä tulee ja pyörä käynnistyy
13.5 ohmia-> kipinä tulee ja pyörä käynnistyy
14.2 ohmia-> kipinä tulee ja pyörä käynnistyy
Vika ei paljon oireillut etukäteen tulostaan pyörä sammui kuin bensa olisi loppunut, pikkusen pätki jonkun kerran ja sitten hyyty kokonaan.
Staattori pitää käämiä uudelleen tai vaihtaa.