Mikä on KTM EXC pyörien huoltoväli 400cc ja suuremmat
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
Ron Jeremy
Mikä on KTM EXC pyörien huoltoväli 400cc ja suuremmat
Team Öthenillä sanottiin että enduromallisto EXC mallistolla pidemmät huoltovälit. Miten huollot EXC-pyörillä menee? Jos homma näin niin talvella vaihtuu johonkin 400cc EXC pärrään (4-tahti). Nykyinenkin on hyvä mutta painaa liikaa.
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
-
Ron Jeremy
Siis haluan kevyemmän ja uudemman kuin XT600.vm92. Örthenillä juuri sanoin etten halua sellaista kisavehettä jossa joidenkin kymmenien tuntien jälkeen huolto, Mielestäni se 2000-3000km olisi sopiva huoltoväli. Omistaja juuri puhui EXC mallistosta. Kuulemma 400cc ja riittää. Yammulla kanssa joku jota sai vielä 2006 valkokilpiin muttei tän vuotista. Pakko saada valkokilpiin.
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
- impreza_MY04
- Pyörä: BMW R1200GS -08 Haibike Full FatSix 7.0
15 tuntia sanoo manuaali. Myyntimiehet puhuu myydäkseen...
http://www.ktm.com/download.php?dataID=8403G3_OM_EN.pdf
Itse olin samassa tilanteessa vuosi sitten. XL600RM vaihtui Dertsiin. Voin suositella.
Tero R.
Itse olin samassa tilanteessa vuosi sitten. XL600RM vaihtui Dertsiin. Voin suositella.
Tero R.
-
Ron Jeremy
Voi nyt jummi jammiimpreza_MY04 kirjoitti:15 tuntia sanoo manuaali. Myyntimiehet puhuu myydäkseen...
Itse olin samassa tilanteessa vuosi sitten. XL600RM vaihtui Dertsiin. Voin suositella.![]()
Tero R.
No mulla sanoo manuaali 16 tuntia, jos enduroa ajaa. Ei sitä kannata pelätä, öljyt on helppo ja halpa vaihtaa, kun miettii harrastuksen muita kustannuksia. Muita huoltoja ei tarvitse tehdä oikeastaan sen useammin kuin esim LC4:sessa. Eihän tällaisella ole kiva tiellä ajaa, mutta kun polulle/radalle pääsee niin sitäkin hauskempi.
Viimeeksi vaihdoin noin 17 tunnin kohdalla ja kilsoja oli tullut noin 800. Öljy oli tummaa mutta ei lähelläkään yhtä mustaa mitä normaalisti pyöristä tulee ulos.
Viimeeksi vaihdoin noin 17 tunnin kohdalla ja kilsoja oli tullut noin 800. Öljy oli tummaa mutta ei lähelläkään yhtä mustaa mitä normaalisti pyöristä tulee ulos.
-Eero K
Ei mittään 2tahti pelejä!
Miks just 400?
Ja nuista huoltoväleistä.
Öljyt+filtterit(jos tuntuu siltä) nii 10-20h välein, riippuu keleistä,kuskista ja mielentilasta. Itte oon vaihellu 10h välein, mutta nytkin on 18h jo mittarissa. Ja hyvin tuo pellaa... Tosin öljyt vois taas lorotella tallin lattialle, ni tykkää mosa enempi taas...
Ilmanputsarin saat olla vaihtamassa aina ku son paskanen. Ei oo iso homma ja ei vaaji ees työkaluja.
Kaikki muu nyt taitaa mennä niinkö nuissa muissaki mopoissa...Siis renkaat,jarrukamat jne jne jne...
Miks just 400?
Ja nuista huoltoväleistä.
Öljyt+filtterit(jos tuntuu siltä) nii 10-20h välein, riippuu keleistä,kuskista ja mielentilasta. Itte oon vaihellu 10h välein, mutta nytkin on 18h jo mittarissa. Ja hyvin tuo pellaa... Tosin öljyt vois taas lorotella tallin lattialle, ni tykkää mosa enempi taas...
Ilmanputsarin saat olla vaihtamassa aina ku son paskanen. Ei oo iso homma ja ei vaaji ees työkaluja.
Kaikki muu nyt taitaa mennä niinkö nuissa muissaki mopoissa...Siis renkaat,jarrukamat jne jne jne...
MunaPussiRacingTeam!
Troy Lee:n kypärät ja vermeet!
LifeOfHösö
Ittekkö tekkee, ni saa mitä tullee...
LifeOfHösö
-
Ron Jeremy
Lueskelin tarkemmin manuskaa ja jos tutkii sivuja 24-26/68 niin koko horrori paljastuu. Vittu venatkin saa säätää 15 tunnin välein+öljyt+suodattimet ja 30 tunnin välein tulppa. Eikö toi öljykin maksa jo jotain 30-40€/puteli? Totahan saa ropata joka aktiivisen viikonlopun jälkeen. Eikö ole mitään löyhemmillä huoltoväleillä kun nää vehkeet EXC?impreza_MY04 kirjoitti:15 tuntia sanoo manuaali. Myyntimiehet puhuu myydäkseen...
Itse olin samassa tilanteessa vuosi sitten. XL600RM vaihtui Dertsiin. Voin suositella.![]()
Tero R.
moi, relax.
keveyden saa tiettyyn hintaan, siitä joutuu maksaan ja teettää huoltoja kaikissa exc /crf / yzf / rr / rm / ynnä muissa 4 tahti enskoissa
mutta ei öljyn/filtterin/tulpan vaihto ole iso homma.
Venttiilien säädön voi teettää shopissa jos ei itse ole ihan varma mitä tekee.
Öljy ei ihan noin paljon maksa.
Sitten on tietenkin XR 400 joka on suhtkoht kevyt ja huoltovapaampi.
Vaikka Hösö ei 2t sallikkaan
niin jos huoltovapaata kaipaat, niin suosittelen 300EXC, vaihteistoöljyt joka 40h (itse vaihdan pelkästä omantunnontuskista joka 20h vähintään), ei filttereitä, ei venttiileitä, mutta se on siis 2t. 
keveyden saa tiettyyn hintaan, siitä joutuu maksaan ja teettää huoltoja kaikissa exc /crf / yzf / rr / rm / ynnä muissa 4 tahti enskoissa
mutta ei öljyn/filtterin/tulpan vaihto ole iso homma.
Venttiilien säädön voi teettää shopissa jos ei itse ole ihan varma mitä tekee.
Öljy ei ihan noin paljon maksa.
Sitten on tietenkin XR 400 joka on suhtkoht kevyt ja huoltovapaampi.
Vaikka Hösö ei 2t sallikkaan
Koneremppa joskus 250h kohalla jos ei mittää ylimääräsiä kuulu, tai en tiiä tarviiko vielä sillonkaan...Jos uskaltaa luottaa ni miksei harrastajat aja niillä 300h?Ron Jeremy kirjoitti:Lueskelin tarkemmin manuskaa ja jos tutkii sivuja 24-26/68 niin koko horrori paljastuu. Vittu venatkin saa säätää 15 tunnin välein+öljyt+suodattimet ja 30 tunnin välein tulppa. Eikö toi öljykin maksa jo jotain 30-40€/puteli? Totahan saa ropata joka aktiivisen viikonlopun jälkeen. Eikö ole mitään löyhemmillä huoltoväleillä kun nää vehkeet EXC?impreza_MY04 kirjoitti:15 tuntia sanoo manuaali. Myyntimiehet puhuu myydäkseen...
Tero R.
Venat, elä nyt vittu tuommosta ressaa... Meikäki oli ihan paniikissa jostaki venoista, kerran on katottu ja vähän piti säätää. Kaveri ajo omalla 525 joku 100h kattomatta venoja ja sit ku erehty niitä kattoon ni ei tarvinnu ees säätää... Et ohan se ihan kisamiesten hommaa tuo venan säätö...
Eikö tuluppa piä vaihtaa vasta ku se pallaa? Omassa o alakuperänen kiinni ja lukemia taulussa 140h.
Öljytonkka maksaa sen mitä maksaa, oisko joku 30e 4L. Siitä vaihat öljyt 3 kertaa ja 4 kerta jääpi muutamaa desiä vaille.
Ja jos oot pelimies ni vaihat filtterit joka toisella öljynvaihtokerralla...
Elä ressaa, hyvin se rfs kone pellaa ku sitä vähä silittelee...
MunaPussiRacingTeam!
LifeOfHösö
LifeOfHösö
viewtopic.php?t=1971
Lisää "asia"
juttua EXC mopojen huolloista jos haluttaa lukea.
Öljynvaihto n~15h välein
Venttiili välysten tarkastus n~50h
Kone auki 200h jälkeen, voi olla ainakin jakoketju ja kampiakselin laakerit vaihtokunnossa. Kampiakselillahan on näissä RFS koneissa tapana alkaa purkautumaan/aukeamaan, joten laakereilla tulee äkkiä tiukat oltavat.
Ja kyllähän ihmiset on ajaneet pitkästi yli 300h ilman koneen aukaisuja, toiset ei oo päässeet edes 100h...
Lisää "asia"
Öljynvaihto n~15h välein
Venttiili välysten tarkastus n~50h
Kone auki 200h jälkeen, voi olla ainakin jakoketju ja kampiakselin laakerit vaihtokunnossa. Kampiakselillahan on näissä RFS koneissa tapana alkaa purkautumaan/aukeamaan, joten laakereilla tulee äkkiä tiukat oltavat.
Ja kyllähän ihmiset on ajaneet pitkästi yli 300h ilman koneen aukaisuja, toiset ei oo päässeet edes 100h...