KTM 690 Enduro (/R)
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Eihän kellään ole sattunut jäämään nurkkiin 2015 vuosimalliin sopivaa ehjää penkkiä josta voisi luopua sopuhintaan? Alkuperäisen runko alkaa olla erittäin palasina.
-
B12
- Pyörä: 690 Enduro R -15
Se penkin runko on jotakin tosi kovaa lasikuituvahvisteista muovia ja uusi hajoaa samalla tavalla kuin vanhakin. Itse olen vahvistellut lasikuidulla ja nyt alkaa kestää.
KTM 690 Enduro R -15
BMW R-NineT 2023 Option 719 Aluminium
-
hiiliteräs
- Pyörä: KTM 690 -21
Wingsiltä näemmä tämmöinenkin ilmestynyt:
https://wings-exhausts.com/performance- ... 21-non-eu/
Onko jollekin jo ehtinyt kertyä kokemusta
Onko jollekin jo ehtinyt kertyä kokemusta
- Ariel
- Pyörä: RE Himalayan
Mielenkiintoista, mietityttää et se stöbä kuvassa on läpikuultava kun Euro5 stöbät on tietääkseni punaisia,
tämmösiä:
En epäile ettei toimis, mutta jos tilaat, zekkaa oman pyörän stöbä ja mitä W meinaa lähettää.
Mulle tuli tää vastaan kun ostin sen "donglen" ja selvis et Euro5 on erilainen stöbä.
Ja Dongleahan ei tartte / ole Euro5 version pyörään.
tämmösiä:
En epäile ettei toimis, mutta jos tilaat, zekkaa oman pyörän stöbä ja mitä W meinaa lähettää.
Mulle tuli tää vastaan kun ostin sen "donglen" ja selvis et Euro5 on erilainen stöbä.
jv
Cooberin laite ja wingsin tarrahiiliteräs kirjoitti: ↑Ti Tammi 31, 2023 3:43 pm Wingsiltä näemmä tämmöinenkin ilmestynyt:
Onko jollekin jo ehtinyt kertyä kokemusta![]()
https://www.coober.eu/product/ktm-690-smc-r-lm-ecu/
-
Jani M
- Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -25 Gilera RC125 -90
Ei näyttäisi tulevan ODB-liittimeen:Ariel kirjoitti: ↑Ti Tammi 31, 2023 9:09 pm Mielenkiintoista, mietityttää et se stöbä kuvassa on läpikuultava kun Euro5 stöbät on tietääkseni punaisia,
tämmösiä:
"How hard is it to install it?
It takes you 2 minutes. Plug it in between the Oxygen Sensor and that’s it."
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Itsellä minulla on Cooberin laite 300 tpi pyörässä. Kokemukseni siitä on hyvä. Mutta se on koko ecu, eli ei samanlainen laite kun tämä
- Ariel
Nyt kuullostaa vielä oudommalta, O2 anturi kertoo seos suhteen ECU:lle ja vaikea ymmärtää"How hard is it to install it?
It takes you 2 minutes. Plug it in between the Oxygen Sensor and that’s it."
miten tätä "jymäyttämällä" saadaan jotain oleellista aikaan. Euro5 käy päästöjen vuoksi kovin
laihalla, mutta pelkkä seoksen rikastaminen tuskin paratiisin portteja aukoo.
Avaa vähän enemmän, pls.Itsellä minulla on Cooberin laite 300 tpi pyörässä. Kokemukseni siitä on hyvä. Mutta se on koko ecu, eli ei samanlainen laite kun tämä
- Mikä pyörä
- Vuosimalli
- Miksi hankit ja mikä parani
jv
-
Jani M
- Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -25 Gilera RC125 -90
701 ketjussa tästä oli sivu takaperin juttua, että se ei ole varsinainen ECU vaan pelkkä lambda-arvon rikastaja. Euro5:n takia se pitää olla vaan monimutkaisempi. Muistelen lukeneeni jostakin, että se tarjoaa ECU:lle järjellisesti muuttuvia arvoja tai jotain, kun pelkkä korjauskerroin ei sille enää kelpaa.Ariel kirjoitti: ↑Ti Tammi 31, 2023 10:25 pm Nyt kuullostaa vielä oudommalta, O2 anturi kertoo seos suhteen ECU:lle ja vaikea ymmärtää
miten tätä "jymäyttämällä" saadaan jotain oleellista aikaan. Euro5 käy päästöjen vuoksi kovin
laihalla, mutta pelkkä seoksen rikastaminen tuskin paratiisin portteja aukoo.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ariel: Ktm 300tpi 2020. Ei käy enää niin laihaa/kuuma ja parempi vääntö alhaisilla kierroksilla. https://www.coober.eu/product/ktm-300-tpi-2020/
Mutta tämä 690/701 laite on erilainen ja siitä mulla ei ole kokemusta. Mutta Coober yritys voin suositella.
Mutta tämä 690/701 laite on erilainen ja siitä mulla ei ole kokemusta. Mutta Coober yritys voin suositella.
- Ariel
Lambda Sensor, also known as an oxygen sensor, measures the amount of unburnt oxygen present in the exhaust pipe.701 ketjussa tästä oli sivu takaperin juttua, että se ei ole varsinainen ECU vaan pelkkä lambda-arvon rikastaja.
Euro5:n takia se pitää olla vaan monimutkaisempi. Muistelen lukeneeni jostakin, että se tarjoaa ECU:lle järjellisesti
muuttuvia arvoja tai jotain, kun pelkkä korjauskerroin ei sille enää kelpaa.
The output of this sensor is used to adjust the air/fuel mixture in the combustion engine.
This sensor helps to determine whether this air-fuel ratio is lean or rich.
Täältä hieman syvällisemmin: https://edisciplinas.usp.br/pluginfile. ... a_poli.pdf
Rohkenen väittää että tässä nyt kyllä uunotetaan motoristia. Myönnän et olen omiin pyöriin hankkinut kaikenlaista hömpän-pömppää,
se taitaa aina kuulua harrastus juttuihin. Tää Wingsin boxi ei ole ihan halpa. Olis erittäin mielenkiintoista nähdä joku dyno käyrä.
Wings vaimennin on toisaalta ihan loistava verrattuna siihen alkuperäiseen joka on painava ja aivan dorkan kuuma. Mulla on Wings jossa
on se silent kit ja äänet on mukavan hiljaiset, taitaa olla melkein kuin alkuperäiset.
jv
-
chilimakkara
- Pyörä: KTM 690
Samanlainen tuli tilattua muun romun yhteydessä. Nyt vaan en tiedä kuinka tuota kehtaa käyttääJani M kirjoitti: ↑Pe Joulu 16, 2022 9:04 pm Onko kokemusta Rottweilerin fueling donglesta 2019-20 -malleissa? Olisi ainakin edullinen viritys, mutta auttaako kuinka paljon?
https://www.rottweilerperformance.com/r ... ng-dongle/
Pyörä siis 2020 ER, Wingsin pöntöllä. Toistaiseksi olen ajellut silent-kit asennettuna, kun Wingsin dokumentaatio sanoo että menee laihalle avoimella. Perinteisemmät dB-killerit taas kuulostavat omaan korvaan ärsyttävältä supsutukselta.
Liekköhän tuon fueling donglen kanssa kehtaisi ajella avoimella pöntöllä?
-
HKH
- Pyörä: Ktm 690 enduro r
-14 mallin muutokset
-avarampi ilmanputsarin kansi + pestävä kn suodatin
-wings vaimennin pienemmällä killerillä.
Soitin lähimpään merkkiliikkeeseen ja kysyin tarvitseeko seoskarttoja muuttaa/rikastaa ja voisivatko tarkistaa asian? Sain hyvin epämääräisen vastauksen että etsi netistä mitä muutoksia on muut tehneet.
Kun ostin pyörän oli jo paikoillaan avarampi putsari kansi mutta vakio kammiovaimennin. Laatikossa tuli mukana rikkonainen leovincen slipari. Siitä päättelin että olisko karttoja jo muutettu edellisen omistajan aikana. Myyjä ei asiasta tiennyt. Olen ajanut vuoden noilla mutta nyt muutos että Wings paikoilleen.
Tänään pieni ajolenkki ja hyvin tuntuu toimivan. Kysymys kuulukin että uskaltaako ajella ilman "piuhassa " käyttämistä?
-avarampi ilmanputsarin kansi + pestävä kn suodatin
-wings vaimennin pienemmällä killerillä.
Soitin lähimpään merkkiliikkeeseen ja kysyin tarvitseeko seoskarttoja muuttaa/rikastaa ja voisivatko tarkistaa asian? Sain hyvin epämääräisen vastauksen että etsi netistä mitä muutoksia on muut tehneet.
Kun ostin pyörän oli jo paikoillaan avarampi putsari kansi mutta vakio kammiovaimennin. Laatikossa tuli mukana rikkonainen leovincen slipari. Siitä päättelin että olisko karttoja jo muutettu edellisen omistajan aikana. Myyjä ei asiasta tiennyt. Olen ajanut vuoden noilla mutta nyt muutos että Wings paikoilleen.
Tänään pieni ajolenkki ja hyvin tuntuu toimivan. Kysymys kuulukin että uskaltaako ajella ilman "piuhassa " käyttämistä?
-
B12
- Pyörä: 690 Enduro R -15
No jos se toimii hyvin, niin eikun ajoa vaan. Omassa on suunnilleen samat modaukset ja olen siinä uskossa, että siinä on KTM:n Akrapovic- kartta. Toimii kyllä moitteetta.
KTM 690 Enduro R -15
Missäpäin HKH? Ja pääseekö -14 malliin tuneeculla/kaapelilla sisälle samoin kuin -12 vai mikä vm. muuttui? Mulla on kaapeli ja softa Vantaalla, jos haluaa tutkia, mikä kartta sisällä.