KTM 250 vai Husqvarna 250

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
nassesetä
Viestit: 60
Liittynyt: Su Heinä 31, 2005 11:36 am
Pyörä: Dominator nx 650
Paikkakunta: kiikka

KTM 250 vai Husqvarna 250

Viesti Kirjoittaja nassesetä »

-Nyt on dr 650 palvellut tarpeeksi ja ajattelin vähän kevyempää ja näppärämpää mettämopoa hankkia!

-Aikomukseni on ostaa 2-tahtinen KTM 250 tai Husqvarna 250 wr (noin 2000 vuosimalli.)
-Ja kyselisin käyttäjiltä kokemusta/mielipiteitä kyseisistä pyöristä!!! haukkuja ja kehuja kiitos! :roll:
Marssin tahti on neli-tahti
-Timo L.
Avatar
Veijo
Viestit: 1232
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 9:59 am
Pyörä: Cube AMS100 LTD
Paikkakunta: Tampere

Re: KTM 250 vai Husqvarna 250

Viesti Kirjoittaja Veijo »

nassesetä kirjoitti:-Nyt on dr 650 palvellut tarpeeksi ja ajattelin vähän kevyempää ja näppärämpää mettämopoa hankkia!

-Aikomukseni on ostaa 2-tahtinen KTM 250 tai Husqvarna 250 wr (noin 2000 vuosimalli.)
-Ja kyselisin käyttäjiltä kokemusta/mielipiteitä kyseisistä pyöristä!!! haukkuja ja kehuja kiitos! :roll:
Ei oo 250cc 2T helppo ajaa metsässä, koneessa on liikaa tehoa (ainakin mulle).
Avatar
nassesetä
Viestit: 60
Liittynyt: Su Heinä 31, 2005 11:36 am
Pyörä: Dominator nx 650
Paikkakunta: kiikka

Viesti Kirjoittaja nassesetä »

No sitä varmasti pyörän painoon nähden on, mutta tolla dr:llä pahoissa paikoissa möyriminen käy jo työstä kun 1-vaihde on "hieman" liian suuri ja painookin vähän löytyy! :D
Marssin tahti on neli-tahti
-Timo L.
Avatar
Veijo
Viestit: 1232
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 9:59 am
Pyörä: Cube AMS100 LTD
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Veijo »

nassesetä kirjoitti:No sitä varmasti pyörän painoon nähden on, mutta tolla dr:llä pahoissa paikoissa möyriminen käy jo työstä kun 1-vaihde on "hieman" liian suuri ja painookin vähän löytyy! :D
No toki :D Kumpi noista kakspuokseista on sitten parempi, en osaa sanoa. Jos on ehjä laite, niin osta se joka tuntuu "käteen" sopivimmalta.
JAMPPERI
Viestit: 155
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 10:25 pm
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja JAMPPERI »

Kannattaa miettiä myös kulutusosien saantia ja hintoja mutta tosissaan jos pääsee ajamaan molempia niin sen jälkeen on helpompi tehdä päätös :!:
attevain
Viestit: 25
Liittynyt: Ke Huhti 11, 2007 10:48 pm
Pyörä: 250XR + VL1500 intikka
Paikkakunta: Downlake
Viesti:

honda

Viesti Kirjoittaja attevain »

Eillen möyrittiin kaverin kanssa yli 2h helevetin märkää vanhaa sähkölinjan "huoltotietä" joka oli erittäin monttuista ja kivistä traktoripolkua 50% ja loppu...noh...puutonta, suomaista metsää. Osaksi vedeltiin ihan kohtalaisen hyväkuntoista metsäteitä ja kovaa hiekkatietä. Vauhti oli, sanoisinko, kovahkoa. Kaverilla oli vm. 04´ Honda CRF 250 nelari ja vaikka en itse sitä kokeillut, niin kaveri, jolla aikaisemmin ollut mm. Ktm 400 exe racing tykkäsi mahdottomasti tuosta leikkikalusta. Sähköstartti ja kaikki :).

Kylä möyrimiseen ja puunkiertämiseen nelari on kätevä. Samaa mieltä aikaisempien kanssa, et 2-t tehot tulee liian äkäisesti esiin. ja vaatii kuskilta enemmän. Nelarilla ei tarvitse paljon 1 vaihteeseen koskea.

Itse yllätyin taasen tuon vanhan XR:n käsiteltävyydestä ja tehoista. Tuli totisesti todettua, et CR keula oli hyvä sijoitus. Enää ei pohjaa etupää ja todella vakaa vedellä öklökuraista tietä kaasupohjassa.

Pakko sijoittaa painepesuri :) :)

-atte-
"Kun ruuti keksittiin, menetti lihaskunto merkityksensä!"
Avatar
nassesetä
Viestit: 60
Liittynyt: Su Heinä 31, 2005 11:36 am
Pyörä: Dominator nx 650
Paikkakunta: kiikka

Viesti Kirjoittaja nassesetä »

Toi husqvarna olis hieman lähempänä joten täytyy käydä koe ajolla!
varmaan aika saman tasoset pelit!

-kuinkahan usein tommosta 2-tahtista saa rempata tämmösessä kohtuu/pienemmässä käytössä!? :roll:
Marssin tahti on neli-tahti
-Timo L.
Avatar
tuomas996
Viestit: 23
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 12:05 pm
Pyörä: R1200GSA
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja tuomas996 »

Ei pahemmin tarvi. Tällaista amatööriajoa kestää paljon, kunhan huoltaa normaalisti. Hussen linkut ovat muuten asiallisesti varustettu rasvanipoilla.
Suomienskaan linkut ovat monen mielestä se ainoa oikea tapa vrt. PDS, lähinnä herkkyyden puolesta.. Mun vauhdeilla aivan sama.

Olen kuitenkin erittäin tyytyväinen omaani. (WR250 -04)

-t
-tkk
Vastaa Viestiin