BMW R1300GS

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
jlohikoski
Viestit: 207
Liittynyt: Ke Syys 27, 2006 9:04 pm
Pyörä: gs1150adv R1200gs
Paikkakunta: Kauhajoki

BMW R1300GS

Viesti Kirjoittaja jlohikoski »

Tästä se lähtee, uuden isokessun ihmettely. Malli on ilmeisesti R1300GS.

Pitäisi periaatteessa olla täysin uusi malli, mutta paha on kuvista mennä sanomaan. On arveltu, että olisi vasta 2023 malli, mutta saa nähdä.

Näyttäisi olevan nykyistä mallia pienempi, vain vähän 8GS suurempi.
Liitteet
2021-06-26_r1300gs_3.jpg
2021-06-26_r1300gs_2.jpg
2021-06-26_r1300gs.jpg
Avatar
mek
Viestit: 2687
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: V7
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: BMW R1300GS

Viesti Kirjoittaja mek »

Saksan lehdissä on jo jonkin aikaa spekuloitu M1300 GS msllilla, 17 tuuman etuvanteella. Enemmän katukäyttöön suunnatulla. Tuon alimman kuvan etupyörä näyttää pienehköltä?
Peltsi
Viestit: 2820
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: BMW R1300GS

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Oiski niin että tulis 17/17 renkailla. Vois jengi laittaa rehellisesti Pilot Roadia tai Roadteväc 01 alle miettimättä että miltå se nyt näyttää muiden silmissä.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Avatar
mek
Viestit: 2687
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: V7
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: BMW R1300GS

Viesti Kirjoittaja mek »

Tuolla juttua suomeksi.
https://www.motouutiset.fi/fi/moottorip ... ref=newest

Minä en kyllä noista kuvista pysty sanomaan, onko kelassa perinteiset teleskoopit, kuten tekstissä väitetään, vai Telelever. Kyllä tuonne katteen uumeniin musta iskari mahtuu piiloon, tuntuisi hullulta luopua Teleleveristä näin pitkän ajan jälkeen. Toki, kummallakin on hyvät puolensa ja puutteensa.
Avatar
juvander
Viestit: 1760
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 8:05 pm
Pyörä: MAN
Paikkakunta: Espoo

Re: BMW R1300GS

Viesti Kirjoittaja juvander »

Kyllä tuossa teleleeveri on, tuossa ylimmässä kuvassa on ihan selkeästi näkyvissä alakolmion kaksi kiinnikepulttia
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
Avatar
jlohikoski
Viestit: 207
Liittynyt: Ke Syys 27, 2006 9:04 pm
Pyörä: gs1150adv R1200gs
Paikkakunta: Kauhajoki

Re: BMW R1300GS

Viesti Kirjoittaja jlohikoski »

Moni on jo varmaan nähnytkin tämän, mutta tässä linkki melkein paljastettuun valmiin näköiseen uuteen kessuun.

https://www.motorcyclenews.com/news/new ... s-m1300gs/
Eläin
Viestit: 124
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2020 10:27 pm
Pyörä: 890

Re: BMW R1300GS

Viesti Kirjoittaja Eläin »

no niin kaikki höpönassut
en oo ite gessu-miehiä mutta silmille tuli info live-julkaisusta
alku on jotain öyhötystä mutta noin kolmasosan jälkee aletaan päästä asiaan

https://www.youtube.com/live/IcwVYYWpsg ... oFRl&t=399
"Kuulut nyt ainutlaatuiseen READY TO RACE -ajatuksen innoittamaan Adventure -yhteisöön, jonka seikkailijat eivät tyydy arjen työmatka-ajoon."
MTS
Viestit: 3
Liittynyt: La Tammi 07, 2023 8:17 pm
Pyörä: BMW GS

Re: BMW R1300GS

Viesti Kirjoittaja MTS »

Videolla kulkee niin kevyesti ja hallinnassa. Haettu keveyttä ja pienempää kokoa. Tehoa lisätty, niin ammattilaiset heittelevät pyörää miten haluavat. Tuo valouudistus on fiksu. Pakko ostaa uusi, ku kaikki sen tunnistaa.
Avatar
Hanski T
Viestit: 569
Liittynyt: To Tammi 15, 2009 8:53 pm
Pyörä: Ducati MTS V4S ja Streetfighter S

Re: BMW R1300GS

Viesti Kirjoittaja Hanski T »

Peltsi kirjoitti: La Kesä 26, 2021 8:17 pm Oiski niin että tulis 17/17 renkailla. Vois jengi laittaa rehellisesti Pilot Roadia tai Roadteväc 01 alle miettimättä että miltå se nyt näyttää muiden silmissä.
Motobobin videon https://www.youtube.com/watch?v=hCHJozVbrJAmukaan etunen on edelleen 19". Mutta kevennystä on tullut 12 kg, painoa ajovalmiina 237 kg. Siihen kun laittaa laukut ja hieman matkakamaa niin massaa on kyllä edelleen, tosin niin on muissakin isoissa matkaenskoissa. Mutta hyvä juttu, kirittäjiä tarvitaan aina.

Ehkä tässä pitää alkaa silmäillä noita keskikokoisia, niissä on jo enemmän potkua kuin Kotarin 990:ssä aikanaan, ja painoa 30-40kg vähemmän. Harmi että niissä on suppeampi varustelu. Tourinkiin pidän aktiivivakkaria tarpeellisena, etenkin nyt kun siihen on tottunut. Motobobin videossa mainostettiin jotakin kamerapohjaista varoitussysteemiä. Vaikutti fiksulta vaikkei se ilmeisesti vakkaria korvaakaan. Tossa multin vakkarissa voisi olla kyllä varoitustoiminto aina päällä, eli jos etäisyys edellä olevaan ajoneuvoon pienenee liian nopeasti, se antaisi jonkin indikaation, vähän samaan tapaan kuin takatutka varoittaa vierelle tulijoista.
SF 1098S
MTS V4S
Peltsi
Viestit: 2820
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: BMW R1300GS

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Hanski T kirjoitti:
Peltsi kirjoitti: La Kesä 26, 2021 8:17 pm Oiski niin että tulis 17/17 renkailla. Vois jengi laittaa rehellisesti Pilot Roadia tai Roadteväc 01 alle miettimättä että miltå se nyt näyttää muiden silmissä.
Motobobin videon https://www.youtube.com/watch?v=hCHJozVbrJAmukaan etunen on edelleen 19". Mutta kevennystä on tullut 12 kg, painoa ajovalmiina 237 kg. Siihen kun laittaa laukut ja hieman matkakamaa niin massaa on kyllä edelleen, tosin niin on muissakin isoissa matkaenskoissa. Mutta hyvä juttu, kirittäjiä tarvitaan aina.

Ehkä tässä pitää alkaa silmäillä noita keskikokoisia, niissä on jo enemmän potkua kuin Kotarin 990:ssä aikanaan, ja painoa 30-40kg vähemmän. Harmi että niissä on suppeampi varustelu. Tourinkiin pidän aktiivivakkaria tarpeellisena, etenkin nyt kun siihen on tottunut. Motobobin videossa mainostettiin jotakin kamerapohjaista varoitussysteemiä. Vaikutti fiksulta vaikkei se ilmeisesti vakkaria korvaakaan. Tossa multin vakkarissa voisi olla kyllä varoitustoiminto aina päällä, eli jos etäisyys edellä olevaan ajoneuvoon pienenee liian nopeasti, se antaisi jonkin indikaation, vähän samaan tapaan kuin takatutka varoittaa vierelle tulijoista.
Mikä keskikokoinen on noin paljo 990A;a keveåmpi ja yli 100hv.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Harri Hemmilä
Viestit: 1230
Liittynyt: Pe Loka 26, 2007 11:15 pm
Pyörä: Trek Roscoe 6
Paikkakunta: Ylivieska

Re: BMW R1300GS

Viesti Kirjoittaja Harri Hemmilä »

Onhan tuo Gessun keula van ihan p*rkeleen ruma.
Eipä tuommoseen oo varaa ensimmäiseen 10 vuoteen, jospa se silmä tottuisi... :D
BMW f 650 Gs Dakar -01 ---> BMW f 800 Gs -08 ---> BMW R 1200 GS Lc 2013 ---> Polkupyörä
Avatar
Hanski T
Viestit: 569
Liittynyt: To Tammi 15, 2009 8:53 pm
Pyörä: Ducati MTS V4S ja Streetfighter S

Re: BMW R1300GS

Viesti Kirjoittaja Hanski T »

Peltsi kirjoitti: Pe Syys 29, 2023 7:20 am
Hanski T kirjoitti:
Peltsi kirjoitti: La Kesä 26, 2021 8:17 pm Oiski niin että tulis 17/17 renkailla. Vois jengi laittaa rehellisesti Pilot Roadia tai Roadteväc 01 alle miettimättä että miltå se nyt näyttää muiden silmissä.
Motobobin videon https://www.youtube.com/watch?v=hCHJozVbrJAmukaan etunen on edelleen 19". Mutta kevennystä on tullut 12 kg, painoa ajovalmiina 237 kg. Siihen kun laittaa laukut ja hieman matkakamaa niin massaa on kyllä edelleen, tosin niin on muissakin isoissa matkaenskoissa. Mutta hyvä juttu, kirittäjiä tarvitaan aina.

Ehkä tässä pitää alkaa silmäillä noita keskikokoisia, niissä on jo enemmän potkua kuin Kotarin 990:ssä aikanaan, ja painoa 30-40kg vähemmän. Harmi että niissä on suppeampi varustelu. Tourinkiin pidän aktiivivakkaria tarpeellisena, etenkin nyt kun siihen on tottunut. Motobobin videossa mainostettiin jotakin kamerapohjaista varoitussysteemiä. Vaikutti fiksulta vaikkei se ilmeisesti vakkaria korvaakaan. Tossa multin vakkarissa voisi olla kyllä varoitustoiminto aina päällä, eli jos etäisyys edellä olevaan ajoneuvoon pienenee liian nopeasti, se antaisi jonkin indikaation, vähän samaan tapaan kuin takatutka varoittaa vierelle tulijoista.
Mikä keskikokoinen on noin paljo 990A;a keveåmpi ja yli 100hv.
Eiks kotarin 890 tarjoile yli 100 kaakkia? Mutta nythän on käynyt niin että 990 voidaan lukea jo tuohon keskikastiin kuten vaikka duksun desert x. "Isot" on sitten 1200 jne...mutta vähän huonosti kirjoitin, tarkoitin että nuo keskikokoiset olisivat kevyempiä kuin isot.
SF 1098S
MTS V4S
Peltsi
Viestit: 2820
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: BMW R1300GS

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Hanski T kirjoitti:
Peltsi kirjoitti: Pe Syys 29, 2023 7:20 am
Hanski T kirjoitti: Motobobin videon https://www.youtube.com/watch?v=hCHJozVbrJAmukaan etunen on edelleen 19". Mutta kevennystä on tullut 12 kg, painoa ajovalmiina 237 kg. Siihen kun laittaa laukut ja hieman matkakamaa niin massaa on kyllä edelleen, tosin niin on muissakin isoissa matkaenskoissa. Mutta hyvä juttu, kirittäjiä tarvitaan aina.

Ehkä tässä pitää alkaa silmäillä noita keskikokoisia, niissä on jo enemmän potkua kuin Kotarin 990:ssä aikanaan, ja painoa 30-40kg vähemmän. Harmi että niissä on suppeampi varustelu. Tourinkiin pidän aktiivivakkaria tarpeellisena, etenkin nyt kun siihen on tottunut. Motobobin videossa mainostettiin jotakin kamerapohjaista varoitussysteemiä. Vaikutti fiksulta vaikkei se ilmeisesti vakkaria korvaakaan. Tossa multin vakkarissa voisi olla kyllä varoitustoiminto aina päällä, eli jos etäisyys edellä olevaan ajoneuvoon pienenee liian nopeasti, se antaisi jonkin indikaation, vähän samaan tapaan kuin takatutka varoittaa vierelle tulijoista.
Mikä keskikokoinen on noin paljo 990A;a keveåmpi ja yli 100hv.
Eiks kotarin 890 tarjoile yli 100 kaakkia? Mutta nythän on käynyt niin että 990 voidaan lukea jo tuohon keskikastiin kuten vaikka duksun desert x. "Isot" on sitten 1200 jne...mutta vähän huonosti kirjoitin, tarkoitin että nuo keskikokoiset olisivat kevyempiä kuin isot.
Joo kaakkeja, mutta painossa ei eroa.

Mutta eipä sotketa tätä enempää.

Mitään ei värähdä uuden Gessun kohdalla. Lienenkö rikki.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Vastaa Viestiin