KTM 1190 Adventure
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: KTM 1190 Adventure
Mun takapuoli alkoi puutumaan aika pian R:n penkissä. Harmi kun tykkäsin ulkonäöstä. Lisäksi siinä tuntui joku kovahko reuna takaosassa. Lämmitettävä (en ole vielä jaksanut kytkeä) power parts penkki on älyttömän hyvä. Jos välillä haluaa loiventaa polvikulmaa niin laittaa sen korkeampaan asentoon.
Sivulaukut laitoin Holanin alumiiniset symmetriset ns. Remus-version kun mulla on Wingsin vaimennin. Ovat tosi hyvät nekin. Kotarin omat muovilaukut eivät olisi kestäneet Venäjän reissulla. Lisäksi mulla on molemmissa ne 2 l muovisäiliöt toinen vedelle ja toinen bensalle. Molempia on tarvittu.
Sivulaukut laitoin Holanin alumiiniset symmetriset ns. Remus-version kun mulla on Wingsin vaimennin. Ovat tosi hyvät nekin. Kotarin omat muovilaukut eivät olisi kestäneet Venäjän reissulla. Lisäksi mulla on molemmissa ne 2 l muovisäiliöt toinen vedelle ja toinen bensalle. Molempia on tarvittu.
KTM 450 SMR 2007
Honda CR500 2001
KTM 1290 Superduke 2014
KTM 790 Adventure Rally
Husqvarna 701 2020
Ducati Multistrada V4S
Honda CR500 2001
KTM 1290 Superduke 2014
KTM 790 Adventure Rally
Husqvarna 701 2020
Ducati Multistrada V4S
Re: KTM 1190 Adventure
Paljonko sitä hiekkaa oli? Milloin viimeksi oli putsattu/huollettu ja oliko sitä silloin viimeksi? Just asentelen 2014 malliseen 5000 km ajettuun Rottweilerin kittiä. Näyttää tiiviiltä ja aivan samanlainen kuin 1290 Superduken putsarikotelo. Aika puhdas suodatin jopa, vaikka ulkopuolelta on aivan venäjän pölyssä. Imuventtiilit ei näytä yhtä puhtaalta kuin Superdukessa tai siinä on eri materiaalia.Timo Kalkkila kirjoitti:Ihan perinteisesti kävi: hiekkaa väärissä paikoissa ja venat sekaisin. Seuraavana vuorossa moottorin purku ja vahinkojen kartoitus. Eli ei ilmanputsarin päivitykset -14 malliin mitään takaa. Mutta jos jokatalviset moottorien uudelleenrakentamiset kuuluvat KTM-tehtaan laatukäsikirjan normaaleihin toimintamalleihin, niin mikäs siinä. Niin kauan kun takuu pelaa.Timo Kalkkila kirjoitti:Jassoo. Niinpä tämä minunkin yksilö päätti liittyä eilen aamulla Kuolleitten Kotareiden Kerhoon. Kestihän tätä iloa jo sentäs 26000 km. Kerran hörähti startatessa ja sen jälkeen ei ole edes luvannut. Sähkön saannissa yleisesti ei pitäisi olla ongelmaa, on yritetty käynnistää apukaapeleillakin. Mitään vikailmoituksia ei näy mittaristossa. Virrat päällä kuuluu hurinaa ja surinaa, joten kaipa siellä pumput pelaavat.
KTM 450 SMR 2007
Honda CR500 2001
KTM 1290 Superduke 2014
KTM 790 Adventure Rally
Husqvarna 701 2020
Ducati Multistrada V4S
Honda CR500 2001
KTM 1290 Superduke 2014
KTM 790 Adventure Rally
Husqvarna 701 2020
Ducati Multistrada V4S
-
Timo Kalkkila
- Viestit: 429
- Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 10:05 pm
- Pyörä: KTM 1390 SAS Evo
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: KTM 1190 Adventure
Omin silmin en ole tuota nähnyt, huollon mukaan "vähän" ja suodatin ei ollut mitenkään erityisen likainen. Pääsiäisen aikoihin tuo päivitys -14 malliseksi oli tehty ja 15 tkm huolto heinäkuun alussa. En ole nyt kuukauteen kysynyt, onko selvinnyt mitään uutta moottorin purkamisen yhdeydessä.mikkoyli kirjoitti:Paljonko sitä hiekkaa oli? Milloin viimeksi oli putsattu/huollettu ja oliko sitä silloin viimeksi? Just asentelen 2014 malliseen 5000 km ajettuun Rottweilerin kittiä. Näyttää tiiviiltä ja aivan samanlainen kuin 1290 Superduken putsarikotelo. Aika puhdas suodatin jopa, vaikka ulkopuolelta on aivan venäjän pölyssä. Imuventtiilit ei näytä yhtä puhtaalta kuin Superdukessa tai siinä on eri materiaalia.Timo Kalkkila kirjoitti:Ihan perinteisesti kävi: hiekkaa väärissä paikoissa ja venat sekaisin. Seuraavana vuorossa moottorin purku ja vahinkojen kartoitus. Eli ei ilmanputsarin päivitykset -14 malliin mitään takaa. Mutta jos jokatalviset moottorien uudelleenrakentamiset kuuluvat KTM-tehtaan laatukäsikirjan normaaleihin toimintamalleihin, niin mikäs siinä. Niin kauan kun takuu pelaa.Timo Kalkkila kirjoitti:Jassoo. Niinpä tämä minunkin yksilö päätti liittyä eilen aamulla Kuolleitten Kotareiden Kerhoon. Kestihän tätä iloa jo sentäs 26000 km. Kerran hörähti startatessa ja sen jälkeen ei ole edes luvannut. Sähkön saannissa yleisesti ei pitäisi olla ongelmaa, on yritetty käynnistää apukaapeleillakin. Mitään vikailmoituksia ei näy mittaristossa. Virrat päällä kuuluu hurinaa ja surinaa, joten kaipa siellä pumput pelaavat.
Timo
Re: KTM 1190 Adventure
Minä en tuollaisista katupyöristä niin perusta
, mutta tuossa alla kuvia 7tkm ajetun 1190R:n airboxista, joka ei enää lähtenyt imuventtiilien kantamisen vuoksi käyntiin. Ei sitä hiekkaa siellä kasoittain ole, koska suurin osa lienee jo mennyt pakoputkesta ulos ja loput männän ja sylinterin väliin. Olen saattanut nämä kuvat jo tänne laittaakin..






KTM 990 Adventure, Ducati 888 SP4, Tunturi '65, Honda Monkey '76, Solifer "lava" '84
Re: KTM 1190 Adventure
TKC 70 tilattu. Melko lailla samanhintainen kuin K60 Scout. Päädyin tohon kun viimeksi toi K60 tuntui aika lipsulta märällä.
SF 1098S
MTS V4S
MTS V4S
- amaunu
- Viestit: 650
- Liittynyt: La Elo 11, 2007 8:26 pm
- Pyörä: CRF1000DCT,DeepSnowGlider
- Paikkakunta: Nokia
Re: KTM 1190 Adventure
Mistä ootta tilannu Unifilterin ilmanputsarikittiä. Ei ole tärpänny paikka mistä tilata sopivasti moista.
-ari
Re: KTM 1190 Adventure
No mullakin on harkinnassa Unifilter. Touratech ainakin toimittaa. Hintaa näytti olevan jotain 72€
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
How much fun did you have doing it
-
Ipe76
- Viestit: 112
- Liittynyt: Ti Heinä 01, 2014 9:19 pm
- Pyörä: KTM Adventure 790R
- Paikkakunta: Orimattila
Re: KTM 1190 Adventure
Oletteko ajelleet talvella 1190 adventureilla?
Onko ollut ongelmia?
Eiks se pitäis olla suoraan ajovalmis? et menee vakio nesteillä..
Just hommasin uudet nastat kotariin ja ehkä huomen pääsee kokeilemaan, sikäli mikäli rengasmies on saanut rinkulat vanteille
Valoteho hieman heikko, et pitäis melkeen jotkut tuikut saada lisäks.
Onko pyörässä valmiit liittimet lisävaloille?
Kylläpä tuli taas paljon hyviä vinkkejä.
Iso kiitos kirjoituksista.
Onko ollut ongelmia?
Eiks se pitäis olla suoraan ajovalmis? et menee vakio nesteillä..
Just hommasin uudet nastat kotariin ja ehkä huomen pääsee kokeilemaan, sikäli mikäli rengasmies on saanut rinkulat vanteille
Valoteho hieman heikko, et pitäis melkeen jotkut tuikut saada lisäks.
Onko pyörässä valmiit liittimet lisävaloille?
Kylläpä tuli taas paljon hyviä vinkkejä.
Iso kiitos kirjoituksista.
Re: KTM 1190 Adventure
Rottweilerin kitti vaikuttaa kans kiinnostavalta. Yoshin sliparilla ja pc-v:llä luvataan myös lisää alavääntöä.Ipe76 kirjoitti:http://www.ebay.com/itm/Unifilter-KTM-1 ... 30&vxp=mtr
Mitäköhän takuu sanoo noista tarvikefilttereistä? Siks toisekseen, mikä mahtaa olla käyttökelpoinen huoltoväli noille öljyttäville 50/50 soratiekurvailussa?
SF 1098S
MTS V4S
MTS V4S
-
riparacing
- Viestit: 4
- Liittynyt: Pe Marras 24, 2006 12:25 am
Re: KTM 1190 Adventure
Unifiltteri setti tuli tilattua suoraan Australiasta, ja maksoi rahteineen,tulleineen jotain 60-70€ väliltä.
Kun kyselin takuun voimassa olosta, niin kotarilta sanottiin että ei vaikuta takuisiin, vaan lähinnä suosittelivat laittamaan nuo Unifiltterit. Samoin kun laittoi lisäksi kotarin power parts pölysuojat niihin ilmanohjaimiin, ilman niitä unifiltterin sukkia, niin yhtään pölyhiukkasta ei ole ollut ilmanputsarikotelossa, ja ajosta suurinosa on hiekkatieajoa ja pölyä on ollut kesällä ilmassa runsaasti. Eikä tuo setti ole mielestäni vaikuttanu mainittavasti tehoihin.
Kun kyselin takuun voimassa olosta, niin kotarilta sanottiin että ei vaikuta takuisiin, vaan lähinnä suosittelivat laittamaan nuo Unifiltterit. Samoin kun laittoi lisäksi kotarin power parts pölysuojat niihin ilmanohjaimiin, ilman niitä unifiltterin sukkia, niin yhtään pölyhiukkasta ei ole ollut ilmanputsarikotelossa, ja ajosta suurinosa on hiekkatieajoa ja pölyä on ollut kesällä ilmassa runsaasti. Eikä tuo setti ole mielestäni vaikuttanu mainittavasti tehoihin.
-
enskaTNT
- Viestit: 41
- Liittynyt: La Joulu 15, 2012 11:11 am
- Pyörä: ktm adventure 1190
- Paikkakunta: kuopio
Re: KTM 1190 Adventure
advrideris on dyno käppyrät niin unifilter ja sukat ilmanotossa vähentää 23hv ! on se minusta aika paljon =)
-
riparacing
- Viestit: 4
- Liittynyt: Pe Marras 24, 2006 12:25 am
Re: KTM 1190 Adventure
Joo, jos nuo unifiltterin sukat on ilmanotoissa, niin tehohäviö on jotain 20hv, mutta ilman niitä häviö on muutamia heppoja, enkä kyllä ole huomannu eroa vakioon. Ne kotarin omat sukat ei kyllä ahdista yhtään, tosin eipä ne hirveesti pölyäkään pidättele. Yhden 1190 koneen pölyn takia tuhonneena, mieluiten hävitän sen muutaman hv:n, mutta saa ajaa huoletta, ilman pelkoa että putsarikotelo on täynnä pölyä, ja kone myös. Ja kyllä se aikuisten oikeesti on kova jätkä joka työntää metsäpoluilla ja hiekkateillä tuppi nurin, eikä 130-140hv:tä riitä. Mulle on toistaiseksi riittäny, vaikka unifiltteri onkin kiinni.enskaTNT kirjoitti:advrideris on dyno käppyrät niin unifilter ja sukat ilmanotossa vähentää 23hv ! on se minusta aika paljon =)