Tuskin suoraan saa kiinni, kun ei niissä ole mitään kiinnikkeitä. Kuormaliinoilla vyöttäminen taitaa olla helpoin ja miltei ainut tapa.Jarn0 kirjoitti: ↑Ke Huhti 14, 2021 8:49 am Kysymys, saako noita Lomon laukkuja kiinni BMW Vario laukkurautoihin jotenkin suoraan? Mulla on 700 gessu ja olis haluja vaihtaa kovien tilalle välillä pehmeät laukut ja budjettimallista vaihtoehtoa etsiskelen. Mitään kokemusta pehmeistä laukuista entuudestaan ei ole.
Pehmeät Sivulaukut
Valvoja: Moderaattorit
Re: Pehmeät Sivulaukut
"We have to stop because, it came something stone or something through seat. Up in the ass of Timo"
Re: Pehmeät Sivulaukut
Reilu kaksi kuukautta meni, nyt Lomot saapui. Viikko meni tullauksesta kotiovelle.
Happi
Happi
-
- Viestit: 2102
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Pehmeät Sivulaukut
Viime kesäksi tuli hommattua Giant Loop Coyote (39 litraa) viikonloppureissuun. Se oli Kivetyssä käytössä ja kun sisään laittoi varasisurit, rengasraudat, työkalut, makuupussin, vaatteita, kengät ja litran juomapullon, oli kaikki tila käytössä. Nyt pitäisi päivittää varustus sellaiseen, jolla pärjää kesälomareissun Lappiin telttaillen, eli mukaan pitäisi saada lisäksi teltta, makuualusta, ruuanlaittovälineet, muonaa, lisää vaatteita, lisäbensaa, kahvat, vaihdepoljin jne. Ratkaisuksi olen katsellut Mosko Moto Reckless 80 L.
https://moskomoto.eu/collections/rackle ... ckless-80l
Ennen kuin laitan tilausta menemään, niin löytyykö suosituksia, mitä kaikkea kannattaisi ottaa mukaan? Onko nuo sivupussien takapuolelle tulevat 4 litran lisätaskut optio, joka kannattaa ruksittaa? Entä etupuolelle kiinnitettävät 2 litran mollepussit? Entä bensapullot, ovatko hintansa arvoiset vai kannattaako katsoa vastaavaa muuta tuotetta? Entä tankkilaukku? Ei ole tullut koskaan tehtyä yhtäkään yli viikonlopun moottoripyöräreissua, joten sillä tämä on näin hakusessa, mutta tarkoitus olisi alkaa harrastamaan reissaamista ja investoida kerralla hyviin vehkeisiin.
https://moskomoto.eu/collections/rackless-systems
Ei saisi sivujen mukaan käyttää 690/701:n alkuperäisen äänenvaimentajan kanssa sen kuumuuden takia, joten tulisi myös Wingsiin päivitys eteen, mutta se voisi olla muutenkin edessä pyörän säädättämisen myötä.
https://moskomoto.eu/collections/rackle ... ckless-80l
Ennen kuin laitan tilausta menemään, niin löytyykö suosituksia, mitä kaikkea kannattaisi ottaa mukaan? Onko nuo sivupussien takapuolelle tulevat 4 litran lisätaskut optio, joka kannattaa ruksittaa? Entä etupuolelle kiinnitettävät 2 litran mollepussit? Entä bensapullot, ovatko hintansa arvoiset vai kannattaako katsoa vastaavaa muuta tuotetta? Entä tankkilaukku? Ei ole tullut koskaan tehtyä yhtäkään yli viikonlopun moottoripyöräreissua, joten sillä tämä on näin hakusessa, mutta tarkoitus olisi alkaa harrastamaan reissaamista ja investoida kerralla hyviin vehkeisiin.
https://moskomoto.eu/collections/rackless-systems
Ei saisi sivujen mukaan käyttää 690/701:n alkuperäisen äänenvaimentajan kanssa sen kuumuuden takia, joten tulisi myös Wingsiin päivitys eteen, mutta se voisi olla muutenkin edessä pyörän säädättämisen myötä.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Re: Pehmeät Sivulaukut
^Varmaan hyvä laukku tuo Reckless mutta mietin vaan riittääkö 80l tilavuus pitkälle reissulle.
Mulla on kolmessa isoimmassa laukussa yhteensä 110l tilavuutta ja lisäksi pieni tankkilaukku sekä tarakalla laukku työkaluille/sisärenkaille. Siitä huolimatta joutuu tarkkaan miettimään mitä ottaa mukaansa.
Isoimpaan putkilaukkuun mahtuu teltta(kepit vaatii pituutta), makari, makuualusta ja sadeasu. Wolfmanin sivulaukkuihin sitten kaikki loput.
Tuossa on minun ja sulakarin (690) reissuvarustus.
Mulla on kolmessa isoimmassa laukussa yhteensä 110l tilavuutta ja lisäksi pieni tankkilaukku sekä tarakalla laukku työkaluille/sisärenkaille. Siitä huolimatta joutuu tarkkaan miettimään mitä ottaa mukaansa.
Isoimpaan putkilaukkuun mahtuu teltta(kepit vaatii pituutta), makari, makuualusta ja sadeasu. Wolfmanin sivulaukkuihin sitten kaikki loput.
Tuossa on minun ja sulakarin (690) reissuvarustus.
Heikki
-
- Viestit: 2102
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Pehmeät Sivulaukut
Kiitos, juuri tällaisista kommenteista on apua, kun se oma kokemus puuttuu. Tuolla sivuilla oli listattuna erilaiset kofiguraatiot, joissa tätä voi käyttää. Tuo isoin 98 litran konfiguraatio tulee silloin, kun hommaa vähän lisävarusteita ja se on jo aika lähellä sinun kokonaistilavuutta ja siihen vielä tankkilaukku sitten päälle. Pienin kofiguraatio toimisi puolestaan hyvin viikonloppureissussa. Tämä modulaarisuus viehättää myös ja jotenkin miellän tämän ratkaisun helpommaksi, kevyemmäksi ja ulkomitoiltaan huomattavasti sirommaksi kuin laukkuraudat ja tavaratelineen ja niihin kiinnitetyt erilliset laukut.
Makuupussi ja makuualusta tuli jo hommattua viime keväänä sillä mielellä, että ne ovat laadukkaat ja pieneen tilaan menevät. Telttaa ei vielä ole, mutta pitää hommata sekin samalla ajatuksella. Telttasäiettä onkin tullut jo vähän seurailtua, mutta pitää lukea ajatuksen kanssa uudestaan.
Possible Configurations, Capacities, and Luggage Weights:
Ultralight - 50L - 10.3 lbs (4.7 kg)
0 Aux Pox
No Stinger 22 top bag
Beavertails removed
Minimalist - 58L - 12.7 lbs (5.8 kg)
2 Aux Pox
No Stinger 22 top bag
Beavertails removed
Simple - 72L - 13.3 lbs (6.0 kg)
0 Aux Pox
Standard - 80L - 15.7 lbs (7.1 kg)
2 Aux Pox
RTW - 98L - 17.0 lbs (7.7 kg)
2 Aux Pox
1 Tracker 10 attached to d-rings + rear rack
1 Large MOLLE Pouch on beavertail
2 Small MOLLE Pouches on the legs
Makuupussi ja makuualusta tuli jo hommattua viime keväänä sillä mielellä, että ne ovat laadukkaat ja pieneen tilaan menevät. Telttaa ei vielä ole, mutta pitää hommata sekin samalla ajatuksella. Telttasäiettä onkin tullut jo vähän seurailtua, mutta pitää lukea ajatuksen kanssa uudestaan.
Possible Configurations, Capacities, and Luggage Weights:
Ultralight - 50L - 10.3 lbs (4.7 kg)
0 Aux Pox
No Stinger 22 top bag
Beavertails removed
Minimalist - 58L - 12.7 lbs (5.8 kg)
2 Aux Pox
No Stinger 22 top bag
Beavertails removed
Simple - 72L - 13.3 lbs (6.0 kg)
0 Aux Pox
Standard - 80L - 15.7 lbs (7.1 kg)
2 Aux Pox
RTW - 98L - 17.0 lbs (7.7 kg)
2 Aux Pox
1 Tracker 10 attached to d-rings + rear rack
1 Large MOLLE Pouch on beavertail
2 Small MOLLE Pouches on the legs
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
- JuhaL
- Viestit: 852
- Liittynyt: Ma Huhti 13, 2015 4:27 pm
- Pyörä: CRF1000L DCT
- Paikkakunta: Mikkeli
- Viesti:
Re: Pehmeät Sivulaukut
Tuolta löytyy kuva meikäläisen Mosko-setistä, joka on nyt ollut Pohjoismaisilla 4-7 viikon reissuilla mukana neljänä kesänä noin 40000 kilsaa.
Pelkästään Recklessiin ei meikäläisen kamat mahdu, vaan leirikamat (teltta, makuupussi, makuualusta, rankinen laavuyöpymisiin, leirikengät, varakaasu yms muuta pientä) joutuu laittamaan 40L Mosko Backcountry Duffeliin. Leirikamat saattais mahtua pienempään 30L versioonkin.
Mitä siellä reissussa on tarkoitus syödä? Käyttää ravintolapalveluita, syödä kuivamuonaa "lisää kiehuva vesi" -tyyliin vain tehdä tuoreista elintarvikkeista leirissä jotain parempaa? Ruoka vie yllättävän paljon tilaa, käytännössä 2-4 päivän välein tapahtuvan kauppareissun jälkeen Recklessin sivupussi on tupaten täynnä ja osalle joutuu etsimään muualta vapaata tilaa. Pussissa kulkee myös Muurikan pieni retkipaistinpannu sekä kahvisteluvehkeet nokipannuine ja kuksineen, papuja ja papumyllyä unohtamatta.
Vaihtovaatteilla saa äkkiä täytettyä toisen puolen pussin. Mahdolliset hellekelit kannattaa myös huomioida - mahtuuko kaikki kamat kyytiin, jos ajopuvun alla on vain T-paita ja lyhyet kalsarit.
Stingerissä on pääasiassa Jetboil-keitin sekä drone akkuine ja tykötarpeineen takkiin käärittynä.
Vähemmälläkin pärjäisi, mutta ei tuonne reissuun viitsi kärvistelemään lähteä eikä samoissa kalsareissa haisemaan. Omien reissujen lähtökohtana on pärjätä kauppareissuja lukuunottamatta täysin omavaraisesti luonnon helmassa yöpyen, yöpakkasista helteisiin. Pienin muutoksin meikäläisen setillä varmaan tekisi useamman vuoden maailmanympärysreissun.
PS: Recklessin toinen takapussi on kätevä minibaarille! Siellä kulkee mukavasti puolen litran taskumatti sekä useampi oluttölkki ehjänä perille. Mulla tuossa vanhemmassa V2.0 -versiossa taskut ovat kiinteät ja ilmeisesti hieman pienemmät kuin nykyinen Aux Pox -versio.
Pelkästään Recklessiin ei meikäläisen kamat mahdu, vaan leirikamat (teltta, makuupussi, makuualusta, rankinen laavuyöpymisiin, leirikengät, varakaasu yms muuta pientä) joutuu laittamaan 40L Mosko Backcountry Duffeliin. Leirikamat saattais mahtua pienempään 30L versioonkin.
Mitä siellä reissussa on tarkoitus syödä? Käyttää ravintolapalveluita, syödä kuivamuonaa "lisää kiehuva vesi" -tyyliin vain tehdä tuoreista elintarvikkeista leirissä jotain parempaa? Ruoka vie yllättävän paljon tilaa, käytännössä 2-4 päivän välein tapahtuvan kauppareissun jälkeen Recklessin sivupussi on tupaten täynnä ja osalle joutuu etsimään muualta vapaata tilaa. Pussissa kulkee myös Muurikan pieni retkipaistinpannu sekä kahvisteluvehkeet nokipannuine ja kuksineen, papuja ja papumyllyä unohtamatta.
Vaihtovaatteilla saa äkkiä täytettyä toisen puolen pussin. Mahdolliset hellekelit kannattaa myös huomioida - mahtuuko kaikki kamat kyytiin, jos ajopuvun alla on vain T-paita ja lyhyet kalsarit.
Stingerissä on pääasiassa Jetboil-keitin sekä drone akkuine ja tykötarpeineen takkiin käärittynä.
Vähemmälläkin pärjäisi, mutta ei tuonne reissuun viitsi kärvistelemään lähteä eikä samoissa kalsareissa haisemaan. Omien reissujen lähtökohtana on pärjätä kauppareissuja lukuunottamatta täysin omavaraisesti luonnon helmassa yöpyen, yöpakkasista helteisiin. Pienin muutoksin meikäläisen setillä varmaan tekisi useamman vuoden maailmanympärysreissun.
PS: Recklessin toinen takapussi on kätevä minibaarille! Siellä kulkee mukavasti puolen litran taskumatti sekä useampi oluttölkki ehjänä perille. Mulla tuossa vanhemmassa V2.0 -versiossa taskut ovat kiinteät ja ilmeisesti hieman pienemmät kuin nykyinen Aux Pox -versio.
Solifer SM-82 >>> '12 Yamaha XT660Z Ténéré >>> '16 Honda CRF1000L Africa Twin DCT
-
- Viestit: 2102
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Pehmeät Sivulaukut
Oikein hyviä kysymyksiä, jotka on vielä auki . Pitää ilmeisesti tavata myös "Mitä kurapyöräilijä kokkaa" -säie läpi.
Kiitos myös muista vinkeistä.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
-
- Viestit: 2102
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Pehmeät Sivulaukut
Mitkä nuo teidän pienet tankkilaukut on?
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Re: Pehmeät Sivulaukut
Saattaa olla sirompi, mutta 690:n kohdalla laukkuraudoilla on myös tehtävänä poistaa kuormaa takarunkona toimivalta polttoainesäiliöltä.
Happi
-
- Viestit: 2102
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Pehmeät Sivulaukut
Hyvä pointti! Toisaalta pitäisihän sen kestää kaksi päällä ajoakin ja minä 70 kg + ajovarusteet 10 kg + matkatavarat (20-30 kg?) jää takuulla alle kahden keskikokoisen aikuisen.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Re: Pehmeät Sivulaukut
Isomman reclessin omistajana täytyy sanoa, että kaikki on suhteellista. Ylläolevan kuvan mukaiset rojut, väittäisin helposti pakkaavani reclessiin ja päälle vielä pirusti lisää. Moskon kamat ovat olleet tähän vastaan tulleesta MP-kamasta ehdottomasti laadukkainta ja parhaiten mietittyä. Tuo 80l on aika viitteellinen, koska beavertailiin ja säkkeihin saa sullottua helposti 20 litraa ylimääräistä ja molle-kiinnkkkeisiin saa tarvittaessa vyötettyä vaikka mikroaaltouunin jos sellaista kaipaa. Tähän astisista laukkuratkaisuista noi on olleet litramäärissä pienimmät, käytössä isoimmat, kiitos tarkkaan mietittyjen yksityiskohtien.
Toisaalta Moskon hankkiessaan sitoutuu myös tietyn tyyppiseen filosofiaan, jossa soveltuvuus huonommilla pinnoilla ajamiseen on kaiken keskiössä. Ja siinä tuo kyllä loistaa. Assupainotteiselle euroopanturneelle löytyy paljon parempiakin ratkaisuja.
Viime vuoden ajojen jälkeen, oma setti päivittyi enemmän ultralight suuntaan ja mielessä on käynyt tuon pienemmän reclesin hankkiminen. Itselleni tuo riittäisi hyvinkin viikon mittaisiin surautuksiin. Tosin mulla ei mukana kulje siviilivaatteita tai mitään muutakaan mukavuustuotetta, eli noilta osin olen aika spartalainen. Harrastamani minimalistisuus ei sovi kaikille. Kaikille kun harrastaminen on vähän eri painotuksilla ja hyvä niin.
Moskon tankkilaukusta on sanottava, että se ei vedä varsinaisesti kamaa sisäänsä. Se on pikemminkin säilytystila kamalle, johon tarvitsee päästä käsiksi helposti ja nopeasti. Mitään isoa sinne ei saa sovitettua. Sen sijaan piuhat, pikaenergia(suklaapatukat jne.), nippusiteet, sadehanskat, vedenpuhdistin ja tämän tyyppinen roju on sieltä helposti ja nopeasti saatavissa. Ja se juomarakko on nerokas. Nyt kun on siihen tottunut, ei oikeen enää tiedä miten selviäisi ilman.
Mollepussukoista on sanottava, että jos niille ei suoraan käyttöä keksi, niin kannattaa jättää ostamatta. Laadukasta (, mutta myös vähemmän laadukasta ja halvempaa) saa myös esimerkiksi varustelekasta. Molle-kiinnitys oli yksi ostokriteereistäni, mutta rehellisesti en ole oikeen vielä keksinyt mitä sinne laittaisin, joka ei mahtuisi tankkilaukkuun tai itse säkkeihin. Bensaputeleista en osaa sanoa oikeen mitään. Pari litraa on kuitenkin sen verran vähän, että lapin suunnalla kaipaan enemmän löpöä ja etelässä taas joku bensis on aina niin lähellä, että sinne yltää kun bensalamppu syttyy.
Toisaalta Moskon hankkiessaan sitoutuu myös tietyn tyyppiseen filosofiaan, jossa soveltuvuus huonommilla pinnoilla ajamiseen on kaiken keskiössä. Ja siinä tuo kyllä loistaa. Assupainotteiselle euroopanturneelle löytyy paljon parempiakin ratkaisuja.
Viime vuoden ajojen jälkeen, oma setti päivittyi enemmän ultralight suuntaan ja mielessä on käynyt tuon pienemmän reclesin hankkiminen. Itselleni tuo riittäisi hyvinkin viikon mittaisiin surautuksiin. Tosin mulla ei mukana kulje siviilivaatteita tai mitään muutakaan mukavuustuotetta, eli noilta osin olen aika spartalainen. Harrastamani minimalistisuus ei sovi kaikille. Kaikille kun harrastaminen on vähän eri painotuksilla ja hyvä niin.
Moskon tankkilaukusta on sanottava, että se ei vedä varsinaisesti kamaa sisäänsä. Se on pikemminkin säilytystila kamalle, johon tarvitsee päästä käsiksi helposti ja nopeasti. Mitään isoa sinne ei saa sovitettua. Sen sijaan piuhat, pikaenergia(suklaapatukat jne.), nippusiteet, sadehanskat, vedenpuhdistin ja tämän tyyppinen roju on sieltä helposti ja nopeasti saatavissa. Ja se juomarakko on nerokas. Nyt kun on siihen tottunut, ei oikeen enää tiedä miten selviäisi ilman.
Mollepussukoista on sanottava, että jos niille ei suoraan käyttöä keksi, niin kannattaa jättää ostamatta. Laadukasta (, mutta myös vähemmän laadukasta ja halvempaa) saa myös esimerkiksi varustelekasta. Molle-kiinnitys oli yksi ostokriteereistäni, mutta rehellisesti en ole oikeen vielä keksinyt mitä sinne laittaisin, joka ei mahtuisi tankkilaukkuun tai itse säkkeihin. Bensaputeleista en osaa sanoa oikeen mitään. Pari litraa on kuitenkin sen verran vähän, että lapin suunnalla kaipaan enemmän löpöä ja etelässä taas joku bensis on aina niin lähellä, että sinne yltää kun bensalamppu syttyy.
-
- Viestit: 2102
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Pehmeät Sivulaukut
Kiitos näistäkin. Hakusessa olisi nimenomaan sora/maastokelpoinen setti. Assupanotteiselle Euroopan turneelle löytyy soveltuvampiakin pyöriä kuin 690.
Tarkoititko Hobes tankkilaukulla Picoa (1 l) vai Hoodia (5 l)?
Tuo beaver tail ei myöskään täysin aukene kuvista. Onko se ne listuskat pussit, jotka tulee takapussin ympärille? Pystyvätkö ne pullistumaan paljonkin, kun kaikissa kuvissa ne ovat vain kuin kuoret, jotka pitävät takapussia paikallaan?
Tarkoititko Hobes tankkilaukulla Picoa (1 l) vai Hoodia (5 l)?
Tuo beaver tail ei myöskään täysin aukene kuvista. Onko se ne listuskat pussit, jotka tulee takapussin ympärille? Pystyvätkö ne pullistumaan paljonkin, kun kaikissa kuvissa ne ovat vain kuin kuoret, jotka pitävät takapussia paikallaan?
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Re: Pehmeät Sivulaukut
Itseasiassa en kumpaakaan. Itse puhuin nomadista. Noista pienemmistä ei ole kokemusta.
Hienous on siinä, että Beavertail tulee stingerin ympärille. Eli siis on vaan läppä joka kääntyy päälle. Mutta koska sen saa kiristettyä toimii se eräällä tapaa niinkuin erittäin leveä liina. Sinne saa sitten telttakeppiä, kosteita saderojuja, tarppia jne. kiinni. Teltta esimerkiksi kannattaa pitää omassa pussissaan ja telttakepit laittaa mukana tulevaan telttakeppipussukaan. Näin teltta vie vähemmän tilaa ja keppipussukka on tukevasti kiinni beavertailissä. Beavertailin taskut on lähinnä dokumentti/pikkusälätaskuja, eli sinne lähinnä pikkurojua mihin tarvii päästä käsiksi leirien välissä. Mulla toimii ylimääräisten kiinnitysremmien ja pienen renkaankorjaussarjan asuntona. Ja on siellä jotain muutakin sälää. En nyt vaan muista mitäTuo beaver tail ei myöskään täysin aukene kuvista. Onko se ne listuskat pussit, jotka tulee takapussin ympärille? Pystyvätkö ne pullistumaan paljonkin, kun kaikissa kuvissa ne ovat vain kuin kuoret, jotka pitävät takapussia paikallaan?
-
- Viestit: 2102
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Pehmeät Sivulaukut
Mollepussukat ei ole näemmä vedenpitäviä (tai niihin ei tule vedenpitäviä sisäpusseja), niin niissä voisi kuljettaa esimerkiksi varasisurit, rengasraudat, työkalut, varakahvat tai bensapullot ja ne olisivat nopeammin käsillä tarpeen yllättäessä kuin kaivaa sivupussin pohjalta. Takataskuja voi käyttää samaan. Tämä on juuri nykyisen Coyoten heikkous, kun ylävetoketjun kautta pitäisi päästä käsiksi kaikkeen, niin käytännössä joutuu purkamaan kamat, että pääsee pohjalle painavimpiin tavaroihin käsiksi. Eiköhän tämä tästä ala vähitellen hahmottumaan.Hobes kirjoitti: ↑To Huhti 29, 2021 11:30 pm Mollepussukoista on sanottava, että jos niille ei suoraan käyttöä keksi, niin kannattaa jättää ostamatta. Laadukasta (, mutta myös vähemmän laadukasta ja halvempaa) saa myös esimerkiksi varustelekasta. Molle-kiinnitys oli yksi ostokriteereistäni, mutta rehellisesti en ole oikeen vielä keksinyt mitä sinne laittaisin, joka ei mahtuisi tankkilaukkuun tai itse säkkeihin. Bensaputeleista en osaa sanoa oikeen mitään. Pari litraa on kuitenkin sen verran vähän, että lapin suunnalla kaipaan enemmän löpöä ja etelässä taas joku bensis on aina niin lähellä, että sinne yltää kun bensalamppu syttyy.
Kuonka paljon tuollainen 7 litran laukku haittaa ajamista tapeilta?
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Re: Pehmeät Sivulaukut
Joo moskon filosofiaan kuuluu, että kamat jaetaan tavallaan kolmeen ryhmään: niihin mihin pitää päästä käsiksi reissun päällä, niihin mihin vasta leiriytyessä ja sitten arvotavaraan. Se kama mitä tarvitaan leiriytyessä/yöpyessä ja on arvokasta lähtee irti ja kantoon helposti (esim. stingeqrin olkahihnat) loput on sitten kiiinni harnessissa ja jäävät pyörään kiinni. Irtoavat pussukat on pirun kätevät, koska pakkaaminen on nopeaa ja yksinkertaista. Vettäpitävän pussukan kun voi kantaa vaikka vaatekaapille pakattavaksi.
Ainiin se piti vielä sanoa, että auxpoxIt ottaisin mukaan. Pihinä miehenä jätin ottamatta mutta kun ne on tuohon vartavasten suunniteltu eikä niiden tilalle saa mitään omatekelettä yksinkertisesti kiinni. Mollepussukoita sen sijaan löytyy kaiken kokoisia ja näköisiä myös muilta valmistajilta.
Edit. Jaa niin toi nomad. Vähän riippuu pyörästä 690:ssä, jossa tankkia ei oikeestaan ole, niin tulee kyllä tielle. Isommissa adventurepyörissä ongelmaa ei todennäköisesti ole
Ainiin se piti vielä sanoa, että auxpoxIt ottaisin mukaan. Pihinä miehenä jätin ottamatta mutta kun ne on tuohon vartavasten suunniteltu eikä niiden tilalle saa mitään omatekelettä yksinkertisesti kiinni. Mollepussukoita sen sijaan löytyy kaiken kokoisia ja näköisiä myös muilta valmistajilta.
Edit. Jaa niin toi nomad. Vähän riippuu pyörästä 690:ssä, jossa tankkia ei oikeestaan ole, niin tulee kyllä tielle. Isommissa adventurepyörissä ongelmaa ei todennäköisesti ole