Yamaha Ténéré 700
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Yamaha Ténéré 700
Itsellä reilu 16k ajettu. Ei näkynyt ruostetta pinnoissa ollenkaan. Pinnat ovat kyllä aika törkysen näköiset että mahtaako ketjuöljystä tullut kerros ollut suojannut
Pyörä ollut itsellä säilössä ulkona katoksessa ja pidemmät ajat peitettynä myös. Yleensähän lämpimään tuonti kosteista suolaista olosuhteista varsinkin pahentaa korroosioo ainakin autoissa talvella. Olen ajanut aikalailla talvisinakin vuodenaikoina viimevuonna kun ei ollut lunta mutta ei mitään. Tänään ajattelin käydä koittamassa ekaa kertaa 2021.
-
Koheltaja
- Pyörä: pyörätön
Viime syksynä 15tkm eikä ruostetta missään eikä pinnat ole hapettuneet. Pyörää säilytetään ajokautena ulkona kunnollisen peitteen alla ja talvet sisällä. Pyörää on pesty tarpeen vaatiessa enkä tykkää törkyisestä pyörästä, myös lähes kaikkiin pintoihin tuli viime kesänä laitettua Korrek Polymatrix pinnoite joka vaikutti toimivan paremmin kun vahat. Nyt pyörä on talvehtinut muualla ja se meni sinne ajon jäljiltä mutta ilmeisesti ovat pesseet pyörän syksyllä, toivottavasti ovat ovat huolehtineet ettei ole pilkullinen ja hapettunut kun käyn keväällä sen noutamassa.
Kylätason kurapyöräilijä.
tulipas testattua tuota powerbronzen pappatuulilasia ja isompia sivupaloja tänään. Tuntu että kypärään ei juuri enää tuuli osunut ollenkaan paitsi aukeilla joissa oli reilusti sivutuulta. Kuten sillalla joka meni keskellä järveä. Joka tapauksessa ero vanhaan oli aikalailla suuri.
-
Supertenuri
- Pyörä: Yamaha Tenere 700
Rauhoittavaa kuulla tuo korroosiohomma....hermot piukalla kuin tuoreella sulholla. Alttarille pitäs kohta marssia, ja aina vaan nuorikolta löytyy uusia finnejä...
-
Koheltaja
Kuluneet vuodet on opettanut, oli kyseessä pyörä tai mönkijä, että värkit saa pidettyä pitkään siistinä tai saada nopeasti käytetyn näköiseksi. Ei niitä nyt tarvii koko ajan olla hinkkaamassa ja kiillottamassa mutta esimerkiksi kura on hyvä kasvualusta ruostekukalle ja hapettumille. Järjen kanssa kun pitää pyörän puhtaana niin finnit pitäisi pysyä poissa, mä tykkään jättää pyörän puhtaana parkkiin jos tiedän etten sillä ole ajamassa muutamaan päivään. Viime syksynä pyörä seisoi välillä 2-3 viikkoa peitteen alla ja likaisena olisi varmaan alkanut keräämän kukkaa ja hapettumaa, puhtaana ei mitään oireita.
Kyllä oma pyörä eilen oli kuin uus talviremontin jälkeen. Tänään ajelin 2 tuntia ja oli niin kuranen että näytti siltä että ei oo pesty kuukauteen
Noh en viitsi liikaa stressata jos ajelen märässä lisää niin putsaan sitten kun tiet alkaa oleen vähän kuivempia loppuviikosta tämäkin varmaan tapahtuu jos lämpötilat on tuota mitä on luvattu eteläsuomeen.
Näen nämä kurapyörät toisaalta vähän kulutustavarana siinä mielessä että kaikki osat saa vaihdettua kyllä ja pyörästä saa aina kyllä pienellä laittamisella aika uuden näköisen. Pyörä kuluu ja siihen tulee käytön jälkiä ei sille mitään voi. T7 on aika halpa ja yksinkertainen pyörä korjailla kun vertaa moniin muihin kaliimpiin adventure vehkeisiin sinänsä.
Yleensä itse laitan pyörän muoviosiin turtle waxin plastic renewiä kun siistin. Vanteet ja monet pinnat pyyhin lopuksi WD40 joka suojaa korroosiolta kyllä. WD40 tuntuu olevan itsellä luottotuote
Takavannetta olen maalaillut jo maston 2k mustalla maalilla joka on sen verran tujua kamaa että sillä saa piiloon hyvin rengasrautojen naarmut mitä on tullut vähän tehtyä. Kestää bensan ja monet myrkyt.
Noh en viitsi liikaa stressata jos ajelen märässä lisää niin putsaan sitten kun tiet alkaa oleen vähän kuivempia loppuviikosta tämäkin varmaan tapahtuu jos lämpötilat on tuota mitä on luvattu eteläsuomeen.
Näen nämä kurapyörät toisaalta vähän kulutustavarana siinä mielessä että kaikki osat saa vaihdettua kyllä ja pyörästä saa aina kyllä pienellä laittamisella aika uuden näköisen. Pyörä kuluu ja siihen tulee käytön jälkiä ei sille mitään voi. T7 on aika halpa ja yksinkertainen pyörä korjailla kun vertaa moniin muihin kaliimpiin adventure vehkeisiin sinänsä.
Yleensä itse laitan pyörän muoviosiin turtle waxin plastic renewiä kun siistin. Vanteet ja monet pinnat pyyhin lopuksi WD40 joka suojaa korroosiolta kyllä. WD40 tuntuu olevan itsellä luottotuote
Itse olen tykännyt pestä likaantuneen laitteen ajosta tulon jälkeen heti kun se on hiukan jäähtynyt. Lika tarttuu lujempaan jos sen antaa olla pitkään, Etenkin näin keväällä tiellä on suolaa, ja lika/suola/vesi on myrkkyä metalleille. Pahin temppu lienee laittaa tiesuolavedellä kasteltu laite hengittämättömän hupun alle muhimaan.
Pesun jälkeen olen käyttänyt lehtipuhallinta kuivaamiseen. Se on osoittautunut hyväksi, nopeesti näkee minne on jäänyt likaa, ne kohdat uusintakäsittelyyn. Ja kun tipat puhalletaan pois, ei jää kuivumistahroja.
Pesun jälkeen olen käyttänyt lehtipuhallinta kuivaamiseen. Se on osoittautunut hyväksi, nopeesti näkee minne on jäänyt likaa, ne kohdat uusintakäsittelyyn. Ja kun tipat puhalletaan pois, ei jää kuivumistahroja.
SF 1098S
MTS V4S
MTS V4S
https://tenere.de/index.php/topic,15806.0.html Saksassa mennyt takuuseen noita vanteen pinnoja.
Nyt on pyörä tilattu! Lupauksia toimitusajalle ei vielä tehty mutta varausjärjestyksessä luovutetaan. Haluttua tavaraa ja jono on pitkä.. Toivotaan että saapuu viimeistään toukokuun aikana. Joko forumilaisilta löytyy euro5 mallin tenereitä?
Kuulin myös että toimitusten kanssa ollut sama ongelma vuosi sitten. Mihin aikaan teidän pyörät saapuivat?
Kuulin myös että toimitusten kanssa ollut sama ongelma vuosi sitten. Mihin aikaan teidän pyörät saapuivat?
Sattuneesta syystä tilasin eilen uuden Teneren nyt valkoisena, toimitus myyjän mukaan huhtikuu, eli viimeistään 30.4
- mek
- Pyörä: V-Strom 800 DE
- Viesti:
Suezilla on nyt sen verran paljon kontteja jumissa, että toimitusajoissa voi tulla viiveitä. Pelkästään siihen Ever Giveniin menee 20 000 konttia.
Näin on, onneksi on tuo versys jolla voi pahimpia kuumeita lievittää jos kovin viivästyy...
Eikös Eurooppaan tulevat pyörät pajota Ranskassa? Vaan osaahan siellä kanavassa olla jumissa jotain tarvittavia osiakin.
-
Koheltaja
Ranskasta tulee meidän pyörät ja osat niihin ympäri maailmaa.
Mulla 2600 km ja takapinnat mustat ruosteesta.talkku kirjoitti: ↑To Maalis 25, 2021 9:21 pm https://tenere.de/index.php/topic,15806.0.html Saksassa mennyt takuuseen noita vanteen pinnoja.