Ajovarusteet kuumille keleille?

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

Kode
Viestit: 322
Liittynyt: Ti Kesä 22, 2010 9:47 pm
Pyörä: F800GS /-11
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Ajovarusteet kuumille keleille?

Viesti Kirjoittaja Kode »

Hei!
Mulla helletalkina tuommoinen Klim Induction. Miettiny että turhaan roikkuu hengarissa, mutta kyllä oli mukava taas vetää tuo päälle näillä helteillä.
Minkä huollan, sen myös korjaan.
juhhyto
Viestit: 256
Liittynyt: La Elo 06, 2011 11:22 am
Pyörä: BMW R1200GS
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ajovarusteet kuumille keleille?

Viesti Kirjoittaja juhhyto »

Jani M kirjoitti:Et saanut nyt homman pointtia. Kuumalla kelillä laitaisin sen Traversen matkatavaroihin ja ajaisin pelkällä suojapaidalla, jonka päällä tai alla on crossipaita. Traversessa ei siis itsessään ole suojia, vaan se on vain sääsuojaa tuova kerros, mutta on kuitenkin ihan ajotakki eikä pelkkä sadetakki, kuten esimerkiksi Klim Forecaster. Sitä vaan arvoin, antaako kovamuovinen suojapaita saman suojan asfattikaatumisessa kuin Cordura AFT takki 3DO-suojilla. Maasto/metsätiekaatumisessa tuollainen Leat 5.5 on varmasti parempi kuin mesh-takki omilla suojillaan, koska on nimenomaan siihen hommaan tehty.

Jos tuollaisen Cordura AFT takin hommaisi (n. 400 €), pitäisi hommata lisäksi vielä sadetakki kuten Hanx Rain Activo tai Scotin vastaava (n. 100 €). Katteettomalla pyörällä tuollaisella yhdistelmällä voi vaan tulla aivan liian kylmä, vaikka alle laittaisi mitä (poislukien sähköliivi), jos lämpötila laskee jossain vaiheessa reissua alle 10 asteen ja sataa.
Minulla Klimin BajaS4. Voi ajaa suojapaidalla tai sitten siirtää suojat takkiin. Toki sadetta ja kylmiä varten on sitten Enduro S4. Tuosta ei paketti parane.
Jani M
Viestit: 2094
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Ajovarusteet kuumille keleille?

Viesti Kirjoittaja Jani M »

juhhyto kirjoitti: Ti Kesä 22, 2021 5:42 pm Minulla Klimin BajaS4. Voi ajaa suojapaidalla tai sitten siirtää suojat takkiin. Toki sadetta ja kylmiä varten on sitten Enduro S4. Tuosta ei paketti parane.
Tuo olisi varmasti erittäin hyvä kesäreissusetti vaihteleviin keleihin helteestä Norjan sateeseen. Kuinka kylmässä sillä pärjäät ja millä pyörällä (tämä tietysti hyvin yksilöllistä, mutta antaisi jotain suuntaa)? Onko sinulla myös Baja S4 ja Enduro S4 housut, vai menetkö kalvollisilla housuilla?

Rukan Stretchair + Stretchdry on enemmän kadulle suunnattu, mitä kävin kokeilemassa. Luulisin, että vastaa aika lailla Klimin Inductionia.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
juhhyto
Viestit: 256
Liittynyt: La Elo 06, 2011 11:22 am
Pyörä: BMW R1200GS
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ajovarusteet kuumille keleille?

Viesti Kirjoittaja juhhyto »

Jani M kirjoitti:
juhhyto kirjoitti: Ti Kesä 22, 2021 5:42 pm Minulla Klimin BajaS4. Voi ajaa suojapaidalla tai sitten siirtää suojat takkiin. Toki sadetta ja kylmiä varten on sitten Enduro S4. Tuosta ei paketti parane.
Tuo olisi varmasti erittäin hyvä kesäreissusetti vaihteleviin keleihin helteestä Norjan sateeseen. Kuinka kylmässä sillä pärjäät ja millä pyörällä (tämä tietysti hyvin yksilöllistä, mutta antaisi jotain suuntaa)? Onko sinulla myös Baja S4 ja Enduro S4 housut, vai menetkö kalvollisilla housuilla?

Rukan Stretchair + Stretchdry on enemmän kadulle suunnattu, mitä kävin kokeilemassa. Luulisin, että vastaa aika lailla Klimin Inductionia.
Alin lämpötila riippuu ihan siitä, mitä on kerroksia. Ohuella untuvavälitakilla 0-15 asteessa ihan hyvä. Vielä kovemmat lämmöt saan sähkövälitakilla. Minulla on Bajasta ja Endurosta koko setti. Pyöränä pääsääntöisesti Ktm (690 ja 790). Eli ei niin laaja suojaus viimalta. Tuo Endurohan on hengittävä tuulenpitävä, joten sillä saa viimaa vastaan todella hyvän suojan. Voin tuota Klimin settiä suositella ihan hyvällä kokemuksella. Setti on tehty ajatuksella ja ne sopivat hyvin yhteen. Minulla on myös (voisin ajatella myymistä) Klimin GoreTex Overshell (GORE-TEXKuva 3-Layer Stretch Performance fabric )takki ja housut (L). Niistä ei vedenpitävä kuorikerros parane. Takissa jopa Leatt-yhteensopiva kaulus.
Vastaa Viestiin