pmw kirjoitti:Katoin tossa mustastalahdesta kotio noita lämpötiloja.
Optimaalinen lämpö mitä oon todennu nesteelle on n. 85 C.
Tällön mun öljylämpömittari näytti 150F. Pyöri siinä 125-150F välissä aika paljo. Eli siellä 51-65C välissä.
Ilman flektejä tosiaan nesteen lämmöt nousee äkkiä sinne 100C paikkeille.
ps. piti aika kovaa ääntä kun lähdit siitä sinne ylämäkeen

Hyvä tietää, eli keskustassa rällääminen vakio syyläreillä ja yhden flektin kanssa ei pitäisi saada pyörää keittämään. Onhan vakio syylärin korkilla jäähdytysjärjestelmän kiehumispiste n. 130 astetta. Eikö 10w-40 öljytkin säilytä riittävät voiteluominaisuudet reiluun 100 asteeseen asti? Pyörä perse tuntumalta tunnutti käyvän erittäin kuumana, mutta totuus taitanee olla toisenlainen. Vertailun kohteena juuri ostamani CBR 1100 XX kävi keskustassa korkeimmillaan 110 asteessa, joka googletettuna on pyörälle tyypillistä.
Ääniin sen verran kommenttia, että eikös se korvannut puuttuvan tehon?

Nyt siis kävi siten, että pyörä lähti säilöön/ remonttiin toiselle puolelle Suomea, kun puristukset/tehot näyttivät olevan kateissa ja öljynsyönti kiihtyi kiihtymistään: lopuksi jopa pölläytteli joka kerta, kun aukaisi urkua. Tarkoituksena on siis avata moottori pistää kuntoon ja jättää odottamaan omia harrastetiloja.
Näin etukäteen ajattelin tilata moottoriin tiivistesarjan ja venttiilivarsien kumet. Uusia mäntiä löytyykin hyllystä kaksi kappaletta: HRC mäntä ja JE-pistonsin vakio puristussuhteella oleva. Voikohan HRC:n männän laittaa koneeseen ilman muita kitin osia? Olisikohan jotain muuta, mitä moottoriin kannattaa vaihtaa, kun se on pöydällä osissa? Hommahan menisi niin kuin strömsössä, jos olisi jo kaikki osat valmiina, kun konetta avaisi, eikä mitään yllätyksiä tulisi. Saa nähdä...
Mielenkiintoinen yksilö, mittarissa vasta 30tkm ja moottoriin oltiin kajottu jo aikaisemminkin edellisten omistajien toimesta ja vaihdettu ainakin uusi nokka-akseli.
