Toki voidaan myös kysyä, että kuinka pitkälle myyjän vastuu tuotteesta jatkuu, etenkin kun takuu on kalvonvalmistajan antama, ei valmistajan, maahantuojan saati sitten kauppiaan. Jos nyt asiaa mietitään vähän busineksen kannalta, niin jotta myyjällä on resursseja hoitaa tällaiset reklamaatiot eteenpäin, pitää tuotteisiin lisätä pieni reklamaatiolisä, jolla katetaan tuotteen mahdollisesta reklamaatiosta aiheutuvat kustannukset. Tuo lisää entisestään hintaa nettikauppoihin ja kun hintaero on tarpeeksi suuri, valuu valtaosa kaupoista sitten isoille Saksalaisille nettikaupoille. Noilla kun ostaja lähtökohtaisesti kokee reklamaation niin vaikeaksi, että asiakas yleensä haluaa hoitaa sen maahantuojan tai valmistajan kanssa.mico kirjoitti:Kannattaisi laittaa julki se suomalainen liike, joka ei vastaa myymiensä tuotteiden laadusta. Reklamaatiohan kuuluu nimen omaan myyjälle, joka hoitaa asian valmistajan tai maahantuojan kanssa.
Kauppiaat ovat tässä kohtaa vähän puun ja kuoren välissä, koska hinta määrittää ostoskäytöstä ja hintaa voi laskea ainoastaan tiettyyn pisteeseen asti. Jokainen voi kysyä itseltään kuinka paljon enemmän tuotteesta on valmis maksamaan, jos sen hinnassa on mukana myös henkilökohtaista asiakaspalvelua ja miettiä sen jälkeen että myyjän jokainen tunti maksaa yrittäjälle suunnilleen 30€/h ja kaikki ne kiinteät kustannukset, joita esimerkiksi toimitila tuo mukanaan.