Suzuki DR 650 SE
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
dq
- Viestit: 406
- Liittynyt: To Helmi 28, 2008 8:35 pm
- Pyörä: Monkey 125, TDM 900, XR250
- Paikkakunta: Naantali
Re: Suzuki DR 650 SE
^ Mikäs Wilberseissä vikana? Jenkkien Ebaystä sai muistaakseni aika edullisesti postikulujen jälkeenkin, "dr 650" hakuun vaan, samoja on useammalla myyjällä.
edit: http://myworld.ebay.com/ebaymotors/d1tuning/ - tuolta halvimmat, 26.90 $ posteineen.
edit: http://myworld.ebay.com/ebaymotors/d1tuning/ - tuolta halvimmat, 26.90 $ posteineen.
Re: Suzuki DR 650 SE
Mikäs malli Fatbar on?...mittasitko paljonko korottaa vakiotankoon nähden, vaijereissa taitaa hyvin riittää mittaa...Nyt ei tarvi enää vetää selkä kyyryssä tapeilla seisten
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
Re: Suzuki DR 650 SE
Malli on Biltema ja samasta hyllystä siihen raiserit. Korotus näkyy kuvassa + ennestään oli jo muutama prikka vanhojen kiinnikkeiden alla. Todella miellyttävä ajoasento. Vaijerit riitti mainiosti. Ei ollut kallis sijoitus, mutta kannatti. Ja tuli samalla eliminoitua ja voideltua nuo temppuilevat katkaisijat.JIIÄSSÄ kirjoitti:Mikäs malli Fatbar on?...mittasitko paljonko korottaa vakiotankoon nähden, vaijereissa taitaa hyvin riittää mittaa...
Ja dq kyseli Wilbersseistä. Erittäin mukavat tiellä. Tien ulkopuolella ei vain tunnu toimivan. Liian jäykät taitavat olla nuo mulle. Lyö käsille niin pirusti. Täytyy vielä koittaa vanhoilla jousilla vertailupohjaa.
- Liitteet
-
- Kuva 015.jpg
- (610.87 KiB) Tiedosto ladattu 204 kertaa
-
- Kuva 002.jpg
- (703.75 KiB) Tiedosto ladattu 186 kertaa
Re: Suzuki DR 650 SE
Mahdoitko tulla mitanneeksi paljon nuo korottavat tankoa? Tai voitko mahdollisesti mitata? Itselläni on teetetyt korotuspalat, jotka periaatteessa voisin laittaa Superiin, mutta arvelen, että ryyppyvaijerissa ja kytkinletkussa ei riitä pituus, enkä välttämättä tässä pyörässä tarvisisikaan niin korkeita paloja kuin ne omat ovat (40 mm)... Mutta vähän olisi kuitenkin tarvista tankoa korottaa.Jakke N kirjoitti: Malli on Biltema ja samasta hyllystä siihen raiserit. Korotus näkyy kuvassa
Re: Suzuki DR 650 SE
Paketissa luki +15 mm. Mittasin kuitenkin oikeen mitalla ja useampaan kertaan. Joka kerta sain tulokseksi +35 mm.Ande749 kirjoitti:Mahdoitko tulla mitanneeksi paljon nuo korottavat tankoa? Tai voitko mahdollisesti mitata?
Tarkoittaakohan tuo +15 sitten verrattuna johonkin tavalliseen Fatbarin kiinnityspalaan. Siihen vanhan tangon alimmaisen kiinnityspalan päälle se nyt kuitenkin tuli.
Eli mulla korotus oli +35 mm ja ainakin DR:n vaijerit ja letkut riittivät mainiosti vielä tuon.
Re: Suzuki DR 650 SE
Tuli taas tämä mieleen, mulla on pieni kiinteä ratas...pitäsköhän se vaihtaa kun ei (kai) vielä ole tuhoja tehnyt...joskus kun sammuttaa niin kone tuntuu täräyttävän starttia aika lailla, samalla tietysti putsaantus kone sisältä, startin kopassa oli jonkin verran valkosta möhjää, kylmälimaa jota varmaan talvella väkisin kehittyy...toinen homma pitäs tarkastaa se kytkinpuolella olevan vapaavaloanturin kiinnitys, samalla sekin puoli sitten putsaantuisi kunnolla, varmasti hieman on metallijauhoo jossain nurkassa.1998 mallissa on kiinteä startin väliratas, muissa monihampainen räikkämalli tms...kts http://www.kientech.com siellä kuva räikkämallista.
Suomessa maksaa räikkämalli ratassarja n 160 eur ja kiinteä malli n 120 eur...(RM Heino v 2005)
Tuskin kannattaa kumminkaan tätä yksistäänkään jenkeistä tilata ja käytettyä tuskin löytyy mistään...??
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
Re: Suzuki DR 650 SE
Mulla on kans tuo vapaavaloanturiasia ollut mielessä jo jonkin aikaa. Mistäs tuo posken tiiviste kannattaisi tilailla? Jokuhan kyllä taisi jossain vaiheessa kirjoitella, ettei tarvinnut tiivistettä vaihtaa, vaan lähti ehjänä irti. Ei kyllä meikäläisen tuurilla 
Re: Suzuki DR 650 SE
Todella miellyttävä ajoasento. Vaijerit riitti mainiosti. Ei ollut kallis sijoitus, mutta kannatti.
Bilteman tangon korkeus on n 99mm ja vakio samaa luokkaa mutta Bilteman sweep taivutus taitaa olla aika suorempi kuin vakion..?
Renthalilta saa fatbarin joka on 120mm korkea, on vähän arvokkaampi mutta se ei taida enää tarvita välttämättä erillisiä korottimia.
DR tankokiinnike yläkolmiossa on hankala kun se lähtee niin viistosti taaksepäin, kokeilin vakiotangon +35mm korotuksia mutta ei miellyttänyt alkuunkaan, tuli liikaa taaksepäin väkisin ja todellinen korotusvaikutus oli paljon pienempi kuin 35mm. Täytynee kanssa sijoittaa fatbariin tai tavalliseen korkeempaan...
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
Re: Suzuki DR 650 SE
Mulla toi stonga on sen verran käännetty eteen eli ylös, ettei tullut taaksepäin. Auttaa kummasti pitämään kyynärpäät ylhäällä, kun ajelee seisaallaan.JIIÄSSÄ kirjoitti:Bilteman tangon korkeus on n 99mm ja vakio samaa luokkaa mutta Bilteman sweep taivutus taitaa olla aika suorempi kuin vakion..?
Renthalilta saa fatbarin joka on 120mm korkea, on vähän arvokkaampi mutta se ei taida enää tarvita välttämättä erillisiä korottimia.
DR tankokiinnike yläkolmiossa on hankala kun se lähtee niin viistosti taaksepäin, kokeilin vakiotangon +35mm korotuksia mutta ei miellyttänyt alkuunkaan, tuli liikaa taaksepäin väkisin ja todellinen korotusvaikutus oli paljon pienempi kuin 35mm. Täytynee kanssa sijoittaa fatbariin tai tavalliseen korkeempaan...
- Liitteet
-
- Kuva 004.jpg
- (905.94 KiB) Tiedosto ladattu 132 kertaa
Re:
Se lukkolevy ottaa tosiaan kiinni ketjuun 14 hampaisella , pitää pienentää.Syököhän 14 piikkinen pahasti laahaimia laitoin juuri kiinni ? Takana 43.JIIÄSSÄ kirjoitti:Nyt on 14 ratas kokeiltu...pieni positiivinen muutos havaittavissa, kiihtyy iloisemmin..![]()
Alkuun meinasi olla vaikeuksia kun lukkoprikan ja rattaan välissä oleva kumirengas ei toiminut vaan hyppyytti ketjua irti rattaalta, alkuun luulin että hyppii vain 17000km ajoeron takia mutta kun kumin otti pois niin alkoi toimia.
Vielä ehkä olisi parempi jos lukkoprikkaa sorvaisi pienemmäksi niin että ketju jäisi siitä kauemmaksi., 15 ratas on niin paljon isompi että pulmaa ei ole..
Re: Re:
Kyllä se syö jonkin verran, muttei mulla ainakaan vielä n. 5000 km ajoilla mennyt puhki. Riittävästi rasvaa ketjuihin. 14/43 väleillä ajelin kans viime kauden. Nyt laitoin 15/50 uusien ketjujen myötä. Kulkee 80 ihan vaivattomasti. Lähtee vähän toiseen tyyliinenska5 kirjoitti:Se lukkolevy ottaa tosiaan kiinni ketjuun 14 hampaisella , pitää pienentää.Syököhän 14 piikkinen pahasti laahaimia laitoin juuri kiinni ? Takana 43.
Mä vedin siitä lukkolevysta reunasta hiukan pois Dremelillä, että pääsi ketju pohjaan asti eturattaalla.
Uus 14-piikkinen on kans reservissä odottamassa testausta
Re: Suzuki DR 650 SE
Mopo on hakusessa ja pistipä silmään nettimoton 485095. Minusta pyörä on sitä vanhempaa mallia, esim. runkoputket ovat pyöreät ja ilmeisesti 96 mallista eteenpäin neliskanttiset ja runko muutenkin erilainen. Samoin änkkäri. Eli mopetin vuosimalli on jotain muuta mitä ilmoituksessa, eli ei 98 vaan pikemminkin 93? Siistin näköinen pyörä sinänsä.
Re: Suzuki DR 650 SE
Juu, tuo on malli RE, eli todennäköisesti n. vm-96. R-mallin runko ja RSE-mallin sähköstartillinen kone. Noihin törmää tuolla mobile.de:ssä aina silloin tällöin. Tuo on sellainen välimallin pyörä. 1996 vuonna on myyty molempia.Arttu kirjoitti:Mopo on hakusessa ja pistipä silmään nettimoton 485095. Minusta pyörä on sitä vanhempaa mallia, esim. runkoputket ovat pyöreät ja ilmeisesti 96 mallista eteenpäin neliskanttiset ja runko muutenkin erilainen. Samoin änkkäri. Eli mopetin vuosimalli on jotain muuta mitä ilmoituksessa, eli ei 98 vaan pikemminkin 93? Siistin näköinen pyörä sinänsä.
Re: Re:
Mistä löysit 50 sen. Ilmeisest vanhammallista 520 ratasta voi käyttää myös takana. http://www.bikepoint.com.au/portal/tabI ... fault.aspxJakke N kirjoitti:Kyllä se syö jonkin verran, muttei mulla ainakaan vielä n. 5000 km ajoilla mennyt puhki. Riittävästi rasvaa ketjuihin. 14/43 väleillä ajelin kans viime kauden. Nyt laitoin 15/50 uusien ketjujen myötä. Kulkee 80 ihan vaivattomasti. Lähtee vähän toiseen tyyliinenska5 kirjoitti:Se lukkolevy ottaa tosiaan kiinni ketjuun 14 hampaisella , pitää pienentää.Syököhän 14 piikkinen pahasti laahaimia laitoin juuri kiinni ? Takana 43.![]()
Mä vedin siitä lukkolevysta reunasta hiukan pois Dremelillä, että pääsi ketju pohjaan asti eturattaalla.
Uus 14-piikkinen on kans reservissä odottamassa testausta
Onko joku kokeillut.
Re: Re:
Kyllä, ratas on 520 leveä, aivan kuin oli 43:nkin. Tilasin Riihimäen Motocenterin kautta. Vm 90-93 DR 350 rattaat käy. Uudemman 350 SE vm 93- ei.enska5 kirjoitti:Mistä löysit 50 sen. Ilmeisest vanhammallista 520 ratasta voi käyttää myös takana
Edessä on 525-levyinen. Toistaiseksi on kestänyt hyvin, ketjut jouduin ostamaan pidemmät ja ne lyhentämään.
650 SE
http://www.jtsprockets.com/52.0.html?&L ... id=1690&p=
350S
http://www.jtsprockets.com/52.0.html?&L ... id=1590&p=
- Liitteet
-
- Kuva 016.jpg
- (720.28 KiB) Tiedosto ladattu 92 kertaa