KTM 1190 Adventure
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: KTM 1190 Adventure
Olipas hyvä video. Sitä on niinku pantu Kotka heti tositoimiin. Näyttää kulkevan kyllä pelottavan kevyen näköisesti alustasta riippumatta.. Ready to race totisesti. 
Minkä huollan, sen myös korjaan.
Re: KTM 1190 Adventure
[quote="Pete K2"]Uusi 1190R:n omistaja ilmoittautuu.
Eilen aamulla hain Keitaalta mopon, navi kiinni ja siitä porukalla surautukselle. Laitan myöhemmin videota näytille, kunhan latautuu
* Seisten ajo on todella helpon tuntuista ajoasennon suhteen (pituutta mulla 180cm)
* Poluilla ja hiekalla on helppo ajaa luisussa seisten. Vaikka molemmat päät menee luisussa, niin mopo tuntuu olevan koko ajan
Juu komppaan Peteä.
1190 R rupulikumeilla on kyl vaarallisen helppo kapine ajaa hiekalla ja poluilla , kun se kumminkin lähtee alta samalla lailla , kun muutkin.
. Ei ole mullakaan koskaan ollut minkäänmoista ostokrapulaa ko. laitteen hankinnan johdosta . Juuri palasin kotiin 10 pv:n euroopan turneelta ja 1190advr palveli täysin moitteetta , rankkasateessakin tuli ajettua yhtenä päivänä 550 km , ilman ongelmia. Ainoa ongelma alko olla kuskilla tuon päivän aikana , kun alko ketuttaan toi 550 km:n rankkasateessa repäsy . Ainoa , mikä aikanaan harmitti oli se , et jouduin SE:sta luopumaan tämän 1190advr:n hankinnan takia
Eilen aamulla hain Keitaalta mopon, navi kiinni ja siitä porukalla surautukselle. Laitan myöhemmin videota näytille, kunhan latautuu
* Seisten ajo on todella helpon tuntuista ajoasennon suhteen (pituutta mulla 180cm)
* Poluilla ja hiekalla on helppo ajaa luisussa seisten. Vaikka molemmat päät menee luisussa, niin mopo tuntuu olevan koko ajan
Juu komppaan Peteä.
1190 R rupulikumeilla on kyl vaarallisen helppo kapine ajaa hiekalla ja poluilla , kun se kumminkin lähtee alta samalla lailla , kun muutkin.
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
How much fun did you have doing it
-
jhe
- Viestit: 251
- Liittynyt: Ma Heinä 22, 2013 8:52 pm
- Pyörä: 701 E -18
- Paikkakunta: Helsinki/Joensuu
Re: KTM 1190 Adventure
[quote="Pete K2"]Uusi 1190R:n omistaja ilmoittautuu.
Eilen aamulla hain Keitaalta mopon, navi kiinni ja siitä porukalla surautukselle.
Mukavan näköinen video ja ajomaasto samoin. Bongasin filmistä Bemarin kasigessu adventuren, joka on mitä ilmeisimmin minun entinen! Se jäi viime syksynä Motokeitaalle, kun mukaan lähti tilalle 1190 ärrä. Molemmat hyviä kulkimia mutta ei kyllä vaihto ole kaduttanut pätkääkään!!!
Muuten, jos bemarikaveriasi kiinnostaa, niin multa löytyy bemariin kuin uusi ja todella kevyt avarampi slipari.
Eilen aamulla hain Keitaalta mopon, navi kiinni ja siitä porukalla surautukselle.
Mukavan näköinen video ja ajomaasto samoin. Bongasin filmistä Bemarin kasigessu adventuren, joka on mitä ilmeisimmin minun entinen! Se jäi viime syksynä Motokeitaalle, kun mukaan lähti tilalle 1190 ärrä. Molemmat hyviä kulkimia mutta ei kyllä vaihto ole kaduttanut pätkääkään!!!
Muuten, jos bemarikaveriasi kiinnostaa, niin multa löytyy bemariin kuin uusi ja todella kevyt avarampi slipari.
- Pete K2
- Viestit: 689
- Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 10:41 pm
- Pyörä: KTM 1190 Adv R
- Paikkakunta: Valkeakoski
- Viesti:
Re: KTM 1190 Adventure
Sama peli taitaa olla, kun Keitaalta viime syksynä oli ja nyk omistaja tiesi, että oli vaihtunut 1190R:ään. Vinkkaan sliparista, mutta muistelen, että siinä taisi olla jo avarampi kiinni (oli jäänyt aiemmasta 8gessusta).jhe kirjoitti:Bongasin filmistä Bemarin kasigessu adventuren, joka on mitä ilmeisimmin minun entinen! Se jäi viime syksynä Motokeitaalle, kun mukaan lähti tilalle 1190 ärrä. Molemmat hyviä kulkimia mutta ei kyllä vaihto ole kaduttanut pätkääkään!!!
Muuten, jos bemarikaveriasi kiinnostaa, niin multa löytyy bemariin kuin uusi ja todella kevyt avarampi slipari.
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS
- Pete K2
- Viestit: 689
- Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 10:41 pm
- Pyörä: KTM 1190 Adv R
- Paikkakunta: Valkeakoski
- Viesti:
Re: KTM 1190 Adventure
Tuleeko kokemuksen syvällä rintaäänellä?RiiMi kirjoitti: Juu komppaan Peteä.
1190 R rupulikumeilla on kyl vaarallisen helppo kapine ajaa hiekalla ja poluilla , kun se kumminkin lähtee alta samalla lailla , kun muutkin..
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS
Re: KTM 1190 Adventure
No joo. Sattuhan näitä
mut onneks hyvin minimaalisin vaurioin on selvitty tähän asti.
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
How much fun did you have doing it
- Pete K2
- Viestit: 689
- Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 10:41 pm
- Pyörä: KTM 1190 Adv R
- Paikkakunta: Valkeakoski
- Viesti:
Re: KTM 1190 Adventure
Vinkkejä kaatumaraudoista?
Pitäisi 1190R:ään hankkia ne lisäkaatumaraudat omien rautojen yläpuolelle.
Löytyy ainakin touratec, jolla tomitusvaikeuksia tällä hetkellä sekä SW-Motechilta. Onko kokemusta tai tietoa muista ja onko touratech/SW-motech jompikumpi parempi?
Edit: perskules, nyt vasta huomasin, että SW-motechin raudat on ihan eri mallitset kuin touratechin. Jäävät paljon alemmas, eikä eturauta kierrä etukeppien etupuolelta.
Pitäisi 1190R:ään hankkia ne lisäkaatumaraudat omien rautojen yläpuolelle.
Löytyy ainakin touratec, jolla tomitusvaikeuksia tällä hetkellä sekä SW-Motechilta. Onko kokemusta tai tietoa muista ja onko touratech/SW-motech jompikumpi parempi?
Edit: perskules, nyt vasta huomasin, että SW-motechin raudat on ihan eri mallitset kuin touratechin. Jäävät paljon alemmas, eikä eturauta kierrä etukeppien etupuolelta.
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS
Re: KTM 1190 Adventure
Kauankohan noita Touratechilta joutus odottamaan?? Taitas kuitenkin olla parhaat tarjolla olevat..??Pete K2 kirjoitti:Vinkkejä kaatumaraudoista?
Pitäisi 1190R:ään hankkia ne lisäkaatumaraudat omien rautojen yläpuolelle.
Löytyy ainakin touratec, jolla tomitusvaikeuksia tällä hetkellä sekä SW-Motechilta. Onko kokemusta tai tietoa muista ja onko touratech/SW-motech jompikumpi parempi?
Edit: perskules, nyt vasta huomasin, että SW-motechin raudat on ihan eri mallitset kuin touratechin. Jäävät paljon alemmas, eikä eturauta kierrä etukeppien etupuolelta.
Netin syövereistä löysin kuitenkin tällaiset...
https://www.hepco-shop.de/meinbike/ktm/ ... uegel.html
Onko nämä ne " vältä huonoja kopioita "?
Nämäkin jäävät näköjään alemmaksi ja keskellä isohko aukko.. Ei hyvä..
Minkä huollan, sen myös korjaan.
- Pete K2
- Viestit: 689
- Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 10:41 pm
- Pyörä: KTM 1190 Adv R
- Paikkakunta: Valkeakoski
- Viesti:
Re: KTM 1190 Adventure
Kyllä noi paremmalta näyttää malliltaan kuin SW-Motech, mutta kiinnitys on hiukan kevyen näköinen ja tuo iso aukko ja mataluus touratechiin verrattuna ei ole hyvä juttu.Kode kirjoitti: Netin syövereistä löysin kuitenkin tällaiset...
https://www.hepco-shop.de/meinbike/ktm/ ... uegel.html
Nämäkin jäävät näköjään alemmaksi ja keskellä isohko aukko.. Ei hyvä..
Taidan odotella touratechin tilannetta. Kuulemma menee 10-12 vkoa.
Edit: Jaa, onhan näitä näköjään muitakin:
http://www.ktmtwins.com/rumbux-upper-1
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS
- mek
- Viestit: 2705
- Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
- Pyörä: V-Strom 800 DE
- Paikkakunta: Kempele
- Viesti:
Re: KTM 1190 Adventure
Kohlilla näyttäisi olevan mustaa varastossa, mutta oranssi tilaustavaraa:
https://www.kohl.de/webshop/8034/sturzb ... -sturzbueg
Kohl toimittaa myös Suomeen, Saksan TT:n hinnoilla, eli jää sekin Suomi-lisä pois.
https://www.kohl.de/webshop/8034/sturzb ... -sturzbueg
Kohl toimittaa myös Suomeen, Saksan TT:n hinnoilla, eli jää sekin Suomi-lisä pois.
- Pete K2
- Viestit: 689
- Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 10:41 pm
- Pyörä: KTM 1190 Adv R
- Paikkakunta: Valkeakoski
- Viesti:
Re: KTM 1190 Adventure
Jes, kiitos vinkistä. Tätä en ollut huomannutkaan. Olen yhteydessä tuonne ja kysyn orangea...mek kirjoitti:Kohlilla näyttäisi olevan mustaa varastossa, mutta oranssi tilaustavaraa...
Sitten varmaan menee tyhmien kysymysten sarjaan pari asiaa:
1) Työkalujen joukossa oli kypärävaijeri (oletan, että tähän tarkoitukseen oli tarkoitettu). Mihin se pitäisi tulla kiinni vai vaatiiko erillisen lukon?
2) Offroad donglen (Bad Fuel Dongle) toiminnasta:
Kun settingistä laittaa ABS moodin Offroadiksi ja sitten vaihtaa ajotilan esim Sport tai Street, niin ilmeisesti takapyörän ABS on siltikin pois toiminnasta? Ainakin abs merkkivalo vilkkuu harvakseltaan ja kun settingistä vaihtaa ABS moodin Roadiksi, niin abs merkkivalo ei enää vilku. (Olin eilen juniorin kanssa liikenteessä, niin en päässyt oikein koittaan, onko abs:t päällä vai ei...)
Olin haaveillut, että donglea olisi voinut käyttää niin, että offroad tilassa taka absit olis pois ja muissa ajotiloissa päällä. Nyt joutuu aina toppaan, että saa vaihdettua abs moodin.
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS
Re: KTM 1190 Adventure
Täälläkin uusi 1190 Adve kuski ilmoittautuu
2014 malli, 35 tkm ajettu ja mun makuun mukavasti varusteltu tuli kotiin muutama päivä sitten.
Petestä poiketen olen melko lailla täysi noviisi kaksipyöräisellä. Parituhatta km ehtinyt kertyä pyörän sarvissa tän kevään aikana. Kura-autoilua olen harrastanut jonkin verran.
Jontte
Edit: typoja
Petestä poiketen olen melko lailla täysi noviisi kaksipyöräisellä. Parituhatta km ehtinyt kertyä pyörän sarvissa tän kevään aikana. Kura-autoilua olen harrastanut jonkin verran.
Jontte
Edit: typoja
KTM 1190 Adventure R
Ex KTM 1190 Adventure
Lantikka ja pari Alfaa
Ex KTM 1190 Adventure
Lantikka ja pari Alfaa
-
Timo Kalkkila
- Viestit: 429
- Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 10:05 pm
- Pyörä: KTM 1390 SAS Evo
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: KTM 1190 Adventure
1) En ole käyttänyt, mutta arvaisin, että sen voisi jotenkin lukita satulan alle.Pete K2 kirjoitti:Jes, kiitos vinkistä. Tätä en ollut huomannutkaan. Olen yhteydessä tuonne ja kysyn orangea...mek kirjoitti:Kohlilla näyttäisi olevan mustaa varastossa, mutta oranssi tilaustavaraa...
Sitten varmaan menee tyhmien kysymysten sarjaan pari asiaa:
1) Työkalujen joukossa oli kypärävaijeri (oletan, että tähän tarkoitukseen oli tarkoitettu). Mihin se pitäisi tulla kiinni vai vaatiiko erillisen lukon?
2) Offroad donglen (Bad Fuel Dongle) toiminnasta:
Kun settingistä laittaa ABS moodin Offroadiksi ja sitten vaihtaa ajotilan esim Sport tai Street, niin ilmeisesti takapyörän ABS on siltikin pois toiminnasta? Ainakin abs merkkivalo vilkkuu harvakseltaan ja kun settingistä vaihtaa ABS moodin Roadiksi, niin abs merkkivalo ei enää vilku. (Olin eilen juniorin kanssa liikenteessä, niin en päässyt oikein koittaan, onko abs:t päällä vai ei...)
Olin haaveillut, että donglea olisi voinut käyttää niin, että offroad tilassa taka absit olis pois ja muissa ajotiloissa päällä. Nyt joutuu aina toppaan, että saa vaihdettua abs moodin.
2) Kyllä. MTC/ABS valinnat ja ajotilan valinnat eivät vaikuta toisiinsa.
- _JPA_
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 11:58 am
- Pyörä: 2019 KTM 690 Enduro R
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: KTM 1190 Adventure
5 min kohdilla renkaan paikkaus vinkkejä:Akilleus kirjoitti:Jaahas kaikki Ärrä-kuskit! Kertokaas tulevalle sellaiselle, että moniko on siirtynyt ajamaan sisärenkaiden kanssa??? Itseä vähän kylmää tuo lähes kokonaan sorateillä tapahtuva surauttelu...ei oo kiva todeta rengasrikkoa korvessa jos ajelee "ilman kumia"eli sisärengasta....Ja onko suuri jumppa sisärenkaisiin siirtyminen....
Kiitos jo etukäteen![]()
terv. Tapsa
https://www.youtube.com/watch?v=-rwXUeASwe8
-
jhe
- Viestit: 251
- Liittynyt: Ma Heinä 22, 2013 8:52 pm
- Pyörä: 701 E -18
- Paikkakunta: Helsinki/Joensuu
Re: KTM 1190 Adventure
Jotkut on varmaan laittaneet Ärrään vakioänkkärin tilalle Akran.
Millaisia kokemuksia? Onko hyötyjä katteeksi köyhtymisen haitalle?
Kokemukset muunkin merkkisistä vaimentimista kiinnostaa.
Millaisia kokemuksia? Onko hyötyjä katteeksi köyhtymisen haitalle?
Kokemukset muunkin merkkisistä vaimentimista kiinnostaa.