KTM 690 Enduro (/R)

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Jani_rr
Pyörä: 701

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Jani_rr »

Jänkhä. Ainakin 13malliin meni heittämällä. Takakiinnityksen takimmainen kiinnittysruuvi meni helpommin kun vaihtoi pikkasen pidemmän ja ohkaisemman, niin sai läpi kiristettyä. Eka mutteri menee hienosti. Et siinä voi olla pikkanen ero..
--------------------------------------------------------------
KTM 1090 Adventure R 17
Jänkhä
Pyörä: KTM 690R x2

Viesti Kirjoittaja Jänkhä »

Jani_rr kirjoitti:Jänkhä. Ainakin 13malliin meni heittämällä. Takakiinnityksen takimmainen kiinnittysruuvi meni helpommin kun vaihtoi pikkasen pidemmän ja ohkaisemman, niin sai läpi kiristettyä. Eka mutteri menee hienosti. Et siinä voi olla pikkanen ero..
-13 Malleihin asti on takimmainen kiinnitys kahdella pultilla, ja -14 & -15 malleissa yhdellä.

Paappas Jani_rr tiukkaakin tiukempi tarjous tuosta vaimentimesta kun se kävisi tuohon telamopoon.
juvander
Pyörä: MAN

Viesti Kirjoittaja juvander »

Jänkhä kirjoitti: -13 Malleihin asti on takimmainen kiinnitys kahdella pultilla, ja -14 & -15 malleissa yhdellä.
Tuohon löytyy osa nro 76505084000 jolla saa vanhemman mallin vaimentimen uudempaan kiinni. Ja vastaavasti osa nro 76505084100 jolla uudemman mallin vaimentimen saa vanhempaan kiinni.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
Aso1991
Pyörä: KTM 690

Viesti Kirjoittaja Aso1991 »

Morjens! Mulla 690 SMC:ssä FI valo vilkkuu 9 kertaa (Kuristusventtiilin asento ei uskottava.) Tarkoittaako tuo nyt ihan kaasuläppää? Mistäpäin vikaa hakemaan? ADAP/THAD arvoja katselin ja menin sitte kaasuläppää painamaan sormin kun askelmoottorin liitin oli kytketty (kaasuläppä hannasi vastaan.) Menikö tuossa jotain rikki? Pyörä kyllä toimii nyt hyvin, ainut vaan että tuo FI valo vilkkuu. Akunkengät käytin irti jos se ois vaikka nollaantut, ei auttanut. Oisko pitänyt tehdä se kalibrointi kaasuläpälle?
ttv
Pyörä: 300EXC

Viesti Kirjoittaja ttv »

Askelmoottori on välitetty kaasuläppään muovisilla hammaspyörillä joten periaatteessa rohkealla voimankäytöllä askelmoottoria vastaan siellä voi hampaat hypätä tai risaantua. Mutta se on aika epätodennäköistä. Vois olettaa että läpän asentoa tulkkaava anturi on vaan kalibrointia vailla?

ECU lukee läpän asentoa siitä läppärungon vasemmalla puolella olevasta anturista. Nyt sieltä tulee niin eksoottisia lukemia että ECU toteaa että ne ei ole uskottavia, siitä toi vikakoodi.

Läpän asentoanturin ulosanti on se "THAD". Kannattaa aloittaa tarkistamalla että se on speksien sisällä.
Aso1991
Pyörä: KTM 690

Viesti Kirjoittaja Aso1991 »

ttv kirjoitti:Askelmoottori on välitetty kaasuläppään muovisilla hammaspyörillä joten periaatteessa rohkealla voimankäytöllä askelmoottoria vastaan siellä voi hampaat hypätä tai risaantua. Mutta se on aika epätodennäköistä. Vois olettaa että läpän asentoa tulkkaava anturi on vaan kalibrointia vailla?

ECU lukee läpän asentoa siitä läppärungon vasemmalla puolella olevasta anturista. Nyt sieltä tulee niin eksoottisia lukemia että ECU toteaa että ne ei ole uskottavia, siitä toi vikakoodi.

Läpän asentoanturin ulosanti on se "THAD". Kannattaa aloittaa tarkistamalla että se on speksien sisällä.
Kiitoksia! Tune-eculla niitä arjova katselin niin THAD jännite heittää 0.01 volttia, liitin auki ja takas nii raja-arvojen sisällä. Mutta sitten kun askelmoottorin liittimen ottaa auki ja painaa kädellä kaasuläppää nii jännite NOUSEE 4.5 volttiin. Eikö sen pitäisi laskea johonki 0.5 voltin hujakoille? Jos nyt oikein olen ymmärtänyt :roll: Kaikki ongelmat muuten alkoi kun pesin pyörän, silloin ei FI valo vilkkunut, mutta pesun jälkeen pyörä ei käynyt enää lämpimänä tyhjäkäyntiä. Antureiden liittimiä kun käytti aukoi/pisti takas kiinni nii alko pelaamaan. Oisko siellä nyt vaan huono kontakti jossain liittimessä? Jännä että tuo arvo heittää nuin paljon mutta pyörä toimii kuiteski ihan hyvin, mitä nyt se FI valo vilkkuu
ttv
Pyörä: 300EXC

Viesti Kirjoittaja ttv »

Joo se pitäis olla läppä suljettuna siinä puolen voltin hujakoilla jos pyörä on 2010 tai vanhempi.

Kyllähän toi pesun jälkeinen vikaantuminen vivahtaa siihen että vettä on jossain missä sitä ei välttämättä kaivattaisi ja jostain pujahtaa piuhaan ylimääräistä.

Johtosarja menee näissä vehkeissä aika hangattuun kuntoon jos piuhoja ei ole suht tuoreeltaan lisäeristetty joten liittimien tsekkaamisen lisäksi johtoja kannattaa katsella vähän laajemminkin sillä silmällä. Esim. akun alla on otolliset paikat.
Draconis
Pyörä: KTM 690R -13

Viesti Kirjoittaja Draconis »

Jahas mopon ensi oireilut. Äsken kun olin ajelemassa niin huomasin että mopoa ahdistaa joku tyhjäkäynnillä. jos jättää seisomaan tyhjäkäynnillä niin menee hetki ja mopo sanoo pari kertaa sellasen korostetun "pröt" äänen ja sitten hetken päästä sammuu. jos antaa ekan "pröt" kohdalla vähän kaasua ni käy taas tasasesti ja n.30s päästä alkaa sama juttu. Ennen ku lähdin ajamaan ni mopo kävi nätisti pihalla ku odottelin että se lämpee. Ajot on ollu nyt aika pitkälti sellasia random mettä polku ajeluita sillon tällön. nyt on vähän aikaa seissy mopo taas pihassa. Karvan verran alle 3t km ajettu niin ajattelin että voiko bensasuodatin oireilla jo noilla kilometreillä vai onko siellä joku muu oike syntynyt vähäisen käytön vuoksi? roska päässy johonkin tjsp?
defet
Pyörä: KTM sxc

Viesti Kirjoittaja defet »

Mulla oli 13 mallissa sammumis ja pätki mis ongelmaa. Kaikki tuli kerralla kuntoon kun hain palan puolanjohtoa ja uuden tulpanhatun. Ihan tarviketavaraa hain. Ei montaa euroa kustanna tuolla lähtosin liikkeele. Samalla roplaa muitakin johtosarjoja ja liittimiä.
Draconis

Unohdin tietysti mainita että oireet ilmenee siis ainoastaa tyhjäkäynnillä. muuten ajaessa pelittää mopo täydellisesti
defet
Pyörä: KTM sxc

Viesti Kirjoittaja defet »

Mulla oireili kaikissa tilanteissa. Kukaan ei uskonut että se tuolla kuntoon tulisi. Toki vika voi olla muuallakin mut mie tekisin tuon. Mulla oireet alkoi pätkimisellä ajossa mutta lopulta sammui ja jätti välille ilmaisi itseään kaikin keinoin. Maahantuoja antoi pitkän listan mikä voisi olla oireilu syy eikä ollut kuullutkaan tuosta. Ranskassa jouduin kesken reissun hinaamaan pajalle. Uusi tulppa ja ruiskun puhdistus. Toimi 50 km. Lähes aina sain käyntiin puolan johtoa heiluttamalla ja ajoinkin yli tonnin. Lopulta vaimolla ei käynnistyyny lainkaan kaupanpihassa. Taas puolanjohtoa heiluttamalla käyntiin. Alkuperäistä olin jo lyhentänyt molemmista päistä silloin se sammu ojan ylityksestä. Eli sähköpuolen vika se on eikä ole iso. Ite olin hävittämäsä koko vehkeen..
Draconis

Joo pitää vähän tutkia. Äsken kävin ulkona sen käynnistämässä ku olis kone jäähtynyt. annoin käydä itsekseen lämpimäksi ja annoin pari kertaa kaasua eikä mitään oireilua. Täytyy testailla että ilmeneekö se uudestaan ku lähtee mettä poluille ajelemaan. jos vaan sattu olemaan joku paska suodattimessa tai jotain. tutkin ton tulpanhatun kanssa jos oireet tulee takas
bisti
Pyörä: KTM 350 EXC-F 2021

Viesti Kirjoittaja bisti »

defet kirjoitti:Mulla oireili kaikissa tilanteissa. Kukaan ei uskonut että se tuolla kuntoon tulisi. Toki vika voi olla muuallakin mut mie tekisin tuon. Mulla oireet alkoi pätkimisellä ajossa mutta lopulta sammui ja jätti välille ilmaisi itseään kaikin keinoin. Maahantuoja antoi pitkän listan mikä voisi olla oireilu syy eikä ollut kuullutkaan tuosta. Ranskassa jouduin kesken reissun hinaamaan pajalle. Uusi tulppa ja ruiskun puhdistus. Toimi 50 km. Lähes aina sain käyntiin puolan johtoa heiluttamalla ja ajoinkin yli tonnin. Lopulta vaimolla ei käynnistyyny lainkaan kaupanpihassa. Taas puolanjohtoa heiluttamalla käyntiin. Alkuperäistä olin jo lyhentänyt molemmista päistä silloin se sammu ojan ylityksestä. Eli sähköpuolen vika se on eikä ole iso. Ite olin hävittämäsä koko vehkeen..
Itsellä oli aivan vastaavat oireet -13 mallisessa. Oli korjattavana sekä liikkeessä että maahantuojalla. Lopuksi vika (ehkä) löytyi kun uusittiin puolan johtojen liittimet ja käytiin kaikki muut sähköliitännät läpi. Varsinaista varmaa vikaa ei löytynyt, mutta 5tkm ajoin ennen vaihtoa eikä uusiutunut.
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
Draconis

Tänään uus lenkki vedetty eikä mitään oireita. mahtokohan olla jotain kosteutta tankissa tai jotain ku eilen tyhjäkäynti temppuili
KooT82
Pyörä: KTM 690ER '12

Viesti Kirjoittaja KooT82 »

Mitäköhän ihmettä?!?
Pyörästä loppui akku, kun USB-laturi tuntuu ottavan kokoajan pientä virtaa. Noh, laitan akun laturiin ja kun seuraavana päivänä tarkoitus lähteä baanalle.
Tökkään pyörän käyntiin ja totean että mittaristossa lukee "ODO 00000", eli matkamittari on nollaantunut virtakatkon aikana! Lenkin jälkeen matkamittarissa on lukemama 75km, eli ei ole palautunut mitenkään "normaaliksi". On mulla aikasemminkin akku loppunut mutta ilman mitään seuraamuksia.
Onkohan kukaan törmännyt moiseen maailman foorumeilla? Täällä en muista ainakaan nähneeni...
Vastaa Viestiin