Enska ja CC kisa höpinät

Racing Team Pohjolan Kurapyöräililjät, eli kisakeskustelut tänne.

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Jani M
Viestit: 2094
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Enska ja CC kisa höpinät

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Piikillä ei taida olla voitettua yleiskilpailua hetkeen aikaan, mutta johtuu varmaankin enemmän siitä, että piikkejä on nykyään suhteessa vähemmän, kun kilvitettäväksi kelpaavia pelejä on vähemmän.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Avatar
Happi
Viestit: 2872
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:42 am
Pyörä: 690ER, 800XCA
Paikkakunta: Pori

Re: Enska ja CC kisa höpinät

Viesti Kirjoittaja Happi »

Jani M kirjoitti: A-luokassa pitää miettiä tukijoita ja näkyvyyttä myös. Kun saadaan enemmän mestareita ja mitallisteja, niin sillä tasolla kilpailemisen mahdollistavat tukijat saavat lisää näkyvyyttä.
Joidenkin harvojen kohdalla voi olla näinkin. Osalla A-kuskeista löytyy tukijoita, joita ei kiinnosta pätkääkään näkyvyys tai menestys, vaan mukana ollaan tukemassa tutun jätkän harrastusta. Ei ne paikalliset putkifirmat tai vastaavat, joiden nimiä kuskien autojen kyljistä löytyy, odota, että sillä myynti kasvaa, vaikka tulisi mestaruuksia.

Happi
Avatar
ttv
Viestit: 676
Liittynyt: Pe Huhti 26, 2013 10:04 am
Pyörä: 300EXC
Paikkakunta: Hki

Re: Enska ja CC kisa höpinät

Viesti Kirjoittaja ttv »

Nyt on hyvä syy nostaa ketju historian hämäristä kun Jukka otti tänään Mäntsälässä luokkanousun :!: Onnittelut!
Avatar
tertsu
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Pyörä: GASGAS 300 -22, KTM 990 S -07
Paikkakunta: Oulu

Re: Enska ja CC kisa höpinät

Viesti Kirjoittaja tertsu »

Työvoitto, oli 13. kisa Jukalle tällekaudelle Hattu päästä myös osallistumisinnosta kun Jukalla on kisoihin keskimäärin matkaa ainakin 650 km per suunta. Mukavia reissuja vaikka silmät meinaa jo väliin vähän luppasta jo ennnen Oulua paluumatkalla

Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla

Kura lentää...
Avatar
tertsu
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Pyörä: GASGAS 300 -22, KTM 990 S -07
Paikkakunta: Oulu

Re: Enska ja CC kisa höpinät

Viesti Kirjoittaja tertsu »

CrossCountry lajiryhmä esittää enskaudelle omaa Matkaenduroluokkaa yli 600cc peleille.
Tuohan on toteutuessaa hyvä juttu.
Tuolla koko matsku: https://www.moottoriliitto.fi/site/asse ... s_2021.pdf
Kura lentää...
Jani M
Viestit: 2094
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Enska ja CC kisa höpinät

Viesti Kirjoittaja Jani M »

tertsu kirjoitti: Ke Marras 24, 2021 10:00 am CrossCountry lajiryhmä esittää enskaudelle omaa Matkaenduroluokkaa yli 600cc peleille.
Tuohan on toteutuessaa hyvä juttu.
Tuolla koko matsku: https://www.moottoriliitto.fi/site/asse ... s_2021.pdf
Minä kävin kokeilemassa tätä matkaenduroluokkaa 690:llä Jämsän ja Kiteen CC-kisoissa. Oikein mukavia happeningeja. Matkaendurot ajaa aamun ensimmäisessä tunnin mittaisessa lähdössä, jossa muut luokat ovat nuoret (85 cc), V60, classic ja kuntoluokka. Lähtö ajaa vähän lyhyemmän reitin, josta ainakin Jämsässä oli jätetty hankalampia kohtia pois, joten reitti sopii oikein hyvin isommillekin pyörille. Jämsässä oli pääosin hiekkapohjainen reitti, mutta jonkin verran oli myös liejua sataiden takia. Kiteellä on kokonaan hiekkapohjainen reitti, ja suurimmaksi osaksi se on kovapohjaista, toki crossiradan osuus on pehmeää hiekkaa.

Muutokset pyörään oli, että otin pleksin, navisysteemit ja rekisterikilven pois ja lisäsin tankopehmusteen sekä pari prikkaa taka-ABS-anturin alle, jotta ABS on kokonaan pois pelistä. Luistonesto on normaalistikin pois pelistä offroad donglella.

Näissä kahdessa kisassa oli 4 ja 5 osallistujaa matkaenduroluokkaan ja koko lähdössä oli 38 ja 50 osallistujaa, eli hyvin siellä sopii mennä noin 8 km reitillä. Toivottavasti ensi vuonna useampi rohkaistuu mukaan. Suosittelen lämpimästi!
59.jpg
E22_4694-dn_pieni.JPG
20220917_152038.jpg
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Avatar
Tseta
Viestit: 145
Liittynyt: La Marras 17, 2007 10:04 pm
Pyörä: LC4, LC8, EXC-F
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Enska ja CC kisa höpinät

Viesti Kirjoittaja Tseta »

Järilän matkaenduroluokassa on ollut satunnaiselle harrastajalle kylmää kyytiä kun siellä on entinen Suomen mestari ollut asettamassa tahdin :shock:
Avatar
Happi
Viestit: 2872
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:42 am
Pyörä: 690ER, 800XCA
Paikkakunta: Pori

Re: Enska ja CC kisa höpinät

Viesti Kirjoittaja Happi »

Ei sillä ole CC:stä kuin pronssia :)

Piti pojalle lainata mopoo, että pääsi kisaileen. Meinas jäädä kyllä kisa väliin, kun edellisenä iltana vähän testas mopoo ja just huollettu takaiskari ei kestänyt testejä. Onneks Sulakarin hyllystä löyty iskari hajonneen tilalle.

Happi
Avatar
Tseta
Viestit: 145
Liittynyt: La Marras 17, 2007 10:04 pm
Pyörä: LC4, LC8, EXC-F
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Enska ja CC kisa höpinät

Viesti Kirjoittaja Tseta »

Tarkastetaanko tuota sammuttimen olemassaoloa ja sen leimojen ajankohtaisuutta sekä huoltomaton "virallisuutta" jotenkin pistokokein? Nimimerkillä sääntöjä väärin tulkinneena kahta sammutinta ja kahta mattoa turhaan mukana raahannut (yhdet kutakin olisivat siis riittäneet...).

-T
Avatar
Happi
Viestit: 2872
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:42 am
Pyörä: 690ER, 800XCA
Paikkakunta: Pori

Re: Enska ja CC kisa höpinät

Viesti Kirjoittaja Happi »

Endurokisoissa Riihimäellä on oiken tarkastettu sammuttimen päivämäärät. Oli kaksi päiväinen kisa, sunnuntaina oli oltava kaikki kunnossa. Huoltomaton "virallisuutta" ei koskaan ole tarkastettu.

Happi
Avatar
Tseta
Viestit: 145
Liittynyt: La Marras 17, 2007 10:04 pm
Pyörä: LC4, LC8, EXC-F
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Enska ja CC kisa höpinät

Viesti Kirjoittaja Tseta »

Parin kisan "huimalla" kokemuksella voin kyllä suositella kaikille jotka yhtään ovat kahden vaiheilla että lähteäkö mukaan vai ei niin eikun rohkeasti vaan kokeilemaan. Kierrosaikojen jne. perusteella näyttäisi että C:n ja kuntoluokan (häntäpäiden) välillä on jonkin verran limittäisyyttä, C toki ajaa sen kaksi tuntia (+ viimeinen kierros) kuntoluokan tunnin sijaan. Kuntoluokassa muutenkin tuntuu olevan pipo naksauksen löysemmällä. Kello on armoton ja kertoo tahdin tarkasti. Hauskaa minulla noissa kisoissa on ollut vaikka vauhti ei tosiaan ole päätä huimannut. Pari ekaa kierrosta on aina mennyt körötellessä ja ihmetellessä että mistähän se reitti menee ja minkälaisia yllätyksiä sieltä on tulossa. Loppua kohti on jopa löytynyt jonkinlaista rentoutta ajamiseen. Tuonne Etelä-Suomen radoille kun ei täältä susirajan takaa ihan noin vaan lähdetäkään treenaamaan niin treenaan sitten kisoissa. :D

-T
Vastaa Viestiin