Suzuki DR 650 SE

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
kikkailija
Viestit: 68
Liittynyt: Ti Touko 08, 2007 10:03 pm
Pyörä: Africa "Kawa" Twin SuperEnduro
Paikkakunta: hollola

Viesti Kirjoittaja kikkailija »

paljonko luulette suzuki dr 650 koneen kestävän kilometrejä ennenkuin pamahtaa tai joutuu tekemään koneremonttia?

mitä olen kuulut pitäisi olla aika kestävä kone :roll:

Kuinkahan luotettavia on noi Saksasta tuodut pyörät jossa on muka ajettu muka vain 15tkm ja pyörä on 10vuotta vanha! Eli se tarkoittaa 1500km vuodelle! Pistää pikkasen epäilyttämään... Luulisi että 40tkm on aika lähellä totuutta? (Sokealla mummolla saaressa ollut..) :lol:
sulemi
Viestit: 10
Liittynyt: Ke Tammi 09, 2008 1:51 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sulemi »

Eilen tuli pyörä kotiin. Mittarissa on vajjaa 14tkm ja omistajia ollu nelijä,
3 vanahempaa miestä ja viimeksi nainen, joka on kuristanu tehot 25kw :) Tämä tuli positiivisena yllärinä, saapi halavemmat vakkuutukset.

Kuntoon nähden kilsat vois pitää jopa paikkaansa :roll:
eikait sole poka mikhän.
Avatar
mopopoitsu
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Kesä 03, 2005 11:33 am
Pyörä: Afrikka Twin, Amerikka Twin
Paikkakunta: E-P (Isokyrö)

Viesti Kirjoittaja mopopoitsu »

kikkailija kirjoitti:Kuinkahan luotettavia on noi Saksasta tuodut pyörät jossa on muka ajettu muka vain 15tkm ja pyörä on 10vuotta vanha! Eli se tarkoittaa 1500km vuodelle! Pistää pikkasen epäilyttämään... Luulisi että 40tkm on aika lähellä totuutta? (Sokealla mummolla saaressa ollut..) :lol:
Kyllä se ilmeisesti voi olla mahdollista. Mopot on siellä absoluuttisesti halvempia ja suhteellisesti vielä halvempia ja ne on vaan jotain nice to have juttuja eikä tartte olla mikään elämäntapaintiaani omistaaksensa mopon. Mopolla ajetaan joskus kun ei oo mitään muuta golffaamista tiedossa ja keli sattuu olemaan sopiva.

Mopo voi olla tosiaan mummolla saaressa tai vaikka mitä. Mäkin oon ostanu mun mopon kuolleelta saksalaiselta. Tai se kuoli kun se sai rahansa. Oli niin mahdoton nippu euroja nähkääs ja viikaatemies korjas eli se heitti rengasraudat nurkkaan tai mitä näitä ilmaisuja nyt onkaan. No se meni mun kannalta lopuksi hyvin kun sen sukulaiset hoiti paperit ja mopon mulle. Hommasivat jopa CoC-paperin. Kaveri oli muuten -60 syntyny, eli ei mikää ikäloppu ja sai kumminkin hjärtslaagin.

Ai niin, yhden mopon olen ostanut Helga-neidiltä.
Elämä voi olla valaistu tie joka turvallisesti perille vie. Olen käynyt sivuteilläkin, koska sydän sanoi niin (Pelle)
Avatar
JIIÄSSÄ
Viestit: 1111
Liittynyt: To Syys 22, 2005 9:50 am
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JIIÄSSÄ »

Kyllä DR kone ehkä ainakin suunnilleen 100tkm menee kun huoltaa hyvin ja vaihtaa öljyjä tiheämmin kuin suositus on...sitten kannattaa mäntä/sylinteri/kansi ja laakerit, kytkin yms katsoo/vaihtaa.
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
arska
Viestit: 67
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 9:01 am
Pyörä: Ktm 690 2013, Suzuki dr 650se -99 +muut
Paikkakunta: KURU

Viesti Kirjoittaja arska »

JIIÄSSÄ kirjoitti:Kyllä DR kone ehkä ainakin suunnilleen 100tkm menee kun huoltaa hyvin ja vaihtaa öljyjä tiheämmin kuin suositus on...sitten kannattaa mäntä/sylinteri/kansi ja laakerit, kytkin yms katsoo/vaihtaa.
Juu, ajoin ekalla moottorilla 107000 km, vaihdoin sen italotuontikoneeseen, kun luulin menevän kohta rikki. Purin kannen ja sylinterin pois, nokka-akselissa oli pari rokkoa, pako-ohjurit kuluneet, muuten ok, sylinterissä ei kulumista (pinnoitettu alu), männän helmassa hieman kulumisen merkkejä, kiertokanki ok. Uudella koneella on ajettu vajaa 90000 km, (12000 km ostaessa). 70000 jälkeen tämä kone alkoi viedä melkoisesti öljyä, ihmettelin kun vanha kone alkoi kuluttaa vasta 90 jälkeen. Purin koneen yläkerran paikallaan. Männänrenkaiden päittäisvälys oli 3mm, mäntä kulunut helmasta. Oli ilmeisesti kuumennut jossain liikaa (mun ajossako?). Kokosin ekan koneen sylinterillä, männällä, johon uudet renkaat, vanha kansi(kanavia muotoiltu) uusilla pako-ohjureilla ja vanhoilla ventiileillä. Nokkaketju ok. Eli yläkerralla reilun 120000.
Öljyjä vaihtelen n. 6000km välein, ilmasuodatimesta pidän huolta ( 2kpl varasuodattimia), aina puhdas hyllyssä. Tulpat ja venttiilien säätö 2-30000 välein (ei muutosta välyksissä). Kun ajaa jatkuvasti ja ympäri vuoden, ei tule ongelmia! Eikä toimivaan laitteeseen kannata remonttia tehdä, vaan ajaa.
sulemi
Viestit: 10
Liittynyt: Ke Tammi 09, 2008 1:51 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sulemi »

Mikäpä mahtaa olla kaasarin kyljessä oikealla puolella oleva mikrokytkin? Kaks piuhaa siihen näkyy tulevan, jotka on kylläkin katkastu :roll:

Kaasua ku vääntää, niin kaasarissa oleva laippa käyttää tätä kytkintä. Joku kuristinko?
eikait sole poka mikhän.
Avatar
kalle j
Viestit: 878
Liittynyt: Su Syys 17, 2006 10:59 am
Pyörä: R100GS ja R1100GS
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja kalle j »

Tekiköhän se sytytykselle jotain pienillä vaihteilla. En oo sata varma, mutta ei sen poistosta ainakaan haittaa ole. TM40:sen asennuksen yhteydessä se ainakin jää pois.

BTW naapurin pojjaat rakentanu ainakin omaa silmää miellyttävän SuMon:
http://www.huttenatt.com/?lang=eng&page ... jk=dr650sm
LightSpeed
Viestit: 1272
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 8:58 pm
Pyörä: FE390,12GS
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja LightSpeed »

kalle j kirjoitti: BTW naapurin pojjaat rakentanu ainakin omaa silmää miellyttävän SuMon:
http://www.huttenatt.com/?lang=eng&page ... jk=dr650sm
"The ultimate roadmotard, comfortable as hell and very long service intervals. The DR is the shit!"

Ulkomaan kielen ymmärrys loppuu viimeiseen lauseeseen,onko pyörä hyvä vai huono? Ekan lause ehkä kehua,mutta tuo Shit..?
Avatar
kalle j
Viestit: 878
Liittynyt: Su Syys 17, 2006 10:59 am
Pyörä: R100GS ja R1100GS
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja kalle j »

Eikös se tarkoita että DR olis viimosenpäälle hyvä :D
LightSpeed
Viestit: 1272
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 8:58 pm
Pyörä: FE390,12GS
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja LightSpeed »

kalle j kirjoitti:Eikös se tarkoita että DR olis viimosenpäälle hyvä :D
Kuvien mukaan näin taitaa olla.

Esim.jalka tappeja on nostettu,jokin asfaltti kallistelu juttu...
Kaikkea muutakin.Hiano. :)
Avatar
JIIÄSSÄ
Viestit: 1111
Liittynyt: To Syys 22, 2005 9:50 am
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JIIÄSSÄ »

Vein DR:n penkin verhoilijalle sen kesällä sitkeesti vaivaaman tahmaantumisen vuoksi.

Säilytetään mahdollisimman tarkkaan alkuperäset värit, suzuki teksti jne mutta lisätään vähän pehmustetta...alustava hinta-arvio oli n 120 eur.

Jos ei enää housut tarraisi kiinni helteellä niin pahasti eikä persus puutuisi pidemmällä lenkillä.. :D
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
Jigsaw
Viestit: 4
Liittynyt: Pe Maalis 21, 2008 12:16 pm
Pyörä: Yz 250
Paikkakunta: Somero

Viesti Kirjoittaja Jigsaw »

mistäs saisi vm 1991 dr 650 pienempää tankkia kuin olisi tiedossa hyvän näköinen pyörä mutta helveti iso tankki, kunno möhkö oikee! :) tulisi projektiksi motot alle sun muuta pikku hilpettä :) ja kuinkas isot motot saisi tuollaiseen tohtoriin taakse että eteen ? siis maximi mitat ? joku 4.5" taakse menisikö ?
Jigsaw
Viestit: 4
Liittynyt: Pe Maalis 21, 2008 12:16 pm
Pyörä: Yz 250
Paikkakunta: Somero

Viesti Kirjoittaja Jigsaw »

ja minkälaisia viritys osia kyseiseen peliin saa ? ja mistä ? putkea ja kaasaria ajattelin näin ensialkuun että minkälaiset olisivat hyvät ? joku TM40 oisko ? ja putksesta en tiedä mutta ruostumaton sen pitäisi olla ja hyvät äänet on vain plussaa =) mitä kovemmat sitä paremmat :)
Avatar
kurapyörä
Viestit: 1534
Liittynyt: La Heinä 23, 2005 12:32 pm
Pyörä: Africa twin 750
Paikkakunta: Teisko

Viesti Kirjoittaja kurapyörä »

Tuli tälläinen mieleen: kun pitäisi korjata pari pientä ruoste pilkun alkua niin, onko yleensäkään missään päin pyörään värikoodi numeroa :?: :roll:
Kyllähän se siitä olisi pitänyt mennä lisää mutaa tekee gutaa..
Pöhlöjä videoita
http://www.youtube.com/user/arvaa03
Avatar
Jakke N
Viestit: 1811
Liittynyt: Pe Helmi 09, 2007 2:11 pm
Pyörä: EXC450
Paikkakunta: Kanta-Häme

Viesti Kirjoittaja Jakke N »

Mulla on toi alkuperäinen huoltokirja tallella, eikä siinäkään ollut mitään mainintaa värikoodista, niinkuin autoissa on tapana olla.

Ei ole kyllä pyörän rungostakaan sitä erikseen löytänyt.

Voisko sitä esimerkiksi valmistenumerolla selvittää?? Maahantuojalta??
Vastaa Viestiin