KTM 1190 Adventure

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

TAC68
Viestit: 22
Liittynyt: La Kesä 04, 2016 9:29 pm
Pyörä: KTM 1190 Adventure R

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja TAC68 »

Nythän kävi mielenkiintoisesti: takajarru katos kokonaan päivän aikana! :shock:

Aamulla parkkihalliin kurvatessa toimi normaalisti ja kotiin ajaessa kun olisin pysäyttänyt hitaasta vauhdista risteyksessä luulin polkaisseeni ohi kun mitään ei tapahtunut. Seuraavaan risteykseen kokeilin uudestaan: ei mitään. Kävin tankilla ja katoin että nesteet on tallella eikä vuotoja näy. Pumppasin poljinta muutaman kerran, nestesäiliössä kupli vähän ja loppumatkasta piti normaalisti. Jostain oli ilmeisesti hörpänny ilmaa. 3,5 tuhatta olen nyt tolla ajanu eikä ennen ole moista tehnyt.

Onko muilla ollut mitään vastaavaa probleemia? 2015 Adve S, vajaa 40 tkm mittarissa. Huollot tehty NIemitalolla ajallaan.

Jontte
KTM 1190 Adventure R

Ex KTM 1190 Adventure

Lantikka ja pari Alfaa
jhe
Viestit: 251
Liittynyt: Ma Heinä 22, 2013 8:52 pm
Pyörä: 701 E -18
Paikkakunta: Helsinki/Joensuu

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja jhe »

Oliskos kellään tarvetta asentaa navitelinettä paremmin näkökenttään?
Myytävänä tarpeettomaksi jäänyt KTM Powerparts naviteline tai oikeammin navitelineen teline.
Osanumero 60312992044. Sopii 1050/1190. Helppo asennus pyörään eikä varsinaisen navitelineen kiinnitys tähänkään ole ongelma. Hyvänä puolena on pikäsäätömahdollisuus katselukulman suhteen. Häikäisy/seisaaltaanajo jne.
Kolmekymppiä tästä pyydetään. Loppuviikosta-alkuviikosta ensi viikolla voisi kyydissä kulkeutua pääkaupunkiseudulle.
0500 791795
Liitteet
image.jpeg
Avatar
Pete K2
Viestit: 689
Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 10:41 pm
Pyörä: KTM 1190 Adv R
Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti:

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja Pete K2 »

Mä voisin olla kiinnostunut. Täriseekö ajossa?
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS
jhe
Viestit: 251
Liittynyt: Ma Heinä 22, 2013 8:52 pm
Pyörä: 701 E -18
Paikkakunta: Helsinki/Joensuu

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja jhe »

Pete K2 kirjoitti:Mä voisin olla kiinnostunut. Täriseekö ajossa?
Kyllä se jonkin verran tärisee. Normitiellä ajaessa siitä ei ole haittaa mutta huonommalla tiellä/maastossa jonkin verran.
Avatar
Pete K2
Viestit: 689
Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 10:41 pm
Pyörä: KTM 1190 Adv R
Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti:

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja Pete K2 »

Okey, sit ei varmaan ole mun juttu. Ajot sen verran rypyä aika-ajoin ja en halua että navi tärisee.
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS
Avatar
SiR
Viestit: 212
Liittynyt: To Elo 17, 2006 12:18 pm
Pyörä: Norden(kohta), Husaberg FE 501
Paikkakunta: Leppävirta

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja SiR »

SiR kirjoitti:Onkos "liian pienillä" kierroksilla ja pienellä vaihteella, varovasti vedättäessä takaa kuuluva "naksutus" tuttua muille? Ratashässäkän kumit oli kunnossa ainakin 3500km sitten ja ääni on oikeastaan kuulunut aina, eikä se ole muuttunut... korjauksena olen käyttänyt kaasua ja pienempia vaihteita, pitäskö kokeilla jotain muuta? :roll:
Ketjut ei hakkaa keskitukeen mutta jonnekin kuitenkin, kiristin ketjua renkaan vaihdon yhteydessä n.1mm ja naksuminen hävisi...
Enduro on parasta huumetta.
Avatar
Pete K2
Viestit: 689
Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 10:41 pm
Pyörä: KTM 1190 Adv R
Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti:

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja Pete K2 »

Pari kyssäriä 1190 Adv R:stä:

1) Voisko Mitas CO2 120/18 toimia talvirenkaana (rallynastoilla), vai istuuko kapeuden vuoksi huonosti vanteelle?

2) Takalaukku pitäis valita sopiva. Kova sellainen ja mahd iso. Pyytäisin kokemuksia KTM Powerparts laukusta (lukon toimimattomuuden tiedänkin, mutta muuta?) ja suosituksia muista hyväksi todetuista laukuista.
Onko kukaan hankkinut niin isoa, että mahtuis kaksi umpikypärää sisälle, meneekö ihan yli jo koon puolesta?
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS
Kurtti
Viestit: 61
Liittynyt: Ti Huhti 09, 2013 10:27 am
Pyörä: KTM

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja Kurtti »

2) mulla givi trekker 52 litraisena. Minusta ajaa asiansa, sopii kaksi ds adv kypärää, kun hiukan miettii asettelua. Giviltä on nyt myös 58 litraista alulaukkua myynnissä. Tuo trekker on kiertänyt mukana Italiaa myöten. Pidämme sen yleensä tyhjänä niin saadaan tauoilla tosiaan kypärät sinne talteen. Ei tarvitse mukana kantaa.
Ei ole riemulla rajaa kun kotarilla ajaa...
RiiMi
Viestit: 1444
Liittynyt: Su Syys 25, 2005 11:46 am
Pyörä: Honda cbf 1000f
Paikkakunta: somero

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja RiiMi »

[quote="Pete K2"]Pari kyssäriä 1190 Adv R:stä:

1) Voisko Mitas CO2 120/18 toimia talvirenkaana (rallynastoilla), vai istuuko kapeuden vuoksi huonosti vanteelle?

2) Takalaukku pitäis valita sopiva. Kova sellainen ja mahd iso. Pyytäisin kokemuksia KTM Powerparts laukusta (lukon toimimattomuuden tiedänkin, mutta muuta?) ja suosituksia muista hyväksi todetuista laukuista.
Onko kukaan hankkinut niin isoa, että mahtuis kaksi umpikypärää sisälle, meneekö ihan yli jo koon puolesta?[/quote]

1) Kapeuden takia ei taida alkuperäiselle vanteelle istua lainkaan . Kapiampi kehä taitaa tulla hankittavaksi ja tämän myötä myös sisärenkaiden hankinta sekä rengaspainevalvonta heebelit tallin hyllylle.
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
Avatar
Pete K2
Viestit: 689
Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 10:41 pm
Pyörä: KTM 1190 Adv R
Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti:

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja Pete K2 »

Jes, kiitos kommenteista.

2) Givin Trekker 52 ja 58 olenkin huomannut. Se 58 näyttää ainakin kuvissa julmetun isolta. Pitäis päästä jossain livenä kokeileen mopon perään sitä.

1) Kiitos kommentista, näin ajattelin itsekin. Pitää vissiin nastoituttaa sitten joku leveempi rengas taakse, niin pääsee ainakin ens talven vetään noilla orig vanteilla. Toimisko talvikäytössä kuitenkin tubeles? Paineethan siinä pitää olla aika kovat, mutta jotenkin olen tykästynyt siihen rengaspaineinfoon.
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS
RiiMi
Viestit: 1444
Liittynyt: Su Syys 25, 2005 11:46 am
Pyörä: Honda cbf 1000f
Paikkakunta: somero

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja RiiMi »

Kyl maar nyt tubeless nastarenkaana toimii siinä missä sisäkumillinenkin. Vaikka en mikään talviajo ekspertti olekkaan niin vois ajatella , et joku jäykkärunkoinen rengas vois olla tähän tarkoitukseen melko passeli. Esimerkiks Contin tkc80 ei kyllä mikään jäykkärunkoinen ole mutta Mitas vois olla...ainakin jäykkärunkoisempi , kun Conti. Tässä nastarengas aiheessakin rengasvaihtoehdot on melko vähissä, kun toi vanne on niin levee.
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
Avatar
Pete K2
Viestit: 689
Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 10:41 pm
Pyörä: KTM 1190 Adv R
Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti:

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja Pete K2 »

Takavanne on 4,5" leveä, kun esim SE:ssä se on 2,5", joten turha on haaveilla 120 leveistä renkaista.

Onko joku löytänyt R:ään sopivaa takarengasta vielä karkeampaa kuin TKC80?
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS
RiiMi
Viestit: 1444
Liittynyt: Su Syys 25, 2005 11:46 am
Pyörä: Honda cbf 1000f
Paikkakunta: somero

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja RiiMi »

No Stormilla saattaa olla vieläkin voimassa oleva tarjous Kenda big block renkaasta . Hintaa 150/70-18 kiekolle tuli 109 € joten kävinpäs noutamass kotiin , kun tollasta ei vielä ole mun advr:ssä ollut. Isot pojat haukkuvat tämän isolohkon oikein nopeasti kuluvaksi muovikiekoksi mutta sittenhän sen näkee millanen on , kun on yhden sileäksi ajanut. Vaikuttais karkeammalta , kun tkc 80. Ai mut käynpäs nappaamassa kuvan.
No ei se ny mikään karkeempi ookkaan. Hieman korkeempi nappula taitaa olla tossa Kendassa. Saattas tosta Kendasta saada jonkimmoisen nastoitus aihion.
Liitteet
tkc80 ja kenda big block.JPG
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
Avatar
Pete K2
Viestit: 689
Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 10:41 pm
Pyörä: KTM 1190 Adv R
Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti:

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja Pete K2 »

ok, laita kommenttia sitten.
Talveksi pitää kyllä joku nastarengasratkaisu keksiä...
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS
Avatar
Pete K2
Viestit: 689
Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 10:41 pm
Pyörä: KTM 1190 Adv R
Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti:

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja Pete K2 »

1190R matkavarustelua:
Takalaukku Givi Trekker 58 ltr.
Visiiri 1290 SA.

Takalaukku ei ole mielestäni liian iso, vaikka sitä pelkäsinkin. 2 kypärää menee sisälle heittämällä. :)

Visiiri:
Kuskin pituus 180cm. Ala-asennossa tuulee otsan yläosaan. Yläasennossa menee jo kypärän yli.
Istuen näkee tien viriisin yli, seistessä näkee ihan renkaan eteen. EDIT: Kumpuilevaa pientä tietä ajaessa istuen nyppylän päällä joutuu tietä hetken katsomaan visiirin läpi ja se vähän häiritsee näkökentässä.
Asennuksessa menee suoraan vakion tilalle, mutta vaatii muutaman prikan alle ja pitemmät ruuvit.

Molemmat tuntuu hyviltä hankinnoilta reissuja ajatellen. Tosin vasta lyhyt koeajo tehty molemmilla.
IMG_20160805_105405[1].jpg
IMG_20160805_105449[1].jpg
Viimeksi muokannut Pete K2, To Elo 11, 2016 7:35 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS
Vastaa Viestiin