Yamaha Super Tenere 1200. (mietteet ja kokemukset)
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Yamaha Super Tenere 1200. (mietteet ja kokemukset)
Talven aikana oli akku simahtanut. Uusi tilalle ja starttaus..ei lähde käyntiin sitten millään.Tuntuu että yhdellä pytyllä yrittää hörähdellä. Ruiskuvehkeitten kanssa ei ole ennen tarvinnut pelata, joten mikä neuvoksi?
Tulpat vaihtoon? Uudet bensat?
Tulpat vaihtoon? Uudet bensat?
Re: Yamaha Super Tenere 1200. (mietteet ja kokemukset)
Ruiskun sulake irti.saanut liikaa ehkä bensaa.
Re: Yamaha Super Tenere 1200. (mietteet ja kokemukset)
Kiinni oli kaikki sulakkeet. Bensa haisee ja toisella pytyllå hörähtelee. Oliskohan liika bensa hajottanut tulpan? Tietoa löytyykö netistä ladattavaa korjausopasta?
Re: Yamaha Super Tenere 1200. (mietteet ja kokemukset)
Tarkoitin sitä että se on saanut liikaa bensaa.korjantuu sillä että otat ruiskun sulakkeen irti ja käynnistät, käy vähän aikaa ja sammuu koska ei saa polttoainetta. sulake takas paikoilleen ja uusi käynnistys älä koske kaasuun.( tämän vinkin sain työkaverilta jolla on 1200 tenere)
http://www.adventurebikers.net/forum/in ... pic=1279.0
http://www.konepool.demon.nl/xt1200z/SE ... T1200Z.pdf
http://www.adventurebikers.net/forum/in ... pic=1279.0
http://www.konepool.demon.nl/xt1200z/SE ... T1200Z.pdf
Re: Yamaha Super Tenere 1200. (mietteet ja kokemukset)
Pari kertaa sai akun ladata välissä mutta vihdoin viimein lähti. Tuo sulakkeen irroitus on aika hyvä vinkki, eipä tullut heti mieleen..
Re: Yamaha Super Tenere 1200. (mietteet ja kokemukset)
Onko holanin laukkusarja ainoa jossa pakoputken puoleinen laukku on alhaalta viistetty?..muita ei ole netin syövereistä vastaan osunut.
Kellään käytössä 38/45 litraista holanin sarjaa? Kuulostaa pirun isoilta , ja käyttökokemukset kiinnostaisivat.
Alkuperäiset laukut on sellaista paperia ettei viitsi niillä pitkään reissuun lähteä. Kaveri ajoi perään viime kesänä ja vasen laukku palasina tiellä.Jos jollain tarvetta oikealle sivulaukulle + tarakkalaukulle niin voisin myydä pois..
Kellään käytössä 38/45 litraista holanin sarjaa? Kuulostaa pirun isoilta , ja käyttökokemukset kiinnostaisivat.
Alkuperäiset laukut on sellaista paperia ettei viitsi niillä pitkään reissuun lähteä. Kaveri ajoi perään viime kesänä ja vasen laukku palasina tiellä.Jos jollain tarvetta oikealle sivulaukulle + tarakkalaukulle niin voisin myydä pois..
Re: Yamaha Super Tenere 1200. (mietteet ja kokemukset)
Turbotec jyväskylästä otti ecusta kuristukset pois sport modesta, ja muuttui mopo aikalailla tehokkaammaksi, suosittelen! Touring modeen jäi läpän kuristukset jotta pehmeällä hiekalla ajo onnistuu
helpommin ilman luistonestoa. Samalla moottorijarrutus pois, ja seokset akran putkelle kohdalleen.
Touring asetuksissa ecu rajoittaa vakiona aika pirusti. Läpät vasta kutosvaihteen 7500 kierroksella 100% auki. Lisäksi "laahaa" perässä koko kierrosalueen. Esim. kun pyynti 50% läpänaukaisulle niin aukeaa vain 35%.
Sama sport puolella muttei ihan noin pahasti. Tehonlisäyksen huomaa parhaiten kolmella eka vaihteella joissa alunperin max. 50% läpät auki..mutta tulee ruutia koko keskialueelle, ja ohituksetkin menee rivakkaammin. Bensankulutuskin mystisesti pieneni vähäsen..ei hullumpi viritys!
helpommin ilman luistonestoa. Samalla moottorijarrutus pois, ja seokset akran putkelle kohdalleen.
Touring asetuksissa ecu rajoittaa vakiona aika pirusti. Läpät vasta kutosvaihteen 7500 kierroksella 100% auki. Lisäksi "laahaa" perässä koko kierrosalueen. Esim. kun pyynti 50% läpänaukaisulle niin aukeaa vain 35%.
Sama sport puolella muttei ihan noin pahasti. Tehonlisäyksen huomaa parhaiten kolmella eka vaihteella joissa alunperin max. 50% läpät auki..mutta tulee ruutia koko keskialueelle, ja ohituksetkin menee rivakkaammin. Bensankulutuskin mystisesti pieneni vähäsen..ei hullumpi viritys!
Re: Yamaha Super Tenere 1200. (mietteet ja kokemukset)
Jos jollain tarvetta orggis sivulaukuille nii myyntiosiosta löytyy nyt käytetyt sellaset.
-
- Viestit: 2656
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
- Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
- Paikkakunta: Oulu
Re: Yamaha Super Tenere 1200. (mietteet ja kokemukset)
Edullisesti kahvalämppärit tarvitsijalle, sattui tulemaan poistonurkka vastaan. Taitaa siellä olla muutakin hilpettä
https://taistohirvonen.fi/poistonurkkau ... raily.html
https://taistohirvonen.fi/poistonurkkau ... raily.html
Re: Yamaha Super Tenere 1200. (mietteet ja kokemukset)
Kannattaa tarkistaa pinnat säännöllisin väliajoin. Reissun päällä irtosi pinna takavanteesta. Löytyi 6nm momenttiavain, ja ainoastaan kolme pinnaa oli kireällä..
Re: Yamaha Super Tenere 1200. (mietteet ja kokemukset)
Muistanko väärin vai eikös tuo kuulu ihan normaaliin huolto-ohjelmaan? Ainakin tuosta oli jotain puhetta huollosta hakiessa.savorau kirjoitti:Kannattaa tarkistaa pinnat säännöllisin väliajoin. Reissun päällä irtosi pinna takavanteesta. Löytyi 6nm momenttiavain, ja ainoastaan kolme pinnaa oli kireällä..
Re: Yamaha Super Tenere 1200. (mietteet ja kokemukset)
Ainakaan mun mopoon ole huollossa tehty...
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Yamaha Super Tenere 1200. (mietteet ja kokemukset)
Siinä tapauksessa huoltoon reklamaatiota, pinnojen kireyden tarkastus ja kiristys kuuluu huolto ohjelmaan.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Yamaha Super Tenere 1200. (mietteet ja kokemukset)
Hirveästi auta asiassa, kun viimeinen iso huolto tehty St. Louisissa ja nyt Panamassa. Löysin matkan varrella pinnan, ja kiriatin kaikki oikeaan momenttiin ( 6nm )
Kolme pinnaa oli oikeassa kireydessä , lähes kaikki alle 4nm.
Työkalussa 4-5-6nm holkit joten voi ki riä vaiheittain. Tästä lähin tarkistan 5 tonnin välein.
Kolme pinnaa oli oikeassa kireydessä , lähes kaikki alle 4nm.
Työkalussa 4-5-6nm holkit joten voi ki riä vaiheittain. Tästä lähin tarkistan 5 tonnin välein.
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Yamaha Super Tenere 1200. (mietteet ja kokemukset)
No hitto, eipä siinä kannata rekkuloita tehdä
Huoltokirja tosiaan pyytää tarkistamaan pinnojen kireyden 5000km välein joten se kuuluu myös 10tkm huolto ohjelmaan. Pinnojen löystyminen on aika paljon käytöstä ja kuormasta kiinni, kevyemmällä menolla löystyy paljon hitaammin jos ollenkaan. Lisäksi jos pinnoja ei ole tarkistettu missään huollossa niin löystyminen on jatkumo joka ei lopu itsekseen. Yleensä pinnojen löystyminen rauhoittuu parin kiristyskerran jälkeen.
Huoltokirja tosiaan pyytää tarkistamaan pinnojen kireyden 5000km välein joten se kuuluu myös 10tkm huolto ohjelmaan. Pinnojen löystyminen on aika paljon käytöstä ja kuormasta kiinni, kevyemmällä menolla löystyy paljon hitaammin jos ollenkaan. Lisäksi jos pinnoja ei ole tarkistettu missään huollossa niin löystyminen on jatkumo joka ei lopu itsekseen. Yleensä pinnojen löystyminen rauhoittuu parin kiristyskerran jälkeen.
Kylätason kurapyöräilijä.