Yamaha Super Tenere 1200. (mietteet ja kokemukset)

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

savorau
Viestit: 232
Liittynyt: Ma Elo 07, 2006 1:44 pm

Re: Yamaha Super Tenere 1200. (mietteet ja kokemukset)

Viesti Kirjoittaja savorau »

Talven aikana oli akku simahtanut. Uusi tilalle ja starttaus..ei lähde käyntiin sitten millään.Tuntuu että yhdellä pytyllä yrittää hörähdellä. Ruiskuvehkeitten kanssa ei ole ennen tarvinnut pelata, joten mikä neuvoksi?
Tulpat vaihtoon? Uudet bensat?
Avatar
talkku
Viestit: 1088
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 7:29 pm
Pyörä: T7 , XT500-79
Paikkakunta: Coccola

Re: Yamaha Super Tenere 1200. (mietteet ja kokemukset)

Viesti Kirjoittaja talkku »

Ruiskun sulake irti.saanut liikaa ehkä bensaa.
savorau
Viestit: 232
Liittynyt: Ma Elo 07, 2006 1:44 pm

Re: Yamaha Super Tenere 1200. (mietteet ja kokemukset)

Viesti Kirjoittaja savorau »

Kiinni oli kaikki sulakkeet. Bensa haisee ja toisella pytyllå hörähtelee. Oliskohan liika bensa hajottanut tulpan? Tietoa löytyykö netistä ladattavaa korjausopasta?
Avatar
talkku
Viestit: 1088
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 7:29 pm
Pyörä: T7 , XT500-79
Paikkakunta: Coccola

Re: Yamaha Super Tenere 1200. (mietteet ja kokemukset)

Viesti Kirjoittaja talkku »

Tarkoitin sitä että se on saanut liikaa bensaa.korjantuu sillä että otat ruiskun sulakkeen irti ja käynnistät, käy vähän aikaa ja sammuu koska ei saa polttoainetta. sulake takas paikoilleen ja uusi käynnistys älä koske kaasuun.( tämän vinkin sain työkaverilta jolla on 1200 tenere)
http://www.adventurebikers.net/forum/in ... pic=1279.0
http://www.konepool.demon.nl/xt1200z/SE ... T1200Z.pdf
savorau
Viestit: 232
Liittynyt: Ma Elo 07, 2006 1:44 pm

Re: Yamaha Super Tenere 1200. (mietteet ja kokemukset)

Viesti Kirjoittaja savorau »

Pari kertaa sai akun ladata välissä mutta vihdoin viimein lähti. Tuo sulakkeen irroitus on aika hyvä vinkki, eipä tullut heti mieleen..
savorau
Viestit: 232
Liittynyt: Ma Elo 07, 2006 1:44 pm

Re: Yamaha Super Tenere 1200. (mietteet ja kokemukset)

Viesti Kirjoittaja savorau »

Onko holanin laukkusarja ainoa jossa pakoputken puoleinen laukku on alhaalta viistetty?..muita ei ole netin syövereistä vastaan osunut.
Kellään käytössä 38/45 litraista holanin sarjaa? Kuulostaa pirun isoilta , ja käyttökokemukset kiinnostaisivat.

Alkuperäiset laukut on sellaista paperia ettei viitsi niillä pitkään reissuun lähteä. Kaveri ajoi perään viime kesänä ja vasen laukku palasina tiellä.Jos jollain tarvetta oikealle sivulaukulle + tarakkalaukulle niin voisin myydä pois..
savorau
Viestit: 232
Liittynyt: Ma Elo 07, 2006 1:44 pm

Re: Yamaha Super Tenere 1200. (mietteet ja kokemukset)

Viesti Kirjoittaja savorau »

Turbotec jyväskylästä otti ecusta kuristukset pois sport modesta, ja muuttui mopo aikalailla tehokkaammaksi, suosittelen! Touring modeen jäi läpän kuristukset jotta pehmeällä hiekalla ajo onnistuu
helpommin ilman luistonestoa. Samalla moottorijarrutus pois, ja seokset akran putkelle kohdalleen.
Touring asetuksissa ecu rajoittaa vakiona aika pirusti. Läpät vasta kutosvaihteen 7500 kierroksella 100% auki. Lisäksi "laahaa" perässä koko kierrosalueen. Esim. kun pyynti 50% läpänaukaisulle niin aukeaa vain 35%.
Sama sport puolella muttei ihan noin pahasti. Tehonlisäyksen huomaa parhaiten kolmella eka vaihteella joissa alunperin max. 50% läpät auki..mutta tulee ruutia koko keskialueelle, ja ohituksetkin menee rivakkaammin. Bensankulutuskin mystisesti pieneni vähäsen..ei hullumpi viritys!
Mythos
Viestit: 29
Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 4:55 pm
Pyörä: Suzuki DL1000

Re: Yamaha Super Tenere 1200. (mietteet ja kokemukset)

Viesti Kirjoittaja Mythos »

Jos jollain tarvetta orggis sivulaukuille nii myyntiosiosta löytyy nyt käytetyt sellaset.
Tase
Viestit: 2656
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
Paikkakunta: Oulu

Re: Yamaha Super Tenere 1200. (mietteet ja kokemukset)

Viesti Kirjoittaja Tase »

Edullisesti kahvalämppärit tarvitsijalle, sattui tulemaan poistonurkka vastaan. Taitaa siellä olla muutakin hilpettä

https://taistohirvonen.fi/poistonurkkau ... raily.html
savorau
Viestit: 232
Liittynyt: Ma Elo 07, 2006 1:44 pm

Re: Yamaha Super Tenere 1200. (mietteet ja kokemukset)

Viesti Kirjoittaja savorau »

Kannattaa tarkistaa pinnat säännöllisin väliajoin. Reissun päällä irtosi pinna takavanteesta. Löytyi 6nm momenttiavain, ja ainoastaan kolme pinnaa oli kireällä..
TLi
Viestit: 171
Liittynyt: La Syys 02, 2006 9:58 pm
Pyörä: DL1000
Paikkakunta: Loppi

Re: Yamaha Super Tenere 1200. (mietteet ja kokemukset)

Viesti Kirjoittaja TLi »

savorau kirjoitti:Kannattaa tarkistaa pinnat säännöllisin väliajoin. Reissun päällä irtosi pinna takavanteesta. Löytyi 6nm momenttiavain, ja ainoastaan kolme pinnaa oli kireällä..
Muistanko väärin vai eikös tuo kuulu ihan normaaliin huolto-ohjelmaan? Ainakin tuosta oli jotain puhetta huollosta hakiessa.
savorau
Viestit: 232
Liittynyt: Ma Elo 07, 2006 1:44 pm

Re: Yamaha Super Tenere 1200. (mietteet ja kokemukset)

Viesti Kirjoittaja savorau »

Ainakaan mun mopoon ole huollossa tehty...
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Yamaha Super Tenere 1200. (mietteet ja kokemukset)

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Siinä tapauksessa huoltoon reklamaatiota, pinnojen kireyden tarkastus ja kiristys kuuluu huolto ohjelmaan.
Kylätason kurapyöräilijä.
savorau
Viestit: 232
Liittynyt: Ma Elo 07, 2006 1:44 pm

Re: Yamaha Super Tenere 1200. (mietteet ja kokemukset)

Viesti Kirjoittaja savorau »

Hirveästi auta asiassa, kun viimeinen iso huolto tehty St. Louisissa ja nyt Panamassa. Löysin matkan varrella pinnan, ja kiriatin kaikki oikeaan momenttiin ( 6nm )
Kolme pinnaa oli oikeassa kireydessä , lähes kaikki alle 4nm.
Työkalussa 4-5-6nm holkit joten voi ki riä vaiheittain. Tästä lähin tarkistan 5 tonnin välein.
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Yamaha Super Tenere 1200. (mietteet ja kokemukset)

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

No hitto, eipä siinä kannata rekkuloita tehdä :)

Huoltokirja tosiaan pyytää tarkistamaan pinnojen kireyden 5000km välein joten se kuuluu myös 10tkm huolto ohjelmaan. Pinnojen löystyminen on aika paljon käytöstä ja kuormasta kiinni, kevyemmällä menolla löystyy paljon hitaammin jos ollenkaan. Lisäksi jos pinnoja ei ole tarkistettu missään huollossa niin löystyminen on jatkumo joka ei lopu itsekseen. Yleensä pinnojen löystyminen rauhoittuu parin kiristyskerran jälkeen.
Kylätason kurapyöräilijä.
Vastaa Viestiin