Mikä on KTM EXC pyörien huoltoväli 400cc ja suuremmat

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Ron Jeremy

Mikä on KTM EXC pyörien huoltoväli 400cc ja suuremmat

Viesti Kirjoittaja Ron Jeremy »

Team Öthenillä sanottiin että enduromallisto EXC mallistolla pidemmät huoltovälit. Miten huollot EXC-pyörillä menee? Jos homma näin niin talvella vaihtuu johonkin 400cc EXC pärrään (4-tahti). Nykyinenkin on hyvä mutta painaa liikaa.
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
IceFire

Viesti Kirjoittaja IceFire »

Mihin verrattuna? Eiköhän ne siinä 10-15 tunnin hujakoilla pyöri kuten muillakin kisavehkeillä.
-Eero K
Ron Jeremy

Siis haluan kevyemmän ja uudemman kuin XT600.vm92. Örthenillä juuri sanoin etten halua sellaista kisavehettä jossa joidenkin kymmenien tuntien jälkeen huolto, Mielestäni se 2000-3000km olisi sopiva huoltoväli. Omistaja juuri puhui EXC mallistosta. Kuulemma 400cc ja riittää. Yammulla kanssa joku jota sai vielä 2006 valkokilpiin muttei tän vuotista. Pakko saada valkokilpiin.
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
impreza_MY04
Pyörä: BMW R1200GS -08 Haibike Full FatSix 7.0

Viesti Kirjoittaja impreza_MY04 »

15 tuntia sanoo manuaali. Myyntimiehet puhuu myydäkseen...
http://www.ktm.com/download.php?dataID=8403G3_OM_EN.pdf

Itse olin samassa tilanteessa vuosi sitten. XL600RM vaihtui Dertsiin. Voin suositella. :D

Tero R.
Ron Jeremy

impreza_MY04 kirjoitti:15 tuntia sanoo manuaali. Myyntimiehet puhuu myydäkseen...

Itse olin samassa tilanteessa vuosi sitten. XL600RM vaihtui Dertsiin. Voin suositella. :D

Tero R.
Voi nyt jummi jammi :( Mä kun mielestäni juttelin vielä itte sen Örthenin omistajan kanssa. Hän kyllä muotoili ettei niissä tarvitse öljyjä vaihtaa kuin kerran 3000km. Mitä toi 15 tunnin huolto pitäää sisällään noin pelkistetysti?
IceFire

Viesti Kirjoittaja IceFire »

No mulla sanoo manuaali 16 tuntia, jos enduroa ajaa. Ei sitä kannata pelätä, öljyt on helppo ja halpa vaihtaa, kun miettii harrastuksen muita kustannuksia. Muita huoltoja ei tarvitse tehdä oikeastaan sen useammin kuin esim LC4:sessa. Eihän tällaisella ole kiva tiellä ajaa, mutta kun polulle/radalle pääsee niin sitäkin hauskempi.

Viimeeksi vaihdoin noin 17 tunnin kohdalla ja kilsoja oli tullut noin 800. Öljy oli tummaa mutta ei lähelläkään yhtä mustaa mitä normaalisti pyöristä tulee ulos.
-Eero K
FinMoto

Viesti Kirjoittaja FinMoto »

KTM 400 EXC on hyvä ja luotettava enska.

Jos haluat vähän huollettavan niin KTM 300 EXC mutta se on kyllä 2 tahtinen.
Hösö
Pyörä: pyörätön

Viesti Kirjoittaja Hösö »

Ei mittään 2tahti pelejä!

Miks just 400?

Ja nuista huoltoväleistä.

Öljyt+filtterit(jos tuntuu siltä) nii 10-20h välein, riippuu keleistä,kuskista ja mielentilasta. Itte oon vaihellu 10h välein, mutta nytkin on 18h jo mittarissa. Ja hyvin tuo pellaa... Tosin öljyt vois taas lorotella tallin lattialle, ni tykkää mosa enempi taas... ;)

Ilmanputsarin saat olla vaihtamassa aina ku son paskanen. Ei oo iso homma ja ei vaaji ees työkaluja. :)

Kaikki muu nyt taitaa mennä niinkö nuissa muissaki mopoissa...Siis renkaat,jarrukamat jne jne jne...
MunaPussiRacingTeam!

Troy Lee:n kypärät ja vermeet!

LifeOfHösö

Ittekkö tekkee, ni saa mitä tullee...
Pasi
Pyörä: KTM690R/SM

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Hösö kirjoitti:Kaikki muu nyt taitaa mennä niinkö nuissa muissaki mopoissa...Siis renkaat,jarrukamat jne jne jne...
Kaveri, jolla on 525, kyllä kertoili että RFS-koneisiin pitää avata koko kone ja vaihella laakereita tms. silloin tällöin. Muistelisinko että luokkaa 100h välein.
Ron Jeremy

impreza_MY04 kirjoitti:15 tuntia sanoo manuaali. Myyntimiehet puhuu myydäkseen...

Tero R.
Lueskelin tarkemmin manuskaa ja jos tutkii sivuja 24-26/68 niin koko horrori paljastuu. Vittu venatkin saa säätää 15 tunnin välein+öljyt+suodattimet ja 30 tunnin välein tulppa. Eikö toi öljykin maksa jo jotain 30-40€/puteli? Totahan saa ropata joka aktiivisen viikonlopun jälkeen. Eikö ole mitään löyhemmillä huoltoväleillä kun nää vehkeet EXC?
FinMoto

Viesti Kirjoittaja FinMoto »

moi, relax.

keveyden saa tiettyyn hintaan, siitä joutuu maksaan ja teettää huoltoja kaikissa exc /crf / yzf / rr / rm / ynnä muissa 4 tahti enskoissa

mutta ei öljyn/filtterin/tulpan vaihto ole iso homma.

Venttiilien säädön voi teettää shopissa jos ei itse ole ihan varma mitä tekee.

Öljy ei ihan noin paljon maksa.

Sitten on tietenkin XR 400 joka on suhtkoht kevyt ja huoltovapaampi.

Vaikka Hösö ei 2t sallikkaan :lol: niin jos huoltovapaata kaipaat, niin suosittelen 300EXC, vaihteistoöljyt joka 40h (itse vaihdan pelkästä omantunnontuskista joka 20h vähintään), ei filttereitä, ei venttiileitä, mutta se on siis 2t. :wink:
Pasi
Pyörä: KTM690R/SM

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Ron Jeremy kirjoitti:Eikö ole mitään löyhemmillä huoltoväleillä kun nää vehkeet EXC?
Muissa kuin kisapeleissä on pitemmät huoltovälit, esim. KTM:n LC4set, Husse TE610, BMW 650, Suzuki DRZ.
Kossu

Viesti Kirjoittaja Kossu »

Jammun öljytilavuus on 1 litra, 10 tunnin ajon jälkeen öljy on jo melko mustaa mönjää, lähinnä kai sen sotkee kytkimestä lähtevä töhkä yms. Eli pieni öljytilavuus vaatii lyhyen huoltovälin.
Hösö
Pyörä: pyörätön

Viesti Kirjoittaja Hösö »

Ron Jeremy kirjoitti:

Tero R.
Lueskelin tarkemmin manuskaa ja jos tutkii sivuja 24-26/68 niin koko horrori paljastuu. Vittu venatkin saa säätää 15 tunnin välein+öljyt+suodattimet ja 30 tunnin välein tulppa. Eikö toi öljykin maksa jo jotain 30-40€/puteli? Totahan saa ropata joka aktiivisen viikonlopun jälkeen. Eikö ole mitään löyhemmillä huoltoväleillä kun nää vehkeet EXC?
Koneremppa joskus 250h kohalla jos ei mittää ylimääräsiä kuulu, tai en tiiä tarviiko vielä sillonkaan...Jos uskaltaa luottaa ni miksei harrastajat aja niillä 300h?

Venat, elä nyt vittu tuommosta ressaa... Meikäki oli ihan paniikissa jostaki venoista, kerran on katottu ja vähän piti säätää. Kaveri ajo omalla 525 joku 100h kattomatta venoja ja sit ku erehty niitä kattoon ni ei tarvinnu ees säätää... Et ohan se ihan kisamiesten hommaa tuo venan säätö...

Eikö tuluppa piä vaihtaa vasta ku se pallaa? Omassa o alakuperänen kiinni ja lukemia taulussa 140h. :lol:

Öljytonkka maksaa sen mitä maksaa, oisko joku 30e 4L. Siitä vaihat öljyt 3 kertaa ja 4 kerta jääpi muutamaa desiä vaille.

Ja jos oot pelimies ni vaihat filtterit joka toisella öljynvaihtokerralla...

Elä ressaa, hyvin se rfs kone pellaa ku sitä vähä silittelee... ;)
MunaPussiRacingTeam!

Troy Lee:n kypärät ja vermeet!

LifeOfHösö

Ittekkö tekkee, ni saa mitä tullee...
Hesio

Viesti Kirjoittaja Hesio »

viewtopic.php?t=1971
Lisää "asia" :shock: juttua EXC mopojen huolloista jos haluttaa lukea.

Öljynvaihto n~15h välein
Venttiili välysten tarkastus n~50h
Kone auki 200h jälkeen, voi olla ainakin jakoketju ja kampiakselin laakerit vaihtokunnossa. Kampiakselillahan on näissä RFS koneissa tapana alkaa purkautumaan/aukeamaan, joten laakereilla tulee äkkiä tiukat oltavat.
Ja kyllähän ihmiset on ajaneet pitkästi yli 300h ilman koneen aukaisuja, toiset ei oo päässeet edes 100h...
Vastaa Viestiin