Suzuki DR 650 SE

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

jalu78
Viestit: 70
Liittynyt: La Touko 24, 2008 7:32 pm
Pyörä: SM950R
Paikkakunta: Oulu

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja jalu78 »

Hollannista ois tulollaan tämmöinen Suzuki DR 650 -96 mittarissa 32tkm
Liitteet
nimetön3.jpg
(34.98 KiB) Tiedosto ladattu 713 kertaa
nimetön2.jpg
(36.39 KiB) Tiedosto ladattu 328 kertaa
nimetön.jpg
(34.39 KiB) Tiedosto ladattu 268 kertaa
Mopo1.jpg
(35.46 KiB) Tiedosto ladattu 239 kertaa
Mopo.jpg
(34.24 KiB) Tiedosto ladattu 472 kertaa
Karisa
Viestit: 166
Liittynyt: Su Heinä 03, 2005 8:48 am
Pyörä: DR 650 SE
Paikkakunta: oulunsalo

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja Karisa »

jalu78 kirjoitti:Hollannista ois tulollaan tämmöinen Suzuki DR 650 -96 mittarissa 32tkm
Tuoko joku trokari, vai itekkö hoidat hommat? Itsellä jotakuinkin vastaavilla numeroilla oleva katselussa, ei vaan tahdo lähialueilta löytyä sopivia.
jalu78
Viestit: 70
Liittynyt: La Touko 24, 2008 7:32 pm
Pyörä: SM950R
Paikkakunta: Oulu

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja jalu78 »

pitkään minäkin kattelin suomesta, mut kysyntää on enemmän ku tarjontaa joten tuontipyörä alkoi houkuttaa...www.belcar.fi:n kautta löyty sopiva ja se hoitaa mopon suomeen.
Karisa
Viestit: 166
Liittynyt: Su Heinä 03, 2005 8:48 am
Pyörä: DR 650 SE
Paikkakunta: oulunsalo

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja Karisa »

Haa, heti kun pääsin kirjoittamasta että ei sopivaa löydy, niin löytyikin :mrgreen: . Maanantaina tulee kotiin vuosimallin 96 otsikon mukainen papatin, sitten alkaa rekisteröintirumbat jne.
Ylimatti
Viestit: 660
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:49 pm
Pyörä: BMW F650 GSD 2004
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja Ylimatti »

Onneksi olkoon, mukava peli! Sitten kun siihen hankit osia, esim. jarrupaloja ym, niin kannattaa ostaa/tilata rungosta löytyvän mallimerkinnän avulla eikä luottaa vuosimalliin. Nimittäin jotkin osat on sellaisia, että -96 vuosimallin DR:ään ei -96 osat sovi mutta -97 sopii (esim. ohjauslaakerit ja takajarrupalat).
Taas menossa jonnekin...
jalu78
Viestit: 70
Liittynyt: La Touko 24, 2008 7:32 pm
Pyörä: SM950R
Paikkakunta: Oulu

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja jalu78 »

Karisa kirjoitti:Haa, heti kun pääsin kirjoittamasta että ei sopivaa löydy, niin löytyikin :mrgreen: . Maanantaina tulee kotiin vuosimallin 96 otsikon mukainen papatin, sitten alkaa rekisteröintirumbat jne.
Hienoa! Mistä löyty?
Karisa
Viestit: 166
Liittynyt: Su Heinä 03, 2005 8:48 am
Pyörä: DR 650 SE
Paikkakunta: oulunsalo

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja Karisa »

jalu78 kirjoitti: Hienoa! Mistä löyty?
Nivalasta sellaisesta tuontifirmasta kuin Automobile Finland. Belgiasta oli tuonut. Oli nettimotossa samalla kauppiaalla useampikin DR niin päätin lähteä katsomaan. On vissiin tuonut enemmänkin noita enduropyöriä, vähän ajan sisään oli kuulema myynyt ainakin yhden DR:n ja yhden XT:n.

Pyörässä oli jonkin verran rymyjälkiä, mm tankissa lommo. No, eipähän tarvitse itsellä niin varjella. Kulutusosat suht hyvät, esim renkaat, jarrupalat ja akku juuri uusittuja.
jalu78
Viestit: 70
Liittynyt: La Touko 24, 2008 7:32 pm
Pyörä: SM950R
Paikkakunta: Oulu

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja jalu78 »

joo niin just se musta. oon katellu itekki nettimotosta samaa pyörää...pitää joskus käydä livenä kattomassa ku saan oman pyörän alle
Avatar
JIIÄSSÄ
Viestit: 1111
Liittynyt: To Syys 22, 2005 9:50 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja JIIÄSSÄ »

Laitahan viestiä, kun saat asennettua ratasta paikalleen, jotta millaisilla ketjuilla menee paikalleen, riittääkö se 110-lenkkinen.
Pikku viiveellä tähän tietoa, elikäs 112 lenkkinen 525 sarjan ketju on juuri sopiva kun on 15/44 ratastukset...katuajeluun juuri sopivat ja polullakin pärjää, kiristysvara on tällä 1-7 välillä 4 asennossa ja piikkirenkaalle riittää tilaa.

Laskin että välityssuhde on sama kuin 14/41 rattain ja siltä se tuntuukin.

Nakkilan moposta saa sopivan 44 takarattaan.
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
Avatar
Jakke N
Viestit: 1811
Liittynyt: Pe Helmi 09, 2007 2:11 pm
Pyörä: EXC450
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja Jakke N »

Doc kirjoitti:Onko Dr 650 se ja rse kovinkin erilaisia pyöriä? Sähköstartti ja katteet ainakin erona, mutta onko muuten sama pyörä
Onhan ne täysin eri pyörät, mutta sähköstartti 'E' löytyy molemmista.

R,RS ja RSE ovat vanhemmat konseptit, SE on sitten uudempi, Tehty 1996- eteenpäin.

On muuten tympeetä lukea tuota ADVrider-foorumia, kun jenkkipojat ostelee uusia 2009 mallin SE DeeÄrriä :x Hinnat pyöriin 5000 taalan hujakoilla, osavaltiosta riippuen.
JIIÄSSÄ kirjoitti:15/44 ratastukset...katuajeluun juuri sopivat ja polullakin pärjää, kiristysvara on tällä 1-7 välillä 4 asennossa ja piikkirenkaalle riittää tilaa.

Laskin että välityssuhde on sama kuin 14/41 rattain ja siltä se tuntuukin.

Nakkilan moposta saa sopivan 44 takarattaan.
Tilailin juuri 48 takarattaan kesäksi. Täytyis käydä hakeen. Toi 50-piikkinen on hiukan 'äreä' ja vasen jalka hakee kokoajan vielä yhtä :lol:
Avatar
JIIÄSSÄ
Viestit: 1111
Liittynyt: To Syys 22, 2005 9:50 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja JIIÄSSÄ »

2009 mallin SE DeeÄrriä :x Hinnat pyöriin 5000 taalan hujakoilla, osavaltiosta riippuen.
Tämä kanssa sapettaa...enskapyörien tojota corolla on siellä aivan puoli-ilmanen.. :evil:
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
Avatar
Jakke N
Viestit: 1811
Liittynyt: Pe Helmi 09, 2007 2:11 pm
Pyörä: EXC450
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja Jakke N »

JIIÄSSÄ kirjoitti:
2009 mallin SE DeeÄrriä :x Hinnat pyöriin 5000 taalan hujakoilla, osavaltiosta riippuen.
Tämä kanssa sapettaa...enskapyörien tojota corolla on siellä aivan puoli-ilmanen.. :evil:
Ja on muuten tuo lisähärpäketarjonta näihin pyöriin tuolla jenkkilässä hieman eri tasoa. Sieltä löytyy oikein viripalikkagurua mm. Jesse from Kientech ym.

Ja aussit vetelee yli 200000 km, joten ei meillä ole vielä hätää näiden kilsojen kaa 8)

Sain jo kutsun lähteä Kaliforniaan katseleen oikeita autiomaita, joten eiköhän lyödä pyörät Hiaceen ja lähdetä... :shock: ...jaa, mitäs kautta sinne pitikään ajaa??

:lol: :lol: :lol:
enska5
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Tammi 19, 2009 12:31 pm
Pyörä: DR650SE
Paikkakunta: Salo

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja enska5 »

JIIÄSSÄ kirjoitti:
Laitahan viestiä, kun saat asennettua ratasta paikalleen, jotta millaisilla ketjuilla menee paikalleen, riittääkö se 110-lenkkinen.
Pikku viiveellä tähän tietoa, elikäs 112 lenkkinen 525 sarjan ketju on juuri sopiva kun on 15/44 ratastukset...katuajeluun juuri sopivat ja polullakin pärjää, kiristysvara on tällä 1-7 välillä 4 asennossa ja piikkirenkaalle riittää tilaa.

Laskin että välityssuhde on sama kuin 14/41 rattain ja siltä se tuntuukin.

Nakkilan moposta saa sopivan 44 takarattaan.
Oootteko muuten katsoneet koskaan takarattaan/ketjun linjausta.Omassa ei kiristyslevymerkinnät antaneet oikeata linjausta.Ketjut rämisi ja takaratas kului omituisesti.
Avatar
JIIÄSSÄ
Viestit: 1111
Liittynyt: To Syys 22, 2005 9:50 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja JIIÄSSÄ »

Oootteko muuten katsoneet koskaan takarattaan/ketjun linjausta.
Ei ole tullut katottua mutta epäilys pieneen heittoon kyllä on, silmin näyttää suoralta mutta laseri saattas olla eri mieltä, vaikkei muuten kummempia ongelmia ole ollut...ratas kuluu normaalisti ym.
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
Avatar
Jakke N
Viestit: 1811
Liittynyt: Pe Helmi 09, 2007 2:11 pm
Pyörä: EXC450
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Suzuki DR 650 SE

Viesti Kirjoittaja Jakke N »

enska5 kirjoitti:Oootteko muuten katsoneet koskaan takarattaan/ketjun linjausta.Omassa ei kiristyslevymerkinnät antaneet oikeata linjausta.Ketjut rämisi ja takaratas kului omituisesti.
Mä jouduin talvella piikkirenkaan kanssa tumpuloimaan tuon takarenkaan väkisin vinoon, kun meinas ottaa svingiin kiinni (siis söi skraidun svingiin oikealle puolen, kun pari nastaa kaatui ulospäin).

Tosi tuskaista oli saada rengas jäämään vinoon ja lopulta hakikin itse itsensä takaisin suoraan, niin että toisen puolen kiristyslevyyn jäi väliä levyn ja vastetapin väliin. Ratas on kulunut ihan normaalisti.

Edellinenkin ratas oli 520 leveä, jonka ajoin miltei loppuun. Oli kulunut ihan tasaisesti.

Onkohan sun svingi suora?
Vastaa Viestiin