Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
smppa
Viestit: 275
Liittynyt: Su Huhti 19, 2015 11:28 am
Pyörä: DR650RSE
Paikkakunta: Lahti

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja smppa »

Ohjauslaakeria kiristävä mutteri on yläkolmion alla. Siinä päällä oleva mutteri kiristää vaan yläkolmion ohjausakseliin. Räjäytyskuvista selviää.
Ainakin saman ikäisessä cebarissa tankinkorkin alta menee ihan maahan asti putki/letku, että vesi ei jää sinne lillumaan ja päädy lopulta tankin sisään.
Toi kaasereiden välistä lähtevä huohotinletku meni muistaakseni ilmansuodatinkotelon sisään, tai kylkeen (vai olikohan sille joku oma pieni suodatin...). Edelleen siis CBR600:ssa.

Edit: Tai ei se letku siis maahan asti mene, mutta on siis viemäröinti vedenpoistoon.
skuikka
Viestit: 2203
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Samanmoinen oli Millessä päästämässä vedet korkin juuresta maahan. Kaasarit tahtoo mahdollisimman stabiilin ulkoilman paineen kohokammioihin. yleensä riittää kun letkun päät on jossain koneen takana tai letkuja ei välttämättä edes ole. Sitten on joitain tapauksia, kuten kaasari LC8:t jotka on tosi herkkiä sille jos sattuu turbulenssi osumaan letkun päähän ja paine kohokammiossa vaihtelee. Nykii tosi ärsyttävästi maantienopeuksissa tasakaasulla jos letku ei ole oikein. Jos CB pelaa nykimättä letku irti niin pitäisin sen irti ja ohjaisin korkin juuresta letkun silleen että menee maahan vedet.
Avatar
pmw
Viestit: 644
Liittynyt: Pe Kesä 01, 2012 9:20 pm
Pyörä: XR650R, EXC300 TPI
Paikkakunta: Tampere

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja pmw »

Nuo kävisi järkeen kyllä. Täytyypä lähteä testailemaan. Kiitoksia vastauksista.
Nykyisiä: Honda XR650R, KTM EXC300 TPI, Suzuki Bandit 1200 Turbo, Honda CB500S, Yamaha FZ-6, Kymco Super8, Thumpstar 125
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
Jani M
Viestit: 2094
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Kannattaa tarkistaa, ettei kaasareihin ole mennyt vettä, jos tankinkorkin syvennyksen vedenpoisto on ollut yhdistettynä kaasareihin.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Harri Hemmilä
Viestit: 1230
Liittynyt: Pe Loka 26, 2007 11:15 pm
Pyörä: Trek Roscoe 6
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja Harri Hemmilä »

Itellä eka nestekytkimellä varustettu pyörä..
Käytetäänkö siellä öljyä vai jarru/kytkinnestettä?
Siis kahvalta työsylinterille.
BMW f 650 Gs Dakar -01 ---> BMW f 800 Gs -08 ---> BMW R 1200 GS Lc 2013 ---> Polkupyörä
Jani M
Viestit: 2094
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Molempia käytetään. Yleensä säiliön kannessa lukee, kumpaa pitää käyttää.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Peltsi
Viestit: 2817
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Harri Hemmilä kirjoitti:Itellä eka nestekytkimellä varustettu pyörä..
Käytetäänkö siellä öljyä vai jarru/kytkinnestettä?
Siis kahvalta työsylinterille.
Taitaa olla se Hyspin tuohon oikea. Jonku sortin öljy seki on niinkö Kotarissaki. Sillehän ei taida olla huoltoväliä Bemarin mukaan ollenkaan. Muistaakseni. Eli ei jarrunestettä
Paskapuhetta, mutta uskon.
Harri Hemmilä
Viestit: 1230
Liittynyt: Pe Loka 26, 2007 11:15 pm
Pyörä: Trek Roscoe 6
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja Harri Hemmilä »

Ok, Motulin sivu näytti että 2,5w iskariöljy kävis.
BMW f 650 Gs Dakar -01 ---> BMW f 800 Gs -08 ---> BMW R 1200 GS Lc 2013 ---> Polkupyörä
Peltsi
Viestit: 2817
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Harri Hemmilä kirjoitti:Ok, Motulin sivu näytti että 2,5w iskariöljy kävis.
Sehän näyttää sitä kaikkiin vehkeisiin :D Samoin moottoriöljy suositukset on ihan pers....ä. Voihan se toimiakki, mutta semmonen homma mitä ei vihtis testailla.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Harri Hemmilä
Viestit: 1230
Liittynyt: Pe Loka 26, 2007 11:15 pm
Pyörä: Trek Roscoe 6
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja Harri Hemmilä »

Emc:llä sanoivat että suositellaan Hyspin V10:ä, loppunut koko Euroopasta :o
Saksassa joku tehdas palanut...
Pitää ottaa muutama purkki firman hyllyyn heti kun on saatavilla...
BMW f 650 Gs Dakar -01 ---> BMW f 800 Gs -08 ---> BMW R 1200 GS Lc 2013 ---> Polkupyörä
skuikka
Viestit: 2203
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja skuikka »

https://www.unilub.eu/cloud/castrol_hys ... tds-en.pdf
Siinä on Hyspinin data sheetti. Synteettistä hydrauliöljyä, viskositeetti iskariöljyn luokkaa ja vieläpä biohajoavaa.
Jos oma olisi, nakkaisin varmaan iskariöljyä tai Citikan LHM:ää niinkuin Kotariinkin laitan vähän sen mukaan mikä purkki osuu käteen.
Avatar
Hanski T
Viestit: 569
Liittynyt: To Tammi 15, 2009 8:53 pm
Pyörä: Ducati MTS V4S ja Streetfighter S

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja Hanski T »

Luulis että hydraulikytkin ei aseta öljylle kovin kummoisia vaatimuksia. Eihän se edes lämpiä, paineet on pienehköjä, liikettä on vähän jne. Kunhan ei syövytä, tärvele tiivisteitä eikä kasva levää, eikä jäykisty käyttöolosuhteissa liikaa.
SF 1098S
MTS V4S
Avatar
kimbyyri
Viestit: 225
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 5:29 pm
Pyörä: 1200gs lc
Paikkakunta: Los Hollolakses

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja kimbyyri »

Hanski T kirjoitti:Luulis että hydraulikytkin ei aseta öljylle kovin kummoisia vaatimuksia. Eihän se edes lämpiä, paineet on pienehköjä, liikettä on vähän jne. Kunhan ei syövytä, tärvele tiivisteitä eikä kasva levää, eikä jäykisty käyttöolosuhteissa liikaa.
Kyllä se vesigessussa lämpenee, huomattavastikin.
ktv org
Harri Hemmilä
Viestit: 1230
Liittynyt: Pe Loka 26, 2007 11:15 pm
Pyörä: Trek Roscoe 6
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja Harri Hemmilä »

skuikka kirjoitti: La Syys 24, 2022 8:54 am https://www.unilub.eu/cloud/castrol_hys ... tds-en.pdf
Siinä on Hyspinin data sheetti. Synteettistä hydrauliöljyä, viskositeetti iskariöljyn luokkaa ja vieläpä biohajoavaa.
Jos oma olisi, nakkaisin varmaan iskariöljyä tai Citikan LHM:ää niinkuin Kotariinkin laitan vähän sen mukaan mikä purkki osuu käteen.
Pitää olla mineraaliöljyä.
BMW f 650 Gs Dakar -01 ---> BMW f 800 Gs -08 ---> BMW R 1200 GS Lc 2013 ---> Polkupyörä
skuikka
Viestit: 2203
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: Moottoripyöräilyn tyhmien kysymyksien kerho.

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Hyspin ei ole mineraalia. Kotarin Maguroissa pitäisi olla mineraalia mutta nuo mainitsemani ovat niissä toimineet.
Vastaa Viestiin