Moipekkaa kirjoitti:Mikä on vesijäähdytteisen 1200GS huoltoväli / ohjelma
Paljonko koneella noin huoletta ajelee. Kyseleepi toisella kolmella kirjaimella ajeleva.
Huoltoväli on 10 tkm, MEK laittoikin jo linkkiä.
Huollot ovat suht kohtuuhintaisia merkkihuollossakin.
10, 30, 50, jne, huollot noin 200 euroa
20, 40, 60 jne noin 400 euroa
Hinnat sisältää siis perusjutut eli huolto-osat + työt.
Mahdolliset lisätyöt luonnollisesti nostavat hintaa. Huollossa esimerkiksi todetaan että jarrupaloilla ei todennäköisesti pääse seuraavaan huoltoon asti ja ne olisi järkevää uusia.
Nestejäähdytteiset R 1200 moottorit ovat osoittautuneet ongelmattomiksi ja kestäviksi.
Itselläni on R 1200 GSA LC 2014 jolla on nyt ajettuna hiukan vajaa 100 000 huoletonta kilometriä.
Yhtään varsinaista vikaa ei ole vielä ilmaantunut ellei sellaiseksi lueta takarenkaan rengaspainetunnistimen akun loppuminen.
Vakuutusmaksut ja huoltokustannukset ovat edullisia ja bonuksena päälle vielä erittäin kohtuullinen polttoaineenkulutus. Kulutus pienenee merkittävästi kilometrien myötä. 2019 keskikulutus (16000km) oli ainoastaan 4,6 l/100km. Ensimmäisillä kymmpitonneilla kulutus oli 5,4. Ajokauden keskinopeus on pysynyt hyvin samoissa lukemissa (66 km/h). Ajan melko matalilla kierroksilla väännöstä nauttien. Soralla ja hiekkatiellä mennään tapeilla seisten yleensä 5 vaihteella.