Ehei, tää oli toinen. Heinäkuun lopulla ostin -58 IC:n jolla pääsin n.60 kilsaa kunnes sähköpuoli alko kiukuttelee joten ajot loppu sillä siihenKN76 kirjoitti:OHO!!!Ana kirjoitti:Non nii, tulipa hetken mielijohteesta kaivettua SE esiin tallin perukoilta vuoden seisokin jälkeen. Pahus, akku paskana no advesta kaksvuotta seissy akku kiinni ja vähän apuvirtaa ja laakista tulille. Kypärä päähän ja menoks, perkele parin kilsan jälkeen takajarru hävis, no pelkällä etujarrulla kylän ympäri ja kaikki hiekkatie osuudet viiruja täyteen. Hitto mitkä fiilikset, nää oli jo menny unholaan, upeeta,mahtavaa kyllä SE on kone
Pääsit sit ajamaan ainakin kerran tänä vuonna..
Positiivinen ketju
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Positiivinen ketju
Ana.
Re: Positiivinen ketju
No oothan sä sitten kerenny jo reilusti kilometrejä keräämään..
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!
Re: Positiivinen ketju
Luulis että kottarainen ois tuossa välissä ehtinyt jo talliin pesiäAna kirjoitti:Non nii, tulipa hetken mielijohteesta kaivettua SE esiin tallin perukoilta vuoden seisokin jälkeen. Pahus, akku paskana no advesta kaksvuotta seissy akku kiinni ja vähän apuvirtaa ja laakista tulille. Kypärä päähän ja menoks, perkele parin kilsan jälkeen takajarru hävis, no pelkällä etujarrulla kylän ympäri ja kaikki hiekkatie osuudet viiruja täyteen. Hitto mitkä fiilikset, nää oli jo menny unholaan, upeeta,mahtavaa kyllä SE on kone
Näkykö tallissa pikku kottaraisia?
Foorumin "sekakäyttäjä"
Re: Positiivinen ketju
Joo kun kattoo tota mun avatarta tai mikä toi ruutu tossa vasemmalla on saa vähän osviittaa millasesta pöhköstä on kyse. Siitä puuttuu viel pari härveliäx-mean kirjoitti:Luulis että kottarainen ois tuossa välissä ehtinyt jo talliin pesiäAna kirjoitti:Non nii, tulipa hetken mielijohteesta kaivettua SE esiin tallin perukoilta vuoden seisokin jälkeen. Pahus, akku paskana no advesta kaksvuotta seissy akku kiinni ja vähän apuvirtaa ja laakista tulille. Kypärä päähän ja menoks, perkele parin kilsan jälkeen takajarru hävis, no pelkällä etujarrulla kylän ympäri ja kaikki hiekkatie osuudet viiruja täyteen. Hitto mitkä fiilikset, nää oli jo menny unholaan, upeeta,mahtavaa kyllä SE on kone
Näkykö tallissa pikku kottaraisia?
Ana.
Re: Positiivinen ketju
Sun avatar ei näy enkä mä oikein usko tuohon otsatukka juttuunkaan..
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Positiivinen ketju
Kirjoitin aika pitkän stoorin pitkään jatkuneista selkäkivuista joka oli osasyynä miksi multa loppui joku vuosi sitten krossi ja enskailu, päätin kuitenkin deletoida pitkän version. Lyhyempi versio on että vihdoin löytyi fyssari joka oli heti kartalla mitä aletaan tekemään ja osasi selittää miksi tehdään näin. Eikä ole yksikään treeni punttisalilla raudan ääressä pää punaisena vaan kotona jumppamatolla joka aamu tunti treeniä ja käytännössä pelkästään harjoitellaan oman kehon painolla. Voi kiesus että on osa lihaksistosta rapakunnossa ja liikkuvuus rajoittunut alaselässä ja taka/sisäreisissä, eikä tilannetta ole helpottanut aiemmin tehdyt väärän tyyppiset harjoitteet. Kolme viikkoa niillä ohjeilla ja selkä alkaa olla lähes kivuton ja liikeradat paranee päivä päivältä, nyt saa sukat jalkaan seisten ja askelpituus kasvanut selkeästi.
Positiivisinta on se että kohta pääsee taas fillaroimaan mutta maastopyöräily ja enska/krossi tulee olemaan hyi-hyi listalla vielä pitkään, ehkä lopullisesti. Kerrankin on valoa tunnelin päässä selkäkipujen osalta ja siitä iso kiitos nykyiselle fyssarille
Positiivisinta on se että kohta pääsee taas fillaroimaan mutta maastopyöräily ja enska/krossi tulee olemaan hyi-hyi listalla vielä pitkään, ehkä lopullisesti. Kerrankin on valoa tunnelin päässä selkäkipujen osalta ja siitä iso kiitos nykyiselle fyssarille
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Positiivinen ketju
Nuo on ikäviä. Omakin selkä renaa. On aina ajoittain vihoitellut. Piti taas viikko sitten käydä lääkärillä. Sama tarina taas että lihasjumi ja relaksantteja sekä tulehduskipulääkitys. Pyysin kuitenkin fyssarille ajan että hakisin vaikka jotain jumppaohjeita ettei uusisi niin tiuhaan. Fyssari sitten melkein heti sanoi, että ei ole lihasjumi vaan välilevy ja manipuloidaanpa sitä paremaan asentoon. Enempi auttaa nuo tietyt simppelit liikkeet mitä kipulääkitys ja sirdaludit Ajamaan pystyy, mutta selkä väsyy nopeasti edelleen ja sitten heti perään kädet kun menee liikaa roikkumiseksi. Sukkien jalkaan saaminen seisten on vähän siinä ja tässä..
Neljä vaihdetta riittää.
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Positiivinen ketju
Pitää paikkansa, totaaliseen jumiin napit auttaa sen verran että lakkaa välittämästä kivusta ja pystyy liikkumaan joka on välttämätöntä paranemisen edistymiselle, mutta ei ne lääkkeet poista itse kipujen syytä. Se on tullut selväksi ettei ole mitään poppaskeinoa tai oikotietä kivuttomuuteen, tai kipujen vähentämiseen, vaan ratkaisu on juuri nuo oikeat liikkeet ja liikkuvuuden parantaminen sekä lihashuolto naprapaatilla joka on mun kohdalla tehnyt enemmän taikoja kun hierojat ja niksauttajat yhteensä.THä kirjoitti:Enempi auttaa nuo tietyt simppelit liikkeet mitä kipulääkitys ja sirdaludit
Kylätason kurapyöräilijä.
- drpepper74
- Viestit: 260
- Liittynyt: Ma Helmi 01, 2010 12:27 am
- Pyörä: KTM Adventure 990 -07
- Paikkakunta: Hollola
Re: Positiivinen ketju
Liike on lääkettä.
Mulla on selkä kerran leikattu ja muita välilevyn pullistumia ollut neljä kappaletta. Mä oon saanut parhaan avun ihan oikeesta kiinlaisesta akupunktiosta, kun selkä alkaa kunnolla jumimaan. Ei oo tarvinnu kipuihin pillereitä paljon popsia.
Mulla on selkä kerran leikattu ja muita välilevyn pullistumia ollut neljä kappaletta. Mä oon saanut parhaan avun ihan oikeesta kiinlaisesta akupunktiosta, kun selkä alkaa kunnolla jumimaan. Ei oo tarvinnu kipuihin pillereitä paljon popsia.
mikään ei ole niin varmaa kuin, epävarma
Exät, Yamaha 125 dt -78, Kawasaki 125 kmx -87, Yamaha fj1200 -89, Honda blackbird 1100 -01,
KTM 300 exc -05, KTM 950 SM -05, KTM 990 Adventure -06, KTM 690 R -15, KTM 500 exc -15
Exät, Yamaha 125 dt -78, Kawasaki 125 kmx -87, Yamaha fj1200 -89, Honda blackbird 1100 -01,
KTM 300 exc -05, KTM 950 SM -05, KTM 990 Adventure -06, KTM 690 R -15, KTM 500 exc -15
Re: Positiivinen ketju
Tuohan se on, että jos lihakset on ihan juntturassa niin itse syy jää piiloon ja jostain tuota solmua on ruvettava saamaan auki. Ekat sirdaludit kun otti niin tuli pirullinen päänsärky. Kuulemma lihas kun on jumissa niin ei aineenvaihdunta toimi ja kerää kaikenlaista kuonaa sinne. Sitten kun nuo lähtee liikkeelle niin voi tehdä tuon.
Neljä vaihdetta riittää.
Re: Positiivinen ketju
Hah, viime Keskiviikkona tuli käytyä Pääkaupunki seudun miittingissä n.85 kilsaa. Lauantaina pyöräytin pähkäuudet Misukat alle ja tänään n.250 kilsan lenkki Villähtelle ja takas SE:llä tietty.KN76 kirjoitti:Sun avatar ei näy enkä mä oikein usko tuohon otsatukka juttuunkaan..
Ana.
-
- Viestit: 2109
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Positiivinen ketju
Ensimmäistä kertaa 28 vuotisella moottoripyöräuralla meni 10000 km:iä maantiejeluja rikki kesäajokaudella . Siihen päälle on tullut vielä 1000 km enduroa ja crossia EXC-F:llä ja sen kausi jatkuu. Painopiste ajeluissa on siirtynyt tällä kaudella pikkunelarista yhä enemmän 690:llä ajamiseen. Suuntaus alkoi jo viime kesänä. Kisojen ajaminen on jäänyt pikkupyörän tunneissa myös vähemmälle. Ei vaan ole ollut samanlaista poltetta enduroon kuin aiemmin. Ajoin jo talvella enemmän crossia ja jatkoin sitä myös kesällä, niin sai vähän vaihtelua pikkupyörällä ajamiseen. 690:n sarviin sen sijaan on tehnyt kovastikin mieli.
Laskeskelin, että nyt on takana maantiepainotteisia ajoja yhteensä 103 000 km eli ajot Gileralla ja 690:llä, sekä 17500 km/655 tuntia enduroa ja crossia neljällä eri pikkunelarilla. Jos se 1000 tuntia treeniä vaaditaan, että voi oppia jonkun asian kunnolla, niin sitten siihen menee vielä tällä hiipuvalla tahdilla useampi vuosi.
Laskeskelin, että nyt on takana maantiepainotteisia ajoja yhteensä 103 000 km eli ajot Gileralla ja 690:llä, sekä 17500 km/655 tuntia enduroa ja crossia neljällä eri pikkunelarilla. Jos se 1000 tuntia treeniä vaaditaan, että voi oppia jonkun asian kunnolla, niin sitten siihen menee vielä tällä hiipuvalla tahdilla useampi vuosi.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
-
- Viestit: 1604
- Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
- Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
- Paikkakunta: Iitti
Re: Positiivinen ketju
Se taisi olla 10 000h siinä tutkimuksessaJani M kirjoitti:Ensimmäistä kertaa 28 vuotisella moottoripyöräuralla meni 10000 km:iä maantiejeluja rikki kesäajokaudella . Siihen päälle on tullut vielä 1000 km enduroa ja crossia EXC-F:llä ja sen kausi jatkuu. Painopiste ajeluissa on siirtynyt tällä kaudella pikkunelarista yhä enemmän 690:llä ajamiseen. Suuntaus alkoi jo viime kesänä. Kisojen ajaminen on jäänyt pikkupyörän tunneissa myös vähemmälle. Ei vaan ole ollut samanlaista poltetta enduroon kuin aiemmin. Ajoin jo talvella enemmän crossia ja jatkoin sitä myös kesällä, niin sai vähän vaihtelua pikkupyörällä ajamiseen. 690:n sarviin sen sijaan on tehnyt kovastikin mieli.
Laskeskelin, että nyt on takana maantiepainotteisia ajoja yhteensä 103 000 km eli ajot Gileralla ja 690:llä, sekä 17500 km/655 tuntia enduroa ja crossia neljällä eri pikkunelarilla. Jos se 1000 tuntia treeniä vaaditaan, että voi oppia jonkun asian kunnolla, niin sitten siihen menee vielä tällä hiipuvalla tahdilla useampi vuosi.
Braa-aab!