KTM 1190 Adventure
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- Pete K2
- Viestit: 689
- Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 10:41 pm
- Pyörä: KTM 1190 Adv R
- Paikkakunta: Valkeakoski
- Viesti:
Re: KTM 1190 Adventure
Vinkkejä valojen parannukseen?
Ei noi originaalivalot nyt ihan kelvottomat ole, mutta paremmatkin sais olla.
Toimivia vinkkejä mopon omien valojen parannukseen ja/tai hyvistä sopivan kokoisista lisäpitkistä (mielellään led).
Mulla olis 690:n jäljiltä hyvä led-patteri, mutta hankala saada sopimaan 1190:n keulalle.
Lisäpitkät pitäis vissiin olla sopivan kokoiset pyöreät, mitkä sais kaatumarautoihin kiinni(?).
Edit: Onko näistä kokemusta?
http://www.cyclopsadventuresports.com/- ... _p_93.html
Ei noi originaalivalot nyt ihan kelvottomat ole, mutta paremmatkin sais olla.
Toimivia vinkkejä mopon omien valojen parannukseen ja/tai hyvistä sopivan kokoisista lisäpitkistä (mielellään led).
Mulla olis 690:n jäljiltä hyvä led-patteri, mutta hankala saada sopimaan 1190:n keulalle.
Lisäpitkät pitäis vissiin olla sopivan kokoiset pyöreät, mitkä sais kaatumarautoihin kiinni(?).
Edit: Onko näistä kokemusta?
http://www.cyclopsadventuresports.com/- ... _p_93.html
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS
Re: KTM 1190 Adventure
[quote="Pete K2"]Vinkkejä valojen parannukseen?
Ei noi originaalivalot nyt ihan kelvottomat ole, mutta paremmatkin sais olla.
Toimivia vinkkejä mopon omien valojen parannukseen ja/tai hyvistä sopivan kokoisista lisäpitkistä (mielellään led).
Mulla olis 690:n jäljiltä hyvä led-patteri, mutta hankala saada sopimaan 1190:n keulalle.
Lisäpitkät pitäis vissiin olla sopivan kokoiset pyöreät, mitkä sais kaatumarautoihin kiinni(?).
Edit: Onko näistä kokemusta?
http://www.cyclopsadventuresports.com/- ... _p_93.html[/quote]
Nimim. terhogr on asennellut melkoset valaistukset 1190 adv ärrään.(ilmeisesti jotain xenon osastoa) Kysyppäs häneltä ,et mitä hän on laittanut kun ei näytä can-väyläkään milläänlailla herjaavan.
Ei noi originaalivalot nyt ihan kelvottomat ole, mutta paremmatkin sais olla.
Toimivia vinkkejä mopon omien valojen parannukseen ja/tai hyvistä sopivan kokoisista lisäpitkistä (mielellään led).
Mulla olis 690:n jäljiltä hyvä led-patteri, mutta hankala saada sopimaan 1190:n keulalle.
Lisäpitkät pitäis vissiin olla sopivan kokoiset pyöreät, mitkä sais kaatumarautoihin kiinni(?).
Edit: Onko näistä kokemusta?
http://www.cyclopsadventuresports.com/- ... _p_93.html[/quote]
Nimim. terhogr on asennellut melkoset valaistukset 1190 adv ärrään.(ilmeisesti jotain xenon osastoa) Kysyppäs häneltä ,et mitä hän on laittanut kun ei näytä can-väyläkään milläänlailla herjaavan.
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
How much fun did you have doing it
- Pete K2
- Viestit: 689
- Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 10:41 pm
- Pyörä: KTM 1190 Adv R
- Paikkakunta: Valkeakoski
- Viesti:
Re: KTM 1190 Adventure
Cyclopsit tilattu. Laittelen vertailukuvia, kun saapuvat. Menee varmaan ainakin pari-kolme vkoa.Pete K2 kirjoitti: http://www.cyclopsadventuresports.com/- ... _p_93.html
Hintaa jäi postikuluilla 200 eur ja jos napsahtaa tulliin, niin nousee 250 euroon.
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS
Re: KTM 1190 Adventure
Morjens adve-kuskit!
Olisiko kenelläkään tarvetta jouten jääneelle Giwin pohjapanssarille ? hinta 150€
Linkki tuonne myyntipalstalle, siellä kuva:
viewtopic.php?f=11&t=38051
Olisiko kenelläkään tarvetta jouten jääneelle Giwin pohjapanssarille ? hinta 150€
Linkki tuonne myyntipalstalle, siellä kuva:
viewtopic.php?f=11&t=38051
- Pete K2
- Viestit: 689
- Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 10:41 pm
- Pyörä: KTM 1190 Adv R
- Paikkakunta: Valkeakoski
- Viesti:
Re: KTM 1190 Adventure
1190 Adv R 2016, 8000 km huolto (huoltovälihän 15 tkm, mutta teen aina väliöljynvaihdon puolivälissä).
Näissä laitteissa kovasti pelottaa ihmisiä (vieläkin, mitä olen jutellut ihmisten kanssa) ilmanputsarin tiiviys.
Laitoin heti uutena unifilterin putsarin. Imuputkiin en laittanut unifilterin "sukkia", vaan KTM Powerparts verkot.
Nyt ajettu 8 tkm ja välillä aika pölyisissäkin oloissa ja kotelo puhdas kuin vauvan pylly. Suodatin myös tuntuu toimivan todella hyvin, koska vain esisuodatin oli hiukan musta näillä kilometreillä. Ei siis kannata jättää näin makeeta mopoa ostamatta vain putsarin tiiviyspelon vuoksi. Alla muutama kuva aiheesta. Pohjapanssari puolestaan oli aika kärsineen oloinen, vaikka mielestäni vielä mitään hard offroadia en ole päässyt ajamaan. Pitää talvella tsekata, mitä tuolle pitäis tehdä parannuksia. Sitten vinkkikysymys.
Kone on märkä öljystä etupuolelta pakoputken alapuolelta. Onko vinkkiä, mistä hikoilisi? Nopeeta tsekkasin ne ruuvit, mitä näin ja olivat kaikki kiinni. Pitää pestä se puhtaaksi ja ruveta tarkkaileen, mistä tulee.
Näissä laitteissa kovasti pelottaa ihmisiä (vieläkin, mitä olen jutellut ihmisten kanssa) ilmanputsarin tiiviys.
Laitoin heti uutena unifilterin putsarin. Imuputkiin en laittanut unifilterin "sukkia", vaan KTM Powerparts verkot.
Nyt ajettu 8 tkm ja välillä aika pölyisissäkin oloissa ja kotelo puhdas kuin vauvan pylly. Suodatin myös tuntuu toimivan todella hyvin, koska vain esisuodatin oli hiukan musta näillä kilometreillä. Ei siis kannata jättää näin makeeta mopoa ostamatta vain putsarin tiiviyspelon vuoksi. Alla muutama kuva aiheesta. Pohjapanssari puolestaan oli aika kärsineen oloinen, vaikka mielestäni vielä mitään hard offroadia en ole päässyt ajamaan. Pitää talvella tsekata, mitä tuolle pitäis tehdä parannuksia. Sitten vinkkikysymys.
Kone on märkä öljystä etupuolelta pakoputken alapuolelta. Onko vinkkiä, mistä hikoilisi? Nopeeta tsekkasin ne ruuvit, mitä näin ja olivat kaikki kiinni. Pitää pestä se puhtaaksi ja ruveta tarkkaileen, mistä tulee.
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS
Re: KTM 1190 Adventure
Onko tuo ktm powerparts-panssari, revennyt hitsisaumoista ? Mietin josko sittenkin pidän tuon Givin panssarin, siinä saumat niittaamalla kiinni.Pete K2 kirjoitti:1190 Adv R 2016, 8000 km huolto (huoltovälihän 15 tkm, mutta teen aina väliöljynvaihdon puolivälissä).
Näissä laitteissa kovasti pelottaa ihmisiä (vieläkin, mitä olen jutellut ihmisten kanssa) ilmanputsarin tiiviys.
Laitoin heti uutena unifilterin putsarin. Imuputkiin en laittanut unifilterin "sukkia", vaan KTM Powerparts verkot.
Nyt ajettu 8 tkm ja välillä aika pölyisissäkin oloissa ja kotelo puhdas kuin vauvan pylly. Suodatin myös tuntuu toimivan todella hyvin, koska vain esisuodatin oli hiukan musta näillä kilometreillä. Ei siis kannata jättää näin makeeta mopoa ostamatta vain putsarin tiiviyspelon vuoksi. Alla muutama kuva aiheesta. Pohjapanssari puolestaan oli aika kärsineen oloinen, vaikka mielestäni vielä mitään hard offroadia en ole päässyt ajamaan. Pitää talvella tsekata, mitä tuolle pitäis tehdä parannuksia. Sitten vinkkikysymys.
Kone on märkä öljystä etupuolelta pakoputken alapuolelta. Onko vinkkiä, mistä hikoilisi? Nopeeta tsekkasin ne ruuvit, mitä näin ja olivat kaikki kiinni. Pitää pestä se puhtaaksi ja ruveta tarkkaileen, mistä tulee.
Minulla kilometrejä 6500 ei öljyvuotoja, ilmanputsarin ja öljyhuollon vois tosiaan tehdä kun tuntuu se 15 000 km huolto niin kaukaiselta. Millaiset renkaat Pete K2 on alla ? Takana minulla toiminut loistavasti TKC80 ja mitas e10 mutta molemmat kestivät vain 2500 km. Harkinnut jos kokeilisi TKC70:siä mutta epäilyttää maastoeteneminen niillä.
Re: KTM 1190 Adventure
Tekeekö niillä Powerparts verkoilla mitään? Itsellä oli Unifiltterit tämän kesän eli noin 8000km. Snorkkeleissa oli nuo tötteröt.
Huomasi vaan että tehoja tuli kummasti lisää, kun otin ne pois tuossa pari viikkoa sitten. Kovasti oli likaa kertynyt noihin sukkiin pohjaan asti. Itse boksia en vielä avannut.
Huomasi vaan että tehoja tuli kummasti lisää, kun otin ne pois tuossa pari viikkoa sitten. Kovasti oli likaa kertynyt noihin sukkiin pohjaan asti. Itse boksia en vielä avannut.
- Pete K2
- Viestit: 689
- Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 10:41 pm
- Pyörä: KTM 1190 Adv R
- Paikkakunta: Valkeakoski
- Viesti:
Re: KTM 1190 Adventure
Panssari on Powerparts panssari. Se tuntuu kädessä todella vahvalta, mutta ei näköjään käytössä ole sitä. Toisaalta mopo/pakoputki on täysin ehjä, että onhan se asiansa ajanut. Kuvassa toi Givin panssari näyttää heppoiselta. Ennemmin luottaisin kuitenkin tuohon Powerpartsiin.Jarppi kirjoitti: Onko tuo ktm powerparts-panssari, revennyt hitsisaumoista ? Mietin josko sittenkin pidän tuon Givin panssarin, siinä saumat niittaamalla kiinni.
...Millaiset renkaat Pete K2 on alla ? Takana minulla toiminut loistavasti TKC80 ja mitas e10 mutta molemmat kestivät vain 2500 km. Harkinnut jos kokeilisi TKC70:siä mutta epäilyttää maastoeteneminen niillä.
Olen kokeillut vähän kaikenlaisia renkaita, kun olen yrittänyt löytää itselle sopivat. Alla kokeilut/kokemukset:
Edessä:
TKC80, Hyvä yleisrengas sekä soralle, että asfaltille. Kesti noin 6000 km. Ei sovellu märkään saveen/ruohikkoon.
Continental Trail Attack2, Assulle hyvä. Kovapohjaisella sorallakin pärjää. Ei irtosoralle, eikä maastoon missään nimessä.
Metzeler Unicross, Hyvä rengas soralle ja maastoon. Pitää hyvin myös märällä/liukkaalla. Assulla pitkä nappula kaatuu kurvissa ja on välillä ilkee, muta jos ajaa assukurvit järjellisesti, niin menee sielläkin.
Metzeler Six Days Enduro, Hard. Odottaa tallissa, kokeilematta. Näillä kuulemma moni ajoi Naruskan reissulla tänä kesänä isoilla enduroilla.
-> Mulla käyttöön menee: Euroopan reissulle Trail Attack2, Yleisrenkaana TKC80, Maastoon Unicross
Takana:
TKC80, Hyvä yleisrengas sekä soralle, että asfaltille. Kesti hyvänä noin 2000 km, jonka jälkeen ei kulunut enää millään. Vaihdoin pois 3500km kohdalla. Ei sovellu märkään saveen/ruohikkoon.
Continental Trail Attack2, Assulle hyvä. Kovapohjaisella sorallakin pärjää. Ei irtosoralle, eikä maastoon missään nimessä. Jopa kuivalla nurmella pirullisen liukas.
Mitas E07, ok yleisrengas assulle ja helpolle soralle matkavauhtiin. Ei sovellu irtosoralle urheilulliseen vauhtiin, eikä missään nimessä märälle/liukkaalle nurmelle.
Mitas E09, Tähän mennessä ehkä paras "karkea" rengas, mitä tälle vanteelle saa. Jos en löydä mistään ohuemmalla kehällä olevaa vannetta, niin tällä ajetaan maastoajot jatkossa. Meni jo 900km aikana urheilullisessa soratieajossa surkean näköiseen kuntoon, vaikka pintaa vielä on. Kestänee 1500-2000 km.
-> Jatkossa. Koska vielä hyvää karkeaa rengasta taakse ei ole löytynyt niin haku jatkuu edelleen. Jatkossa varmaan tilailen TKC80/E09/E07 -renkaita, kunnes parempia tulee vastaan.
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS
- Pete K2
- Viestit: 689
- Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 10:41 pm
- Pyörä: KTM 1190 Adv R
- Paikkakunta: Valkeakoski
- Viesti:
Re: KTM 1190 Adventure
Juuri tuon vuoksi (iso tehohäviö) en laittanut unifilterin sukkia, kun se itse filtterikin on varmaan 7 cm paksu. Mietin, että sellainen kompo voisi olla hyvä, että unifilter kannan tiiviste, KTM paperisuodatin ja unifilter sukat. Näin unifilter sukat olisi helppo ottaa tiheämmin pois ja pestä. Tuo ilmansuodattimen pesu/vaihto ottaa kuitenkin aikaa sellainen 1-1,5 h.Mänäk kirjoitti:Tekeekö niillä Powerparts verkoilla mitään? Itsellä oli Unifiltterit tämän kesän eli noin 8000km. Snorkkeleissa oli nuo tötteröt.
Huomasi vaan että tehoja tuli kummasti lisää, kun otin ne pois tuossa pari viikkoa sitten. Kovasti oli likaa kertynyt noihin sukkiin pohjaan asti. Itse boksia en vielä avannut.
Nuo Powerparts verkot ei varmaan paljoa tee, mutta ottaa nut isommat kivet ainakin talteen.
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS
- Pete K2
- Viestit: 689
- Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 10:41 pm
- Pyörä: KTM 1190 Adv R
- Paikkakunta: Valkeakoski
- Viesti:
Re: KTM 1190 Adventure
Olisi ollut kivä nähdä filtterin kunto, kun sukatkin on selvästi ottaneet paljoa likaa talteen. Eli, pärjäisikö tosiaan pelkillä sukilla kuinka pitkälle. Paperisuodatin tietty lisäksi.Mänäk kirjoitti:Itsellä oli Unifiltterit tämän kesän eli noin 8000km. Snorkkeleissa oli nuo tötteröt.
Jos avaat systeemin lähiaikoina, niin laita kuva unifilterin suodattimen kunnosta ennen pesua.
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS
-
Jani M
- Viestit: 2305
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -25 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: KTM 1190 Adventure
Jos renkaan hinta ei ole este, niin Pirelli Scorpion Rally voisi olla varteenotettava maastomallinen rengas 1190:iin. Ohessa Riemannin video, jossa kehuu estoitta rengasta.
https://www.youtube.com/watch?v=3FTECZkd0zE
Ei ole saatavana taakse 18-tuumaisena kuin 140 leveänä, mutta videolla näytti kohtuullisesti istuvan silti leveällä vanteella. Esimerkiksi Ducati Multistrada Enduroa näyttää saavan Scorpion Rallylla varustettuna jo tehtaalta ja monissa promokuvissa on juuri ne alla.
https://www.pirelli.com/tyres/en-ww/mot ... escription
https://www.youtube.com/watch?v=3FTECZkd0zE
Ei ole saatavana taakse 18-tuumaisena kuin 140 leveänä, mutta videolla näytti kohtuullisesti istuvan silti leveällä vanteella. Esimerkiksi Ducati Multistrada Enduroa näyttää saavan Scorpion Rallylla varustettuna jo tehtaalta ja monissa promokuvissa on juuri ne alla.
https://www.pirelli.com/tyres/en-ww/mot ... escription
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
- Pete K2
- Viestit: 689
- Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 10:41 pm
- Pyörä: KTM 1190 Adv R
- Paikkakunta: Valkeakoski
- Viesti:
Re: KTM 1190 Adventure
Aika hintavahan tuo Pirellin Scorpion Rally on. Toisaalta, jos kestää vaikka 5000 km, niin menee samoihin muiden renkaiden kanssa.
Riemannin kehut on hiukan arveluttavat, koska tod näk joku sponssisopimus on Pirellin kanssa ja siten ei välttämättä täysin puolueeton lausunto.
Voisko joku kokeilla tuota rengasta ja antaa kommentit?
Riemannin kehut on hiukan arveluttavat, koska tod näk joku sponssisopimus on Pirellin kanssa ja siten ei välttämättä täysin puolueeton lausunto.
Voisko joku kokeilla tuota rengasta ja antaa kommentit?
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS
-
Jani M
- Viestit: 2305
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -25 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: KTM 1190 Adventure
Hyvä kulutuskestävyys on tuskin ollut kovin korkealla prioriteetilla tuota rengasta suunnitellessa, sillä rengas on tarkoitettu rally-kisoihin, joissa takarengas vaihdetaan, jos ei joka ilta, niin ainakin joka toinen. Ajoa esim. Dakarissa tulee tyypillisesti jotain 500-600 km päivässä.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
- Pete K2
- Viestit: 689
- Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 10:41 pm
- Pyörä: KTM 1190 Adv R
- Paikkakunta: Valkeakoski
- Viesti:
Re: KTM 1190 Adventure
No ni, nyt löytyikin kapeempi takavanne suoraan KTM:ltä Powerpartseista.
Vahvemmalla kehällä kuin originaali ja kokoa 18*2,5".
Ovh jarrulevyn ja abs kehän kanssa yli 900 eur. Nyt todelliset tarvitsijat kyseleen tarjousta omalta dealeriltä.
Wheelfactorylta odotan tarjousta heidän rakentamana Talonin vaimennetulla navalla. Vinkkaan kun hinta selviää...
Vahvemmalla kehällä kuin originaali ja kokoa 18*2,5".
Ovh jarrulevyn ja abs kehän kanssa yli 900 eur. Nyt todelliset tarvitsijat kyseleen tarjousta omalta dealeriltä.
Wheelfactorylta odotan tarjousta heidän rakentamana Talonin vaimennetulla navalla. Vinkkaan kun hinta selviää...
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS