Yamaha WR250R

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

JoukoWho
Viestit: 48
Liittynyt: Ke Touko 31, 2006 2:52 pm
Pyörä: Suzuki DL650 V-Strom -10
Paikkakunta: Joensuu

Yamaha WR250R

Viesti Kirjoittaja JoukoWho »

http://www.yamaha-motor.fi/products/mot ... wr250r.jsp
Tästä Yamaha-uutukaisesta oli hieman ennakkokeskusteluja keväällä.
viewtopic.php?t=7330&start=0&postdays=0 ... yamaha+250

Onkos nyt joku moisen WR250R:n (tai X:n) hankkinut, tai päässyt tutkimaan/kokeilemaan? Käyttäjäkokemuksia kaipailisin.
THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja THA »

Offissahan se on ainakin testattu, liekö edellisessä numerossa ollut se juttu? Kyseessähän oli se samainen yksilö, millä Juhani Laaksonen ajoi Päitsin. Hemmetin korkee, niinkus kisaenskat. Painavampi ja isompi + leveempi tankki. Eri värinen runko ja erilaiset muovit. Kuitenkin vaikuttais aika pienellä vaivalla monikäyttöön mukautuvalta laitteelta ja jampithan ei tunnetusti tärise, eikä rätise.
JoukoWho
Viestit: 48
Liittynyt: Ke Touko 31, 2006 2:52 pm
Pyörä: Suzuki DL650 V-Strom -10
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja JoukoWho »

Tuolla Advrider-foorumilla on tästä pelistä keskusteltu jo aika paljon, ja kehuja on tullut.
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=329337
Hyvän vaikutelmanhan tuosta saa, ja kun olen kuivatyyppejä ottanut, niin kyllä vaikuttais sopivan minulle. Koeajopyöriä vaan en ole löytänyt.
Mutta onko tosiaan niin, että näitä ei ole foorumilaiset vielä yhtäkään hankkineet?
LateK
Viestit: 291
Liittynyt: Su Syys 07, 2008 2:56 pm
Pyörä: Honda CRF 300 Rally -21
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja LateK »

On tuollainen tullut hankittua, alottelijan kilsat on vasta mittarissa mutta mitään pahaa sanottavaa ei ole, jos riittää maltilliset tehot :)
WRF:stä poiketen neliventtiilikone josta repeää 22kW.

Riittävän pitkät huoltovälit ja 2V-takuu ilman kilsarajaa, tässä pari syytä hankintaan.

Pyörä on todella helppo käsitellä ja pehmeä värinätön ja hiljainen. Taitaa vaan monen foorumilisen mielestä nää olla huonoja puolia :wink:

-Late
THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja THA »

Jampin WR:t ovat aina olleet kisakoneiksi varsin värinättömiä, eivät niinkään verrattuna katuenduroihin. Tosin kyseinen japskimerkki lienee ainut jonka kampura ja tasapainoakseli ovat edes tontilleen tasapainossa vakiona. Esmes kotarin EXC:n tasapainoakselit on lähinnä feikkejä: 250:ssä sen läsnäolon puutetta ei edes havainnut, 525:ssa kuulemma jaloissa lakkaa veri kiertämästä jo Viinikka-Kulju välillä ;-)
JaR1
Viestit: 2
Liittynyt: Ke Tammi 14, 2009 9:34 pm
Pyörä: R1, WR250

Re: Yamaha WR250R

Viesti Kirjoittaja JaR1 »

Tuli illalla liikkestä haettua, ja 30km ajettua. Ei tosiaan tärise, eikä aiheuta muitakaan väristyksiä... En tiedä mistä keksineet ton R:n, viitannee sähkövastukseen.
Varmaan noilla ominaisuuksilla varmatoiminen ja kestävä, mutta odotukset oli täysiverisillä crosseilla ajaneena aivan muuta.
Viikonlopuksi puuhaa, nastat alle, ja alustaa säätämään. Välitys on älyttömän pitkä, joten se on sisäänajon jälkeen seuraava operaatio.
Tietääkö kukaan mistä sais availtua kuristuksia, tietääkseni siinä on ruisku, joten mölyputki lienee turha, jos ei halua laskea tehoa...
Avatar
IPa
Viestit: 85
Liittynyt: To Syys 27, 2007 3:11 pm
Pyörä: DR-Z400S
Paikkakunta: Espoo

Re: Yamaha WR250R

Viesti Kirjoittaja IPa »

Itse kävisn katomassa ainakin seuraavat:

http://www.wheelingcyclesupply.com/shop ... cat_id=119
http://www.thumpertalk.com/forum/forumdisplay.php?f=384

Epäilisin että koneen sisuskalut poikkeaa sen verran WRF versiosta, että sen tehoja ei ihan helpolla siihen saa.
Mutta mistä minä mitään tiedän kun en ko. pyörää omista ;-)

PS:
Ja jos tehon puute vaivaa, niin tässä yksi tapa (Turbo kit for the WRX/R 54rwhp ;-)
http://www.thumpertalk.com/forum/showth ... p?t=697985

-IPa-
DRZ400S/VFR1200F/GB500TT
THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Yamaha WR250R

Viesti Kirjoittaja THA »

Kaikkea sitä tulikin vielä syyskuussa kirjoiteltua :lol:
Silloin kyllä Jamppi oli pikkunelareista ainut tiellekin soveltuva, mutta nyt on olemassa myös kisaendurotehoilla varustettu tärinätön kilpipeli...Sherco 2.5i. Ken ei usko, saapi tulla kokeilemaan itse :P
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Avatar
Pasi
Viestit: 3081
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Pyörä: KTM690R/SM
Paikkakunta: Tornio

Re: Yamaha WR250R

Viesti Kirjoittaja Pasi »

JaR1 kirjoitti:Tuli illalla liikkestä haettua, ja 30km ajettua. Ei tosiaan tärise, eikä aiheuta muitakaan väristyksiä... En tiedä mistä keksineet ton R:n, viitannee sähkövastukseen.
Varmaan noilla ominaisuuksilla varmatoiminen ja kestävä, mutta odotukset oli täysiverisillä crosseilla ajaneena aivan muuta.
Viikonlopuksi puuhaa, nastat alle, ja alustaa säätämään. Välitys on älyttömän pitkä, joten se on sisäänajon jälkeen seuraava operaatio.
Tietääkö kukaan mistä sais availtua kuristuksia, tietääkseni siinä on ruisku, joten mölyputki lienee turha, jos ei halua laskea tehoa...
Mitä meinaat kuristuksilla, eikai tuossa ole semmosia? Ja miten sisäänajo vaikuttaa välitysten vaihtoon. Mie en ajanut SE:n vakioväleillä yhtään metriä.
Avatar
Pasi
Viestit: 3081
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Pyörä: KTM690R/SM
Paikkakunta: Tornio

Re:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

THA kirjoitti:Jampin WR:t ovat aina olleet kisakoneiksi varsin värinättömiä, eivät niinkään verrattuna katuenduroihin. Tosin kyseinen japskimerkki lienee ainut jonka kampura ja tasapainoakseli ovat edes tontilleen tasapainossa vakiona. Esmes kotarin EXC:n tasapainoakselit on lähinnä feikkejä: 250:ssä sen läsnäolon puutetta ei edes havainnut, 525:ssa kuulemma jaloissa lakkaa veri kiertämästä jo Viinikka-Kulju välillä ;-)
DRZ400:ssa on toimiva tasapainotus.
THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Yamaha WR250R

Viesti Kirjoittaja THA »

DRZ400 ei ole kisakone...vaan laama lähempänä DR:ää kuin RMZ:aa. Tosin tien päälle ottaisin sen paljon mieluummin kuin RMZ:n.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
JoukoWho
Viestit: 48
Liittynyt: Ke Touko 31, 2006 2:52 pm
Pyörä: Suzuki DL650 V-Strom -10
Paikkakunta: Joensuu

Re: Yamaha WR250R

Viesti Kirjoittaja JoukoWho »

JaR1 kirjoitti:Tuli illalla liikkestä haettua, ja 30km ajettua. Ei tosiaan tärise, eikä aiheuta muitakaan väristyksiä... En tiedä mistä keksineet ton R:n, viitannee sähkövastukseen.
Varmaan noilla ominaisuuksilla varmatoiminen ja kestävä, mutta odotukset oli täysiverisillä crosseilla ajaneena aivan muuta.
Viikonlopuksi puuhaa, nastat alle, ja alustaa säätämään. Välitys on älyttömän pitkä, joten se on sisäänajon jälkeen seuraava operaatio.
Tietääkö kukaan mistä sais availtua kuristuksia, tietääkseni siinä on ruisku, joten mölyputki lienee turha, jos ei halua laskea tehoa...
Tuolta ylempänä linkitetystä Thumpertalkista löytyy laajasti keskustelua, mutta aika yleinen henkiinherätyspaketti taitaa olla vaimennin, Powercommanderi, ilmansuodatin, ilmansuodatinkotelon modaus ja lyhennetyt välitykset. Ilman commanderia tuskin kannattaa vaimenninta vaihtaa.
Avatar
Pasi
Viestit: 3081
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Pyörä: KTM690R/SM
Paikkakunta: Tornio

Re: Yamaha WR250R

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Eikä RMZ ole enduro.
Peltsi
Viestit: 2817
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: Yamaha WR250R

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Eikös sitä saa enduronaki. Taitavat tuola Jämsäsä tehä niitä. Kilpiin (tielle) sitä ei varmaan saa millään keinolla.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Avatar
Pasi
Viestit: 3081
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Pyörä: KTM690R/SM
Paikkakunta: Tornio

Re: Yamaha WR250R

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Voihan ite muuttaa vaikka CBR:n enskaksi jos niin päättää.
Vastaa Viestiin