Vitutus ketju!!

Testiviestit ja muu asiattomuus

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Vastaa Viestiin
STN
Viestit: 474
Liittynyt: Pe Huhti 07, 2006 6:28 pm
Pyörä: xt660z. Tunturi Start

Re: Vitutus ketju!!

Viesti Kirjoittaja STN »

Muutama vuosi takaperin Tieva-baarista lähtiessä antautui takapyörän laakerit, oli alle tonnin ajettu. All Balls.
Etutelet huolsin talvella ja netistä tilasin stefat, etukäteen en tiennyt merkkiä. All Balls. Tuumasin jotta varmaan tiivisteen osaa tehdä, ja vitunperse!
Vitun kiinalaiset! Nyt pitää purkaa etupää uusiksi ja uudet stefat tilaukseen. No öljyt voi varmaan käyttää uusiksi.. Mutta tuo turha työ ja stefojen tilaus.. saakohan motonetista.
Perkele vaikka sai makeen tarran kaupan tekijäiseksi, niin ei kyllä lämmitä.
Älkää hyvät toverit tuohon merkkiin kajotko!

STN
CorporalMike
Viestit: 49
Liittynyt: La Syys 24, 2016 6:44 am
Pyörä: Honda NX650 KTM 250 EXC
Paikkakunta: Oulu

Re: Vitutus ketju!!

Viesti Kirjoittaja CorporalMike »

STN kirjoitti:Muutama vuosi takaperin Tieva-baarista lähtiessä antautui takapyörän laakerit, oli alle tonnin ajettu. All Balls.
Etutelet huolsin talvella ja netistä tilasin stefat, etukäteen en tiennyt merkkiä. All Balls. Tuumasin jotta varmaan tiivisteen osaa tehdä, ja vitunperse!
Vitun kiinalaiset! Nyt pitää purkaa etupää uusiksi ja uudet stefat tilaukseen. No öljyt voi varmaan käyttää uusiksi.. Mutta tuo turha työ ja stefojen tilaus.. saakohan motonetista.
Perkele vaikka sai makeen tarran kaupan tekijäiseksi, niin ei kyllä lämmitä.
Älkää hyvät toverit tuohon merkkiin kajotko!

STN
SKF, jos mahdollista. Kyllä muovistefat tunnistaa jo asentaessa

Lähetetty minun M2007J22G laitteesta Tapatalkilla

juhap
Viestit: 1025
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2011 10:16 pm
Pyörä: SE

Re: Vitutus ketju!!

Viesti Kirjoittaja juhap »

STN kirjoitti: Su Touko 01, 2022 10:14 pm Muutama vuosi takaperin Tieva-baarista lähtiessä antautui takapyörän laakerit, oli alle tonnin ajettu. All Balls.
Etutelet huolsin talvella ja netistä tilasin stefat, etukäteen en tiennyt merkkiä. All Balls. Tuumasin jotta varmaan tiivisteen osaa tehdä, ja vitunperse!
Vitun kiinalaiset! Nyt pitää purkaa etupää uusiksi ja uudet stefat tilaukseen. No öljyt voi varmaan käyttää uusiksi.. Mutta tuo turha työ ja stefojen tilaus.. saakohan motonetista.
Perkele vaikka sai makeen tarran kaupan tekijäiseksi, niin ei kyllä lämmitä.
Älkää hyvät toverit tuohon merkkiin kajotko!

STN
Toinen vältettävä merkki on shitparts https://www.britpart.com/
Linky
Viestit: 35
Liittynyt: To Elo 31, 2017 3:08 pm
Pyörä: Triumph Tiger 900

Re: Vitutus ketju!!

Viesti Kirjoittaja Linky »

En nyt tiiä onko tää varsinaisesti vitutusketjun aihe, mutta ärsyttävä tilanne päällä, eli vähän vituttaakin. Kaveri olis myymässä Triumphin Scrambleria, sellasta perus 900-kuutioista suorakakkoskaasarivehjettä, ajettu vähän päälle 40tkm ja hyvin pidetty. Mulla on Tiger, sellanen vanha suorakolmonen 855 kaasarivekotin, ajettu vähän päälle 50t mailia, eli mitä se nyt tekee, yli 80tkm vissiin, mutta hyvin pidetty ja huoltokirja koko historialta löytyy.

Nyt oon ajellu vuoronperään molemmilla, ja koittanu arpoa, että kumpi olis "parempi". Tiger ottaa soratiemontut paremmin, koska alusta. Scrambler on ketterämpi, mutta myös kiva ajaa soralla. Molemmissa on hyvä ergonomia, selkä kestää hyvin ajaa pidempääkin eeposta, Tigerissa tietty katetta vähän enemmän. Mitäs jos joskus haluaa lähtee kokeilemaan TETtiä, pääseekö sinne Scramblerilla ollenkaan alkua pidemmälle. Toisaalta, kun ton Tigerin sotkee johonkin suohon, niin se ei lähde sieltä ilman Pekkaniskaa. Tiger on mahtava ryömittää pikkuteillä ja poluilla hitaammassa vauhdissa, mutta näin huonolle tasapainoilijalle vähän liian yläpainoinen, korkea ja painava. Scramblerin välitykset on selkeesti pidemmät, mutta se on toisaalta ketterämpi paiskoa kaupungissa ja helpompi ajaa firman parkkihalliin.

Toi Scrambler on myöskin pirun kovaääninen, tosin ei se oo kun laittaa db-killerin putkeen ja säädättää, niin taas on mummonmökkitiekelpoinen.

Ja jos tuota nyt alkaa vaihtamaan, niin paljonko Tigerista kehtaa pyytää ja Scramblerista maksaa. Ei ole helppoa, saatana, auttakaa veljeä mäessä. :D

/jyrki
Avatar
PaPaTTaJa
Viestit: 241
Liittynyt: La Joulu 21, 2013 1:24 pm
Pyörä: R1100GS
Paikkakunta: Joensuu

Re: Vitutus ketju!!

Viesti Kirjoittaja PaPaTTaJa »

Tämä nyt ei suoranaisesti liity kurapyöräilyyn, mutta vitutukseen sitäkin enemmän!
Joensuu Raatekankaantie 4 ST1 kylmäasema. Tankkasin henkilöautoon dieseliä, lähes tyhjä tankki joten sai losottaa kotvasen ennenkuin tuli täyteen. Tuolla samalla asemalla ehkä noin 1-1,5 vuotta sitten (eri auto) samalla pistoolilla ei automaattikatkaisu toiminutkaan vaan dieseliä syöksyi yli lahkeille ja kengille sekä pitkin auton kylkeä sekä maahankin kelpo lammikko. Sekös vitutti, sillä vaikka dieselin tuoksu toki miehekäs onkin on se lähes mahdoton saada kankaasta pois pesemällä. Laitoin silloin asiasta sähköpostia ST1 asiakaspalveluun, vastausta ei koskaan tullut.
Nyt siis reilun vuoden päästä edellisestä episodista uskalsin tankata samasta pistoolista uudelleen, varauduin hiukan enemmän syrjään siirtymällä ja huolellisesti asettelemalla pistoolin täyttöaukkoon. Oletin kuitenkin että pistooli olisi kunnossa. Mutta sama tapahtui taas. Kengät, housut ja auton kylki sekä asfaltti dieselissä.
Soitin pumpussa olevaan palvelunumeroon, siellä pahoiteltiin tapahtunutta ja otettiin yhteystiedot ylös. Aika pian sitten vastattiinkin sähköpostiin että tutkivat ko pistoolin (asemalla niitä 4, eivät kysyneet mikä se niistä oli?) ja palaavat asiaan. Seuraava viesti olikin sitten ettei pistoolista löytynyt teknistä vikaa ja eivät korvaa tapauksesta mahdollisesti aiheutuneita vahinkoja.
Eli heidän mielestään pistooli toimii kuten kuuluukin, ja kuitenkin pahoittelivat tapausta. :?:
Minun pienessä päässäni mietittynä jompikumpi ei ole mahdollinen:
Joko pistooli ei ole ok tai minun päälleni ei ole roiskunut dieseliä.
Mutta jokatapauksessa vastuu ja kulut sysättiin asiakkaalle.
Hyvää kesänjatkoa sentään toivottivat :roll:
Lienee selvää että asiakassuhteeni ST1 katkesi nyt tähän.
Kairaaja
Viestit: 107
Liittynyt: Ti Joulu 28, 2021 8:55 am
Pyörä: Honda CRF300l

Re: Vitutus ketju!!

Viesti Kirjoittaja Kairaaja »

Vaimo haluaa erota, tuli mulle todellakin yllätyksenä. Mahdollisesti menee Honda sitten myyntiin. Eropaperit kirjoitettu.
Vaimolta todella nopeaa toimintaa. Laittaa epäileen kaikenlaista.
Tällaista se on reissumiehen elämä. Kiitos ja anteeksi.
MotoAuto
Viestit: 52
Liittynyt: Su Marras 01, 2020 12:21 pm
Pyörä: Tenere WR
Paikkakunta: Pori

Re: Vitutus ketju!!

Viesti Kirjoittaja MotoAuto »

Kairaaja kirjoitti: Su Elo 07, 2022 7:55 am Vaimo haluaa erota, tuli mulle todellakin yllätyksenä. Mahdollisesti menee Honda sitten myyntiin. Eropaperit kirjoitettu.
Vaimolta todella nopeaa toimintaa. Laittaa epäileen kaikenlaista.
Tällaista se on reissumiehen elämä. Kiitos ja anteeksi.
Olen pahoillani, saman joskus kokeneena voin samaistua :shock:
Jos suinkin mahdollista, älä myy :!:
Kairaaja
Viestit: 107
Liittynyt: Ti Joulu 28, 2021 8:55 am
Pyörä: Honda CRF300l

Re: Vitutus ketju!!

Viesti Kirjoittaja Kairaaja »

MotoAuto kirjoitti: Ti Elo 09, 2022 8:12 am
Kairaaja kirjoitti: Su Elo 07, 2022 7:55 am Vaimo haluaa erota, tuli mulle todellakin yllätyksenä. Mahdollisesti menee Honda sitten myyntiin. Eropaperit kirjoitettu.
Vaimolta todella nopeaa toimintaa. Laittaa epäileen kaikenlaista.
Tällaista se on reissumiehen elämä. Kiitos ja anteeksi.
Olen pahoillani, saman joskus kokeneena voin samaistua :shock:
Jos suinkin mahdollista, älä myy :!:
En mielellään myisi, mutta eipä sillä enään oikein ehdi ajella. Vapaaviikolla lapset tulee minun luokse, vähän jää aikaa enään harrastaa.
Avatar
Dassault
Viestit: 565
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 2:43 am
Pyörä: XTZ750
Paikkakunta: Viitasaari

Re: Vitutus ketju!!

Viesti Kirjoittaja Dassault »

Ihmettelin kun iso tenere rupes kuluttaa öljyä ihan reilusti, no oli sit öljysäiliö murtunut. Vasta kävi hitsauksessa kun saumat tihutti ja nyt kiinnityskorvakkeen takaa halki.

Lähetetty minun LE2113 laitteesta Tapatalkilla

Kyllä se siitä...
Avatar
Dassault
Viestit: 565
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 2:43 am
Pyörä: XTZ750
Paikkakunta: Viitasaari

Re: Vitutus ketju!!

Viesti Kirjoittaja Dassault »

Kairaaja kirjoitti:Vaimo haluaa erota, tuli mulle todellakin yllätyksenä. Mahdollisesti menee Honda sitten myyntiin. Eropaperit kirjoitettu.
Vaimolta todella nopeaa toimintaa. Laittaa epäileen kaikenlaista.
Tällaista se on reissumiehen elämä. Kiitos ja anteeksi.
Saman aikanaan kokeneena otan osaa.
Jos vain mahdollista niin pidä pyörä vaikka ei ehtisi niin ajamaankaan. On jokin terapialaite jonka kanssa puuhatessa ajatukset siirtyy muualle, vaikka se olisi vain tallissa puunaamista.

Lähetetty minun LE2113 laitteesta Tapatalkilla

Kyllä se siitä...
Kairaaja
Viestit: 107
Liittynyt: Ti Joulu 28, 2021 8:55 am
Pyörä: Honda CRF300l

Re: Vitutus ketju!!

Viesti Kirjoittaja Kairaaja »

Dassault kirjoitti: Ke Elo 10, 2022 9:57 am
Kairaaja kirjoitti:Vaimo haluaa erota, tuli mulle todellakin yllätyksenä. Mahdollisesti menee Honda sitten myyntiin. Eropaperit kirjoitettu.
Vaimolta todella nopeaa toimintaa. Laittaa epäileen kaikenlaista.
Tällaista se on reissumiehen elämä. Kiitos ja anteeksi.
Saman aikanaan kokeneena otan osaa.
Jos vain mahdollista niin pidä pyörä vaikka ei ehtisi niin ajamaankaan. On jokin terapialaite jonka kanssa puuhatessa ajatukset siirtyy muualle, vaikka se olisi vain tallissa puunaamista.

Lähetetty minun LE2113 laitteesta Tapatalkilla
Meinasin viikonlopun aikana laittaa myyntiin, en sitten laittanutkaan. Haluan kokeilla enduropiikeillä ajamista, koska ne nyt on kuitenkin jo hankittu. 2.2.-22 astuu ero voimaan jos vaimo on edelleen sitä mieltä. Jos näin, niin sitten voi olla että joutuu realisoimaan tavaraa. Jos meinaan njäädä asumaan. Hälle pitäisi n.80ke. maksaa talosta. Onneksi kesämökki on ollut minulla jo ennen kuin aikoinaan tapasimme, siitä ei tarvi maksaa mitään.
Avatar
mek
Viestit: 2681
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: V7
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Vitutus ketju!!

Viesti Kirjoittaja mek »

Luulin, että mua vituttaa, kun kippasin Gessun melkein kävelyvauhdista pari viikkoa sitten. Pyörään ei tullut juuri mitään, mutta sääriluu poikki ja polvikin otti osumaa. Nyt on mullakin titaania jalassa. Mutta ei kai mua kuitenkaan vituta, kun huonomminkin voisi olla.





Kuva
Peltsi
Viestit: 2817
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: Vitutus ketju!!

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

mek kirjoitti:Luulin, että mua vituttaa, kun kippasin Gessun melkein kävelyvauhdista pari viikkoa sitten. Pyörään ei tullut juuri mitään, mutta sääriluu poikki ja polvikin otti osumaa. Nyt on mullakin titaania jalassa. Mutta ei kai mua kuitenkaan vituta, kun huonomminkin voisi olla.





Kuva
No raato. Iso lommohan tuo on jos pienestä vauhdista kaatui.

Pikaista paranemista.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Stefa74
Viestit: 169
Liittynyt: La Heinä 30, 2016 1:53 pm
Pyörä: Ktm 990 adventure
Paikkakunta: Oulu

Re: Vitutus ketju!!

Viesti Kirjoittaja Stefa74 »

:(. Auts! Toivotaan että mies tulee pikaisesti kuntoon
..... nostetaan vaan pyörä ylös, katse eteenpäin, kone käyntiin ja eiku vaan lisää paskaa housuun!
Avatar
mek
Viestit: 2681
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: V7
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Vitutus ketju!!

Viesti Kirjoittaja mek »

Nyt ei enää vituta kovin paljon. Ensimmäiset askeleet tänään ilman tukea, yhdeksän viikkoa kaatumisen ja sääriluun katkeamisen & polvivamman jälkeen. Jospa se tästä.
Vastaa Viestiin