Enska ja CC kisa höpinät

Racing Team Pohjolan Kurapyöräililjät, eli kisakeskustelut tänne.

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
tertsu
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Pyörä: GASGAS 300 -22, KTM 990 S -07
Paikkakunta: Oulu

Re: Enska ja CC kisa höpinät

Viesti Kirjoittaja tertsu »

En minäkään muista että olis keskeytetty loukkaantumisien takia. Ymmärsin Xracingin jutusta, että kaikki oli yksittäistapauksia ja eri paikoissa niin huonoa tuuria kait?
Kura lentää...
Avatar
bisti
Viestit: 1514
Liittynyt: Ma Kesä 06, 2011 1:13 pm
Pyörä: KTM 350 EXC-F 2021
Paikkakunta: Vihti

Re: Enska ja CC kisa höpinät

Viesti Kirjoittaja bisti »

Joo ei nuo mitenkään kasassa olleet, ihan yksittäisiä siellä täällä. Eikä siinä kyllä mielestäni voinut reittiäkään syyttää, melkein väittäisin että pehmeä hiekka vain teki kokemattomille tepposet ja niistä nuo kaikki on lähteneet. Ei ne kaikki olleet edes mitenkään erityisen nopeissa kohdissa sattuneet. Mutta kuten sanoin, niin itseäni jäi vähän kalvamaan tuo että pitkitettiinkö loukkaantuneiden kärsimyksiä turhaan vain sen takia että ei tarvitse uusia lähtöä (e.g. puolet eli 1h ajettu niin voidaan julkaista "viralliset" tulokset)...
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
Avatar
Happi
Viestit: 2872
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:42 am
Pyörä: 690ER, 800XCA
Paikkakunta: Pori

Re: Enska ja CC kisa höpinät

Viesti Kirjoittaja Happi »

En tiedä miten hitaasti apu saatiin, mutta jo ennen keskeytystä oli reitinvarressa potilaita ambulanssissa hoidettavana.
Ensiapumiehiä oli reitinvarressa enemmän, kuin CC-kisoissa yleensä.

Minua ainakin hirvitti kuinka lujaa tuolla mäntyjen välissä ajettin kilpaa ja haettiin ohituksia. Liian nopea rata totesi myös tuore Suomen mestari xracingin haastattelussa. Samaa sanoi toi oma juniori, vaikka ekaa kertaa pääsikin podiumille SM-luokassa.

Happi

http://www.xracing.fi/podcast/uutiset/t ... -20181021/
mikko73h
Viestit: 505
Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 9:27 am
Pyörä: Yamahat
Paikkakunta: Lpr

Re: Enska ja CC kisa höpinät

Viesti Kirjoittaja mikko73h »

Tuolla nopeammalla ja helpommalla reitillä ei nouse kuin vakuutuksien hinnat. Odotellaan kun jotain sattuu pahasti ja muutetaan se reitti sitten takaisin enduro tyyliseksi (tai sitten hintojen nousun myötä kuolee koko laji).

Kiteellä katkesi jo yksi Yamaha kun veti vauhdissa puuhun. Onneksi tämä kuski taisi selvitä polvituen halkeamisella :?:
Keep calm and love fossil fuels.
Syke
Viestit: 1604
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
Paikkakunta: Iitti

Re: Enska ja CC kisa höpinät

Viesti Kirjoittaja Syke »

mikko73h kirjoitti:Tuolla nopeammalla ja helpommalla reitillä ei nouse kuin vakuutuksien hinnat. Odotellaan kun jotain sattuu pahasti ja muutetaan se reitti sitten takaisin enduro tyyliseksi (tai sitten hintojen nousun myötä kuolee koko laji).

Kiteellä katkesi jo yksi Yamaha kun veti vauhdissa puuhun. Onneksi tämä kuski taisi selvitä polvituen halkeamisella :?:
Tätä yritin tuolla Facen puolella peräänkuuluttaa, mutta on kuulemma jo olemassa laji nimeltä enduro.
Aika paljon suosii nykyään reitit isoa crossinelaria. Mikkelissä loppui into 200cc 2-tahdin huudattamiseen.
Itellä tulee ensi vuosi ajettua sitten sprinttejä ja enskaa, jos vaikka cc alkaisi siten palaamaan juurilleen.
Nykyreitistä saa jotain kuvaa, kun katsoo esim.Orimattilan kierrosmääriä.
Braa-aab!
Avatar
tertsu
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Pyörä: GASGAS 300 -22, KTM 990 S -07
Paikkakunta: Oulu

Enska ja CC kisa höpinät

Viesti Kirjoittaja tertsu »

Mikkeli oli taas todellla hidas ja jopa hieman haastavakin cc kisa reitiltään. Joutsakaan ei mikään älynopee kyllä ollut ja Kiteestäkin tykkäsin. Eli on niitä vielä onneksi erillaisia. Tänä vuonna Säkylä jäi väliin mutta viimevuonna sekin oli hyvä.
Semmonen näppituntuma on että porukat haluaa nimenomaan helppoja nopeita reittejä vaikka itse tykkäisin että välillä olis haastavampiakin paikkoja.
Kura lentää...
mikko73h
Viestit: 505
Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 9:27 am
Pyörä: Yamahat
Paikkakunta: Lpr

Re: Enska ja CC kisa höpinät

Viesti Kirjoittaja mikko73h »

Syke kirjoitti:
mikko73h kirjoitti:Tuolla nopeammalla ja helpommalla reitillä ei nouse kuin vakuutuksien hinnat. Odotellaan kun jotain sattuu pahasti ja muutetaan se reitti sitten takaisin enduro tyyliseksi (tai sitten hintojen nousun myötä kuolee koko laji).

Kiteellä katkesi jo yksi Yamaha kun veti vauhdissa puuhun. Onneksi tämä kuski taisi selvitä polvituen halkeamisella :?:
Tätä yritin tuolla Facen puolella peräänkuuluttaa, mutta on kuulemma jo olemassa laji nimeltä enduro.
Aika paljon suosii nykyään reitit isoa crossinelaria. Mikkelissä loppui into 200cc 2-tahdin huudattamiseen.
Itellä tulee ensi vuosi ajettua sitten sprinttejä ja enskaa, jos vaikka cc alkaisi siten palaamaan juurilleen.
Nykyreitistä saa jotain kuvaa, kun katsoo esim.Orimattilan kierrosmääriä.
Taitaa myös jäädä CC kisat ensivuonna ajamatta kun ei niihin uskalla enään enduro iskunvaimentimilla lähteä. Paljon mielenkiintoisempiakin nuo WESS tyyliset kisat Venäjällä jossa ei tarvitse kiertää samaa ympyrää. Pitkää reittiä kun pitää ajaa sellaisella n. 80% nopeudella, koska ylämäet ym. ottaa riittävästi voimille.
Keep calm and love fossil fuels.
Avatar
THä
Viestit: 642
Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Pyörä: Beta 390 RR, 450 RM-Z

Re: Enska ja CC kisa höpinät

Viesti Kirjoittaja THä »

Nyt vasta itse törmäsin tietoon, että oli ollut Säkylässä ohjelmaa. Motopalvelu CC jäi itseltä väliin kun sairastelin ja tuo Säkylä kun on vähän eri puolella Suomea, niin passasin. Nyt voisi sanoa, että onneksi, mitä tuolta olen kuullut.

On kyllä vähän ikävä suuntaus jos vauhteja nostetaan. Valitettavasti tuo tarkoittaa suoraan luokkaantumisriskin kasvua. Omasta mielestä jo tuo Mikkeli oli paikoittelen turhan nopea. Tosin kääntöpuolena haastavammissa paikoissa on äkkiä aika kasa kun sinne joku kippaa nurin. Tuota vähän pelkäsin Mikkelissäkin, mutta ei sinne perämetsälenkille kuitenkaan mitään sumppua tullut. Joutsassa taisi olla aika tasavauhtinen reitti. Tuollainen Mikkelin tyylinen on kyllä omaan mieleen, kun siinä on tavallaan rytminvaihdosta kokoajan. Tosin armoa se ei kyllä anna yhtään, mutta siinä ei toisaalta voi syyttää kun itseään.

Kyllähän säännöt sallii 55 km/h keskinopeuden kierrokselle, mutta aika huimaa kyytiä tuo alkaa olla jos puiden välissä painellaan. Nyt näytti parhaat menneen Säkylässä jo yli 51 km/h keskimäärin. Mikkelissä näytti olleen vajaat 41 km/h nopeimmilla vaikka sielläkin oli osittain aika hidastakin.

Onhan se tainnut olla endurossakin ainakin maailmalla sama trendi, että nopeampaa pätkää kokoajan. Jotkut tykkää, toiset vastustaa. Sikäli toisaalta extreme-kisat ovat nostaneet profiiliaan vastaavasti.

Toivottavasti nuo luokkaantumiset vähän säikäyttäisivät järjestäjiä ja otettaisiin vauhteja alas :roll:
Neljä vaihdetta riittää.
Avatar
THä
Viestit: 642
Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Pyörä: Beta 390 RR, 450 RM-Z

Re: Enska ja CC kisa höpinät

Viesti Kirjoittaja THä »

Onko muuten nuo ilmoittautumis- sun muut touhut vähän sekaisin tällä hetkellä? Jotain olen sieltä täältä lukenut että tälle kaudelle on ilmeisesti ilmoittautumiset kaikki siirretty mottiin ja tuossa olisi jonniin verran tuskaa ollut? Sikälikin ihmettelen kun itse en ole edes kerholta saanut jäsenmaksutietoja tälle vuodelle kyselyistä huolimatta. Voi tosin olla ettei liity yksiin mitenkään, mutta itsellä ei siis ole tällä hetkellä asiaa mihinkään kisoihin :(

Tämä on kyllä välillä melkoista salapoliisitouhua että missä voisi ajaa ja milloin ja miten se noin muuten onnistuu.
Neljä vaihdetta riittää.
Avatar
tertsu
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Pyörä: GASGAS 300 -22, KTM 990 S -07
Paikkakunta: Oulu

Re: Enska ja CC kisa höpinät

Viesti Kirjoittaja tertsu »

THä kirjoitti:Onko muuten nuo ilmoittautumis- sun muut touhut vähän sekaisin tällä hetkellä? Jotain olen sieltä täältä lukenut että tälle kaudelle on ilmeisesti ilmoittautumiset kaikki siirretty mottiin ja tuossa olisi jonniin verran tuskaa ollut? Sikälikin ihmettelen kun itse en ole edes kerholta saanut jäsenmaksutietoja tälle vuodelle kyselyistä huolimatta. Voi tosin olla ettei liity yksiin mitenkään, mutta itsellä ei siis ole tällä hetkellä asiaa mihinkään kisoihin :(
Motin kanssa on ollut hankaluuksia, mutta aina on kisoihin päässyt ja ilmoittautuminen onnnistunut.
Kerhon jäsenmaksuhommat on kerhon oma asia ja sinne kannattaa olla yhteydessä.
Itse kannattaa käydä tsekkaamassa että omat tiedot on Motissa kunnossa, mm. kerhon jäsenyys koska ilman sitä et voi ilmoittautua kisoihin.
Oman kerhon osalta ollut isoin ongelma se, että ihmiset eivät päivitä tietojaan Mottiin tai ilmoita muuttuneita yhteystietojaan kerholle mm. sähköpostiosoite joka on kaikista tärkein.
https://motti.moottoriliitto.fi/sml/fi
Kura lentää...
Avatar
THä
Viestit: 642
Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Pyörä: Beta 390 RR, 450 RM-Z

Re: Enska ja CC kisa höpinät

Viesti Kirjoittaja THä »

Yhteystiedot on kyllä kunnossa eivätkä ole mihinkään edes muuttuneet. Itsellä kyllä tuo kerho näkyy omissa tiedoissa, mutta pitääkö kerhon vuosittain kuitata jäsenyys voimassaolevaksi vai miten tuo menee jos lisenssiä yrittäisi ostaa? Vai onko jäsenyys tavallaan voimassa kunnes kerho sen itse poistaisi? Viime vuonna oli ok, mutta tältä vuodelta en nyt tiedä.

Ei tässä ole kyllä ollut tarkoitus jäisen maan aikaan mihinkään osallistua, että sikäli ei itsellä mitään kiirettä ole. Tuota vain kummastelin, että voiko nämä muutokset liittyä jotenkin kerhohommaan, mutta kai se sitten on vain kerhon asia miten asiansa hoitavat :roll: Ei ole nyt ratojakaan auki niin sikälikin jäsenyys on ihan sama tällä hetkellä.
Neljä vaihdetta riittää.
Avatar
tertsu
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Pyörä: GASGAS 300 -22, KTM 990 S -07
Paikkakunta: Oulu

Re: Enska ja CC kisa höpinät

Viesti Kirjoittaja tertsu »

THä kirjoitti:Vai onko jäsenyys tavallaan voimassa kunnes kerho sen itse poistaisi? .
Näin veikkaan sen olevan Motin kannalta.

Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla
Kura lentää...
Avatar
THä
Viestit: 642
Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Pyörä: Beta 390 RR, 450 RM-Z

Re: Enska ja CC kisa höpinät

Viesti Kirjoittaja THä »

Sääntöjä tavailin. Mites tuo sammutinhomma nyt oikein menee kun sitä oli ilmeisesti päivitetty. Siinähän sanotaan, että jokaisella huoltopaikalla tulee olla 6 kg sammutin. Kuitenkin huoltovarikon sammuttimista vastaa järjestäjä. Tarkoittaako tuo huoltopaikka käytännössä parkkipaikkaa, eli riittää jos autossa/kärryssä on tuo sammutin eikä sitä tarvitse roudata kilpailuvarikolle? Vai onko varikkoloossi tuota tarkoitettua huoltopaikkaa?

Muutenhan säännöissä ei taida olla mitään ihmeitä muutoksia :roll:
Neljä vaihdetta riittää.
Avatar
tertsu
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Pyörä: GASGAS 300 -22, KTM 990 S -07
Paikkakunta: Oulu

Re: Enska ja CC kisa höpinät

Viesti Kirjoittaja tertsu »

THä kirjoitti:Sääntöjä tavailin. Mites tuo sammutinhomma nyt oikein menee kun sitä oli ilmeisesti päivitetty. Siinähän sanotaan, että jokaisella huoltopaikalla tulee olla 6 kg sammutin. Kuitenkin huoltovarikon sammuttimista vastaa järjestäjä. Tarkoittaako tuo huoltopaikka käytännössä parkkipaikkaa, eli riittää jos autossa/kärryssä on tuo sammutin eikä sitä tarvitse roudata kilpailuvarikolle? Vai onko varikkoloossi tuota tarkoitettua huoltopaikkaa?

Muutenhan säännöissä ei taida olla mitään ihmeitä muutoksia :roll:
Siitä sammutinhommasta oli keskustelua Facessa ja sitä täsmennettiin niin, että kisajärjestäjä toimittaa riittävästi sammuttimia kilpailuvarikolle.
Eli muuten kuten ennenkin, eli riittää kun autossa / kärryssä on se sammutin.
Kura lentää...
Avatar
THä
Viestit: 642
Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Pyörä: Beta 390 RR, 450 RM-Z

Re: Enska ja CC kisa höpinät

Viesti Kirjoittaja THä »

No tuo on ihan järkevä homma. Aika hurja määrä sammuttimia muuten varikolla oliskin :lol: Ainakin näin itsekseen kun noita tavaroita roudaa, niin ihan hyvä jos ei tarvitse vielä sammutintakin roudata varikolle.
Neljä vaihdetta riittää.
Vastaa Viestiin