MP-Suunnistus 2007
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Nostellaan tätä aihetta vielä näkyviin.
Vasta neljä urheata Kurapyöräilijää ilmoittautunut. Missä muut?
Varmoja ilmoittautumisia on toistaiseksi yhdeksän, jotta nyt kun päättää lähteä mukaan on vielä hyvät mahkut ensikertalaisellakin päästä 10 parhaan joukkoon...
Sain juuri Arin tekemät kartat kouraani, ja hienoa jälkeä ovat. Oikein värikkäitäkin, kun niiden värien perään joku kuulutteli.
Ja vielä jos joku ei ole ymmärtänyt, tämä tilaisuus on vain kerran vuodessa, joskus jopa jää vuosia väliin, kun ei löydy aikaa tai talkoovoimia. Suunnistusreiiti ja kartat on SM-tason autosuunnistajan ammattitaidolla laatimia, eikä mitään harrastajien tuherruksia. Jos autosuunnistus on joskus kiinnostanut, tai hiihto- tai tossusuunnistus, tai jos isänne on kerskunut vanhoilla ST-ajoissa saaduilla pokaaleillaan, niin nyt kokeilemaan mitä kahden hienon lajin (suunnistus ja moottoripyöräily) yhdistäminen voi parhaimmillaan olla!
Ja epäröijille ja ensikertalaisille tiedoksi: Kaikki ovat joskus ensikertalaisia. Kahden päivän tapahtumassa on aloittelijan kannalta se etu, että vaikka ensimmäinen päivä menisi kuinka opetteluksi, niin jo toisena päivänä muutamat perusniksit on hanskassa ja homma maistuu paljon paremmalta.
Millähän vielä voisi kosiskella... Jos vaikka yrittäisi taas mopoliikkeistä kerjätä vähän palkintojakin.
-Tero-
Vasta neljä urheata Kurapyöräilijää ilmoittautunut. Missä muut?
Varmoja ilmoittautumisia on toistaiseksi yhdeksän, jotta nyt kun päättää lähteä mukaan on vielä hyvät mahkut ensikertalaisellakin päästä 10 parhaan joukkoon...
Sain juuri Arin tekemät kartat kouraani, ja hienoa jälkeä ovat. Oikein värikkäitäkin, kun niiden värien perään joku kuulutteli.
Ja vielä jos joku ei ole ymmärtänyt, tämä tilaisuus on vain kerran vuodessa, joskus jopa jää vuosia väliin, kun ei löydy aikaa tai talkoovoimia. Suunnistusreiiti ja kartat on SM-tason autosuunnistajan ammattitaidolla laatimia, eikä mitään harrastajien tuherruksia. Jos autosuunnistus on joskus kiinnostanut, tai hiihto- tai tossusuunnistus, tai jos isänne on kerskunut vanhoilla ST-ajoissa saaduilla pokaaleillaan, niin nyt kokeilemaan mitä kahden hienon lajin (suunnistus ja moottoripyöräily) yhdistäminen voi parhaimmillaan olla!
Ja epäröijille ja ensikertalaisille tiedoksi: Kaikki ovat joskus ensikertalaisia. Kahden päivän tapahtumassa on aloittelijan kannalta se etu, että vaikka ensimmäinen päivä menisi kuinka opetteluksi, niin jo toisena päivänä muutamat perusniksit on hanskassa ja homma maistuu paljon paremmalta.
Millähän vielä voisi kosiskella... Jos vaikka yrittäisi taas mopoliikkeistä kerjätä vähän palkintojakin.
-Tero-
- Mika TA-91
- Viestit: 1465
- Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 1:22 pm
- Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Huono viikonloppu noin yleisesti? Rallit, lomat loppumassa => halutaan ottaa lomasta kaikki irti, lomien jälkeen yleisesti kotona kiirettä?Adventure kirjoitti:Vasta neljä urheata Kurapyöräilijää ilmoittautunut. Missä muut?
Siirtäkää kuukaudella eteenpäin, niin uskon että väkeä on mukana ihan eritavalla, minä ainakin ehtisin.
Terveisin
Mika TA-91
-
Rampe
- Viestit: 949
- Liittynyt: Ke Touko 18, 2005 8:43 pm
- Pyörä: Tervatien kulkijoita
- Paikkakunta: Kankaanpää
MORO!
Vähän kiinnostaisi lähteä kokeileen, mut olis pari kysymystä.
1. Miten on, tuleeko kaks päällä suunnistamisesta mitään vai onko reitti liian haastavaa? Ajattelin vaan, että antaisin muille vähän tasoitusta, ettei ensikertalaisena nappaisi palkintoja
2. Kuinka myöhälle reitin kiertäminen menee (laskennallinen ihanne), ku olis tarkoitus ajella vielä reipas 150km kotiin maalin jälkeen.
Vähän kiinnostaisi lähteä kokeileen, mut olis pari kysymystä.
1. Miten on, tuleeko kaks päällä suunnistamisesta mitään vai onko reitti liian haastavaa? Ajattelin vaan, että antaisin muille vähän tasoitusta, ettei ensikertalaisena nappaisi palkintoja
2. Kuinka myöhälle reitin kiertäminen menee (laskennallinen ihanne), ku olis tarkoitus ajella vielä reipas 150km kotiin maalin jälkeen.
Ollutta: XTZ660 -94, XTZ850 -92, Shine mx230, XTZ750 -89


Moi.
Radan pääsee kaksi päälläkin.
Lauantaina ajetaan n.40 km ja Sunnuntaina n. 50.
Mitähän noissa voisi ihanneaika olla (mulla ei ole tässä vielä ajomääräystä kädessä) 1-2 tuntia. Parin minuutin välein lähdetään ja jengiä on 13 ilmoittautunutta. Tuohon tuloslaskenta päälle, niin neljä tuntia ekan pyörän lähdön jälkeen pitäisi olla homma aika selvä.
Kisa on yleensä ollut syyskuussa, mutta kun tuo Uotilan Ari kiertää tuota autosuunnistusrumbaa itse, ja hänellä on kalenteri syksylle aika tukossa. Kun tuo Jyskälän kanssa päällekkäisyys havaittiin, pohdittiin jopa ajankohdan siirtoa, mutta lupia oli pihoihin ja teollisuushalleihin ja yksityisteille kyseltynä jo niin paljon, että ei viitsinyt lähteä soittelemaan kaikkiin paikkoihin uudelleen "jotta kun me tultas kyllä sitä teidän suulia kiertämään mutta vasta ensi kuussa".
Mutta eiköhän me tuolla reilulla tusinalla kuskillakin hyvä kisa saada. Kiva että tulee niinkin monta.
-Tero-
Radan pääsee kaksi päälläkin.
Lauantaina ajetaan n.40 km ja Sunnuntaina n. 50.
Mitähän noissa voisi ihanneaika olla (mulla ei ole tässä vielä ajomääräystä kädessä) 1-2 tuntia. Parin minuutin välein lähdetään ja jengiä on 13 ilmoittautunutta. Tuohon tuloslaskenta päälle, niin neljä tuntia ekan pyörän lähdön jälkeen pitäisi olla homma aika selvä.
Kisa on yleensä ollut syyskuussa, mutta kun tuo Uotilan Ari kiertää tuota autosuunnistusrumbaa itse, ja hänellä on kalenteri syksylle aika tukossa. Kun tuo Jyskälän kanssa päällekkäisyys havaittiin, pohdittiin jopa ajankohdan siirtoa, mutta lupia oli pihoihin ja teollisuushalleihin ja yksityisteille kyseltynä jo niin paljon, että ei viitsinyt lähteä soittelemaan kaikkiin paikkoihin uudelleen "jotta kun me tultas kyllä sitä teidän suulia kiertämään mutta vasta ensi kuussa".
Mutta eiköhän me tuolla reilulla tusinalla kuskillakin hyvä kisa saada. Kiva että tulee niinkin monta.
-Tero-
Moi!
Meillä on yksi honkasappeen mökki (10 henkeä) ja meitä on ehkä 12 majoittujaa. Pari joudutaan heittämään makuualustoille jonnekin, muille jonkinasteiset punkat.
Eli ottakaa liinavaatteet tai makuupussi mukaan.
Sappeessa on ravintola la. kuuteen auki. Katsotaan lisäksi jotain kimppamakkaraa, einestä tai jotain sisältyen osallistumismaksuun.
Samaten aamiaissämpylöitä olisi tarkoitus tehdä Su. aamua varten.
-Tero-
Meillä on yksi honkasappeen mökki (10 henkeä) ja meitä on ehkä 12 majoittujaa. Pari joudutaan heittämään makuualustoille jonnekin, muille jonkinasteiset punkat.
Eli ottakaa liinavaatteet tai makuupussi mukaan.
Sappeessa on ravintola la. kuuteen auki. Katsotaan lisäksi jotain kimppamakkaraa, einestä tai jotain sisältyen osallistumismaksuun.
Samaten aamiaissämpylöitä olisi tarkoitus tehdä Su. aamua varten.
-Tero-
Kiitos paljon vielä kaikille järjestäjille. Hauskaa oli ja vaikeita paikkoja riitti. Suurin osa rasteista sentään löytyi.
Lauantai oli tuloksellisesti täydellinen katastrofi ylittäen pahimmatkin painajaiset ja kauhuskenaariot. (Transalp on hyvä pyörä) Sunnuntaina tässä mielessä aurinko paistoi risukasaankin, vaikka itse suunnistus tuntui välillä tökkivän edellispäivää pahemmin.
Ensi vuonna uudestaan paremmin tuloksin!
Lauantai oli tuloksellisesti täydellinen katastrofi ylittäen pahimmatkin painajaiset ja kauhuskenaariot. (Transalp on hyvä pyörä) Sunnuntaina tässä mielessä aurinko paistoi risukasaankin, vaikka itse suunnistus tuntui välillä tökkivän edellispäivää pahemmin.
Ensi vuonna uudestaan paremmin tuloksin!
Huono tie, parempi mieli.
Kiitos vain osallistujille. Osallistujat tekevät tapahtumasta tekemisen arvoisen!
Tulokset tullevat nettiin pikapuoliin. Pienen protestin jälkeen Myllymäen Karilta saatiin soramontun pohjalta yksi RT-virhe pois, ja Kari kiilasi sunnuntain tuloksissa Syrjän Mikon ohi kolmanneksi. Ylimääräisistä RT:istä kun ei sakoteta, niin Kari oli hieman "varmistellen" laittanut numeroita lappuun, jolloin Arilla oli tuloslaskennassa hieman hankaluuksia löytää kilpailukortista punainen lanka. Mutta sieltä Karin onneksi löytyi kaikki sorkun RT:t vielä oikeassa järjestyksessä, joten pakka näin sekosi vielä hieman.
No varmaan palkintoihin tuo ei vaikuta. Vaikka Kari olisikin valinnut palkintonsa pykälää aikaisemmin me ei oltais saatu Jyrkille ujutettua enää toista medium-kokoista pikeepaitaa...
Erityiskiitokset ensikertalaisille.
Seuraavasta Moto1-lehdestä voi lukea kisasta juttua.
Laitetaan tässä jo villi huhu liikkeelle mahdollisesta vuoden 2008 kisasta, joka ehkä saatettaneen järjestää Somero-Forssa -suunnalla. Vaikka suonessa oli vasta kuulemma ientenhuuhteluoluet, tuolta löytyi niin monta omaa ja kumminkaiman pihaa ja hallia, että leikkipaikkojen luvitus pitäisi olla hoidettu seuraavissa sukujuhlissa.
-Tero-
Tulokset tullevat nettiin pikapuoliin. Pienen protestin jälkeen Myllymäen Karilta saatiin soramontun pohjalta yksi RT-virhe pois, ja Kari kiilasi sunnuntain tuloksissa Syrjän Mikon ohi kolmanneksi. Ylimääräisistä RT:istä kun ei sakoteta, niin Kari oli hieman "varmistellen" laittanut numeroita lappuun, jolloin Arilla oli tuloslaskennassa hieman hankaluuksia löytää kilpailukortista punainen lanka. Mutta sieltä Karin onneksi löytyi kaikki sorkun RT:t vielä oikeassa järjestyksessä, joten pakka näin sekosi vielä hieman.
No varmaan palkintoihin tuo ei vaikuta. Vaikka Kari olisikin valinnut palkintonsa pykälää aikaisemmin me ei oltais saatu Jyrkille ujutettua enää toista medium-kokoista pikeepaitaa...
Erityiskiitokset ensikertalaisille.
Seuraavasta Moto1-lehdestä voi lukea kisasta juttua.
Laitetaan tässä jo villi huhu liikkeelle mahdollisesta vuoden 2008 kisasta, joka ehkä saatettaneen järjestää Somero-Forssa -suunnalla. Vaikka suonessa oli vasta kuulemma ientenhuuhteluoluet, tuolta löytyi niin monta omaa ja kumminkaiman pihaa ja hallia, että leikkipaikkojen luvitus pitäisi olla hoidettu seuraavissa sukujuhlissa.
-Tero-
Tuloksia:
http://www.nic.fi/~auotila/mps/tulokset-2007.html
Ja kuten tuloksista näkyy, lauantaina Jyrki pääsi kehumaan Harrin pyörää koko illan, mutta sunnuntaina tilanne kääntyi...
-Tero-
http://www.nic.fi/~auotila/mps/tulokset-2007.html
Ja kuten tuloksista näkyy, lauantaina Jyrki pääsi kehumaan Harrin pyörää koko illan, mutta sunnuntaina tilanne kääntyi...
-Tero-
Tulokset olivat allekirjoittaneen kohdalta odotetunlainen, mutta tavoitteet tuli täytettyä, eli maali löytyi molempina päivinä! Varsinkin sunnuntailta jäi muutama RT pois omien hölmöilyjen takia, joten ensi kerralla pitäisi olla helppoa parantaa tulosta. No, pitäis ja pitäis...
Kiitos järjestäjille ja kilpailijoille hyvästä kilpailusta ja mukavasta viikonlopusta! Ensi vuonna uudestaan!!
Kiitos järjestäjille ja kilpailijoille hyvästä kilpailusta ja mukavasta viikonlopusta! Ensi vuonna uudestaan!!
Kiitokset järjestäjille! Loistavan mukavaa oli.
Kuten tuloksista huomaa, pikkumopolla (TT+XR400 ja minä) ajavien keskuudessa tuli puhetta ajamisen hauskuudesta ja suunnistuksen unohtamisesta...kiva pöllyyttää menemään ja yhtäkkiä herätä tunteeseen: ai niin, täällähän piti jotain taulujakin katsella!!
Ens vuonna paremmin!
-tkk
Kuten tuloksista huomaa, pikkumopolla (TT+XR400 ja minä) ajavien keskuudessa tuli puhetta ajamisen hauskuudesta ja suunnistuksen unohtamisesta...kiva pöllyyttää menemään ja yhtäkkiä herätä tunteeseen: ai niin, täällähän piti jotain taulujakin katsella!!
Ens vuonna paremmin!
-tkk
-tkk