Garmin Zumo XT

GPS, kartat, navigaattorit, eksymiset ynnä muut navigointiin liittyvät jutut.

Valvoja: Moderaattorit

Hobes
Viestit: 477
Liittynyt: To Maalis 23, 2017 12:31 pm
Pyörä: T7

Re: Garmin Zumo XT

Viesti Kirjoittaja Hobes »

Kunkku kirjoitti:Kyllä Macilla voi tehdä Basecampissa reitin ja siirtää sen Zumo XT:hen. Jää vaan ihmettelemään, miksi niin pitäisi tehdä? Siirto vaatii langallisen yhteyden ja se taas vaatii aikaa ja hermoja, ennen kuin ohjelma on edes ladannut kartat Zumosta sillä vuosikymmenen tai kahden takaisella usb-yhteydellä. Kun tätä kaikkea vertaa parhaisiin puhelinnavigointiohjelmiin, ei voi kuin ihmetellä Garminin jälkeenjääneisyyttä.
Eli mikä tässä siis tarkalleen on ongelmana? Tossa on winkkarissa joku oma langaton protokolla, jolla rojut siirtyy ilman että navia pitää piuhan päähän kytkeä? Eikös toi web-hikkula ole nimenomaan tässä sitä varten että rojut siirtyy garminin palvelimen kautta naviin? Vai oonko mä nyt ymmärtänyt jotain väärin?
Avatar
Kunkku
Viestit: 1939
Liittynyt: Su Syys 24, 2006 9:52 pm
Pyörä: Gessu
Paikkakunta: Luumäki
Viesti:

Re: Garmin Zumo XT

Viesti Kirjoittaja Kunkku »

Garminin tuen vastaus:"Kun haluat sitten siirtää reittejä tietokoneesta laitteeseen, niin sinun tulee liittää laite kiinni siihen. Wi-FI:llä ei voi siirtää reittejä BaseCampistä laitteeseen. "
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
Hobes
Viestit: 477
Liittynyt: To Maalis 23, 2017 12:31 pm
Pyörä: T7

Re: Garmin Zumo XT

Viesti Kirjoittaja Hobes »

Kunkku kirjoitti:Garminin tuen vastaus:"Kun haluat sitten siirtää reittejä tietokoneesta laitteeseen, niin sinun tulee liittää laite kiinni siihen. Wi-FI:llä ei voi siirtää reittejä BaseCampistä laitteeseen. "
Ja windowsissa voi? Eli siis onko ongelmana se, että windowsissa basecamp ottaa naviin kiinni wifin kautta, mutta macissa tuo ei toimi? Vai onko ongelmana, että basacampissä ei ole wifi tukea siirtoon (jota nyt tässä epäilen, koska ymmärtääkseni basecamp ei ota kiinni naviin missään ympäristössä wifin kautta). Tuohan ei ole mac-ongelma vaan ihan yleinen ongelma basecampissä sekä Garminin arkkitehtuurissa ja käytettävyydessä.
Avatar
mico
Viestit: 1366
Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:28 pm
Pyörä: KTM 990 Dakar 30th edition
Paikkakunta: Pori

Re: Garmin Zumo XT

Viesti Kirjoittaja mico »

Hobes kirjoitti:
Kunkku kirjoitti:Garminin tuen vastaus:"Kun haluat sitten siirtää reittejä tietokoneesta laitteeseen, niin sinun tulee liittää laite kiinni siihen. Wi-FI:llä ei voi siirtää reittejä BaseCampistä laitteeseen. "
Ja windowsissa voi? Eli siis onko ongelmana se, että windowsissa basecamp ottaa naviin kiinni wifin kautta, mutta macissa tuo ei toimi? Vai onko ongelmana, että basacampissä ei ole wifi tukea siirtoon (jota nyt tässä epäilen, koska ymmärtääkseni basecamp ei ota kiinni naviin missään ympäristössä wifin kautta). Tuohan ei ole mac-ongelma vaan ihan yleinen ongelma basecampissä sekä Garminin arkkitehtuurissa ja käytettävyydessä.
Ei saa winilläkään yhteyttä, kaapelilla mennään.
Avatar
TomppaV
Viestit: 727
Liittynyt: Ma Joulu 31, 2012 2:34 pm
Pyörä: 950 adv S
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Garmin Zumo XT

Viesti Kirjoittaja TomppaV »

Basekämppiin ladataan kartat suoraan pc n kovalevylle garminilta. Sen voi tehdä vaikkapa samalla kun lataat karttapäivitystä laitteeseen, ja tosiaan voi sen ladata erikseenkin pc n kovalevylle.

Laitteeseen ladatun kartan käyttö basessa on lährs mahdotonta, ei ainakaan mun hermo kestä, eikä sitä varmaan ole niin käytettäväksi koskaan tarkoitettukkaan.

winukassa homma toimii muutenkin asiallisesti. Piuhaa vaan kiinni ja eteenpäin.
Taas lähti mopo käsistä
jani73
Viestit: 152
Liittynyt: Su Elo 30, 2015 11:31 am
Pyörä: Ktm 690 EnduroR

Re: Garmin Zumo XT

Viesti Kirjoittaja jani73 »

Tässä pyöritellyt uutta XT:ä käsissä ja tarjonnu piuhaa yhteydeksi mäcille. Tietojen siirtoon hyvä ja ilmainen Googlelta: https://support.google.com/android/answer/9064445?hl=en
Mutta tästä yhden ohjelman aukioloa se ei ratkaise mutta eipä hirveästi haittaa.
Garmin.kmtf tiedostossa ruuvaillut varovaisesti etenkin pikkuteitä isommiks, katotaan milloin tulee mieleinen?! :mrgreen:
Onko muut muutelleet, suosituksia?
Laavut ja kodat menikin Garminin omalla POI-loaderilla...
Viisautta ja rikkautta ei minulle riittänyt, onneksi sentään hulluutta!
Avatar
Kunkku
Viestit: 1939
Liittynyt: Su Syys 24, 2006 9:52 pm
Pyörä: Gessu
Paikkakunta: Luumäki
Viesti:

Re: Garmin Zumo XT

Viesti Kirjoittaja Kunkku »

jani73 kirjoitti: Onko muut muutelleet, suosituksia?
Laavut ja kodat menikin Garminin omalla POI-loaderilla...
Kerro sähköpostiosoite, niin saat yhden teeman lisää.
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
jani73
Viestit: 152
Liittynyt: Su Elo 30, 2015 11:31 am
Pyörä: Ktm 690 EnduroR

Re: Garmin Zumo XT

Viesti Kirjoittaja jani73 »

Kiitokset Kunkulle SuomiGT teeman lähettämisestä. Pikkuhiljaa tuota sorvataan, XT:n Garmin teemassa on hieman enemmän tietoa joten kopioin käsin tiedot. Nyt hienosäädetään teiden värejä ja kokoja. Harmi ettei tuolla ole vaikutusta Mtk:n karttaan ja jostain syystä rajaton versio siitä jää katukarttojen alle. Kuva

Lähetetty minun H8324 laitteesta Tapatalkilla
Viisautta ja rikkautta ei minulle riittänyt, onneksi sentään hulluutta!
jani73
Viestit: 152
Liittynyt: Su Elo 30, 2015 11:31 am
Pyörä: Ktm 690 EnduroR

Re: Garmin Zumo XT

Viesti Kirjoittaja jani73 »

Jonkinmoisen tyylin, hiekkatiet ruskeita ja säätöä teiden koossa...

https://drive.google.com/folderview?id= ... 90ee5a.jpg[/img]

Lähetetty minun H8324 laitteesta Tapatalkilla
Viisautta ja rikkautta ei minulle riittänyt, onneksi sentään hulluutta!
Justeeri
Viestit: 366
Liittynyt: Ke Kesä 03, 2015 11:21 am
Pyörä: KTM 690 enduro r 2020
Paikkakunta: Mänttä

Re: Garmin Zumo XT

Viesti Kirjoittaja Justeeri »

Mulla on garmin oma topo light ja tiet on niin kapeita että ne hukkuu korkeuskäyriin. Saako niitä mistä levennettyä? :shock:
jani73
Viestit: 152
Liittynyt: Su Elo 30, 2015 11:31 am
Pyörä: Ktm 690 EnduroR

Re: Garmin Zumo XT

Viesti Kirjoittaja jani73 »

Ootko Jussi kokeillut ladata aikaisemman viestin linkistä tota GT-tyylitiedostoa? Se ainakin normikartalla toimii mut en saanut toimimaan MTK:n kartassa... Sen pistää Themes/Map kansioon
Viisautta ja rikkautta ei minulle riittänyt, onneksi sentään hulluutta!
Justeeri
Viestit: 366
Liittynyt: Ke Kesä 03, 2015 11:21 am
Pyörä: KTM 690 enduro r 2020
Paikkakunta: Mänttä

Re: Garmin Zumo XT

Viesti Kirjoittaja Justeeri »

jani73 kirjoitti:Ootko Jussi kokeillut ladata aikaisemman viestin linkistä tota GT-tyylitiedostoa? Se ainakin normikartalla toimii mut en saanut toimimaan MTK:n kartassa... Sen pistää Themes/Map kansioon
No joo kyllä mää ton bongasin. Ajattelin että vaatii enemmän koodaustaitoja :D

Jos se noin helppoa on niin lataan ehdottomasti. Kiitos.
jani73
Viestit: 152
Liittynyt: Su Elo 30, 2015 11:31 am
Pyörä: Ktm 690 EnduroR

Re: Garmin Zumo XT

Viesti Kirjoittaja jani73 »

Sit kun on siirretty kansioon ni asetuksista valitseee näytettävän tyylin. Jos noita tyylitiedostoja haluaa muokkaa itse n avaa teksti-editorilla ni pääsee kokeilemaan värejä ja kokoja. RGB väreihin löytyy googlettamalla työkaluja ja värimalleja, koot pitää vähän kokeilla et mikä itelle sopii... Ottaa vaan ennen muokkausta kopion talteen et voi palauttaa alkupisteeseen... En muista oliko tuohon muokkaukseen syvällisempiä ohjeita netissä :?:
Viisautta ja rikkautta ei minulle riittänyt, onneksi sentään hulluutta!
Justeeri
Viestit: 366
Liittynyt: Ke Kesä 03, 2015 11:21 am
Pyörä: KTM 690 enduro r 2020
Paikkakunta: Mänttä

Re: Garmin Zumo XT

Viesti Kirjoittaja Justeeri »

Tuo gt teema meni hienosti koneeseen mutta ei se teiden leveyttä parantanut.
Tiet on edelleen niin kapeita että hyvä kun erottaa.
Aika puolivalmisteen taisin taas ostaa.
Hylly.orgin kartankin laitoin mutta ei siitä apua ollut.
jani73
Viestit: 152
Liittynyt: Su Elo 30, 2015 11:31 am
Pyörä: Ktm 690 EnduroR

Re: Garmin Zumo XT

Viesti Kirjoittaja jani73 »

Revitään uuden näytön resoluutiosta kaikki irti... :wink:
Avaat tyylitiedoston tekstieditorilla ja muuttelet scale-kohtaa isommiksi niistä poluista/teistä mitä haluat.
Jostain syystä hyllyn karttoihin nämä tyylitiedostot ei vaikuta, niissä menee jotkut hiekkatiet todellakin hiuksen hienoiksi... :roll:

Tää on sitä harrastamista, motorsportti nostaa rimaa vieläkin korkeammalle!? :lol:
Viisautta ja rikkautta ei minulle riittänyt, onneksi sentään hulluutta!
Vastaa Viestiin