Suzuki DR 650 SE

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
JIIÄSSÄ
Viestit: 1111
Liittynyt: To Syys 22, 2005 9:50 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja JIIÄSSÄ »

Jarrulevykaupoille tarvii myös mennä, ei kauheesti autakaan enää pelkkä palanvaihto, ihmettelin vähän Biltema palojen lyhyttä ikää mutta kyllä kuluneilla ja uraisilla levyillä on myös osansa asiassa.

Bilteman palat tosin maksaakin vain noin puolet tavanomasten hinnasta ja kestääkin sitten vain puolet kilometrejä.. :mrgreen:

takalevy min 4mm ja mittasin noin 3,5mm
etulevy min 3,5mm ja mittasin noin 3,2mm...

Stormilta näkyy saavan EBC levyjä halvemmalla kuin Hessleriltä saksasta. Eteen 105€ ja taakse 69€.
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
Avatar
JIIÄSSÄ
Viestit: 1111
Liittynyt: To Syys 22, 2005 9:50 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja JIIÄSSÄ »

Tampereen Stormilla vajaa laatikollinen poistossa keltaisia etuhaarukan haitarikumeja, 43mm yläpää halkaisija ja merkki Ufo. Hyvin samanlaiset kuin Suzuki DR 650 SE:n alkuperäiset keltaiset, 15euroo/pari...

Ostin yhden parin varalle.. :P
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
Tase
Viestit: 2629
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
Paikkakunta: Oulu

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja Tase »

JIIÄSSÄ kirjoitti:Stormilta näkyy saavan EBC levyjä halvemmalla kuin Hessleriltä saksasta. Eteen 105€ ja taakse 69€.
Jos Storm ei pysty toimittamaan, täältä saa viikossa 19 euron postikuluilla.
http://biketeile-service.de/

Tilasin omaan 950 Adveen tuolta levyt, Storm yritti kuukauden toimittaa mutta tehtaalla ei ollut.
Avatar
JIIÄSSÄ
Viestit: 1111
Liittynyt: To Syys 22, 2005 9:50 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja JIIÄSSÄ »

Storm yritti kuukauden toimittaa mutta tehtaalla ei ollut.
Kahdessa viikossa suunnilleen tuli, ja sen verran lupasivatkin että kestää...
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
Avatar
JIIÄSSÄ
Viestit: 1111
Liittynyt: To Syys 22, 2005 9:50 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja JIIÄSSÄ »

http://www.motorpower.fi/cat/product_details.php?p=4302

Samoilla mitoilla kuin DR SE:n oma YTX9BS, 10,5 Ah kapasiteetti onnettoman 8 Ah sijasta ja hintaa 41€.. :P
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
enska5
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Tammi 19, 2009 12:31 pm
Pyörä: DR650SE
Paikkakunta: Salo

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja enska5 »

Ajattelin laittaa paremman kaasarin vakion tilalle.TM40 sen pitäisi käydä melkosuoraan mutta ilmeisesti tarvii soviterenkaat jotta istuu hyvin ilman imuvuotoja. Tarviiko?Onko Kesslerin kitissä ne vai pelkkä kaasari + suuttimia?
Avatar
Timoteus
Viestit: 225
Liittynyt: Ti Elo 11, 2009 12:22 pm
Pyörä: KTM EXC 250 6Days -19
Paikkakunta: Y-SMK ry.

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

enska5 kirjoitti:Ajattelin laittaa paremman kaasarin vakion tilalle.TM40 sen pitäisi käydä melkosuoraan mutta ilmeisesti tarvii soviterenkaat jotta istuu hyvin ilman imuvuotoja. Tarviiko?Onko Kesslerin kitissä ne vai pelkkä kaasari + suuttimia?
Hessleriä jos tarkoitat niin suoraan kävi ainakin mun DR:ään hänen myymä TM40, mukana tulee tosiaan myös tk- ja pääsuuttimia. Tilatessa voi ilmoittaa mikä on pyörän muu kokoonpano ni Stefan laittaa hänen suosittelemat suutinkoot paikoilleen. Vakiovaijeritkin ylttävät, ei tartte niidenkään kanssa alkaa säätämään. Varsin bolt on -modifikaatio siis :P
Avatar
JIIÄSSÄ
Viestit: 1111
Liittynyt: To Syys 22, 2005 9:50 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja JIIÄSSÄ »

enska5 kirjoitti:
Oootteko muuten katsoneet koskaan takarattaan/ketjun linjausta.Omassa ei kiristyslevymerkinnät antaneet oikeata linjausta.Ketjut rämisi ja takaratas kului omituisesti.


Mä jouduin talvella piikkirenkaan kanssa tumpuloimaan tuon takarenkaan väkisin vinoon, kun meinas ottaa svingiin kiinni (siis söi skraidun svingiin oikealle puolen, kun pari nastaa kaatui ulospäin).

Tosi tuskaista oli saada rengas jäämään vinoon ja lopulta hakikin itse itsensä takaisin suoraan, niin että toisen puolen kiristyslevyyn jäi väliä levyn ja vastetapin väliin. Ratas on kulunut ihan normaalisti.

Edellinenkin ratas oli 520 leveä, jonka ajoin miltei loppuun. Oli kulunut ihan tasaisesti.

Onkohan sun svingi suora?
Mahtaisiko säätö pysyä pidemmän päälle paikoillaan jos vasen puoli on esim numero 5 kolossa ja oikealla 1 tai 2 vaille, akseli riittävän kireällä..?

Alkoi rallinastarengas raapimaan takahaarukkaan oikealla. Osa reunimmaisista nastoista on tullut ulospäin reiästään ja vääntyneet sivulle päin, nämä söivät pienen uran haarukkaan, alkuperäisessä asennossa olevat nastat on riittävän kaukana.

Ei viitsisi poiskaan nyppiä kun muuten vielä hyvä, koitin hioa nastaa lyhemmäksi nauhahiomakoneella...ei purrut, täytyy koittaa rälläkällä seuraavaksi.

Saisi olla hivenen enemmän tilaa oikealla puolella.. :evil:
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
Avatar
Jakke N
Viestit: 1811
Liittynyt: Pe Helmi 09, 2007 2:11 pm
Pyörä: EXC450
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja Jakke N »

Joo, se oikea puoli on aika ahdas. Tuli taas todettua tuo kun laitoin nastarenkaat alle. Edelleen joutui laittamaan eri puolten kiristykset eri arvoihin. Nyt laitoin jo asennusvaiheessa puupalikan renkaan ja svingin väliin pakottamaan rengastavinoon.

Ennen ajoa puupalikka tietysti pois :mrgreen:
Avatar
JIIÄSSÄ
Viestit: 1111
Liittynyt: To Syys 22, 2005 9:50 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja JIIÄSSÄ »

Minkäkokoinen nastatakarengas Jakella on?

Mulla on 130/90-17 Kenda...seuraava tulee oleen vaikka 120/90-17, helpottaa ehkä hieman...
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
Avatar
JIIÄSSÄ
Viestit: 1111
Liittynyt: To Syys 22, 2005 9:50 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja JIIÄSSÄ »

http://www.procycle.us/info/questions/d ... _jet_kit-1

Tietoa kaasarin säädöistä...

http://www.procycle.us/bikepages/dr650.html

Varaosia tullut lisää, mm kaasarin korjaussarja...
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
Avatar
Jakke N
Viestit: 1811
Liittynyt: Pe Helmi 09, 2007 2:11 pm
Pyörä: EXC450
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja Jakke N »

JIIÄSSÄ kirjoitti:Minkäkokoinen nastatakarengas Jakella on?

Mulla on 130/90-17 Kenda...seuraava tulee oleen vaikka 120/90-17, helpottaa ehkä hieman...
Sama (Trak Master II)

Kuva
Liitteet
Kenda.JPG
Avatar
kalle j
Viestit: 878
Liittynyt: Su Syys 17, 2006 10:59 am
Pyörä: R100GS ja R1100GS
Paikkakunta: Muurame

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja kalle j »

minä ajoin 110/100-18 misukan ac10 enduropiikillä viime talven, se ainakin mahtui pyörimään suorassakin. kapiahan se toki on =)
Lisää urkua monitoriin...
Avatar
Timoteus
Viestit: 225
Liittynyt: Ti Elo 11, 2009 12:22 pm
Pyörä: KTM EXC 250 6Days -19
Paikkakunta: Y-SMK ry.

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Täällä pyörii juurikin 120 levvveenä 17 tuumainen piikki-Trellikka, eipä ottanut mihkään kiinni allelaittaessa. Tai en ainakaan mitään siihen liittyvää hoksannut.
Liitteet
RIMG0106b.jpg
Avatar
Jakke N
Viestit: 1811
Liittynyt: Pe Helmi 09, 2007 2:11 pm
Pyörä: EXC450
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja Jakke N »

Joo, mulla on tuossa renkaassa lähinnä ongelmana se, että hulvattoman jääsurauttelupäivän jäljiltä jotkin reunanastat ovat kallistuneet ulos ja tulleet ylös kuopistaan. Ulottuvuutta siis on enemmän kuin alunperin, pitoa ei.

Budjettisyistä yritän tulla tuolla toimeen. ( Juuri samoista budjettisyistä saattaa 1100 gsxr-vaimennin olla keväällä kulunut puhki etuosastaan :roll: )

Arjen pikku säästöjä :?: :lol:
Liitteet
Reikähän siinä on.
Reikähän siinä on.
Viimeksi muokannut Jakke N, Ke Helmi 02, 2011 10:23 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin