Suzuki DR 650 SE

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
Jakke N
Viestit: 1811
Liittynyt: Pe Helmi 09, 2007 2:11 pm
Pyörä: EXC450
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja Jakke N »

palola kirjoitti:Mistä muuten löytyy yli 45piikkisiä takahamppeja kyseiseen pyörään?
Mulla olis 50-piikkinen ylimääräisenä. Tosin noi on niin halpoja, ettei niitä kannata juuri käytettyinä ostaa tai lähetellä.

Omani tilasin Riihimäen Motocenterin kautta. Sieltä olen aina saanut hyvän palvelun, vaikken heidän edustamallaan merkillä ajelekaan. Katsoivat kataloogista, tilasivat maahantuojalta, soittivat, kun ei haluamaani 46 tai 47-piikkistä ollut, joten otin 48-piikkisen. Soittivat viikon päästä, että saa tulla noutamaan.
Avatar
JiiKooVee
Viestit: 101
Liittynyt: Su Touko 03, 2009 7:00 pm
Pyörä: -

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja JiiKooVee »

Tere!

Monilenkkiset ketjut pitää olla 15/48 tai 15/50 rattaisiin? Itsellä on 15/45 ja 112 lenkkiä (muistaakseni).

Tuohon pyörään ei tietääkseni löydy omalla mallillansa kuin pitkiä tai vielä pidempiä välityksiä, joten joudutaan käyttämään muiden mallien rattaita sekä ketjukokoa 520. Tuolta löytyi jotain vinkkejä muistaakseni : http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... =6&t=13437.

JiiKooVee
Avatar
Jakke N
Viestit: 1811
Liittynyt: Pe Helmi 09, 2007 2:11 pm
Pyörä: EXC450
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja Jakke N »

JiiKooVee kirjoitti:Monilenkkiset ketjut pitää olla 15/48 tai 15/50 rattaisiin? Itsellä on 15/45 ja 112 lenkkiä (muistaakseni).
Ostin muistaakseni 118-lenkkiset, joita jouduin sit lyhentään. Nyt 15/48 kanssa muistaakseni about 114 lenkkiä.
Ostaessani toissavuonna nuo ei 525 DIDiä ollut tuohon haarukkaan lähempänä. 112 ei siis riittänyt 15/50 rattaille, jotka mulla sillon oli.
Viime keväänä hankin sit ton 48:n ja lyhensin ketjuja, koska ei kiristys enää riittänyt (oli 50:lläkin aika tapissa ja rengas tosi takana).

Tuossa pari kuvaa 50-piikkisestä. Kuten näkyy, kiristysvaroja ei hirveästi ole.
Liitteet
Kuva 016.jpg
Kuva 004.jpg
Avatar
Timoteus
Viestit: 225
Liittynyt: Ti Elo 11, 2009 12:22 pm
Pyörä: KTM EXC 250 6Days -19
Paikkakunta: Y-SMK ry.

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Jakke N kirjoitti:
JIIÄSSÄ kirjoitti:Mikäs malli Fatbar on?...mittasitko paljonko korottaa vakiotankoon nähden, vaijereissa taitaa hyvin riittää mittaa...
Malli on Biltema ja samasta hyllystä siihen raiserit. Korotus näkyy kuvassa + ennestään oli jo muutama prikka vanhojen kiinnikkeiden alla. Todella miellyttävä ajoasento. Vaijerit riitti mainiosti. Ei ollut kallis sijoitus, mutta kannatti. Ja tuli samalla eliminoitua ja voideltua nuo temppuilevat katkaisijat.
Jakke et sattuisi muistamaan mikä malli Bilteman tangoista tuo on? Kasselin bilteman webbisivua fatbar mielessä eikä siellä satu olemaan tuonnäköistä enää... onkohan myyty loppuun vai oonko taas vaan puusilmä? :lol:

edit: vai onko se sittenkin tämä nettikuvaston tanko:
------------
OHJAUSTANKO ALUMIINIA 28,6MM

Alumiininen ohjaustanko (ei poikkipienaa) , jossa 28,6 mm oversize kiinnitys.
Kevyt malli, valmistettu 7075 T6 alumiinista, joka on erittäin vahvaa ja kestävää. Kullanvärinen. Leveys: 802 mm. Korkeus: 99 mm. Sweep: 54. Tuotenro 82263
------------

Katselin Jaken kuvia Bilteman tangosta ja tuo kuvaston maininta "kullanvärinen" hämää, niissä kuvissa kun tangon väritys on enemmän hopeaanpäin...
Avatar
Jakke N
Viestit: 1811
Liittynyt: Pe Helmi 09, 2007 2:11 pm
Pyörä: EXC450
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja Jakke N »

Hanurista tuo Bilteman sivu, kun ei linkitä kuin etusivulle.
Mutta,
Tanko:Tuotenro 82263
Raiserit: Tuotenro 82262

Kuvia tekniikka / näperrys osiossa rainerb:n tanko-topicissa
Avatar
JIIÄSSÄ
Viestit: 1111
Liittynyt: To Syys 22, 2005 9:50 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja JIIÄSSÄ »

Kuva

Parantelin Suzukin omaa pohjapanssaria.

Kuva

Ja laitoin talviturkin penkkiin, ex lammas Yläneeltä.. :mrgreen:
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
ScB
Viestit: 78
Liittynyt: Ti Kesä 14, 2005 10:37 pm
Pyörä: EXC 450
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja ScB »

Löytyisi Etelä-Haagasta seuraavat tiivisteet 650SE:hen:
- Cylinder head gasket
- Cylinder base gasket
- Clutch cover gasket

Jos on tarvetta niin pistäkää yksityisviestiä. Muodollista korvausta vastaan
luovun niistä.
Avatar
Jakke N
Viestit: 1811
Liittynyt: Pe Helmi 09, 2007 2:11 pm
Pyörä: EXC450
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja Jakke N »

Tilasin MP Pitstopista -95 1100 GSXR:n pöntön ja väliputken.
Nyt loppui höpinät ja aletaan panostaan naapuruston viihtyvyyteen :lol:

Virtaukset tuntuu olevan kohdillaan, koska ainakaan toisteiseksi ei tarvi alkaa suutinjumppaan suoran pöntön jälkeen.

Väliputken joutui katkaisemaan ja hitsaamaan vähän käyrätorvea, muuten aika helppo nakki. Äänet todella hiljaiset 8)
Liitteet
Pönttö II.jpg
Pönttö.JPG
Avatar
kalle j
Viestit: 878
Liittynyt: Su Syys 17, 2006 10:59 am
Pyörä: R100GS ja R1100GS
Paikkakunta: Muurame

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja kalle j »

Ja ei tarvii villojen kanssa pelleillä. Mulla on uudemman tonnisen kikserin titaani/alu pönttö ja eipä oo silläkään pahat äänet ja onpa muuten kevyt :!:
Lisää urkua monitoriin...
Avatar
Jakke N
Viestit: 1811
Liittynyt: Pe Helmi 09, 2007 2:11 pm
Pyörä: EXC450
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja Jakke N »

Joo, tää ei kyllä ollu erityisen kevyt. Muuten tuntui pikkulenkin (lippalakki päässä) perusteella olevan hiljainen. Ennen hirvitti, kun samalla varustuksella kävi vetäseen lenkin, että ompas kova melu :mrgreen:
Avatar
JIIÄSSÄ
Viestit: 1111
Liittynyt: To Syys 22, 2005 9:50 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja JIIÄSSÄ »

Nyt loppui höpinät ja aletaan panostaan naapuruston viihtyvyyteen
Jakke on tullu vanhaksi... :lol:
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
Jänis
Viestit: 21
Liittynyt: Ke Joulu 02, 2009 3:05 am
Pyörä: Rosmo
Paikkakunta: Hullu Kankaanpää..

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja Jänis »

Olen kysellyt tuosta Yamahan XT 600E:stä ja toiseksi vaihto ehdoksi hokasin tän DR:n
Nettimotossa vaan todella vähän näitäkin kaupan.. (onko niin hyvä ettei tartte ikänä myyrä :D ) Mitenkäs uusia näitä oikeen saapi?
Avatar
kalle j
Viestit: 878
Liittynyt: Su Syys 17, 2006 10:59 am
Pyörä: R100GS ja R1100GS
Paikkakunta: Muurame

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja kalle j »

juu, ei näitä oo myynnissä kun nää on vaan niin hyviä :lol: oisko 2000 tuotu viimeset suomeen. jenkeissähän ne myy vieläkin uusia.
Lisää urkua monitoriin...
Jänis
Viestit: 21
Liittynyt: Ke Joulu 02, 2009 3:05 am
Pyörä: Rosmo
Paikkakunta: Hullu Kankaanpää..

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja Jänis »

No semmosta viälä, notta mimmotis kummottis kilsoilla mun kannattaa tommonen sitte hankkia kun ketjujen rasvaaminenkin on liian tekninen suoritus :lol:
No no eiköhän ne perus huollot minultakin suju pikku harjoittelulla ja täältähän sitä apua saapi jos alkaa menemään yli hilseen!

100 000 tuolla vissiin saa päästellä koneen puolesta?
Avatar
JIIÄSSÄ
Viestit: 1111
Liittynyt: To Syys 22, 2005 9:50 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja JIIÄSSÄ »

Yksi samanlainen 1998 mallinen on myynnissä kuin minulla, suomi pyörä ja rekkarissa on yhden numeron ero mun tunnukseeni, samaa tuontisatsia ovat.. :P
Startin väliratas lienee siinä alkuperänen kiinteä malli ja vapaavalokytkimen ruuvit löysällä, muuten ei varmaan kilometreillä pilattu vielä.
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
Vastaa Viestiin