KTM 1190 Adventure

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

mikkoyli
Viestit: 63
Liittynyt: Pe Marras 27, 2009 1:36 pm
Pyörä: KTM

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja mikkoyli »

Mun takapuoli alkoi puutumaan aika pian R:n penkissä. Harmi kun tykkäsin ulkonäöstä. Lisäksi siinä tuntui joku kovahko reuna takaosassa. Lämmitettävä (en ole vielä jaksanut kytkeä) power parts penkki on älyttömän hyvä. Jos välillä haluaa loiventaa polvikulmaa niin laittaa sen korkeampaan asentoon.
Sivulaukut laitoin Holanin alumiiniset symmetriset ns. Remus-version kun mulla on Wingsin vaimennin. Ovat tosi hyvät nekin. Kotarin omat muovilaukut eivät olisi kestäneet Venäjän reissulla. Lisäksi mulla on molemmissa ne 2 l muovisäiliöt toinen vedelle ja toinen bensalle. Molempia on tarvittu.
KTM 450 SMR 2007
Honda CR500 2001
KTM 1290 Superduke 2014
KTM 790 Adventure Rally
Husqvarna 701 2020
Ducati Multistrada V4S
mikkoyli
Viestit: 63
Liittynyt: Pe Marras 27, 2009 1:36 pm
Pyörä: KTM

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja mikkoyli »

Timo Kalkkila kirjoitti:
Timo Kalkkila kirjoitti:Jassoo. Niinpä tämä minunkin yksilö päätti liittyä eilen aamulla Kuolleitten Kotareiden Kerhoon. Kestihän tätä iloa jo sentäs 26000 km. Kerran hörähti startatessa ja sen jälkeen ei ole edes luvannut. Sähkön saannissa yleisesti ei pitäisi olla ongelmaa, on yritetty käynnistää apukaapeleillakin. Mitään vikailmoituksia ei näy mittaristossa. Virrat päällä kuuluu hurinaa ja surinaa, joten kaipa siellä pumput pelaavat.
Ihan perinteisesti kävi: hiekkaa väärissä paikoissa ja venat sekaisin. Seuraavana vuorossa moottorin purku ja vahinkojen kartoitus. Eli ei ilmanputsarin päivitykset -14 malliin mitään takaa. Mutta jos jokatalviset moottorien uudelleenrakentamiset kuuluvat KTM-tehtaan laatukäsikirjan normaaleihin toimintamalleihin, niin mikäs siinä. Niin kauan kun takuu pelaa.
Paljonko sitä hiekkaa oli? Milloin viimeksi oli putsattu/huollettu ja oliko sitä silloin viimeksi? Just asentelen 2014 malliseen 5000 km ajettuun Rottweilerin kittiä. Näyttää tiiviiltä ja aivan samanlainen kuin 1290 Superduken putsarikotelo. Aika puhdas suodatin jopa, vaikka ulkopuolelta on aivan venäjän pölyssä. Imuventtiilit ei näytä yhtä puhtaalta kuin Superdukessa tai siinä on eri materiaalia.
KTM 450 SMR 2007
Honda CR500 2001
KTM 1290 Superduke 2014
KTM 790 Adventure Rally
Husqvarna 701 2020
Ducati Multistrada V4S
Timo Kalkkila
Viestit: 429
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 10:05 pm
Pyörä: KTM 1390 SAS Evo
Paikkakunta: Riihimäki

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja Timo Kalkkila »

mikkoyli kirjoitti:
Timo Kalkkila kirjoitti:
Timo Kalkkila kirjoitti:Jassoo. Niinpä tämä minunkin yksilö päätti liittyä eilen aamulla Kuolleitten Kotareiden Kerhoon. Kestihän tätä iloa jo sentäs 26000 km. Kerran hörähti startatessa ja sen jälkeen ei ole edes luvannut. Sähkön saannissa yleisesti ei pitäisi olla ongelmaa, on yritetty käynnistää apukaapeleillakin. Mitään vikailmoituksia ei näy mittaristossa. Virrat päällä kuuluu hurinaa ja surinaa, joten kaipa siellä pumput pelaavat.
Ihan perinteisesti kävi: hiekkaa väärissä paikoissa ja venat sekaisin. Seuraavana vuorossa moottorin purku ja vahinkojen kartoitus. Eli ei ilmanputsarin päivitykset -14 malliin mitään takaa. Mutta jos jokatalviset moottorien uudelleenrakentamiset kuuluvat KTM-tehtaan laatukäsikirjan normaaleihin toimintamalleihin, niin mikäs siinä. Niin kauan kun takuu pelaa.
Paljonko sitä hiekkaa oli? Milloin viimeksi oli putsattu/huollettu ja oliko sitä silloin viimeksi? Just asentelen 2014 malliseen 5000 km ajettuun Rottweilerin kittiä. Näyttää tiiviiltä ja aivan samanlainen kuin 1290 Superduken putsarikotelo. Aika puhdas suodatin jopa, vaikka ulkopuolelta on aivan venäjän pölyssä. Imuventtiilit ei näytä yhtä puhtaalta kuin Superdukessa tai siinä on eri materiaalia.
Omin silmin en ole tuota nähnyt, huollon mukaan "vähän" ja suodatin ei ollut mitenkään erityisen likainen. Pääsiäisen aikoihin tuo päivitys -14 malliseksi oli tehty ja 15 tkm huolto heinäkuun alussa. En ole nyt kuukauteen kysynyt, onko selvinnyt mitään uutta moottorin purkamisen yhdeydessä.

Timo
Avatar
Maarala
Viestit: 386
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2011 7:02 am
Pyörä: Polle Haukansilmä...
Paikkakunta: Raahen seutu

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja Maarala »

Kestää se kilometrejä. Google+:sta poimittua:
Liitteet
100000.jpg
VMP:aa eli ajovideot ja kuvat:
YouTube
Instagram
Norsu
Viestit: 222
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 11:30 pm
Pyörä: KTM990Adv
Paikkakunta: Suomi

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja Norsu »

Minä en tuollaisista katupyöristä niin perusta :D , mutta tuossa alla kuvia 7tkm ajetun 1190R:n airboxista, joka ei enää lähtenyt imuventtiilien kantamisen vuoksi käyntiin. Ei sitä hiekkaa siellä kasoittain ole, koska suurin osa lienee jo mennyt pakoputkesta ulos ja loput männän ja sylinterin väliin. Olen saattanut nämä kuvat jo tänne laittaakin..

Kuva

Kuva

Kuva
KTM 990 Adventure, Ducati 888 SP4, Tunturi '65, Honda Monkey '76, Solifer "lava" '84
Avatar
Hanski T
Viestit: 625
Liittynyt: To Tammi 15, 2009 8:53 pm
Pyörä: Ducati MTS V4S ja Streetfighter S

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja Hanski T »

TKC 70 tilattu. Melko lailla samanhintainen kuin K60 Scout. Päädyin tohon kun viimeksi toi K60 tuntui aika lipsulta märällä.
SF 1098S
MTS V4S
Avatar
amaunu
Viestit: 650
Liittynyt: La Elo 11, 2007 8:26 pm
Pyörä: CRF1000DCT,DeepSnowGlider
Paikkakunta: Nokia

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja amaunu »

Mistä ootta tilannu Unifilterin ilmanputsarikittiä. Ei ole tärpänny paikka mistä tilata sopivasti moista.
-ari
RiiMi
Viestit: 1444
Liittynyt: Su Syys 25, 2005 11:46 am
Pyörä: Honda cbf 1000f
Paikkakunta: somero

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja RiiMi »

No mullakin on harkinnassa Unifilter. Touratech ainakin toimittaa. Hintaa näytti olevan jotain 72€
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
Ipe76
Viestit: 112
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2014 9:19 pm
Pyörä: KTM Adventure 790R
Paikkakunta: Orimattila

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja Ipe76 »

Oletteko ajelleet talvella 1190 adventureilla?
Onko ollut ongelmia?
Eiks se pitäis olla suoraan ajovalmis? et menee vakio nesteillä..
Just hommasin uudet nastat kotariin ja ehkä huomen pääsee kokeilemaan, sikäli mikäli rengasmies on saanut rinkulat vanteille :lol:

Valoteho hieman heikko, et pitäis melkeen jotkut tuikut saada lisäks.
Onko pyörässä valmiit liittimet lisävaloille?

Kylläpä tuli taas paljon hyviä vinkkejä.
Iso kiitos kirjoituksista.
Ipe76
Viestit: 112
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2014 9:19 pm
Pyörä: KTM Adventure 790R
Paikkakunta: Orimattila

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja Ipe76 »

Avatar
Hanski T
Viestit: 625
Liittynyt: To Tammi 15, 2009 8:53 pm
Pyörä: Ducati MTS V4S ja Streetfighter S

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja Hanski T »

Rottweilerin kitti vaikuttaa kans kiinnostavalta. Yoshin sliparilla ja pc-v:llä luvataan myös lisää alavääntöä.

Mitäköhän takuu sanoo noista tarvikefilttereistä? Siks toisekseen, mikä mahtaa olla käyttökelpoinen huoltoväli noille öljyttäville 50/50 soratiekurvailussa?
SF 1098S
MTS V4S
riparacing
Viestit: 4
Liittynyt: Pe Marras 24, 2006 12:25 am

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja riparacing »

Unifiltteri setti tuli tilattua suoraan Australiasta, ja maksoi rahteineen,tulleineen jotain 60-70€ väliltä.
Kun kyselin takuun voimassa olosta, niin kotarilta sanottiin että ei vaikuta takuisiin, vaan lähinnä suosittelivat laittamaan nuo Unifiltterit. Samoin kun laittoi lisäksi kotarin power parts pölysuojat niihin ilmanohjaimiin, ilman niitä unifiltterin sukkia, niin yhtään pölyhiukkasta ei ole ollut ilmanputsarikotelossa, ja ajosta suurinosa on hiekkatieajoa ja pölyä on ollut kesällä ilmassa runsaasti. Eikä tuo setti ole mielestäni vaikuttanu mainittavasti tehoihin.
enskaTNT
Viestit: 41
Liittynyt: La Joulu 15, 2012 11:11 am
Pyörä: ktm adventure 1190
Paikkakunta: kuopio

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja enskaTNT »

advrideris on dyno käppyrät niin unifilter ja sukat ilmanotossa vähentää 23hv ! on se minusta aika paljon =)
riparacing
Viestit: 4
Liittynyt: Pe Marras 24, 2006 12:25 am

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja riparacing »

enskaTNT kirjoitti:advrideris on dyno käppyrät niin unifilter ja sukat ilmanotossa vähentää 23hv ! on se minusta aika paljon =)
Joo, jos nuo unifiltterin sukat on ilmanotoissa, niin tehohäviö on jotain 20hv, mutta ilman niitä häviö on muutamia heppoja, enkä kyllä ole huomannu eroa vakioon. Ne kotarin omat sukat ei kyllä ahdista yhtään, tosin eipä ne hirveesti pölyäkään pidättele. Yhden 1190 koneen pölyn takia tuhonneena, mieluiten hävitän sen muutaman hv:n, mutta saa ajaa huoletta, ilman pelkoa että putsarikotelo on täynnä pölyä, ja kone myös. Ja kyllä se aikuisten oikeesti on kova jätkä joka työntää metsäpoluilla ja hiekkateillä tuppi nurin, eikä 130-140hv:tä riitä. Mulle on toistaiseksi riittäny, vaikka unifiltteri onkin kiinni. 8)
Ipe76
Viestit: 112
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2014 9:19 pm
Pyörä: KTM Adventure 790R
Paikkakunta: Orimattila

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja Ipe76 »

Vastaa Viestiin