Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Ohjauslaakeria kiristävä mutteri on yläkolmion alla. Siinä päällä oleva mutteri kiristää vaan yläkolmion ohjausakseliin. Räjäytyskuvista selviää.
Ainakin saman ikäisessä cebarissa tankinkorkin alta menee ihan maahan asti putki/letku, että vesi ei jää sinne lillumaan ja päädy lopulta tankin sisään.
Toi kaasereiden välistä lähtevä huohotinletku meni muistaakseni ilmansuodatinkotelon sisään, tai kylkeen (vai olikohan sille joku oma pieni suodatin...). Edelleen siis CBR600:ssa.
Edit: Tai ei se letku siis maahan asti mene, mutta on siis viemäröinti vedenpoistoon.
Ainakin saman ikäisessä cebarissa tankinkorkin alta menee ihan maahan asti putki/letku, että vesi ei jää sinne lillumaan ja päädy lopulta tankin sisään.
Toi kaasereiden välistä lähtevä huohotinletku meni muistaakseni ilmansuodatinkotelon sisään, tai kylkeen (vai olikohan sille joku oma pieni suodatin...). Edelleen siis CBR600:ssa.
Edit: Tai ei se letku siis maahan asti mene, mutta on siis viemäröinti vedenpoistoon.
-
- Viestit: 2203
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Samanmoinen oli Millessä päästämässä vedet korkin juuresta maahan. Kaasarit tahtoo mahdollisimman stabiilin ulkoilman paineen kohokammioihin. yleensä riittää kun letkun päät on jossain koneen takana tai letkuja ei välttämättä edes ole. Sitten on joitain tapauksia, kuten kaasari LC8:t jotka on tosi herkkiä sille jos sattuu turbulenssi osumaan letkun päähän ja paine kohokammiossa vaihtelee. Nykii tosi ärsyttävästi maantienopeuksissa tasakaasulla jos letku ei ole oikein. Jos CB pelaa nykimättä letku irti niin pitäisin sen irti ja ohjaisin korkin juuresta letkun silleen että menee maahan vedet.
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Nuo kävisi järkeen kyllä. Täytyypä lähteä testailemaan. Kiitoksia vastauksista.
Nykyisiä: Honda XR650R, KTM EXC300 TPI, Suzuki Bandit 1200 Turbo, Honda CB500S, Yamaha FZ-6, Kymco Super8, Thumpstar 125
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
-
- Viestit: 2094
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Kannattaa tarkistaa, ettei kaasareihin ole mennyt vettä, jos tankinkorkin syvennyksen vedenpoisto on ollut yhdistettynä kaasareihin.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
-
- Viestit: 1230
- Liittynyt: Pe Loka 26, 2007 11:15 pm
- Pyörä: Trek Roscoe 6
- Paikkakunta: Ylivieska
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Itellä eka nestekytkimellä varustettu pyörä..
Käytetäänkö siellä öljyä vai jarru/kytkinnestettä?
Siis kahvalta työsylinterille.
Käytetäänkö siellä öljyä vai jarru/kytkinnestettä?
Siis kahvalta työsylinterille.
BMW f 650 Gs Dakar -01 ---> BMW f 800 Gs -08 ---> BMW R 1200 GS Lc 2013 ---> Polkupyörä
-
- Viestit: 2094
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Molempia käytetään. Yleensä säiliön kannessa lukee, kumpaa pitää käyttää.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Taitaa olla se Hyspin tuohon oikea. Jonku sortin öljy seki on niinkö Kotarissaki. Sillehän ei taida olla huoltoväliä Bemarin mukaan ollenkaan. Muistaakseni. Eli ei jarrunestettäHarri Hemmilä kirjoitti:Itellä eka nestekytkimellä varustettu pyörä..
Käytetäänkö siellä öljyä vai jarru/kytkinnestettä?
Siis kahvalta työsylinterille.
Paskapuhetta, mutta uskon.
-
- Viestit: 1230
- Liittynyt: Pe Loka 26, 2007 11:15 pm
- Pyörä: Trek Roscoe 6
- Paikkakunta: Ylivieska
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Ok, Motulin sivu näytti että 2,5w iskariöljy kävis.
BMW f 650 Gs Dakar -01 ---> BMW f 800 Gs -08 ---> BMW R 1200 GS Lc 2013 ---> Polkupyörä
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Sehän näyttää sitä kaikkiin vehkeisiin Samoin moottoriöljy suositukset on ihan pers....ä. Voihan se toimiakki, mutta semmonen homma mitä ei vihtis testailla.Harri Hemmilä kirjoitti:Ok, Motulin sivu näytti että 2,5w iskariöljy kävis.
Paskapuhetta, mutta uskon.
-
- Viestit: 1230
- Liittynyt: Pe Loka 26, 2007 11:15 pm
- Pyörä: Trek Roscoe 6
- Paikkakunta: Ylivieska
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Emc:llä sanoivat että suositellaan Hyspin V10:ä, loppunut koko Euroopasta
Saksassa joku tehdas palanut...
Pitää ottaa muutama purkki firman hyllyyn heti kun on saatavilla...
Saksassa joku tehdas palanut...
Pitää ottaa muutama purkki firman hyllyyn heti kun on saatavilla...
BMW f 650 Gs Dakar -01 ---> BMW f 800 Gs -08 ---> BMW R 1200 GS Lc 2013 ---> Polkupyörä
-
- Viestit: 2203
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
https://www.unilub.eu/cloud/castrol_hys ... tds-en.pdf
Siinä on Hyspinin data sheetti. Synteettistä hydrauliöljyä, viskositeetti iskariöljyn luokkaa ja vieläpä biohajoavaa.
Jos oma olisi, nakkaisin varmaan iskariöljyä tai Citikan LHM:ää niinkuin Kotariinkin laitan vähän sen mukaan mikä purkki osuu käteen.
Siinä on Hyspinin data sheetti. Synteettistä hydrauliöljyä, viskositeetti iskariöljyn luokkaa ja vieläpä biohajoavaa.
Jos oma olisi, nakkaisin varmaan iskariöljyä tai Citikan LHM:ää niinkuin Kotariinkin laitan vähän sen mukaan mikä purkki osuu käteen.
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Luulis että hydraulikytkin ei aseta öljylle kovin kummoisia vaatimuksia. Eihän se edes lämpiä, paineet on pienehköjä, liikettä on vähän jne. Kunhan ei syövytä, tärvele tiivisteitä eikä kasva levää, eikä jäykisty käyttöolosuhteissa liikaa.
SF 1098S
MTS V4S
MTS V4S
- kimbyyri
- Viestit: 225
- Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 5:29 pm
- Pyörä: 1200gs lc
- Paikkakunta: Los Hollolakses
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Kyllä se vesigessussa lämpenee, huomattavastikin.Hanski T kirjoitti:Luulis että hydraulikytkin ei aseta öljylle kovin kummoisia vaatimuksia. Eihän se edes lämpiä, paineet on pienehköjä, liikettä on vähän jne. Kunhan ei syövytä, tärvele tiivisteitä eikä kasva levää, eikä jäykisty käyttöolosuhteissa liikaa.
ktv org
-
- Viestit: 1230
- Liittynyt: Pe Loka 26, 2007 11:15 pm
- Pyörä: Trek Roscoe 6
- Paikkakunta: Ylivieska
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Pitää olla mineraaliöljyä.skuikka kirjoitti: ↑La Syys 24, 2022 8:54 am https://www.unilub.eu/cloud/castrol_hys ... tds-en.pdf
Siinä on Hyspinin data sheetti. Synteettistä hydrauliöljyä, viskositeetti iskariöljyn luokkaa ja vieläpä biohajoavaa.
Jos oma olisi, nakkaisin varmaan iskariöljyä tai Citikan LHM:ää niinkuin Kotariinkin laitan vähän sen mukaan mikä purkki osuu käteen.
BMW f 650 Gs Dakar -01 ---> BMW f 800 Gs -08 ---> BMW R 1200 GS Lc 2013 ---> Polkupyörä
-
- Viestit: 2203
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.
Hyspin ei ole mineraalia. Kotarin Maguroissa pitäisi olla mineraalia mutta nuo mainitsemani ovat niissä toimineet.