Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- Koheltaja
- Viestit: 7812
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: T7
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Kyllä kyllä, mutta aika erikoinen perustelu siihen, että jotkut asiat voi tehdä sinne päin kun samalla rahalla sen saisi tehtyä pykälää paremmaksi. Pyörä on itsessään tällä vuosikymmenellä mutta jostain käsittämättömästä syystä ei olla viitsitty tehdä takakepille mitään, uusi shimmipakka ei montaa senttiä olisi maksanut lisää. Silloin takakeppi olisi ollut edes alueella, mitä se ei ole koko L historian aikana ollut.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
sillä että säästää muutaman sentin per pyörä voi olla semmonen vaikutus että joku ostopäällikkö saa vuosibonareiden ehdot täyteen
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Aika moni olis varmaan valmis vähän mksamaankin että alusta olis heti kohtuullinen.
- Koheltaja
- Viestit: 7812
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: T7
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Tämä pitää valitettavasti paikkansa monella alalla, millään mitään väliä kunhan raha liikkuu omaan taskun suuntaan.
Kylätason kurapyöräilijä.
-
- Viestit: 324
- Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
- Pyörä: 690 Enduro R -15
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Tiukemman shimmin laittaminen vaimennukseen ja jäykemmän jousen laittaminen ei maksa senttiäkään ylimääräistä. Tehtaan ammattikoeajajat ovat ajaneet ja kehittäneet pyörää lukemattomia kilometrejä ja todenneet, että jousitus on aivan paska, mutta moisille välttäköön?
Voi olla pikemminkin kyse siitä, että Suomalainen (matka)enduroharrastaja harrastaa täysin erityyppistä ajoa ja odottaa pyörältä paljon enemmän, kuin mihin se on tarkoitettu. Jos pyörä on säädetty 50-60kg thaikulle tai intialaiselle/pakistanilaiselle maalaiselle arkiajoon peruskulkuneuvoksi, harrastaja pettyy taatusti, kun pyörä viedään enduropolulle tai crossiradalle, jossa harrastaja harrastaa urheilumoottoripyöräilyä, eikä paikasta toiseen siirtymistä. Sama kuin ottaa normaali Toyotan perhefarmari ja valittaa kuinka paska se on Alastarolla tai rallin pikataipaleella. Renkaat eivät pidä, tehoa ei ole, alusta kallistelee ja lyö pohjaan ja jarrut häipyvät kahden kierroksen/kilometrin jälkeen.
Tämmöisessä Hondassa ei ole muuta premiumia kuin Suomen hinta. Sitä ei ole tehty moottoriurheilu- tai harrastevälineeksi, vaan arkikulkuneuvoksi.
Jos harrastaa autourheilua, pitää hankkia urheiluauto tai rakentaa sellainen. Jos harrastaa urheilumoottoripyöräilyä, pitää ostaa urheilumoottoripyörä tai tehdä sellainen. ihan samasta asiasta on kyse. Corolla ei ole urheiluauto, eikä CRF300 ole urheilumoottoripyörä.
Voi olla pikemminkin kyse siitä, että Suomalainen (matka)enduroharrastaja harrastaa täysin erityyppistä ajoa ja odottaa pyörältä paljon enemmän, kuin mihin se on tarkoitettu. Jos pyörä on säädetty 50-60kg thaikulle tai intialaiselle/pakistanilaiselle maalaiselle arkiajoon peruskulkuneuvoksi, harrastaja pettyy taatusti, kun pyörä viedään enduropolulle tai crossiradalle, jossa harrastaja harrastaa urheilumoottoripyöräilyä, eikä paikasta toiseen siirtymistä. Sama kuin ottaa normaali Toyotan perhefarmari ja valittaa kuinka paska se on Alastarolla tai rallin pikataipaleella. Renkaat eivät pidä, tehoa ei ole, alusta kallistelee ja lyö pohjaan ja jarrut häipyvät kahden kierroksen/kilometrin jälkeen.
Tämmöisessä Hondassa ei ole muuta premiumia kuin Suomen hinta. Sitä ei ole tehty moottoriurheilu- tai harrastevälineeksi, vaan arkikulkuneuvoksi.
Jos harrastaa autourheilua, pitää hankkia urheiluauto tai rakentaa sellainen. Jos harrastaa urheilumoottoripyöräilyä, pitää ostaa urheilumoottoripyörä tai tehdä sellainen. ihan samasta asiasta on kyse. Corolla ei ole urheiluauto, eikä CRF300 ole urheilumoottoripyörä.
KTM 690 Enduro R -15
Ducati Streetfighter 1098 -10
Ducati Streetfighter 1098 -10
- Koheltaja
- Viestit: 7812
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: T7
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Edit: Ehkä Honda on testeissään todennut ettei halpaa keppiä voi tehdä tömäkämmäksi että se kestää käyttöpyörässä sen 20 vuotta. Tämä kun on tärkeä asia Hondalle että vehkeet toimii maailman tappiin tekemättä niille mitään ylimääräistä. Parempi keppi olisi nostanut hintaa ja aftermarketit tarjoaa mielellään eri vaihtoehtoja eri tasoisille lompakoille ja käyttäjille.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Täysin samaa mieltä. Vaikka tämän olen tilannutkin niin odotan sen olevan juuri tuon hintason vehje ja juuri sellainen ”dual sport” jolla voi edes kohtuullisesti siirtyä paikasta toiseen tai mennä vähän huonommallakin polulla mutta kunnolliseen enduroon tästäkään ei ole.B12 kirjoitti: ↑Ke Tammi 13, 2021 7:06 pm Jos harrastaa autourheilua, pitää hankkia urheiluauto tai rakentaa sellainen. Jos harrastaa urheilumoottoripyöräilyä, pitää ostaa urheilumoottoripyörä tai tehdä sellainen. ihan samasta asiasta on kyse. Corolla ei ole urheiluauto, eikä CRF300 ole urheilumoottoripyörä.
Reilulla 12t€:lla saa Teneren (olen omistanut). On laatu peli mutta 200kg painolla ei asiaa kunnon kurapoluille.
Reilulla 10t€:lla saa vaikkapa Beta 300RR:n (täysverinen kisaenska, olen omistanut)
Mitä lie maksaa nykyään KTM EXC 300 tai 450? Copypaste edellisen kanssa, omistanut useamman. Näillä mennä missä vaan, ainoastaan kuskin uskallus alkaa olla rajoite.
7190€:lla saa Hondan. Nähtäväksi jää lunastaako itselläni jonkinsortin edes välttävän dualsportin määritelmää. 140kg, tuskin jää joka paskavelliin kiinni mutta ei sinne päinkään mitä beta tai kotari on. Eikä varmaan lähellekään matkaendurona mitä Tenere on, lajinsa parhain tai ainakin parhaimmasta päästä.
4500€:lla saa 125cc Honda mankin. Jep, näitäkin ollut kaksi kappaletta
Mutta pääpointtini:
Laitteita on eri tarkoitukseen ja eri hintaan, katotaan miksi tämä jää.
Ilman kokemusta laitteesta en itse ainakaan tuomitse tätäkään hankintaani. Aika näyttää mutta aika montaa omistanutta vehjettä uskallan myös arvostella ihan vaan todellisen kokemuksen perusteella
Viimeksi muokannut Leka79, Ke Tammi 13, 2021 9:08 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Noloo Enduro Team-
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Ja edelliseen lisäyksenä että joka tapauksessa mielenkiintoinen laite.
Jos ei sykähdytä niin vaihtoon. Ei järkevää mutta niin kauan kun voi tehdä ja hengittää, kannattaa tehdä kaikki mitä ikinä keksii ja haluaa tehdä. Moni muukin asia maksaa, mulla kaikki ”ylimääräinen” on aina mennyt moottorivehkeisiin. Miksi? Koska mä voin ja mulla ei ole mikään sitku vaan nytku.
Iloa kevään ja mopoilukelien odotteluun
Jos ei sykähdytä niin vaihtoon. Ei järkevää mutta niin kauan kun voi tehdä ja hengittää, kannattaa tehdä kaikki mitä ikinä keksii ja haluaa tehdä. Moni muukin asia maksaa, mulla kaikki ”ylimääräinen” on aina mennyt moottorivehkeisiin. Miksi? Koska mä voin ja mulla ei ole mikään sitku vaan nytku.
Iloa kevään ja mopoilukelien odotteluun
-Noloo Enduro Team-
-
- Viestit: 1974
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE & Montesa 315
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Tätä teoriaa olen pyöritellyt päässäni noiden surkeimpien iskarien osalta. Jos sinne aletaan tumppaamaan enemmän energiaa lämmöksi, lyhenee käyttöikä. Sekin vähän säästää iskaria jos sillä ei yksinkertaisesti pysty ajamaan kovaaKoheltaja kirjoitti: ↑Ke Tammi 13, 2021 7:50 pm Edit: Ehkä Honda on testeissään todennut ettei halpaa keppiä voi tehdä tömäkämmäksi että se kestää käyttöpyörässä sen 20 vuotta. Tämä kun on tärkeä asia Hondalle että vehkeet toimii maailman tappiin tekemättä niille mitään ylimääräistä. Parempi keppi olisi nostanut hintaa ja aftermarketit tarjoaa mielellään eri vaihtoehtoja eri tasoisille lompakoille ja käyttäjille.

- Koheltaja
- Viestit: 7812
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: T7
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Samaa mieltä, varsinkin Rally, joka on ainoa kiinnostava tuossa koko ja hintaluokassa.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Rouvalle hankin 250 rallyn ja ajelin sillä itsekkin. Mopohan se oli ja vähän pehmeä jousitus,muuten mukava pyörä ajella kovia polkuja ja hiekkateitä.
Itsellä oli honun 650 xr pyörä. Siinä paukut riitti kun oli vielä vähän piristetty. Ikää kun tulee niin ei jaksa enään polkea vehkeitä käyntiin. Nyt tallissa jammu 600tt ja 660 tenere. tehoa molimissa vanhalle äjälle sopivasti
Itsellä oli honun 650 xr pyörä. Siinä paukut riitti kun oli vielä vähän piristetty. Ikää kun tulee niin ei jaksa enään polkea vehkeitä käyntiin. Nyt tallissa jammu 600tt ja 660 tenere. tehoa molimissa vanhalle äjälle sopivasti

Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Ja säästää ihan koko mopoa moottoria myöden samalla!
-
- Viestit: 324
- Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
- Pyörä: 690 Enduro R -15
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Nuo Öhlinsit ja WP ym vaativat ihan oikeaa huoltoa määrävälein. Jos huollon laiminlyö, on iskari hyvässä lykyssä entinen, kun liukuholkit kuluvat loppuun ja kuluttavat iskarin rungon tärviölle. Sitten marmoritiskiltä uusi 1500€ hintaan. Hondan arkikulkuneuvon perusperiaatteeseen ei varmaankaan kuulu 200€ (marmorilla) iskarihuolto kerran vuodessa, eivätkä merkkihuollot juurikaan taida edes tehdä. Urheilumoottoripyörissä on kalliit huollettavat iskarit, joihin saa ihan varaosiakin. Halpispumput vaihdetaan uuteen kun veltostuvat.skuikka kirjoitti: ↑Ke Tammi 13, 2021 9:10 pmTätä teoriaa olen pyöritellyt päässäni noiden surkeimpien iskarien osalta. Jos sinne aletaan tumppaamaan enemmän energiaa lämmöksi, lyhenee käyttöikä. Sekin vähän säästää iskaria jos sillä ei yksinkertaisesti pysty ajamaan kovaaKoheltaja kirjoitti: ↑Ke Tammi 13, 2021 7:50 pm Edit: Ehkä Honda on testeissään todennut ettei halpaa keppiä voi tehdä tömäkämmäksi että se kestää käyttöpyörässä sen 20 vuotta. Tämä kun on tärkeä asia Hondalle että vehkeet toimii maailman tappiin tekemättä niille mitään ylimääräistä. Parempi keppi olisi nostanut hintaa ja aftermarketit tarjoaa mielellään eri vaihtoehtoja eri tasoisille lompakoille ja käyttäjille.![]()
Tuossa minun Ducatissakin S-mallissa tehtaan korjaamokäsikirja sanoo, että takaiskari viedään Öhlins-huoltoon, mutta perusmallin Showa vaihdetaan uuteen jos ongelmia on. Showan toki pystyy huoltamaan ihan samalla tavalla ja varaosiakin saa esim kelkkaiskareista, mutta tehtaan politiikka on sellainen.
KTM 690 Enduro R -15
Ducati Streetfighter 1098 -10
Ducati Streetfighter 1098 -10
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Allekirjoitan tämän täysin ja olen samaa mieltä että ei olisi paljoa tarvinnut Hondalta tehdäkseen piirun verran paremman tai edes säädettävän vaimennuksen mutta yleisesti ottaen konteksti tässä kohtaa on väärä. Jos joku oikeasti ostaa tuon CRF300L:n hyttysen osoittamaan käyttöön niin mennään aivan metsään.Ei toimi, valitettavastiKoheltaja kirjoitti: ↑Ti Tammi 12, 2021 5:50 pm Hyttysen alla näkee takapään vaimennuksen toimimattomuuden, pohjaamisia ja takakorkeita. Voi kuvitella mikä on käytös kun kuskiksi laittaan pohjoismaalainen ampiainen tai kimalainen. En millään jaksa uskoa että pyörän hinta olisi noussut jos takakeppi oltaisiin shimmattu uudestaan tömäkämmäksi, sitä ne thaimaan nyrkkipajat tekee jälkeenpäin eikä videoiden perusteella ainakaan huonommaksi mennyt.
Vertailu ja käyttötarkoitus pitää tämän vehkeen kohdalla pitää ns ”dual sportiksi” tähtäävään kategoriaa soveltuviin vehkeisiin kuten esimerkiksi Kawasaki KLX300, Yamaha WR250 jne ja verrata sitä mihin kyseiset pyörämallit soveltuu. Se onko Hondasta miksikään tuossa kategoriassa, jää nähtäväksi. Hyttysen osoittamaan käyttöön Hondasta ei koskaan tule olemaan.
Ja korostettakoon että tämä ei siis ole nimimerkki koheltajalle mikään henkilökohtainen arvostelu. Ymmärtänette varmaan mitä tarkoitan.
-Noloo Enduro Team-
- Koheltaja
- Viestit: 7812
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: T7
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Honda CRF 300L ja CRF 300 rally
Nämä on juuri ne joihin olen Hondaa aina verrannut, Kawasaki on osoittanut että Hondan kanssa saman hintaluokan pyörässä voi olla kohtalaisen toimiva alusta, ja vieläpä säädettävä. WR250R on noihin kahteen verrattuna paremmalla alustalla ja hinnaltaan kallein eikä ole suoraan verrattavissa CRFL:ään.
Näkemykset ja mielipiteet täällä riitelee, ei henkilöt eikä nimimerkit

Kylätason kurapyöräilijä.