Silmälasit vs piilarit
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- Per Saukko
- Viestit: 276
- Liittynyt: To Elo 11, 2005 8:53 am
- Pyörä: --?--
- Paikkakunta: Nurmijärvi kk.
Piilareita olen käyttänyt laskettelussa jo yli 20 vuotta ja ihmettelen aina sitä kuinka joku viitsii pyristellä sankalasien ja suojalasien kanssa, sillä se yhdistelmä ei vaan toimi. Mopoilussa käytän ihan normaaleja laseja, koska ajan tavallisella umpikypärällä. Crossikypärällä ajaessani käyttäisin ehdottomasti myös piilareita. Suosittelen siis niitä ehdottomasti!
Niihin sopii mainoslause (jota on käytetty "jonkun" muunkin tuotteen mainostamiseen) MELKEIN KUIN ILMAN!
Niihin sopii mainoslause (jota on käytetty "jonkun" muunkin tuotteen mainostamiseen) MELKEIN KUIN ILMAN!
-millähän nyt ajelis???
-
Ylimatti
- Viestit: 660
- Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:49 pm
- Pyörä: BMW F650 GSD 2004
- Paikkakunta: Helsinki
En ole lasketellut moneen vuoteen, mutta joskus kuitenkin. Aikanaan ei ollut varaa hankkia piilareita, ja sitten kun oli, en niiden kanssa viitsinyt aina tuhrata. Hankin rillien kanssa sopivan "telkkarin" päähän - siltä se tuntui kun kaupassa sovitteli rilleille sopivia laskettelulaseja. Mutta en muista että olisi niin paljon ollut huurtumisen kanssa ongelmia. Eli minulla yhdistelmä kyllä toimi.Transilver kirjoitti:Piilareita olen käyttänyt laskettelussa jo yli 20 vuotta ja ihmettelen aina sitä kuinka joku viitsii pyristellä sankalasien ja suojalasien kanssa, sillä se yhdistelmä ei vaan toimi. Mopoilussa käytän ihan normaaleja laseja, koska ajan tavallisella umpikypärällä. Crossikypärällä ajaessani käyttäisin ehdottomasti myös piilareita. Suosittelen siis niitä ehdottomasti!
Niihin sopii mainoslause (jota on käytetty "jonkun" muunkin tuotteen mainostamiseen) MELKEIN KUIN ILMAN!
Olen täysin varma siitä, että minun silmilläni olisi viime kesän ART:lla tullut ongelmia, jos olisin yrittänyt piilarit päässä ajella. Rilleillä ei ollut mitään ongelmia.
En ole omistanut piilareita enää moneen vuoteen. Oikeastaan sen jälkeen, kun olen pitänyt välivuosia suunnistuksesta, en ole käyttänyt piilareita. Monta kertaa olisin kyllä mielelläni käyttänyt, mutta...
Ongelma onkin siinä, että minun silmilleni eivät piilarit sovi! On niin kuivat silmät, että piilareita käytettäessä tuntuu kuin olisi jotain silmissä. Ei auta nesteet, geelit tai muutkaan. Joten kuten siedettävä pitoaika on vaihdellut 1,5...12 tuntiin, ja sinä aikanakin niitä saa kostuttaa ja hieroa vähän väliä. On siis pärjättävä tavallisilla, ei siinä mitään.
Käyttäkää piilareita jos ne teille sopivat. Kaikille eivät vain sovi, ja silloin on viitsittävä pyristellä rillien kanssa...
Taas menossa jonnekin...
- JSL
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 1:43 pm
- Pyörä: KTM 790 Adventure, 640LC4 E, vm. 2003
- Paikkakunta: Espoo
Mulla on ollu piilarit nyt vähän reilut 10 vuotta. Omat ongelmansa on niissäkin, mutta en osaa edes kuvitella käyttäväni rillejä missään urheilussa tms. Kotona ja töissä varmasti ihan OK, itse en käytä rillejä ollenkaan (vaikka suositus onkin, että piilareita ei pidetä koko ajan).
Tässä nyt muutaman vuoden olen käyttänyt kertakäyttölinssejä. Ovat kovin ohuita ja mukavia käytössä. Samoja linssejä voi pitää aivan hyvin pari-kolmekin viikkoa
Toisin kuin joskus epäilin niin mitään hygieniaongelmia ei ole ilmennyt useamman päivän maasto-olosuhteissakaan.
Ongelmana piilareiden kanssa oli ennen se, että kun mulla on silmissä aavistuksen hajataittoa niin piilareilla ei sitä saanut korjattua, eli näkö ei ollut paras mahdollinen. Viime kesänä sitten jostain keksin, että nykyään hajataittoakin korjaavia (toric) piilareita on saatavilla! Paikallisella optikolla asia oli niin uusi, että oli vasta maahantuojalta tulossa ensimmäinen erä. Hintakin oli törkeä. Samaa kamaa saa puolet halvemmalla netistä tilaamalla, ikävä kyllä.
Jo useamman vuoden olen miettinyt laserleikkausta. Ne muutamat tutut jotka ovat käyneet ovat kaikki olleet erittäin tyytyväisiä. Kun kerran silmäkirurgit itsekin moiseen jo ovat lähteneet niin eiköhän se aika hyvä vaihtoehto ole, ainoastaan 1,5k EUR / silmä hinta hieman hirvittää.
Tässä nyt muutaman vuoden olen käyttänyt kertakäyttölinssejä. Ovat kovin ohuita ja mukavia käytössä. Samoja linssejä voi pitää aivan hyvin pari-kolmekin viikkoa
Toisin kuin joskus epäilin niin mitään hygieniaongelmia ei ole ilmennyt useamman päivän maasto-olosuhteissakaan.
Ongelmana piilareiden kanssa oli ennen se, että kun mulla on silmissä aavistuksen hajataittoa niin piilareilla ei sitä saanut korjattua, eli näkö ei ollut paras mahdollinen. Viime kesänä sitten jostain keksin, että nykyään hajataittoakin korjaavia (toric) piilareita on saatavilla! Paikallisella optikolla asia oli niin uusi, että oli vasta maahantuojalta tulossa ensimmäinen erä. Hintakin oli törkeä. Samaa kamaa saa puolet halvemmalla netistä tilaamalla, ikävä kyllä.
Jo useamman vuoden olen miettinyt laserleikkausta. Ne muutamat tutut jotka ovat käyneet ovat kaikki olleet erittäin tyytyväisiä. Kun kerran silmäkirurgit itsekin moiseen jo ovat lähteneet niin eiköhän se aika hyvä vaihtoehto ole, ainoastaan 1,5k EUR / silmä hinta hieman hirvittää.
Silmälasit vs piilarit
Mulla on naamalla haittana nuo perinteiset silmälasit. Niistä on aika riesa näin talvella kun ne tuppaa huurtumaan niin laskettelu- kuin mopohommissakin.
Vissiin ne olis ne piilarit paremmat. Onko kokemusta?
Vissiin ne olis ne piilarit paremmat. Onko kokemusta?
eikös ainakin oakleyllä ole laskettelu laseja vahvuuksilla, voisivat käydä crossi potankin kanssa 
pärrästä fotoja ----> http://www.motot.net/galleria/5065
-
marko.virkajarvi
- Viestit: 225
- Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 11:00 am
- Paikkakunta: VILPPULA
-
marko.virkajarvi
- Viestit: 225
- Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 11:00 am
- Paikkakunta: VILPPULA
Tässä on kuva siitä Oakleyn systeemistä eli periaatteessa normaalien ajolasien sisään laitetaan silmälasit ilman sankoja.
- Liitteet
-
- DSC00640.JPG
- (449.69 KiB) Tiedosto ladattu 150 kertaa
Re: Silmälasit vs piilarit
Eka kerran sokkona ajelun jälkeen oon talviajot tehny piilarit päässä, huurtumisongelma pienenee oleellisesti.Pasi kirjoitti:Mulla on naamalla haittana nuo perinteiset silmälasit. Niistä on aika riesa näin talvella kun ne tuppaa huurtumaan niin laskettelu- kuin mopohommissakin.
Vissiin ne olis ne piilarit paremmat. Onko kokemusta?
Antti
Piilarit hommattu ja eka koelenkki on tehty. Huurtumisongelma on niiden kanssa eliminoitu. Ainakin lyhyen talvisurautuksen silmät kestivät kuivamatta ja muutenkin meni ilman onkelmia paitti että sormet jääty 
edit: ja lankesin moottorikelkan jäljillä
Kiitän neuvoista.
edit: ja lankesin moottorikelkan jäljillä
Kiitän neuvoista.
Viimeksi muokannut Pasi, To Helmi 09, 2006 2:34 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kokeile niin tiedät
Täällähän ei liene korrektia isommin mainostaa, mutta motoilevana optikkona asia on lähellä sydäntä. Itse käytän kaikessa vapaa-ajan liikehdinnässä piilolinssejä. Tänä päivänä vaihtoehtoja piilareissa löytyy lähes joka lähtöön, ja materiaalivaihtoehdoissakin on vaihtoehtoja lähes joka silmään vaikka se on ihan tosiasia, että on silmiä joissa ei mikään piilari toimi. Silloin esim. nuo urheilulasit joihin linssit tulee adapterilla kiinni on ihan hyvä ratkaisu. Meillä on tehty ihan hyvällä menestyksellä myös varsin kaareviin arskoihin omilla voimakkuuksilla a-lasi linssit - samalla on voinut vaikuttaa myös varsin oleelliseen asiaan eli linssin väriin!
Olkaa vaativia asiakkaita ja ottakaa selvää mistä apu löytyy - ja on myös liikkeitä joissa hinnat ovat ihan järkevällä tasolla
Ja yksi hyvä kriteeri näidenkin asioiden hankinnassa on se, että onko myyjällä omakohtaista kokemusta asioista - aina ei riitä se, että myyjä muistelee että olikohan siskon kummin serkun kaima on joskus tehny jotain... 
Olkaa vaativia asiakkaita ja ottakaa selvää mistä apu löytyy - ja on myös liikkeitä joissa hinnat ovat ihan järkevällä tasolla
- Kukaan ei ole hyödytön. Aina voi olla edes huonona esimerkkinä -
-
markusj
- Viestit: 260
- Liittynyt: To Huhti 21, 2005 4:55 pm
- Pyörä: T7, XC290
- Paikkakunta: Länsi-uusimaa, Pohjois-savo
Pokat 35v ja piilarit pariviikkoa. Hyvin tuntuvat kalvoilla lilluvan jahka ne sinne on saanut survaistua. Eikä poisottokaan ihan ongelmatonta ole. Harrastamiselle eri muodoissaan tuli kertaheitolla uusi ulottuvuus. Miksen jo 20v sitten...?
Niin, se hygienia kenttäolosuhteissa ?
Kokemuksia kertalinssien "unohtumisesta" silmille pariksi,kolmeksi vuorokaudeksi ? Tarvitaanko gynekologia,vinssiä,tms. pois ottoon?
m.j
Niin, se hygienia kenttäolosuhteissa ?
Kokemuksia kertalinssien "unohtumisesta" silmille pariksi,kolmeksi vuorokaudeksi ? Tarvitaanko gynekologia,vinssiä,tms. pois ottoon?
m.j
25 vuotta on kohta laseja pidetty ja edelliseksi kesäksi yritin piilareitakin hankkia, mutta kun silmän muodot ja taittovirheet on semmoista mallia mihin ei vaan piilareita mistään saa niin haaveeksi jäi.
Laser olisi tietty vaihtoehto, mutta kuitenkin siinä joku mokaisi tai joutuisi vuoden päästä hankkimaan lasit kun joku virhe taas on muuttunut. Että kärvistellään sitten vaan lasien kanssa, tuli hankittua nenäsuojaksi Respro Foggy MX neopreenilärpäke joka tulee tarroilla kiinteästi kypärään, auttaa hieman.
Laser olisi tietty vaihtoehto, mutta kuitenkin siinä joku mokaisi tai joutuisi vuoden päästä hankkimaan lasit kun joku virhe taas on muuttunut. Että kärvistellään sitten vaan lasien kanssa, tuli hankittua nenäsuojaksi Respro Foggy MX neopreenilärpäke joka tulee tarroilla kiinteästi kypärään, auttaa hieman.