Yamaha WR250R
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: Ke Touko 31, 2006 2:52 pm
- Pyörä: Suzuki DL650 V-Strom -10
- Paikkakunta: Joensuu
Yamaha WR250R
http://www.yamaha-motor.fi/products/mot ... wr250r.jsp
Tästä Yamaha-uutukaisesta oli hieman ennakkokeskusteluja keväällä.
viewtopic.php?t=7330&start=0&postdays=0 ... yamaha+250
Onkos nyt joku moisen WR250R:n (tai X:n) hankkinut, tai päässyt tutkimaan/kokeilemaan? Käyttäjäkokemuksia kaipailisin.
Tästä Yamaha-uutukaisesta oli hieman ennakkokeskusteluja keväällä.
viewtopic.php?t=7330&start=0&postdays=0 ... yamaha+250
Onkos nyt joku moisen WR250R:n (tai X:n) hankkinut, tai päässyt tutkimaan/kokeilemaan? Käyttäjäkokemuksia kaipailisin.
-
- Viestit: 3711
- Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Offissahan se on ainakin testattu, liekö edellisessä numerossa ollut se juttu? Kyseessähän oli se samainen yksilö, millä Juhani Laaksonen ajoi Päitsin. Hemmetin korkee, niinkus kisaenskat. Painavampi ja isompi + leveempi tankki. Eri värinen runko ja erilaiset muovit. Kuitenkin vaikuttais aika pienellä vaivalla monikäyttöön mukautuvalta laitteelta ja jampithan ei tunnetusti tärise, eikä rätise.
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: Ke Touko 31, 2006 2:52 pm
- Pyörä: Suzuki DL650 V-Strom -10
- Paikkakunta: Joensuu
Tuolla Advrider-foorumilla on tästä pelistä keskusteltu jo aika paljon, ja kehuja on tullut.
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=329337
Hyvän vaikutelmanhan tuosta saa, ja kun olen kuivatyyppejä ottanut, niin kyllä vaikuttais sopivan minulle. Koeajopyöriä vaan en ole löytänyt.
Mutta onko tosiaan niin, että näitä ei ole foorumilaiset vielä yhtäkään hankkineet?
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=329337
Hyvän vaikutelmanhan tuosta saa, ja kun olen kuivatyyppejä ottanut, niin kyllä vaikuttais sopivan minulle. Koeajopyöriä vaan en ole löytänyt.
Mutta onko tosiaan niin, että näitä ei ole foorumilaiset vielä yhtäkään hankkineet?
-
- Viestit: 291
- Liittynyt: Su Syys 07, 2008 2:56 pm
- Pyörä: Honda CRF 300 Rally -21
- Paikkakunta: Espoo
On tuollainen tullut hankittua, alottelijan kilsat on vasta mittarissa mutta mitään pahaa sanottavaa ei ole, jos riittää maltilliset tehot
WRF:stä poiketen neliventtiilikone josta repeää 22kW.
Riittävän pitkät huoltovälit ja 2V-takuu ilman kilsarajaa, tässä pari syytä hankintaan.
Pyörä on todella helppo käsitellä ja pehmeä värinätön ja hiljainen. Taitaa vaan monen foorumilisen mielestä nää olla huonoja puolia
-Late
WRF:stä poiketen neliventtiilikone josta repeää 22kW.
Riittävän pitkät huoltovälit ja 2V-takuu ilman kilsarajaa, tässä pari syytä hankintaan.
Pyörä on todella helppo käsitellä ja pehmeä värinätön ja hiljainen. Taitaa vaan monen foorumilisen mielestä nää olla huonoja puolia
-Late
-
- Viestit: 3711
- Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Jampin WR:t ovat aina olleet kisakoneiksi varsin värinättömiä, eivät niinkään verrattuna katuenduroihin. Tosin kyseinen japskimerkki lienee ainut jonka kampura ja tasapainoakseli ovat edes tontilleen tasapainossa vakiona. Esmes kotarin EXC:n tasapainoakselit on lähinnä feikkejä: 250:ssä sen läsnäolon puutetta ei edes havainnut, 525:ssa kuulemma jaloissa lakkaa veri kiertämästä jo Viinikka-Kulju välillä
Re: Yamaha WR250R
Tuli illalla liikkestä haettua, ja 30km ajettua. Ei tosiaan tärise, eikä aiheuta muitakaan väristyksiä... En tiedä mistä keksineet ton R:n, viitannee sähkövastukseen.
Varmaan noilla ominaisuuksilla varmatoiminen ja kestävä, mutta odotukset oli täysiverisillä crosseilla ajaneena aivan muuta.
Viikonlopuksi puuhaa, nastat alle, ja alustaa säätämään. Välitys on älyttömän pitkä, joten se on sisäänajon jälkeen seuraava operaatio.
Tietääkö kukaan mistä sais availtua kuristuksia, tietääkseni siinä on ruisku, joten mölyputki lienee turha, jos ei halua laskea tehoa...
Varmaan noilla ominaisuuksilla varmatoiminen ja kestävä, mutta odotukset oli täysiverisillä crosseilla ajaneena aivan muuta.
Viikonlopuksi puuhaa, nastat alle, ja alustaa säätämään. Välitys on älyttömän pitkä, joten se on sisäänajon jälkeen seuraava operaatio.
Tietääkö kukaan mistä sais availtua kuristuksia, tietääkseni siinä on ruisku, joten mölyputki lienee turha, jos ei halua laskea tehoa...
Re: Yamaha WR250R
Itse kävisn katomassa ainakin seuraavat:
http://www.wheelingcyclesupply.com/shop ... cat_id=119
http://www.thumpertalk.com/forum/forumdisplay.php?f=384
Epäilisin että koneen sisuskalut poikkeaa sen verran WRF versiosta, että sen tehoja ei ihan helpolla siihen saa.
Mutta mistä minä mitään tiedän kun en ko. pyörää omista
PS:
Ja jos tehon puute vaivaa, niin tässä yksi tapa (Turbo kit for the WRX/R 54rwhp
http://www.thumpertalk.com/forum/showth ... p?t=697985
-IPa-
http://www.wheelingcyclesupply.com/shop ... cat_id=119
http://www.thumpertalk.com/forum/forumdisplay.php?f=384
Epäilisin että koneen sisuskalut poikkeaa sen verran WRF versiosta, että sen tehoja ei ihan helpolla siihen saa.
Mutta mistä minä mitään tiedän kun en ko. pyörää omista
PS:
Ja jos tehon puute vaivaa, niin tässä yksi tapa (Turbo kit for the WRX/R 54rwhp
http://www.thumpertalk.com/forum/showth ... p?t=697985
-IPa-
DRZ400S/VFR1200F/GB500TT
-
- Viestit: 3711
- Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: Yamaha WR250R
Kaikkea sitä tulikin vielä syyskuussa kirjoiteltua
Silloin kyllä Jamppi oli pikkunelareista ainut tiellekin soveltuva, mutta nyt on olemassa myös kisaendurotehoilla varustettu tärinätön kilpipeli...Sherco 2.5i. Ken ei usko, saapi tulla kokeilemaan itse
Silloin kyllä Jamppi oli pikkunelareista ainut tiellekin soveltuva, mutta nyt on olemassa myös kisaendurotehoilla varustettu tärinätön kilpipeli...Sherco 2.5i. Ken ei usko, saapi tulla kokeilemaan itse
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Re: Yamaha WR250R
Mitä meinaat kuristuksilla, eikai tuossa ole semmosia? Ja miten sisäänajo vaikuttaa välitysten vaihtoon. Mie en ajanut SE:n vakioväleillä yhtään metriä.JaR1 kirjoitti:Tuli illalla liikkestä haettua, ja 30km ajettua. Ei tosiaan tärise, eikä aiheuta muitakaan väristyksiä... En tiedä mistä keksineet ton R:n, viitannee sähkövastukseen.
Varmaan noilla ominaisuuksilla varmatoiminen ja kestävä, mutta odotukset oli täysiverisillä crosseilla ajaneena aivan muuta.
Viikonlopuksi puuhaa, nastat alle, ja alustaa säätämään. Välitys on älyttömän pitkä, joten se on sisäänajon jälkeen seuraava operaatio.
Tietääkö kukaan mistä sais availtua kuristuksia, tietääkseni siinä on ruisku, joten mölyputki lienee turha, jos ei halua laskea tehoa...
Re:
DRZ400:ssa on toimiva tasapainotus.THA kirjoitti:Jampin WR:t ovat aina olleet kisakoneiksi varsin värinättömiä, eivät niinkään verrattuna katuenduroihin. Tosin kyseinen japskimerkki lienee ainut jonka kampura ja tasapainoakseli ovat edes tontilleen tasapainossa vakiona. Esmes kotarin EXC:n tasapainoakselit on lähinnä feikkejä: 250:ssä sen läsnäolon puutetta ei edes havainnut, 525:ssa kuulemma jaloissa lakkaa veri kiertämästä jo Viinikka-Kulju välillä
-
- Viestit: 3711
- Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: Yamaha WR250R
DRZ400 ei ole kisakone...vaan laama lähempänä DR:ää kuin RMZ:aa. Tosin tien päälle ottaisin sen paljon mieluummin kuin RMZ:n.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: Ke Touko 31, 2006 2:52 pm
- Pyörä: Suzuki DL650 V-Strom -10
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Yamaha WR250R
Tuolta ylempänä linkitetystä Thumpertalkista löytyy laajasti keskustelua, mutta aika yleinen henkiinherätyspaketti taitaa olla vaimennin, Powercommanderi, ilmansuodatin, ilmansuodatinkotelon modaus ja lyhennetyt välitykset. Ilman commanderia tuskin kannattaa vaimenninta vaihtaa.JaR1 kirjoitti:Tuli illalla liikkestä haettua, ja 30km ajettua. Ei tosiaan tärise, eikä aiheuta muitakaan väristyksiä... En tiedä mistä keksineet ton R:n, viitannee sähkövastukseen.
Varmaan noilla ominaisuuksilla varmatoiminen ja kestävä, mutta odotukset oli täysiverisillä crosseilla ajaneena aivan muuta.
Viikonlopuksi puuhaa, nastat alle, ja alustaa säätämään. Välitys on älyttömän pitkä, joten se on sisäänajon jälkeen seuraava operaatio.
Tietääkö kukaan mistä sais availtua kuristuksia, tietääkseni siinä on ruisku, joten mölyputki lienee turha, jos ei halua laskea tehoa...
Re: Yamaha WR250R
Eikä RMZ ole enduro.
Re: Yamaha WR250R
Eikös sitä saa enduronaki. Taitavat tuola Jämsäsä tehä niitä. Kilpiin (tielle) sitä ei varmaan saa millään keinolla.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Re: Yamaha WR250R
Voihan ite muuttaa vaikka CBR:n enskaksi jos niin päättää.