Kuvia/videoita ajeluista ja muista mopoaiheista

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Arttu
Viestit: 26
Liittynyt: Ma Joulu 01, 2008 5:24 pm
Pyörä: DR
Paikkakunta: Kempele

Re: Kuvia/videoita ajeluista ja muista mopoaiheista

Viesti Kirjoittaja Arttu »

Rampe kirjoitti:
Arttu kirjoitti:Pannaan nyt tämä jäärata-ajelu tännekin...

...Tuo systeemi on halpa sellainen (kypäräkameroihin tms. verrattuna), ostin kameraboxin ja kiinnityshihman biltemasta ja hintaa kertyi kokonaista 5 euroa...
t. Arttu
Olipas hyvän näköistä kuvaa. Se oli selkeää ja kuvakulma oli minusta parempi kuin kypärään kiinnitetyissä kameroissa, pääsi katselijakin menoon mukaan :)
Pistä nyt tarkempaa kuvaa ja kuvausta miten tuo kamera on kiinni ja millaisesta kameraboxista on kyse. Alkoi kiinnostaa.
Systeemi on KISS periaatteen mukainen: joku bilteman säilytysboksi, johon digikamera on istutettu sopivasti tuettuna, yläreunassa aukko josta nauhoituksen voi käynnistää. Kanteen reikä okulaaria varten ja remelillä (biltemasta sekin) rinnan ympäriltä kiinni. Rintapanssari tarjoaa tukea. Äänet kerää vanha mp3 soitin, joka nauhoituksessa oli selkäpanssarissa klipsillä kiinni. Sille kannattaisi hommata oma kotelo ja vaahtomuovia sopivasti sisälle (jotta ääni ei säröydy) ja sitten renikkaan tai takalokariin vaikka mustekalalla kiinni.

Tuloksena on minusta ihan kelvollista jälkeä pikkurahalla, jos vastaavat välineet on jo tullut hankittua. Ixus 90 nauhoittaa 2G kortilla lähes puoli tuntia 640 x 480, 30 kuvaa/s. Mp3 vehje tuntitolkulla.

Idea lähti liikkeelle Norrlandin advrider-threadista, jossa hän esitteli periaatteessa samanlaista kiinnitystä videokameralle, toteutus oli vaan paria kertaluokkaa viksumpi. Norrland on ilmeisesti poistanut kuvansa, joten siitä threadista ei enää ole apuja.

Systeemiä voisi parantaa esim. lisäämällä yläkiinnityksen, joka estää kameran valumisen turhan alas (remmi niskan takaa tms) ja vaikkapa erillinen tukilevy boksin taakse, joka mahdollistaisi tarkan suuntauksen.

Tämä nyt valitettavasti minun osalta jää proto-asteelle kun poika hermostui ukon rälläämiseen ja möi pyörän alta :cry: . Mutta jatkakaapa te toiset.

t. Arttu

Kuva
kari.k
Viestit: 1068
Liittynyt: Ti Loka 04, 2005 7:31 pm
Pyörä: honda at, honda ta, jawa353.
Paikkakunta: aura

Re: Kuvia/videoita ajeluista ja muista mopoaiheista

Viesti Kirjoittaja kari.k »

saimpas minäkin piikit alle ja eka lenkki ajettu. hyvinhän nuo tuntu pitävän piikit.risteyksissä ja pysähdellessä kengätkin toimi hyvin vaimolta lainatuissa irtonastoilla,ei jalat lipsunu. :mrgreen:
Liitteet
IMG_0847.JPG
(65.44 KiB) Tiedosto ladattu 202 kertaa
IMG_0845.JPG
(79.04 KiB) Tiedosto ladattu 165 kertaa
Avatar
x-mean
Viestit: 1068
Liittynyt: Ti Marras 20, 2007 6:28 pm
Pyörä: sattuman kaupalla

Re: Kuvia/videoita ajeluista ja muista mopoaiheista

Viesti Kirjoittaja x-mean »

Tässä sitä taas yritellään lumista polkua rällätä.Tuli kyllä kunnon karkeita nastarenkkuja ikävä,kun mopedia tuos työntelin...ois pitänyt sillon ostaa,kun oli sopivaan hintaan tarjolla... :cry:
Kuntopolku tuo kyllä on,ja ihan itte kolattu suurimmat lumet pois...tuos on semmonen about 100 metrin oikopolku,mistä jatketaan siten asfaltille.Siellä pito jo riittikin,kun on suola saanut tien paljaaksi.
Kyl se kevät tästä tulee 8)
Liitteet
Dr.JPG
(648.76 KiB) Tiedosto ladattu 119 kertaa
Foorumin "sekakäyttäjä"
Avatar
takakura
Viestit: 1099
Liittynyt: Ti Marras 06, 2007 9:14 pm
Pyörä: 690 Rally
Paikkakunta: Somero

Re: Kuvia/videoita ajeluista ja muista mopoaiheista

Viesti Kirjoittaja takakura »

Tänään kurvailtu vidukka. Keli plussan puolella ja tiellä noin 10-15cm
suojakelin lunta. Lopussa etunen alta alamäessä ja pelit nurin.

http://www.vimeo.com/3119816
Tonne vimeoon kun rekisteröityy niin voi ladata videon orkkislaadulla.
Varoitus: koko on 230Mb.

Alkaa olla piikkikumit hauskassa kunnossa joten hauskaakin riitti.
Tarkkasilmäinen näkee että asensin takasen tahalleen väärinpäin.
Kuva

Etutrellikan reunoista puuttuu piikkejä ja nappuloita. Etunen lähtee helpommin
alta tiukassa kurvissa. Hauskuuskerroin on siis kunnossa.
Kuva
-Jos ei oo ihan varma niin kannattaa silti yrittää-
Avatar
RTJ
Viestit: 1570
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 8:45 am
Pyörä: none
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kuvia/videoita ajeluista ja muista mopoaiheista

Viesti Kirjoittaja RTJ »

Terve

Tuossa viime viikonlopun ajeluja:
http://www.youtube.com/watch?v=8K3egL9K9Ts


Riku
Honda XL600V -> kTm 640 Adv -> kTm 990 Adv -> none
Avatar
Teme X-2
Viestit: 405
Liittynyt: To Elo 14, 2008 8:22 am
Pyörä: 390 Adventure
Paikkakunta: Kajaani

Re: Kuvia/videoita ajeluista ja muista mopoaiheista

Viesti Kirjoittaja Teme X-2 »

Kuva

Kuva

Tuommosia kuvia tuli napattua tänään.
Viimeksi muokannut Teme X-2, Ma Helmi 16, 2009 9:50 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Ympyrä ja nuoli, siihen loppu huoli!" :roll:

Mopo: KTM 390 Adventure
EX-mopot: KTM 620 Advente Ja Husqvarna TE570
Avatar
x-mean
Viestit: 1068
Liittynyt: Ti Marras 20, 2007 6:28 pm
Pyörä: sattuman kaupalla

Re: Kuvia/videoita ajeluista ja muista mopoaiheista

Viesti Kirjoittaja x-mean »

Tuonne hankeen on mukava pöllähtää :roll:
Mitenkäs nuo kuvat muuten saa tuolleen suoraan näkyviin??.Muistan niinkun joskus olisin vahingossa onnistunutkin... :mrgreen:
Foorumin "sekakäyttäjä"
Avatar
Teme X-2
Viestit: 405
Liittynyt: To Elo 14, 2008 8:22 am
Pyörä: 390 Adventure
Paikkakunta: Kajaani

Re: Kuvia/videoita ajeluista ja muista mopoaiheista

Viesti Kirjoittaja Teme X-2 »

x-mean kirjoitti:Tuonne hankeen on mukava pöllähtää :roll:
Mitenkäs nuo kuvat muuten saa tuolleen suoraan näkyviin??.Muistan niinkun joskus olisin vahingossa onnistunutkin... :mrgreen:
Kuvat saa näkymään suoraan, kun painaa sitä Img-nappia ja kopioi
kuvan osoitteen siihen tagien väliin.
"Ympyrä ja nuoli, siihen loppu huoli!" :roll:

Mopo: KTM 390 Adventure
EX-mopot: KTM 620 Advente Ja Husqvarna TE570
Avatar
x-mean
Viestit: 1068
Liittynyt: Ti Marras 20, 2007 6:28 pm
Pyörä: sattuman kaupalla

Re: Kuvia/videoita ajeluista ja muista mopoaiheista

Viesti Kirjoittaja x-mean »

Kuva
No,...kele,kiitos,nyt onnistuu.Piti vaan siis klikata kuvan päältä,ja kopioida siitä,kuvanjakopalvelun koodien avulla ei onnistunut ollenkaan...
Foorumin "sekakäyttäjä"
RistoH
Viestit: 232
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 2:43 pm
Pyörä: Dominator
Paikkakunta: Kainuu

Re: Kuvia/videoita ajeluista ja muista mopoaiheista

Viesti Kirjoittaja RistoH »

Mistäs päin Kajaania nuo kuvat on Teme?
Avatar
Teme X-2
Viestit: 405
Liittynyt: To Elo 14, 2008 8:22 am
Pyörä: 390 Adventure
Paikkakunta: Kajaani

Re: Kuvia/videoita ajeluista ja muista mopoaiheista

Viesti Kirjoittaja Teme X-2 »

Tuossa vielä yksi kuva samalta paikalta.

Kuva

Ja jos ei vielä tiedä niin tästä kartalta.
Tuo on mukava pätkä päästellä menemään, ei ole liian suoraa.
"Ympyrä ja nuoli, siihen loppu huoli!" :roll:

Mopo: KTM 390 Adventure
EX-mopot: KTM 620 Advente Ja Husqvarna TE570
Mika_Tz
Viestit: 889
Liittynyt: Ti Elo 07, 2007 7:37 am
Pyörä: KTM 990 Adventure -08
Paikkakunta: Tervajoki

Re: Kuvia/videoita ajeluista ja muista mopoaiheista

Viesti Kirjoittaja Mika_Tz »

Omalla pihallakin voi harjoitella, kun ei ole piikkejä alla: http://sports.webshots.com/video/303328 ... 3336BQicQn :roll:
Yamaha XT Tenere -> BMW F 650 GS Dakar-> R 1200 GS-> KTM 990 Adventure
http://www.gospelriders.fi/
http://agapevalmennus.fi
kuramopotin
Viestit: 75
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 12:37 pm
Pyörä: cube
Paikkakunta: IISALMI

Re: Kuvia/videoita ajeluista ja muista mopoaiheista

Viesti Kirjoittaja kuramopotin »

Avatar
Tuffe
Viestit: 490
Liittynyt: Su Elo 05, 2007 10:50 am
Pyörä: XTZ750
Paikkakunta: Ylikiiminki

Re: Kuvia/videoita ajeluista ja muista mopoaiheista

Viesti Kirjoittaja Tuffe »

Käytiin tänään jätskillä Torinrannassa. Pikkusen myöhästyttiin aurinkoisista keleistä, mutta hyvää oli. Juhlatuutti, semmonen hillamalli.
Kuva
Avatar
nieppi
Viestit: 484
Liittynyt: Ke Loka 29, 2008 4:04 pm
Pyörä: ic ja beemer
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Kuvia/videoita ajeluista ja muista mopoaiheista

Viesti Kirjoittaja nieppi »

Kävin viikonloppuna hieman ulkoiluttamassa vanhusta
http://www.nieppi.com/n/?p=1487
Vastaa Viestiin