Locus map

GPS, kartat, navigaattorit, eksymiset ynnä muut navigointiin liittyvät jutut.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Jouni
Viestit: 139
Liittynyt: Su Huhti 03, 2016 1:18 am
Pyörä: r1200gs

Re: Locus map

Viesti Kirjoittaja Jouni »

silli kirjoitti: Offline-kartat ovatkin sitten hiukan työläämpiä. Itse koostin koko Suomen kattavan peruskartan Kapsin aineistosta. Ilman aivan suurinta zoomaustasoakin paketti on mehevät 100GB.
Tämmösen kun jostain saisi valmiiksi tehtynä. Mitään mahdollisuutta laittaa sitä jakoon? Itekkin olen ladannut kapsin aineistot kaikilla zoomitasoilla, mutta todennut etten osaa niistä tehdä Locukseen toimivaa karttaa. Locuksesta taas pystyy lataamaan vain rajoitetun määrän päivässä, joten siinä menee ikuisuus, ja se tilttaa aina kovemmilla zoomaustasoilla, joten luovutin.
silli
Viestit: 46
Liittynyt: Ma Touko 29, 2017 10:37 am
Pyörä: polkupyörä

Re: Locus map

Viesti Kirjoittaja silli »

Jos vain löydän vielä tuon paketin jostain, voin jakaa. Olettaen, että löydän sopivan jakokanavan, tiedosto kun on varsin kookas...

En minäkään niitä Locuksen kautta ladannut, juuri tuon rajoituksen takia (vaati kikkailua). Tosin mitään tilttaamista en ole kokenut niillä kolmella laitteella, joilla olen Locusta käyttänyt.
Avatar
Jouni
Viestit: 139
Liittynyt: Su Huhti 03, 2016 1:18 am
Pyörä: r1200gs

Re: Locus map

Viesti Kirjoittaja Jouni »

Ei minulla koskaan pienen kokoisten karttojen kanssa ole ongelmaa ollut. Mutta kun yrittää ladata Locuksella suuren zoomaustason koko Suomen Kapsi-karttaa, maksimimäärän joka päivä, niin (muistaakseni) jossain parin viikon jälkeen tilttaa.

Jos se paketti löytyy, muttei ole paikkaa mihin sen laittaa jakoon, niin minä voinen siinä tapauksessa laittaa pystyyn jonkun tiedostonjakoserverin, johon sen voi upata, ja josta sen voi sitten joku muukin tarvitsija ladata... opensourceahan se on.
silli
Viestit: 46
Liittynyt: Ma Touko 29, 2017 10:37 am
Pyörä: polkupyörä

Re: Locus map

Viesti Kirjoittaja silli »

Filet löytyivät. Niitä on kolme, olin jakanut Suomen kolmeen osaan (Hanko-Vaasa, Vaasa-Kemi, Kemi-Nuorgam). Koot ovat 38GB, 27GB ja 35GB.

Pitänee kaivaa joku ilmainen pilvilevy tai tehdä torrentit noista. Palaan asiaan.

Edit: sorry näin sun viestin vasta tämän kirjoittamisen jälkeen. Katsotaan, josko löytyisi sopiva valmis palvelu. Jos ei, huutelen palvelimen perään.
silli
Viestit: 46
Liittynyt: Ma Touko 29, 2017 10:37 am
Pyörä: polkupyörä

Re: Locus map

Viesti Kirjoittaja silli »

Minulla on nuo em. tiedostot pilvilevyllä tarjolla. Sieltä ei kuitenkaan voi jakaa niitä avoimella linkillä. Olisiko täällä joku, jolla olisi mahdollisuus tehdä näistä esim. torrentit? Jos, niin laittakaa YV. Annan väliaikaisesti tunnukset pilvilevylle, josta saa tiedostot. Dataa on yhteensä 99,8 Gt.
Avatar
Yamato
Viestit: 619
Liittynyt: La Marras 24, 2007 7:59 pm
Pyörä: Hakusessa
Paikkakunta: P-Savo

Re: Locus map

Viesti Kirjoittaja Yamato »

^^ olisiko mahdollista saada Locuksen asetustiedostoa, joka sinulla on ilmeisesti käytössä kuvakaappauksissa muutama viesti aiemmin.
silli
Viestit: 46
Liittynyt: Ma Touko 29, 2017 10:37 am
Pyörä: polkupyörä

Re: Locus map

Viesti Kirjoittaja silli »

Tottahan toki, se on tässä:
https://1drv.ms/u/s!Al-WuF_zu7-LdmcZ9l0FD-gGQSI

Kyseessä on siis OpenAndroMaps-tyylitiedosto. Pura paketti ja sijoita saamasi kansio /Locus/mapsVector/_themes/ -kansioon.

Aktivointi:
Valitse kartaksi OpenAndroMaps: Maps > Offline > MapsVector > Finland ML
Valitse teema Map Content -valikosta (se sininen tabi karttanäkymässä vasemmalla): Map Themes > Elevate_sillimod. Saat eteesi rasti ruutuun -listan kartalla näytettävistä asioista. Varmista, että Extended road surfaces on valittuna (näin erotat päällysteet).
Avatar
Yamato
Viestit: 619
Liittynyt: La Marras 24, 2007 7:59 pm
Pyörä: Hakusessa
Paikkakunta: P-Savo

Re: Locus map

Viesti Kirjoittaja Yamato »

Kiitos, teeman asennus ja käyttöönotto onnistui. Osa hiekkateistä ja kestopäällysteteistä näkyy samalla värillä, onkohan vielä joku muukin asetus, joka vaikuttaa asiaan?
silli
Viestit: 46
Liittynyt: Ma Touko 29, 2017 10:37 am
Pyörä: polkupyörä

Re: Locus map

Viesti Kirjoittaja silli »

Varmaan virhe teemassa. Laittaisitko osoitteen, jossa voin nähdä virheen, kiitos.
Avatar
Yamato
Viestit: 619
Liittynyt: La Marras 24, 2007 7:59 pm
Pyörä: Hakusessa
Paikkakunta: P-Savo

Re: Locus map

Viesti Kirjoittaja Yamato »

Esimerkiksi kuvan kohdalla kaikki muut paitsi Marjomäentie ovat sorapintaisia.

Kuva
silli
Viestit: 46
Liittynyt: Ma Touko 29, 2017 10:37 am
Pyörä: polkupyörä

Re: Locus map

Viesti Kirjoittaja silli »

Kiitos koordinaateista.
Vika ei näyttäisi olevan teemassa, vaan datassa: OSM-datassa ei kerrota, että tiet olisivat päällystämättömiä.
https://www.openstreetmap.org/way/42582 ... 63/27.8421
silli
Viestit: 46
Liittynyt: Ma Touko 29, 2017 10:37 am
Pyörä: polkupyörä

Re: Locus map

Viesti Kirjoittaja silli »

Eniro näyttää tietävän nuokin tiet oikein.

Kuva
silli
Viestit: 46
Liittynyt: Ma Touko 29, 2017 10:37 am
Pyörä: polkupyörä

Re: Locus map

Viesti Kirjoittaja silli »

Päivitin teemamodaukseni siten, että se näyttää nuo "unclassified"-tiet lähes valkoisina tummin reunaviivoin. Näin se ei ainakaan kerro päällysteestä mitään, jos kerran tietoa ei ole. Tämä ei kuitenkaan ratkaise täysin tuota edellä esitettyä tilannetta.

Uuden version voi ladata jo jakamastani linkistä:
https://1drv.ms/u/s!Al-WuF_zu7-LdmcZ9l0FD-gGQSI
silli
Viestit: 46
Liittynyt: Ma Touko 29, 2017 10:37 am
Pyörä: polkupyörä

Re: Locus map

Viesti Kirjoittaja silli »

Haluaisiko joku osallistua talkoisiin:

Kuten tässä langassa aiemmin todettu, minulla on Maanmittauslaitoksen maastokartat Locus-yhteensopivina tiedostoina offline-käyttöä varten, yhteensä n. 100GB. Olisiko jollakulla mahdollista ottaa ne ja joko sijoittaa ne julkiselle palvelimelle tai esim. luoda niistä torrent? Näin muutkin saisivat datan.

Laittakaa YV, jos on intoa.
Avatar
Jouni
Viestit: 139
Liittynyt: Su Huhti 03, 2016 1:18 am
Pyörä: r1200gs

Re: Locus map

Viesti Kirjoittaja Jouni »

silli kirjoitti:Filet löytyivät. Niitä on kolme, olin jakanut Suomen kolmeen osaan (Hanko-Vaasa, Vaasa-Kemi, Kemi-Nuorgam). Koot ovat 38GB, 27GB ja 35GB.
Torrentti on nyt downloadattavissa täältä: http://jouninkotikone.no-ip.org:1280/kapsi/

Eli bittorrent-ohjelma pitää asentaa, sillä ja tuolta ladattavalla torrentilla saa kartat alas itelleen. (Ilmoitelkaa jos ei toimi.)

Kayttajatunnus: kura
Salasana: pyora

Tarkoitus on seedata pisempään, torrentin saatan ottaa pois saatavilta kohtuunopeaankin, joten ottakaa talteen jos aiotte latailla myöhemmin. Saa sen laittaa muuallekkin tarjolle jos joku haluaa.
Vastaa Viestiin