KTM 690 Enduro (/R)
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- tertsu
- Pyörä: Husqvarna TE 300 -24, KTM 990 S -07
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Taitaa tarjoittaa satulaa? Muistaakseni samat pohjat on molemmissa penkeissä. Ne satulapohjan kumitutit on syytä olla paikkallaan ja ehjiä, muuten penkki katkeaa helposti.
Kura lentää...
Juu satulaa tarkoitin
powerpartsi meni tälläkertaa tilaukseen..
Sent from my Lumina using Tapatalk
Sent from my Lumina using Tapatalk
-Janne
- ramirin
- Pyörä: Ready To Push
Eikös satula sitte kuulu tuonne hevoshommien puolelle
Hyväksyttäköön muut termit mopohommissa, mutta traktorissa on aina lesta eikä muuksi muutu
-12 (-->?) mallissa on pari tuttia enemmän ku vanhemmissa.. meni tosin silti poikki, kuten monella muullakin..
Tuos kesällä ku laitoin uuden penkin, suttasin sikaa tuttien juureen että pysyisivät paikallaan.. so far so good
Power partsi penkinki oon joskus hankkinu ja se on vielä ehjä, mut oon suosinu tuota pehmoisempaa orkkis penkkiä pitkillä reissuilla.. eikä sitte juuri muuta ole tullu ajettuakaa, eli ainaki tallissa kestää ehjänä pitempäänki
Hyväksyttäköön muut termit mopohommissa, mutta traktorissa on aina lesta eikä muuksi muutu
-12 (-->?) mallissa on pari tuttia enemmän ku vanhemmissa.. meni tosin silti poikki, kuten monella muullakin..
Tuos kesällä ku laitoin uuden penkin, suttasin sikaa tuttien juureen että pysyisivät paikallaan.. so far so good
Power partsi penkinki oon joskus hankkinu ja se on vielä ehjä, mut oon suosinu tuota pehmoisempaa orkkis penkkiä pitkillä reissuilla.. eikä sitte juuri muuta ole tullu ajettuakaa, eli ainaki tallissa kestää ehjänä pitempäänki
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.
Kolme kesää olen kurvaillut 990:llä ja nyt on iskenyt kuumeen hankkia kevyempi peli. 990:ä ennen ajelin yhden kesän -09 690eR:llä ja sellaisia olen tässä katellut.
Mitä käytännön eroja on 690:ssä ennen ja jälkeen 2014? ABS-jarrut on jo tiedossa.
Ulkomaan foorumeilla ja koeajoissa on uudempien moottorin luonnetta kehuttu, väittävät. että olis ihan hyvä jo tehtaan jäljiltä, Miten on? Jostain olin lukevani, ettei moottorin säätöjä pääsis enää uudemmissa kotikonstein säätämään? Onko ride by wire systeemin kanssa ollut ongelmia? Mielipiteitä parhaasta vuosimallista/ missä kohtaa tullut päivityksiä jotka ovat oikeasti parantaneet pyörän ominaisuuksia?
Mitä käytännön eroja on 690:ssä ennen ja jälkeen 2014? ABS-jarrut on jo tiedossa.
Ulkomaan foorumeilla ja koeajoissa on uudempien moottorin luonnetta kehuttu, väittävät. että olis ihan hyvä jo tehtaan jäljiltä, Miten on? Jostain olin lukevani, ettei moottorin säätöjä pääsis enää uudemmissa kotikonstein säätämään? Onko ride by wire systeemin kanssa ollut ongelmia? Mielipiteitä parhaasta vuosimallista/ missä kohtaa tullut päivityksiä jotka ovat oikeasti parantaneet pyörän ominaisuuksia?
rontti kirjoitti: Mielipiteitä parhaasta vuosimallista/ missä kohtaa tullut päivityksiä jotka ovat oikeasti parantaneet pyörän ominaisuuksia?
-16 päivittyi mallimerkintään 701 ja parani melkeinpä joka osa-alueella
-
Koheltaja
- Pyörä: pyörätön
2012-2013 tuli uudempi moottori ja joitain muita pieniä päivityksiä, nämä on vielä vanhalla ohjelmoitavalla ruiskulla jos tälle antaa painoarvoa.
2014-> ruisku vaihtui ja kovasti on kehuttu sen toimintaa, keula vaihtui herkempään ja paremmin toimivaan ja ABS:ät.
Suurin päivitys on sitten se Husse 701 ja lienee tällä hetkellä paras "690":nen
2014-> ruisku vaihtui ja kovasti on kehuttu sen toimintaa, keula vaihtui herkempään ja paremmin toimivaan ja ABS:ät.
Suurin päivitys on sitten se Husse 701 ja lienee tällä hetkellä paras "690":nen
Kylätason kurapyöräilijä.
- Jokke Espoosta
- Pyörä: Poljettava
En oo ikinä 690:sta edes ajanut, mutta kai se on ihan mainitsemisen arvoinen muutos että siinä sinun edellisessä -09 Enduro R:ssä on ollut joustoja 275 mm molemmissa päissä ja 2012 lähtien on tietääkseni R-mallissakin ollut "vain" 250 mm joustoja. Onko sitten ongelma, en tiedä kun ei ole kokemusta, ja riippuu varmaan kuskista ja siitä mitä ajaa ja miten.
"Trying is the first step toward failure!"
-Homer Simpson
Exät: Honda XRV 650 Africa Twin RD03 -89 -> KTM 625 SXC -04
-Homer Simpson
Exät: Honda XRV 650 Africa Twin RD03 -89 -> KTM 625 SXC -04
-
Koheltaja
- Pyörä: pyörätön
Olen ajanut molemmilla joustoilla, mulla oli 2012 ja 2013 250mm joustoilla ja kavereilla oli vanhempaa R-mallia 275mm joustoilla. Mitään merkittävää eroa kukaan pyörillä ajaneista ei huomannut normi ajossa kun alla oli iskarit tehtaan jäljiltä. Skogin shimmittämä 275mm olikin sitten toinen juttu, krossiradalla tuntui siltä että siinä oli vähintään 350mm joustot...
Kylätason kurapyöräilijä.
Meikäläisen soratieköröttelyissä tuolla jousituksen korkeuden muutoksella ei ole juur merkitystä, mutta tuo keulan herkentyminen 2014> kuulostaa hyvältä, sillä vaikka ex 690:ssä oli keula shimmattu, niin aika ikäviä tärskyjä tuli välillä käsille.
Ite en ole ohjelmointi hommista kiinnostunut ja kaikenlisäksi täysin taitamatonkin niissä hommissa, joten sillä ei ole mulle suurta painoarvoa. Pääasia on, että laitteella on helppo ajaa ja voima tulee nätisti ulos. Vanhassa oli Akran slipari+joku kartta, mutta hieman kulmikasta se meno muistaakseni oli.
Kovasti 701 Hussee kehutaan, mutta mites siihen saa lisävarusteita, kuten isompaa tankkia, pleksiä yms.?
Meikäläisen ajelut on pääasiassa maakuntamatkailua hiekkateitä pitkin ja niinkuin tiedätte polttoainepisteet alkavat olemaan aika harvassa, kun vähänkin ajaa sivumpaan. Tää oli yksi syy aikanaan vaihtaa 990:iin.
Ite en ole ohjelmointi hommista kiinnostunut ja kaikenlisäksi täysin taitamatonkin niissä hommissa, joten sillä ei ole mulle suurta painoarvoa. Pääasia on, että laitteella on helppo ajaa ja voima tulee nätisti ulos. Vanhassa oli Akran slipari+joku kartta, mutta hieman kulmikasta se meno muistaakseni oli.
Kovasti 701 Hussee kehutaan, mutta mites siihen saa lisävarusteita, kuten isompaa tankkia, pleksiä yms.?
Meikäläisen ajelut on pääasiassa maakuntamatkailua hiekkateitä pitkin ja niinkuin tiedätte polttoainepisteet alkavat olemaan aika harvassa, kun vähänkin ajaa sivumpaan. Tää oli yksi syy aikanaan vaihtaa 990:iin.
Vielä harmittavan vähän lisävarusteita, mutta pikkuhiljaa niitä alkaa tippumaan markkinoille. Tankkejakin saa jo, mutta hintavia vielä. Pleksin virityksiä on jokaisella vähän erinäköistä samasta syystä [WINKING FACE] Onhan noita kyllä jo koko pakettejakin, tosin hinta on taas sen mukainen
Mites näiden uudempien 690:en sähköjen laatu? Vieläkö pitää itse teippailla johtosarjat, ennen ku uskaltaa lähteä Veijo Essolle kahville? Ja entäs jakkara? Onko yhtä kivulias lankun pätkä kuin alkupuolen laitteissa? Vieläkin löytyy geelipehmustetut pyöräilyshortsit muistona 690:stä.
Kun tuo 701:n on noussut esille, niin milläs mallilla siinä on nuo yllämainitut "ominaisuudet"?
Kun tuo 701:n on noussut esille, niin milläs mallilla siinä on nuo yllämainitut "ominaisuudet"?
Jotain pientä olen teipannut ihan varalta, vakio jakkarassa olen itse parhaillaan istunut about 8-9 tunnin päiväiä jo muutaman ja ihan hyvin on mun ahteri kestänyt.
- ramirin
- Pyörä: Ready To Push
Mulla on kokemusta jokunen suomen ristiin rastiin ajo jossa pääte pysäkillä yleensä upotus ja myllerrys leikkiä.. -12 mallli on toiminut paremmin joka paikassa kuin -09 (jonka kanssa ei ollut mitään ongelmia), jakkara pehmoisempi pitkälle matkalle, lyhyet joustot haitannu ainoastaan suolla mutta pelastanu 179cm kuskin todella monelta kaadolta metsässä/kivikossa..
Uudemmissa (12-->) paremmat valot, mittarit, sähköt ym. matkalla tarvittavat pikkujutut
Molemmissa on ollu Wings+vapaampi ilman kulku, molemmat keulii 1-4. vaihteella kaasusta eikä ole ainakaa mulla kyllä potku loppunu koskaa (en aja paljoakaa motaria =) )
Rally raidilta ku laittaa takatankin niin 300km range on lähes varma vaikka möyräis välillä useamman tunnin, siihen vielä etutankit niin voi lähtee rautaperse hommiin 500+km rangella..
Muista malleista en tiedä ku en suostu vaihtamaan enkä ees kokeilemaan
Uudemmissa (12-->) paremmat valot, mittarit, sähköt ym. matkalla tarvittavat pikkujutut
Molemmissa on ollu Wings+vapaampi ilman kulku, molemmat keulii 1-4. vaihteella kaasusta eikä ole ainakaa mulla kyllä potku loppunu koskaa (en aja paljoakaa motaria =) )
Rally raidilta ku laittaa takatankin niin 300km range on lähes varma vaikka möyräis välillä useamman tunnin, siihen vielä etutankit niin voi lähtee rautaperse hommiin 500+km rangella..
Muista malleista en tiedä ku en suostu vaihtamaan enkä ees kokeilemaan
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.
-
jhe
- Pyörä: 701 E -18
Onko ja millaisia kokemuksia radegaragen lisätankkisetistä kuusysikymppiin? Varsinkin kiinnostaisi, onko käypänen peli myös uudempiin ABS-malleihin, kuten luvataan? Toimiiko asennus bolt-on-periaatteella vai joutuuko säätämään?
-
jhe
- Pyörä: 701 E -18
Vastaanpa itse itselleni. Setti käy myös absilliseen kuusysikymppiin Raden mukaan ongelmitta. Setti tuli tilattua. Pitäisi saapua ensi viikolla. Sittenpä vastailen tuohon asennuskysymykseenkin.jhe kirjoitti:Onko ja millaisia kokemuksia radegaragen lisätankkisetistä kuusysikymppiin? Varsinkin kiinnostaisi, onko käypänen peli myös uudempiin ABS-malleihin, kuten luvataan? Toimiiko asennus bolt-on-periaatteella vai joutuuko säätämään?