KTM 1190 Adventure

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
Pilssi
Viestit: 762
Liittynyt: Ke Elo 17, 2011 1:22 am
Pyörä: Super Tenere 750
Paikkakunta: RAISIO

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja Pilssi »

Ohoh. Olipas hyvin kiteytetty.
800cc
Viestit: 282
Liittynyt: Pe Heinä 15, 2011 11:55 am
Pyörä: ?
Paikkakunta: Itäinen Uusimaa

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja 800cc »

Sehän oli hyvä pätkä. Kaksi "ärrää" yhdellä iskulla.
Avatar
Sauli
Viestit: 735
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 9:59 am
Pyörä: 890 Adv R
Paikkakunta: Kouvola

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja Sauli »

Tuli kyllä oma lapsuusaika mieleen kun affica twin miehet pysähtyi juttelemaan ja lähtiessään surautti aika näyttävästi. Siitä se kipinä vain syntyi tähän lajiin ja omalta tuntuu edelleen. Tämä tapahtui joskus 80-90 luvun taitteen tienoilla ehkä enemmin siellä kasari aikaan koska mielestäni tuolloin minulla ei vielä ollut mopon ajo oikeutta.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23> >26>
Taistopoika
Viestit: 10
Liittynyt: Ke Tammi 14, 2015 6:16 pm
Pyörä: KTM 1190 adventure

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja Taistopoika »

mikkoyli kirjoitti:Mun takapuoli alkoi puutumaan aika pian R:n penkissä. Harmi kun tykkäsin ulkonäöstä. Lisäksi siinä tuntui joku kovahko reuna takaosassa. Lämmitettävä (en ole vielä jaksanut kytkeä) power parts penkki on älyttömän hyvä. Jos välillä haluaa loiventaa polvikulmaa niin laittaa sen korkeampaan asentoon.
Sivulaukut laitoin Holanin alumiiniset symmetriset ns. Remus-version kun mulla on Wingsin vaimennin. Ovat tosi hyvät nekin. Kotarin omat muovilaukut eivät olisi kestäneet Venäjän reissulla. Lisäksi mulla on molemmissa ne 2 l muovisäiliöt toinen vedelle ja toinen bensalle. Molempia on tarvittu.
Tervehdys kaikille!
Oon tässä syksyn ja talven aikana lueskellut tätä palstaa ja nyt jopa itsekin rekisteröidyin.
Vaihdoin loppukesästä 2014 jokseenkin hetken mielijohteesta ison custom- pyöräni 1190 Adventureen, ilman ärrää. Pyörähän on upea peli ajella, mutta pienenä miinuksena oon huomannut haitarini puutumisen jo heti 100km jälkeen, jollaista ei customin kanssa ilmaantunut. Minkälaisia kokemuksia löytyy, onko tuo lämmitettävä jakkara millään muotoa mukavampi ja vähemmän haitarille tajuttomuutta aiheuttava, kun perusmalli..?
Toka puute on selkeästikin vakionopeussäätimen puuttuminen. Onkohan sellasen lisävarusteen tulemisesta edes listoille tietoa, kun nykyisellään näyttäis, ettei moista saa millään ilveellä?
Tietysti jos köyhyys unohdettais, niin tossa 1290 uutuudessahan löytyiskin sit jo kaikki vempaimet valmiina..

Takalaukun olen pyörään ostanut ja kertaalleen on lukko mennyt siten jumiin, ettei sitä saanut enää kiinni. Lukitus meni epävireeseen pesun jäljiltä, mutta kuivuttuaan pelitti taas "normaalisti". Jotakin kuivavoiteluainetta kokeilin lukituksiin sumutella, mutta kokolailla kankeena laatikko silti tuntuu pysyvän..
RiiMi
Viestit: 1444
Liittynyt: Su Syys 25, 2005 11:46 am
Pyörä: Honda cbf 1000f
Paikkakunta: somero

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja RiiMi »

Kylmaar nämä tämän tyyppisten pyörien penkki asiat ovat melko persekohtasii. En usko , et kukaan voi sanoa , et osta tää penkki , tätä sun persees sietää. Tarttis varmaan päästä tyyppäämään 1190 adventurea , jossa ois powerparts tai Touratech penkki niin siitä vermaan sais parhainta osviittaa perse/penkki osastoon. Mulla on ollu mielessä Powerparts penkin hankkiminen lähinnä sen takia,että se on hieman korkeampi . Vakionopeuden säädintä ei toistaiseksi ainakaan ole tulossa. Itseäkin tuo ihmetyttää , et miksiköhän , kun valmiudet olis. Takalaukun lukkoihin on tullut jotain päivitystä 2013 mallista mut nää päivitykset ei sanottavammin ole vaikuttaneet ongelmiin. Oon harkinnut alu laukkujen hankkimista mutta kun mun ajot kuitenkin on enimmäkseen yksin ajelua ja Kotarissa , kun on valmiina laukkujen kiinnikkeet niin en ainakaan vielä ole valmis hankkimaan laukkurautoja ja alubokseja , jos vaikka kuitenkin jossain vaiheessa tulis jonkinlainen järkevä päivitys näihin alu/muovi laukkujen lukkomekanismeihin.
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
Timo Kalkkila
Viestit: 429
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 10:05 pm
Pyörä: KTM 1390 SAS Evo
Paikkakunta: Riihimäki

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja Timo Kalkkila »

Potilas kotiutettiin tänään. Uusiksi menivät venat, männät ja sylinterit. Kansi kävi koneistamolla. Ilmeisesti Endloschung putsariongelmaan on nyt sitten se, että alkuperäisen filtterin tilalla käytetään Powerpartsin pestävää suodatinta (alunperin DNA) ja suojasukkia ilmanottoaukoissa. Ja filtteri moottoritiivisteliimalla kiinni koteloon.
Liitteet
DSC_0472.JPG
Koheltaja
Viestit: 8075
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Kyllä toi kuulostaa jotenkin käsittämättömältä että kaksi vuotta on kulunut 1190 lanseeraamisesta ja edelleen joutuu tiivisteliiman kanssa turaamaan ilmansuodatinta tiiviiksi.
Kylätason kurapyöräilijä.
RiiMi
Viestit: 1444
Liittynyt: Su Syys 25, 2005 11:46 am
Pyörä: Honda cbf 1000f
Paikkakunta: somero

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja RiiMi »

Dna Filtterin laitoin minäkin . Noi powerparts ilmanottoaukkojen suojat on mulla ollut paikassa jo vuoden verran. Liimalla en filtteriä kiinnittänyt vaan käytin sitä rasvaa , mikä filtterikitin mukana tuli. Filtterin reunoille ja kotelon kannen tiivisteeseen sitä ohjeistettiin laittamaan. Rasvaprässin ko hommaan tein vanhasta injektio ruiskusta. Kotelon ja kannen sauman tiivistin vielä teipillä. Bad fuel dongle vielä samaan konkurssiin.
Liitteet
1.rasvaa tiivisteelle.jpg.JPG
2. varmuudeks tonnekin.jpg.JPG
3. Dna filtteri paikallaan.jpg.JPG
4. hieman pursuaa.jpg.JPG
5 teippivarmistus kotelon saumaan.jpg.JPG
6. bad fuel mokkulakin tuli hommattua.jpg.jpg
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
Avatar
Hanski T
Viestit: 625
Liittynyt: To Tammi 15, 2009 8:53 pm
Pyörä: Ducati MTS V4S ja Streetfighter S

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja Hanski T »

Jos ton luistoneston kytkee pois niin vaikuttaako se kaikkiin moodeihin? Nollaantuuko jos vaivtaa moodia? Oletettavasti asetus säilyy tolla donglella.
SF 1098S
MTS V4S
Avatar
Timo Tasakaasu
Viestit: 914
Liittynyt: To Loka 21, 2004 9:13 am
Pyörä: 1190Adv, 660SMC
Paikkakunta: Somero

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja Timo Tasakaasu »

Hanski T kirjoitti:Jos ton luistoneston kytkee pois niin vaikuttaako se kaikkiin moodeihin? Nollaantuuko jos vaivtaa moodia? Oletettavasti asetus säilyy tolla donglella.
Vaikuttaa kaikkiin moodeihin ja asetus säilyy virran katkaisun jälkeenkin.
Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
RiiMi
Viestit: 1444
Liittynyt: Su Syys 25, 2005 11:46 am
Pyörä: Honda cbf 1000f
Paikkakunta: somero

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja RiiMi »

Taistopoika kirjoitti:
Toka puute on selkeästikin vakionopeussäätimen puuttuminen. Onkohan sellasen lisävarusteen tulemisesta edes listoille tietoa, kun nykyisellään näyttäis, ettei moista saa millään ilveellä?
Tietysti jos köyhyys unohdettais, niin tossa 1290 uutuudessahan löytyiskin sit jo kaikki vempaimet valmiina..

RiiMi:
Kyllä se varmaan uskottava on , et jossain vaiheessa vakionopeussäädin tulee powerpartseihin , ku kiinnostus aiheeseen on globaali
http://advrider.com/forums/showthread.php?t=1038401
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
Taistopoika
Viestit: 10
Liittynyt: Ke Tammi 14, 2015 6:16 pm
Pyörä: KTM 1190 adventure

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja Taistopoika »

RiiMi kirjoitti:Taistopoika kirjoitti:
Toka puute on selkeästikin vakionopeussäätimen puuttuminen. Onkohan sellasen lisävarusteen tulemisesta edes listoille tietoa, kun nykyisellään näyttäis, ettei moista saa millään ilveellä?
Tietysti jos köyhyys unohdettais, niin tossa 1290 uutuudessahan löytyiskin sit jo kaikki vempaimet valmiina..

RiiMi:
Kyllä se varmaan uskottava on , et jossain vaiheessa vakionopeussäädin tulee powerpartseihin , ku kiinnostus aiheeseen on globaali
http://advrider.com/forums/showthread.php?t=1038401

Olishan toi upeeta, että pyörän sais nykyaikaan ton vakionopeussäätimen puuttumisen osalta. Täytyneepä käydä messuilla kyselemässä, onko siellä Kottaraisen esittelijöillä mitään uutta kerrottavaa asiaan, kun heiltä tuli jopa postitse etukortti messuille. Kympillä siis pääsis sisään ku halvennuskupongin muistaa matkaan ottaa :D
Avatar
creative
Viestit: 439
Liittynyt: To Huhti 21, 2005 12:35 pm
Pyörä: *****
Paikkakunta: Joensuu

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja creative »

Jokos tämä on ollut esillä.
http://www.rottweilerperformance.com...dventure-1190/
Haluatko sen heti, vai teenkö tietsikalla.?
RiiMi
Viestit: 1444
Liittynyt: Su Syys 25, 2005 11:46 am
Pyörä: Honda cbf 1000f
Paikkakunta: somero

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja RiiMi »

En muista , et onko ollu tässä ketjussa ollut asiantynkää tästä mut kannattaa ensin kysyä asiaa liikeestä mistä pyörän on hankkinut tai , vaik maahantuojalta , et mitä vaikuttaa pyörän takuu asioihin , jos tällasen ilmansuodattitimen asentais? Kysyin ite tästä Rottweiler osastosta Bikeworldista eikä ainakaan suoraa vastausta tullut kysymykseen , et mites käy pyörän takuun kanssa , jos tällasen paikalleen tyrkkään? Ite uskon, et ei tää Rottweiler ainakaan huonompi voi olla , ku orkkis mut eihän nää asiat aina meekkään , ku strömsöössä.
Unifilter taitaa olla ainoa mitä maahantuoja suopeasti katsoo.
http://shop.touratech.fi/unifilter-high ... ure-r.html
Viimeksi muokannut RiiMi, To Tammi 29, 2015 11:11 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
RiiMi
Viestit: 1444
Liittynyt: Su Syys 25, 2005 11:46 am
Pyörä: Honda cbf 1000f
Paikkakunta: somero

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja RiiMi »

[quote="creative"]Jokos tämä on ollut esillä.
http://www.rottweilerperformance.com...dventure-1190/[/quote]



Uus linkki
http://www.rottweilerperformance.com/adventure-1190/
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
Vastaa Viestiin