Supertenere

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Texbuxer
Viestit: 203
Liittynyt: Su Tammi 21, 2007 10:58 pm
Pyörä: XT1200Z 2012
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: Supertenere

Viesti Kirjoittaja Texbuxer »

Manuaalissa ei ole kaasarin säätöohjeita, muuta kuin perusasetukset. Mittasin bensapinnan, ainakin 5mm yli viivan, sain pudotettua pari milliä mutta enempää ei oikein voi laskea. Lakkaa koho liikkumasta kokonaan. Synkkasin letkulla kaasarit, 2000 kohdalla tasan niin 1500 jo heittää, taitaa olla sohlot kaasarit.
Nyt kun lähtee 2:lla 1000 kierrokselta niin 2000 kohdassa yskäisee, niinkuin ei saisi tavaraa, mutta vain kaasu reilusti auki. Isoilla kierroksilla taas pakokaasu on todella mustaa. Koitan panna neulaa yhden alaspäin, ei nyt muutakaan keksi.

edit: kaasuttimien säätöohjeet http://www.factorypro.com/tech_tuning_p ... gines.html
J-PP
Viestit: 69
Liittynyt: Ma Tammi 18, 2010 10:09 pm
Pyörä: Yamaha XTZ Supertenere
Paikkakunta: Oulu

Re: Supertenere

Viesti Kirjoittaja J-PP »

Mikä on tuo pienempi suutin? kuvassa ylempänä, alempi lienee tyhjäkäynti/pilottisuutin.

Edit; Siinähän onkin kaksi pääsuutinta.
Viimeksi muokannut J-PP, Ke Heinä 01, 2015 7:38 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Texbuxer
Viestit: 203
Liittynyt: Su Tammi 21, 2007 10:58 pm
Pyörä: XT1200Z 2012
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: Supertenere

Viesti Kirjoittaja Texbuxer »

Jossain lähteessä sanottiin että bensanpinta pitää olla viivan tasolla, tässä videossa näytetään että 5mm yli. https://www.youtube.com/watch?t=66&v=2A26p6gdZrw kurawikissäkin mainitaan millimetrit. Eli tulkitsin väärin, pinnan pitää olla yli 5.1-6.1 mm
tässä hyvää infoa http://www.super-tenere.net/forum/knowl ... n?start=20
http://litetek.co/Guide_MikuniBDST_Rebuild.html
mikuni_bdst_20130411_2006932248.jpg
Avatar
icedi
Viestit: 106
Liittynyt: Ma Touko 09, 2011 2:22 pm
Pyörä: Yamaha XTZ 750 Super Tenere

Re: Supertenere

Viesti Kirjoittaja icedi »

Pumppu vuotaa.

Eli bensapumppu on tehnyt snowdenit ja ryhtynyt vuotobisnekseen.

Kävin jo varaosaliikkeessä kysymässä, ja uusi pumppu maksaa mukavat 240 euroa. Ulkomailtakaan ei taida kovin halvalla saada. Ilmeisesti kalvoa voisi kokeilla vaihtaa, jos vaan jostakin saisi uuden kalvon. E-Baykaupassa niitä vissiin saattaisi löytyä.

Jostakin luin, että vastaavaa Mikunin pumppua saisi, ja se jopa jollain tavalla sopisi super tenerelle.
Millaisia ratkaisuja tuohon vuotavaan bensapumppuun olisi? Voiko kalvon esim askarrella itse? Kannattaako kokeilla e-baysta kalvon hankkimista? Onko edullisempaa korvaavaa pumppua olemassa? Vai kannattaako vain nöyrtyä ja maksaa uudesta pumpusta?
Avatar
t.t.tammi
Viestit: 2236
Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
Pyörä: Pan European 1991
Paikkakunta: paimio
Viesti:

Re: Supertenere

Viesti Kirjoittaja t.t.tammi »

-mikuni alipainepumppu df52-136 http://www.emc24.fi/product_info.php?cP ... s_id=30997

Ei kai sillä niin väliä mimmone alipainepumppu siel on, mä meinasin joskus tollasen ostaa ku varatankilta starttaamine otti niin pitkään
Teemu Paimiosta
"epäonnistumisen vaara on olemassa kun kyvytön ohjaa halutonta tekeen viratonta hommaa...."
Mopo-/ajelukuvia:Onedrive ja vimeo
Avatar
icedi
Viestit: 106
Liittynyt: Ma Touko 09, 2011 2:22 pm
Pyörä: Yamaha XTZ 750 Super Tenere

Re: Supertenere

Viesti Kirjoittaja icedi »

Onkos tuossa polttoainelähdöt kahdelle kaasarille vai miten, kun minun mielestä letkunpaikkoja on 4. Minun muistin mukaan orkkikseen menee vain 3. Pumppausteho on 35l/h onko se samaa luokkaa kun teneren pumpussa? (Meenpä kaiveleen, josko löytys netistä tietoa...)

Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla
Avatar
AKH
Viestit: 525
Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 7:47 pm
Pyörä: Yamaha RD

Re: Supertenere

Viesti Kirjoittaja AKH »

Viimeviikolla ostin linkin mukaisen mikunin npm:stä nakkilasta. 69 maksoi myös. 2 x kaasarit, 1 x tankki, 1 x alipaine on lähdöt.

En kerinnyt vielä laittaa paikalleen(rd yammu).
Texbuxer
Viestit: 203
Liittynyt: Su Tammi 21, 2007 10:58 pm
Pyörä: XT1200Z 2012
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: Supertenere

Viesti Kirjoittaja Texbuxer »

kuinkas muilla, jos avaa kaasun auki 2000:ssa niin lähteekö heti vetämään. Jaksaako 2000-3000 kierroksilla mennä kaks päällä? Onko toi mulla ominaisuus vai vika.
Avatar
Pilssi
Viestit: 786
Liittynyt: Ke Elo 17, 2011 1:22 am
Pyörä: Super Tenere 750
Paikkakunta: RAISIO

Re: Supertenere

Viesti Kirjoittaja Pilssi »

Mielestäni lähtee 2000-3000. Mitä se nyt ikinä tarkoittaakin. Just saavuin kotiin laukkusarja ja telttavehkeet matkassa n.700km lenkiltä. On se kumma pyörä. 92 000 mittarissa ja uskoo heti mitä kaasukahvalla vihjailen. 6l satasella oli kulutus. Vakioneuloilla mutta isommalla pääsuuttimella.
Ukkosta alkoi viimeisenä päivänä loppua kunto.
Kuva
Viimeksi muokannut Pilssi, Ti Heinä 07, 2015 7:35 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Texbuxer
Viestit: 203
Liittynyt: Su Tammi 21, 2007 10:58 pm
Pyörä: XT1200Z 2012
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: Supertenere

Viesti Kirjoittaja Texbuxer »

millin nostin nestepintaa,eli yli ohjearvon, nyt n. 7mm. Parani huomattavasti, voi alkaa 2000 kohdalta kaks päällä kiihdyttämään. Tyhjäkäynnillä ja metsäpolun köröttely ihan pintakaasulla röpöttelee ja ryömintävauhtia on tosi hankala mennä. Voiko kaasareilla saada edes kaikkea ? :cry:
70 km jälkeen alkoi taas käynti heiketä. Lämmöt näyttää koko ajan samaa ja venttiilivälyksiä on nyt riittävästi, tulpat on uudet ND:t, ei käsitä.
Avatar
Pilssi
Viestit: 786
Liittynyt: Ke Elo 17, 2011 1:22 am
Pyörä: Super Tenere 750
Paikkakunta: RAISIO

Re: Supertenere

Viesti Kirjoittaja Pilssi »

Itellä kaasariin vaihdettu ryypyn "tapit", neulat, neulaputket nämä ovat vakiot tyhjäkäynti suuttimen kanssa. Pääsuutin on isompi kun huomasin ylhäältä puuttuvan voimaa vakiopääsuuttimella. Alipaineosat tietty pitää olla kunnossa. Itellä jäi joskus alipaineluistin kalvo huonosti. Sai ilmaa eikä lähtenyt heti mukaan. Näillä toimii joka alueella. Tietty kaasareiden röörit täytyy olla auki. Synkrot kohdillaan kuuloaistin avulla.
Avatar
Pilssi
Viestit: 786
Liittynyt: Ke Elo 17, 2011 1:22 am
Pyörä: Super Tenere 750
Paikkakunta: RAISIO

Re: Supertenere

Viesti Kirjoittaja Pilssi »

Nyt alkoi tenere vuotaa öljyä. Syyksi löytyi eturettaan akselin stefa. Ilmeisesti akselin ympärille oli pyörinyt rajumpaa risua kun oli viistänyt alakulmasta palan stefasta pois. Siitä kohtaa missä ei ole pellistä suojaa. Ilmeisesti ei kannata asentaa tavallista stefaa koska öljyn kulku laakerin ulkopuolette estyy. Taitaa olla vaan Kedo josta löytyy oikeanlainen :shock:
Item 10140: Shaft Seal, Gearbox Output Shaft (35x62x5.5mm) 14.18 €
Avatar
t.t.tammi
Viestit: 2236
Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
Pyörä: Pan European 1991
Paikkakunta: paimio
Viesti:

Re: Supertenere

Viesti Kirjoittaja t.t.tammi »

Ootko kysyny että onko kuinka kallis jammuliikkees, tietty jos kedolt on muutaki tarvet.

Texbuxxer, toimiiko kylmänä normaalisti? Jos joku puola tai muu hyytyy lämmettyään.
Teemu Paimiosta
"epäonnistumisen vaara on olemassa kun kyvytön ohjaa halutonta tekeen viratonta hommaa...."
Mopo-/ajelukuvia:Onedrive ja vimeo
epoksi
Viestit: 172
Liittynyt: Ti Marras 25, 2014 8:04 am
Pyörä: TTR 600

Re: Supertenere

Viesti Kirjoittaja epoksi »

Pilssi kirjoitti:Nyt alkoi tenere vuotaa öljyä. Syyksi löytyi eturettaan akselin stefa. Ilmeisesti akselin ympärille oli pyörinyt rajumpaa risua kun oli viistänyt alakulmasta palan stefasta pois. Siitä kohtaa missä ei ole pellistä suojaa. Ilmeisesti ei kannata asentaa tavallista stefaa koska öljyn kulku laakerin ulkopuolette estyy. Taitaa olla vaan Kedo josta löytyy oikeanlainen :shock:
Item 10140: Shaft Seal, Gearbox Output Shaft (35x62x5.5mm) 14.18 €
Eri pyörä mutta omaan TTR:n jammuliikkeestä vastaava stefa oli jotain 15€ luokkaa, eli tosiaan jos ei muuta tarvetta ole kedosta niin ei välttämäti kannata tilailla (toimituskulut).
Avatar
Pilssi
Viestit: 786
Liittynyt: Ke Elo 17, 2011 1:22 am
Pyörä: Super Tenere 750
Paikkakunta: RAISIO

Re: Supertenere

Viesti Kirjoittaja Pilssi »

Paikallisesta sekatavarakaupasta stefa. Oli just 2mm ohuempi kuin vanha olakkeiden kanssa. Eli uusi stefa naputelle tasan pinnan kanssa, eli ei pohjaan saakka, että jäi öljylle tilaa kiertää. Suoja pelti kyllä varmistaa ettei stefa ulos tule. Taisi euron maksaa tämä remontti :lol: Aika näyttää menikö putkeen :shock: :lol: Saakohan näitä kuvia jotenkin pienemmäksi? Facebookista linkitin.

Öljyreijät:
Kuva

Uus stefa vasemmalla. Vanha oikealla:
Kuva

Uus stefa vasemmalla. Vanha oikealla:
Kuva
Vastaa Viestiin