KTM 1190 Adventure

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
Timo Tasakaasu
Viestit: 914
Liittynyt: To Loka 21, 2004 9:13 am
Pyörä: 1190Adv, 660SMC
Paikkakunta: Somero

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja Timo Tasakaasu »

Hanski T kirjoitti:Sivuseisontatuki pitää pyörän vähän liian pystyssä, esim tien laitaan pysähtyessä, onko muilla samoja havaintoja? Sille pitää tehdä jotain.
Rälläköin työkalualumiinista pari numeroa isomman jalan. Jalka piteni alkuperäisestä muutaman millin sekä tukee kauempaa sivulta.
Liitteet
Bare_foot_800x450.jpg
Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
Syke
Viestit: 1565
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
Paikkakunta: Iitti

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja Syke »

Hanski T kirjoitti: Sivuteitä kolutessa joutuu usein kääntymään takaisin. Eipä ole häävi homma kapealla tiellä etenkään alamäessä. Sudittamalla en osaa, eikä kehtaakaan jos tie menee esim. talon pihaan. Pakki olis poikaa, varpailla ei juuri pysty pyörää lykkimään. Vinkkejä?
Jos sivujalka jämäkkää tekoa, niin jalka maahan ja kallistamalla keventää renkaita irti maasta
ja kävelyttää mopon 180 astetta ympäri.
Braa-aab!
Avatar
Hanski T
Viestit: 625
Liittynyt: To Tammi 15, 2009 8:53 pm
Pyörä: Ducati MTS V4S ja Streetfighter S

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja Hanski T »

Syke kirjoitti:
Hanski T kirjoitti: Sivuteitä kolutessa joutuu usein kääntymään takaisin. Eipä ole häävi homma kapealla tiellä etenkään alamäessä. Sudittamalla en osaa, eikä kehtaakaan jos tie menee esim. talon pihaan. Pakki olis poikaa, varpailla ei juuri pysty pyörää lykkimään. Vinkkejä?
Jos sivujalka jämäkkää tekoa, niin jalka maahan ja kallistamalla keventää renkaita irti maasta
ja kävelyttää mopon 180 astetta ympäri.
Hyvä pointti. Tulee käytettyä tallissa, jalka kestää mutta uppoaa tietysti soraan. Täytynee kiinnittää vähän isompi talla.
SF 1098S
MTS V4S
jarik
Viestit: 78
Liittynyt: La Heinä 09, 2005 1:47 pm
Pyörä: KTM 1190 Adventure
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja jarik »

Hanski T kirjoitti:Orkkislaukut ilmeisesti aiheuttaa pientä luikertelua siinä 180 paikkeilla (testattu tietysti suljetulla alueella).
Jep, tuo on ominaisuus ja tuli itsekin huomattua Euroopan motareilla viime kesänä. Vähän tuulesta ja muusta liikenteestä riippuen kestää laukkujen kanssa ajaa 180-200 km/h ja sen yläpuolella alkaa sellainen voblaus, että on pakko hiljentää. Laukuissa toki lukee, että max. 150 km/h, joten eipä tuosta pääse valmistajalle valittamaan... Ne laukkujen lukot ovat sitten herkkiä jumimaan. Kannattaa voidella niiden muoviosat teflon-öljyllä. Sirommat laukut orkkiskiinnityksiin olisi kova sana...
mikkoyli
Viestit: 63
Liittynyt: Pe Marras 27, 2009 1:36 pm
Pyörä: KTM

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja mikkoyli »

Mulla 2014 R vemputti eturengasta n. 70 vauhdissa. Huomautin huollossa ja kertoivat kaiken olevan kunnossa. En testannut alkuperäistä tasapainotusta, mutta kun vaihdoin TKC 80 niin jouduin entisten 60 g lisäksi laittamaan 40 g lisää oman manuaalisen tasapainotustelineen avulla. Rengaspaineanturitko tämän aiheuttaa ja onko muilla 100 g painoja?
Asensin viime viikolla Holanin sivulaukut, jotka on tehty symmetriseksi Remuksen tai Wingsin pienelle vaimentimelle. Aika pätevän oloiset ja telineet ovat harmaata rosteria. Leveys on 95 cm. Toimitus kesti 7 viikkoa.
KTM 450 SMR 2007
Honda CR500 2001
KTM 1290 Superduke 2014
KTM 790 Adventure Rally
Husqvarna 701 2020
Ducati Multistrada V4S
Avatar
amaunu
Viestit: 650
Liittynyt: La Elo 11, 2007 8:26 pm
Pyörä: CRF1000DCT,DeepSnowGlider
Paikkakunta: Nokia

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja amaunu »

jarik kirjoitti:
Hanski T kirjoitti:Orkkislaukut ilmeisesti aiheuttaa pientä luikertelua siinä 180 paikkeilla (testattu tietysti suljetulla alueella).
Jep, tuo on ominaisuus ja tuli itsekin huomattua Euroopan motareilla viime kesänä. Vähän tuulesta ja muusta liikenteestä riippuen kestää laukkujen kanssa ajaa 180-200 km/h ja sen yläpuolella alkaa sellainen voblaus, että on pakko hiljentää. Laukuissa toki lukee, että max. 150 km/h, joten eipä tuosta pääse valmistajalle valittamaan... Ne laukkujen lukot ovat sitten herkkiä jumimaan. Kannattaa voidella niiden muoviosat teflon-öljyllä. Sirommat laukut orkkiskiinnityksiin olisi kova sana...

Yks orkkislaukku meni vaihtoon mekanismin jumisen takia. Jämähti kiinni perusteellisesti , lukkopesän pohjalla oleva muovinen vääntiö pyörähti ympäri. 3/8 tuuman vääntiöllä piti väkivalloin aukassa ja itteasiassa tuo on aika hyvä lukitusmenetelmä. Onneksi en ollu painanut lukkopesiä laukuista varmuuden vuoksi pohjaan. Maahantuojalla on joku ohje olemassa millä jumineen mekanismin saa auki poraamalla 6 millin reiän johonkikohtaa. Rimpula tuo lukitus on siitä ei pääse mihinkään eikä ikuinen. Ehkä joskus joutuu keksimään jonku systeemin mikä pitää laukut matkassa. Muuten laukut on kyllä hyvät.

Rosmolla tuskin on välimallin vääntiötä plakkarissa, joku meisselintapainen on todenäköisempi.
-ari
Avatar
amaunu
Viestit: 650
Liittynyt: La Elo 11, 2007 8:26 pm
Pyörä: CRF1000DCT,DeepSnowGlider
Paikkakunta: Nokia

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja amaunu »

Timo Kalkkila kirjoitti:En ole aikaisemmin törmännyt dynoajoihin, joissa olisi mitattu myös "vajaatehokäyrät". No nyt on. Punaiset käyrät siis Street-modella ja siniset offroad. Takapyörätehoja ja luistonesto pois päältä. Sport-moden käyrät olivat saman muotoisia kuin Streetillä, luvut muutaman yksikön korkeammat, mikä todennäköisesti johtui vain mittaustoleransseista.
Ihan mukavan näköinen tuo heppakäyrä, vieläkun tuos saastekuopan vääntökäyrästä sais jollain konstilla tasoitettua poies niin olis nöyräluonteinen kone. Radalla ttuo tuntuu sellasena nuupahuksena varsinkin kolmosvaihteella ja kakkosella sellaisena keulan keventymisen katkeamisena.

Ei taida ihan 150 hummaa löytyä kampiakselilta.
-ari
Avatar
Hanski T
Viestit: 625
Liittynyt: To Tammi 15, 2009 8:53 pm
Pyörä: Ducati MTS V4S ja Streetfighter S

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja Hanski T »

No niin, vasemmalle puolelle olis sitten Givin teline sovitettu. Orkkislaukkujen muovikiinnikkeet pois ja kolmesta kohdasta teline tilalle, kaksi reikää suojattu "tyhjällä" pultilla ravalta. Reiät on harmittavasti melkein samalla linjalla, saapa nähdä miten kestää. Tosin tuo 21 litrainen ole mulla painanut kuin reilut 7 kg kamoineen.

Helposti saa vaihdettua orkkikset takaisin kun pitempi tournee yllättää.

Tuo pikkulaukku ei ajossa tunnu ollenkaan, isot kyllä huomaa.
SF 1098S
MTS V4S
Avatar
mattipoeka
Viestit: 327
Liittynyt: Su Heinä 24, 2011 11:59 am
Pyörä: 690 Enduro R/FE-350
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja mattipoeka »

Ensi vuonna tuleekin näemmä sitten 1290 Super Adventure :)

http://www.advpulse.com/adv-bikes/myste ... adventure/

-Matti
--------
Mattipoeka

KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
--------
Ex. KTM 990 SM-T 2010
Ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
Ex. KTM 990 SuperDuke 2008
Ex. KTM 690 Enduro 2009
Ex. Husaberg TE 250 2T 2011
Kurtti
Viestit: 61
Liittynyt: Ti Huhti 09, 2013 10:27 am
Pyörä: KTM

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja Kurtti »

johan se ensivuonna on aikakin vaihtaa... :lol: toi kuullostaa hienolta SUPER ADVENTURE
Ei ole riemulla rajaa kun kotarilla ajaa...
Avatar
vtwin
Viestit: 513
Liittynyt: Ma Tammi 28, 2008 12:08 pm
Pyörä: BMW, Ducati, Cube e-MTB
Paikkakunta: Sydän-Häme

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja vtwin »

Käytiin kaverin kanssa Motokeitaalla kokeilemassa Adventure (ja 1290 Superduke). Mulla ei kauheasti kokemusta isoista adventurepyöristä.. aika leppoisa laite, asetuksia helppo vaihtaa lennosta. Tällä pyörällä on varmasti helppo ajaa euroopan halki, isoja ja pieniä teitä myöden. Mutta; se pleksi! Voi järkytys miten otti tuuli kypärään. Kaikki asennot kokeiltiin, ei auttanut. Olen itse 179cm. Vasta kunousi seisomaan tai kyyristyi kokonaan pleksin taakse niin hiljeni.
No, tämä on varmaan aftermarket osilla korjattavissa mutta silti.. ei aiheuttanut välitöntä ostopakkoa, mutta joskus tulevaisuudessa käytettynä ei mahdoton idea.
Superduke taasen... no, se on eri juttu ja kuuluu tuonne asvalttifoorumin puolelle...
"..kai tässä ny ryyppää ku koneet hajoo ja lunta sataa.."
Avatar
Hanski T
Viestit: 625
Liittynyt: To Tammi 15, 2009 8:53 pm
Pyörä: Ducati MTS V4S ja Streetfighter S

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja Hanski T »

mattipoeka kirjoitti:Ensi vuonna tuleekin näemmä sitten 1290 Super Adventure :)

http://www.advpulse.com/adv-bikes/myste ... adventure/

-Matti
Onpas kehittäjät vauhdissa, hyvä niin. No, mulle kyllä riittää ton 1190 tehot, ainakin soralle, toistaiseksi. Ja asvaltillekin kun rajoitusten puitteissa mennään. Radalla alusta kyllä kestäisi enemmänkin paukkua.

Nykyisellä moottorinohjaustekniikalla saadaan kyllä laite tumpelonkin hallittavaksi. Isompi alavääntö on tietysti aina tervetullutta.
SF 1098S
MTS V4S
RiiMi
Viestit: 1444
Liittynyt: Su Syys 25, 2005 11:46 am
Pyörä: Honda cbf 1000f
Paikkakunta: somero

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja RiiMi »

Onneks tuli ajettua viime perjantaina nopeusrajoitusten puitteissa. Polliisi tuli hyvän matkaa mun perässä Motopalvelu Niemitalon pihalle asti , aattelin ,et mitäs oon mahtanu tehdä , ku nuin seuraa mut tulikin vaan huoltoa tilaamaan ajokkiinsa.
Liitteet
Motopalvelu 2 2014.jpg
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
Tase
Viestit: 2629
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
Paikkakunta: Oulu

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja Tase »

Ei muuta kuin metsään vaan. Sinulla on huomattava rengasetu. :lol:
RiiMi
Viestit: 1444
Liittynyt: Su Syys 25, 2005 11:46 am
Pyörä: Honda cbf 1000f
Paikkakunta: somero

Re: KTM 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja RiiMi »

Renkaan vaihtoa tuli harrastettua 1190 adv ärrään. Etu -ja taka-akseleiden muttereihin käy nykyään saman kokoinen avain mikä on mukavata. 950 Super endurossa harmitti , ku etu- ja taka-akseleiden muttereihin tarvittiin erikokoiset avaimet. Jokuhan täällä foorumilla on superiinsa teettänyt tai tehnyt etuakselille mutterin , johon käyp 32mm avain. Ainakin mun Kotarin etuakselin mutteri oli helvetisti kiinni ,vähän niinku jumissa ,aikalailla oli mutteri hapettunut ja auetessaan piti sellast kuivaa natinaa. Johtuu varmaan osittain siitä , et akselin toinen pää on avonainen jolloin se on vedelle ja kaikenmaailman paskalle alttiina. T. Tasakaasu tais kerran mainitakin, et akselin pää kannattais tukkia. Rasvaakin olivat Mattighofenissa pihistelleet, mikä ei ollut yllätys. Kannattaiskin varmaan itse kunkin availla noit mutterei ja ainakin varmistaa, et saa helposti auki tarvittaessa.
Liitteet
1190 advr renkaanvaihtoo 1.jpg
1190advr renkaanvaihtoo 2.jpg
1190 advr renkaanvaihto 3.jpg
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
Vastaa Viestiin