Garmin Zumo XT

GPS, kartat, navigaattorit, eksymiset ynnä muut navigointiin liittyvät jutut.

Valvoja: Moderaattorit

Hanski T
Pyörä: Ducati MTS 1200Tour ja Streetfighter S

Re: Garmin Zumo XT

Viesti Kirjoittaja Hanski T »

Hienoa että täällä jaksetaan viilata laitteita. Useimmissa naveissa on se riesa että kun tarkastellaan laajempaa aluetta, softa piilottaa pienemmät tiet. Oma käyttöni on paljolti sellaista että tarkastelen alueita ja katso että löytyykö läpiajoreittiä vai ei. Jos yksityiskohdat ei näy niin joutuu tekemään moninkertaisen työn.

Kuis XT käyttäytyy tässä suhteessa ja auttaako nuo skaalaukset pitämään enemmän yksityiskohtia näkyvissä?
TomppaV
Pyörä: 950 adv, R100GS

Viesti Kirjoittaja TomppaV »

Yleisesti ottaen garminin moponaveista XT :llä on helpointa seurata edessä olevaa tiestöä, ja ajaessa etsiä sopivia pikkuteitä, isompien teiden välistä. Näyttö on isompi ja kontrasti hyvä. Pikkutiet olen skaalannut paksummiksi, se auttaa aika paljon. Skaalaaminen vaikuttaa vain peruskarttaan, mutta se on yllättävän kattava pikkuteihen ja jopa metsittyneiden "teiden" suhteen, riittävä minulle.

Jos ihan korpeen menee ja jostain syystä topografikarttaa tarvitsee , minulle on kännyssä "maastokartat" nettiselainappi, lähinnä tarkistaakseni edessä olevaa maastoa tyyliin... esim "ei kai tää polku nyt voi enää pahempaan paikkaan mennä!!!"

XT on minun käyttöön parhaiten sopiva navi, monelle nuot kännynavi apit on parempia, ei omaa kokemusta.
Syrjäteillä navigointi ominaisuus tökkii, sitä en juuri käytä, tavalliseti seuraan valmiiksi tehtyä jälkeä, joka toimii reittirunkona. Siitä on sitten helppo poiketa pienimmille poluille jos keli ja maasto sallii.
Taas lähti mopo käsistä
Hanski T
Pyörä: Ducati MTS 1200Tour ja Streetfighter S

Viesti Kirjoittaja Hanski T »

^Kiitos kommentista. Saattaapa hyvinkin laite tulla hankittavaksi, mutta jos pyörä vaihtuu niin ensin pitää testata miten kännyn kartta peilautuu sen mittaristoon, kuinka kahvan ilotikku toimii jne.

Nythän on niin että päivä alkaa taas pitenemään viiden viikon kuluttua, joten on syytä alkaa valmistautua tulevaan ajokauteen, se on päällä ennenkuin hitaat (=siis minä) ehtii huomatakaan.
Vastaa Viestiin