Suzuki DR 650 SE

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

dq
Viestit: 406
Liittynyt: To Helmi 28, 2008 8:35 pm
Pyörä: Monkey 125, TDM 900, XR250
Paikkakunta: Naantali

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja dq »

^ Mikäs Wilberseissä vikana? Jenkkien Ebaystä sai muistaakseni aika edullisesti postikulujen jälkeenkin, "dr 650" hakuun vaan, samoja on useammalla myyjällä.

edit: http://myworld.ebay.com/ebaymotors/d1tuning/ - tuolta halvimmat, 26.90 $ posteineen.
Avatar
JIIÄSSÄ
Viestit: 1111
Liittynyt: To Syys 22, 2005 9:50 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja JIIÄSSÄ »

Nyt ei tarvi enää vetää selkä kyyryssä tapeilla seisten :lol:
Mikäs malli Fatbar on?...mittasitko paljonko korottaa vakiotankoon nähden, vaijereissa taitaa hyvin riittää mittaa...
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
Avatar
Jakke N
Viestit: 1811
Liittynyt: Pe Helmi 09, 2007 2:11 pm
Pyörä: EXC450
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja Jakke N »

JIIÄSSÄ kirjoitti:Mikäs malli Fatbar on?...mittasitko paljonko korottaa vakiotankoon nähden, vaijereissa taitaa hyvin riittää mittaa...
Malli on Biltema ja samasta hyllystä siihen raiserit. Korotus näkyy kuvassa + ennestään oli jo muutama prikka vanhojen kiinnikkeiden alla. Todella miellyttävä ajoasento. Vaijerit riitti mainiosti. Ei ollut kallis sijoitus, mutta kannatti. Ja tuli samalla eliminoitua ja voideltua nuo temppuilevat katkaisijat.

Ja dq kyseli Wilbersseistä. Erittäin mukavat tiellä. Tien ulkopuolella ei vain tunnu toimivan. Liian jäykät taitavat olla nuo mulle. Lyö käsille niin pirusti. Täytyy vielä koittaa vanhoilla jousilla vertailupohjaa.
Liitteet
Kuva 015.jpg
(610.87 KiB) Tiedosto ladattu 204 kertaa
Kuva 002.jpg
(703.75 KiB) Tiedosto ladattu 186 kertaa
Ande749
Viestit: 773
Liittynyt: To Loka 14, 2004 6:00 pm
Pyörä: 12GS
Paikkakunta: Valkeala

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja Ande749 »

Jakke N kirjoitti: Malli on Biltema ja samasta hyllystä siihen raiserit. Korotus näkyy kuvassa
Mahdoitko tulla mitanneeksi paljon nuo korottavat tankoa? Tai voitko mahdollisesti mitata? Itselläni on teetetyt korotuspalat, jotka periaatteessa voisin laittaa Superiin, mutta arvelen, että ryyppyvaijerissa ja kytkinletkussa ei riitä pituus, enkä välttämättä tässä pyörässä tarvisisikaan niin korkeita paloja kuin ne omat ovat (40 mm)... Mutta vähän olisi kuitenkin tarvista tankoa korottaa.
Avatar
Jakke N
Viestit: 1811
Liittynyt: Pe Helmi 09, 2007 2:11 pm
Pyörä: EXC450
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja Jakke N »

Ande749 kirjoitti:Mahdoitko tulla mitanneeksi paljon nuo korottavat tankoa? Tai voitko mahdollisesti mitata?
Paketissa luki +15 mm. Mittasin kuitenkin oikeen mitalla ja useampaan kertaan. Joka kerta sain tulokseksi +35 mm.

Tarkoittaakohan tuo +15 sitten verrattuna johonkin tavalliseen Fatbarin kiinnityspalaan. Siihen vanhan tangon alimmaisen kiinnityspalan päälle se nyt kuitenkin tuli.

Eli mulla korotus oli +35 mm ja ainakin DR:n vaijerit ja letkut riittivät mainiosti vielä tuon.
Avatar
JIIÄSSÄ
Viestit: 1111
Liittynyt: To Syys 22, 2005 9:50 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja JIIÄSSÄ »

1998 mallissa on kiinteä startin väliratas, muissa monihampainen räikkämalli tms...kts http://www.kientech.com siellä kuva räikkämallista.

Suomessa maksaa räikkämalli ratassarja n 160 eur ja kiinteä malli n 120 eur...(RM Heino v 2005)
Tuli taas tämä mieleen, mulla on pieni kiinteä ratas...pitäsköhän se vaihtaa kun ei (kai) vielä ole tuhoja tehnyt...joskus kun sammuttaa niin kone tuntuu täräyttävän starttia aika lailla, samalla tietysti putsaantus kone sisältä, startin kopassa oli jonkin verran valkosta möhjää, kylmälimaa jota varmaan talvella väkisin kehittyy...toinen homma pitäs tarkastaa se kytkinpuolella olevan vapaavaloanturin kiinnitys, samalla sekin puoli sitten putsaantuisi kunnolla, varmasti hieman on metallijauhoo jossain nurkassa.

Kuva

Tuskin kannattaa kumminkaan tätä yksistäänkään jenkeistä tilata ja käytettyä tuskin löytyy mistään...??
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
Avatar
Jakke N
Viestit: 1811
Liittynyt: Pe Helmi 09, 2007 2:11 pm
Pyörä: EXC450
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja Jakke N »

Mulla on kans tuo vapaavaloanturiasia ollut mielessä jo jonkin aikaa. Mistäs tuo posken tiiviste kannattaisi tilailla? Jokuhan kyllä taisi jossain vaiheessa kirjoitella, ettei tarvinnut tiivistettä vaihtaa, vaan lähti ehjänä irti. Ei kyllä meikäläisen tuurilla :roll:
Avatar
JIIÄSSÄ
Viestit: 1111
Liittynyt: To Syys 22, 2005 9:50 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja JIIÄSSÄ »

Todella miellyttävä ajoasento. Vaijerit riitti mainiosti. Ei ollut kallis sijoitus, mutta kannatti.

Bilteman tangon korkeus on n 99mm ja vakio samaa luokkaa mutta Bilteman sweep taivutus taitaa olla aika suorempi kuin vakion..?

Renthalilta saa fatbarin joka on 120mm korkea, on vähän arvokkaampi mutta se ei taida enää tarvita välttämättä erillisiä korottimia.

DR tankokiinnike yläkolmiossa on hankala kun se lähtee niin viistosti taaksepäin, kokeilin vakiotangon +35mm korotuksia mutta ei miellyttänyt alkuunkaan, tuli liikaa taaksepäin väkisin ja todellinen korotusvaikutus oli paljon pienempi kuin 35mm. Täytynee kanssa sijoittaa fatbariin tai tavalliseen korkeempaan... :P
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
Avatar
Jakke N
Viestit: 1811
Liittynyt: Pe Helmi 09, 2007 2:11 pm
Pyörä: EXC450
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja Jakke N »

JIIÄSSÄ kirjoitti:Bilteman tangon korkeus on n 99mm ja vakio samaa luokkaa mutta Bilteman sweep taivutus taitaa olla aika suorempi kuin vakion..?

Renthalilta saa fatbarin joka on 120mm korkea, on vähän arvokkaampi mutta se ei taida enää tarvita välttämättä erillisiä korottimia.

DR tankokiinnike yläkolmiossa on hankala kun se lähtee niin viistosti taaksepäin, kokeilin vakiotangon +35mm korotuksia mutta ei miellyttänyt alkuunkaan, tuli liikaa taaksepäin väkisin ja todellinen korotusvaikutus oli paljon pienempi kuin 35mm. Täytynee kanssa sijoittaa fatbariin tai tavalliseen korkeempaan... :P
Mulla toi stonga on sen verran käännetty eteen eli ylös, ettei tullut taaksepäin. Auttaa kummasti pitämään kyynärpäät ylhäällä, kun ajelee seisaallaan.
Liitteet
Kuva 004.jpg
(905.94 KiB) Tiedosto ladattu 132 kertaa
enska5
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Tammi 19, 2009 12:31 pm
Pyörä: DR650SE
Paikkakunta: Salo

Re:

Viesti Kirjoittaja enska5 »

JIIÄSSÄ kirjoitti:Nyt on 14 ratas kokeiltu...pieni positiivinen muutos havaittavissa, kiihtyy iloisemmin.. :D

Alkuun meinasi olla vaikeuksia kun lukkoprikan ja rattaan välissä oleva kumirengas ei toiminut vaan hyppyytti ketjua irti rattaalta, alkuun luulin että hyppii vain 17000km ajoeron takia mutta kun kumin otti pois niin alkoi toimia.

Vielä ehkä olisi parempi jos lukkoprikkaa sorvaisi pienemmäksi niin että ketju jäisi siitä kauemmaksi., 15 ratas on niin paljon isompi että pulmaa ei ole.. :roll:
Se lukkolevy ottaa tosiaan kiinni ketjuun 14 hampaisella , pitää pienentää.Syököhän 14 piikkinen pahasti laahaimia laitoin juuri kiinni ? Takana 43.
Avatar
Jakke N
Viestit: 1811
Liittynyt: Pe Helmi 09, 2007 2:11 pm
Pyörä: EXC450
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja Jakke N »

enska5 kirjoitti:Se lukkolevy ottaa tosiaan kiinni ketjuun 14 hampaisella , pitää pienentää.Syököhän 14 piikkinen pahasti laahaimia laitoin juuri kiinni ? Takana 43.
Kyllä se syö jonkin verran, muttei mulla ainakaan vielä n. 5000 km ajoilla mennyt puhki. Riittävästi rasvaa ketjuihin. 14/43 väleillä ajelin kans viime kauden. Nyt laitoin 15/50 uusien ketjujen myötä. Kulkee 80 ihan vaivattomasti. Lähtee vähän toiseen tyyliin :lol:
Mä vedin siitä lukkolevysta reunasta hiukan pois Dremelillä, että pääsi ketju pohjaan asti eturattaalla.

Uus 14-piikkinen on kans reservissä odottamassa testausta :shock:
Arttu
Viestit: 26
Liittynyt: Ma Joulu 01, 2008 5:24 pm
Pyörä: DR
Paikkakunta: Kempele

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja Arttu »

Mopo on hakusessa ja pistipä silmään nettimoton 485095. Minusta pyörä on sitä vanhempaa mallia, esim. runkoputket ovat pyöreät ja ilmeisesti 96 mallista eteenpäin neliskanttiset ja runko muutenkin erilainen. Samoin änkkäri. Eli mopetin vuosimalli on jotain muuta mitä ilmoituksessa, eli ei 98 vaan pikemminkin 93? Siistin näköinen pyörä sinänsä.
Avatar
Jakke N
Viestit: 1811
Liittynyt: Pe Helmi 09, 2007 2:11 pm
Pyörä: EXC450
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja Jakke N »

Arttu kirjoitti:Mopo on hakusessa ja pistipä silmään nettimoton 485095. Minusta pyörä on sitä vanhempaa mallia, esim. runkoputket ovat pyöreät ja ilmeisesti 96 mallista eteenpäin neliskanttiset ja runko muutenkin erilainen. Samoin änkkäri. Eli mopetin vuosimalli on jotain muuta mitä ilmoituksessa, eli ei 98 vaan pikemminkin 93? Siistin näköinen pyörä sinänsä.
Juu, tuo on malli RE, eli todennäköisesti n. vm-96. R-mallin runko ja RSE-mallin sähköstartillinen kone. Noihin törmää tuolla mobile.de:ssä aina silloin tällöin. Tuo on sellainen välimallin pyörä. 1996 vuonna on myyty molempia.
enska5
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Tammi 19, 2009 12:31 pm
Pyörä: DR650SE
Paikkakunta: Salo

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja enska5 »

Jakke N kirjoitti:
enska5 kirjoitti:Se lukkolevy ottaa tosiaan kiinni ketjuun 14 hampaisella , pitää pienentää.Syököhän 14 piikkinen pahasti laahaimia laitoin juuri kiinni ? Takana 43.
Kyllä se syö jonkin verran, muttei mulla ainakaan vielä n. 5000 km ajoilla mennyt puhki. Riittävästi rasvaa ketjuihin. 14/43 väleillä ajelin kans viime kauden. Nyt laitoin 15/50 uusien ketjujen myötä. Kulkee 80 ihan vaivattomasti. Lähtee vähän toiseen tyyliin :lol:
Mä vedin siitä lukkolevysta reunasta hiukan pois Dremelillä, että pääsi ketju pohjaan asti eturattaalla.

Uus 14-piikkinen on kans reservissä odottamassa testausta :shock:
Mistä löysit 50 sen. Ilmeisest vanhammallista 520 ratasta voi käyttää myös takana. http://www.bikepoint.com.au/portal/tabI ... fault.aspx
Onko joku kokeillut.
Avatar
Jakke N
Viestit: 1811
Liittynyt: Pe Helmi 09, 2007 2:11 pm
Pyörä: EXC450
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja Jakke N »

enska5 kirjoitti:Mistä löysit 50 sen. Ilmeisest vanhammallista 520 ratasta voi käyttää myös takana
Kyllä, ratas on 520 leveä, aivan kuin oli 43:nkin. Tilasin Riihimäen Motocenterin kautta. Vm 90-93 DR 350 rattaat käy. Uudemman 350 SE vm 93- ei.

Edessä on 525-levyinen. Toistaiseksi on kestänyt hyvin, ketjut jouduin ostamaan pidemmät ja ne lyhentämään.

650 SE
http://www.jtsprockets.com/52.0.html?&L ... id=1690&p=

350S
http://www.jtsprockets.com/52.0.html?&L ... id=1590&p=
Liitteet
Kuva 016.jpg
(720.28 KiB) Tiedosto ladattu 92 kertaa
Vastaa Viestiin